TERKINI !!! CERITA PANAS NIK AZIZ LARI, 22 EKOR BURUNG DAN 3 PAHLAWAN 3 BENUA

Kemana larinya Menteri Besar Kelantan ketika Majlis Penyerahan 22 ekor burung-burung merpati ini kepada beliau selaku orang yang bertanggungjawab memungkiri 22 janji Kerajaan Pas Kelantan kepada rakyat.

Ketika Majlis yang penuh bernostalgia ini berlangsung Nik Aziz hanya menghantar pegawainya bagi menerima memorandum yang dihantar oleh sekumpulan 3 orang anak muda atau boleh digelar sebagai 3 Pahlawan 3 Benua diatas keberanian dan keikhlasan untuk mewakili lebih 1.7 juta  rakyat negeri Kelanten.

Gambar sekadar hiasan
Menurut sumber, kehadiran hanya 3 orang Palawan 3 Benua ini adalah disengajakan kerana bimbang Nik Aziz tidak dapat menerima kehadiran yang ramai akibat sakit jantung yang dialaminya. Jika Nik Aziz keluar menerima memorandum tersebut, ini tidak bermakna mereka mencari populariti, sebaliknya ikhlas demi rakyat-rakyat jelata.

Bagaimanapun Nik Aziz sombong dan tidak keluar melayan tuntutan rakyat yang nak diserahkan kepada beliau. Mungkin Nik Aziz beranggapan hanya budak-budak nakal sahaja dan tanpa melayan pun Nik Aziz tetap akan kekal memerintah dengan lakonan Islam yang telah di tanam kepada rakyat Kelantan.

Pekerjaan yang jarang-jarang dibuat orang kebiasaan ini adalah satu usaha murni lagi ikhlas anak muda untuk membantu rakyat Kelantan. Syabas buat mereka bertiga, semoga semakin ramai anak-anak muda yang berani untuk tampil membawa burung-burung yang enak berkicauan bagi memberi mesej jelas kepada Kerajaan Pas Kelantan supaya menunaikan janji mereka.

Sekiranya usaha ikhlas sebegini diteruskan, pastinya Kerajaan Kelantan akan rebah tersungkur 'jilat cok dan behe tanoh'. Sokongan Rakyat Kelantan amat diperlukan didalam usaha ini yang ikhlas tanpa mengharapkan apa-apa balasan-balasan sekalipun bagi melahirkan generasi yang ikhlas-ikhlas dalam sebuah perjuangan yang ikhlas kepada rakyat.

Sepatutnya Nik Aziz mesti mendengar dan menerima kehadiran lebih ramai lagi anak muda yang bebas dan ikhlas selepas ini dengan tidak mewakili mana-mana parti politik sebaliknya kesungguhan dan kesedaran diri sendiri.

Sehingga kini GK dimaklumkan burung-burung yang dilepaskan pada majlis tersebut 3 ekor daripadanya  dikenalpasti telah mengikuti Nik Aziz pulang kerumahnya di Pulau Melaka. Semoga 3 ekor burung tersebut yang bebas bersuara berjaya melembutkan hati Nik Aziz supaya berundur dengan ikhlas atau menunaikan 22 janji tersebut sebelum rakyat Kelantan mengundurkannya.

Ikhlas berundur adalah lebih baik untuk seorang pemimpin yang bernama Nik Aziz kerana sudah tidak layak dan gagal dalam membawa sebarang perubahan didalam empayar tadbirnya. Pemimpin jangan mementingkan diri serta kronisme sehingga membuat kerosakan didalam bangunan yang berpaksi. Gunakan cara baik yang ada dan pendekatan yang bijaksana tanpa sebarang penipuan yang bersifat 'bodo' dan layak untuk ditipu kepada burung-burung sahaja.

Memetik kata-kata Mat 'kaccip' Berdepan adalah lebih baik dalam apa jua perkara, tetapi alasan mesti difikir apakah ia relevan, alasan bodoh dan bodoh dan dibuktikan bodoh setelah bersabar akan membuatkan skala ritcher meningkat dengan suhu mendidih  dan sedia bertempur dalam apa jua gelanggang yang ada. Anda Mampu Mengubahnya....

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...