KERAJAAN PAS "KERAJAAN BABI" !!! NIK AZIZ SILA LETAK JAWATAN !!!

"Weh kerajaan babi, kalu mu desak orang tua suruh bayar cukai pintu, buat rayuan pun mu tak bagi kurang, siap mu bagi notis nak sita kalau tak bayar, mu sekat penyewa nok sambung lesen nego, ni ke cara kerajaan Islam hok mu duk gege gegok, kalu ado nate pitis ore buleh bayar, kalu tak dok nok bayar lagumana bodo ? buat serabut perut ore tua jah kerajaan babi ni".
Ingat ke Tok Wokil Pas jah ko pandai berkecep hudoh? kalau bukan kerajaan babi dia tidak guna Islam tapi menindas rakyat, inilah kerajaan babi namanya. Zalim kerajaan Pas Kelantan ni, jika duduk diluar Kelantan memanglah tak tahu sifat sebenar kerajaan babi ni, GK akui Pemimpin Pas ni bukan semuanya perangai hudoh, tapi segelintir mereka ini bukan setakat sombong bahkan zalim lebih pada yahudi.

Kasar ke 'Babi' tu, dah memang namanya babi takkan nak panggil tin milo. Kalau tak berurusan dengan mereka anda tidak akan tahu perkara yang sebenar, jika dibandar berapa ramai pemilik tanah ditindas dengan melakukan rampasan dan desakan supaya membayar cukai pintu, hasil dan sebagainya. Memang mana-mana kerajaan pun ada kutip cukai ni, tapi tengoklah keadaan orang yang nak dikutip itu. Pertimbangkanlah...
Sedangkan mereka yang didesak itu tidak berkemampuan, MISKIN tak dok pitislah menate kerajaan babi, reti kutip jah, bagi tak reti. Kalau BN bagi BR1M, kecoh kata haramlah, sudah menjadi tanggungjawablah macam-macam, yang kerajaan Pas pula buat apa? bagi apa? dahlah tak bagi apa-apa, desak dan bagi tekanan pula minta dengan rakyat suruh bayar cukai.

Bayar cukai betul kena bayar, tapi apa perkhidmatan yang MPKB-BRI sediakan? Sediakan bini ramai, rumah besar dan kereta mewah  untuk Exconya ? SAMAN kalau Exco tu nak saman, atau sila istihar harta yang ada! ini satu kezaliman terhadap rakyat, pemimpin bermewah, rakyat hidup susah. Islam apa yang diamalkan macam ni.

Tidak boleh kah kerajaan Pas Israel ni bertolak ansur bilamana rayuan dibuat, sedarlah sikit, kalau kena pada rakyat semuanya nak kena ikut prosedur, bila kena kerajaan alasan macam-macam, contoh kegagalan menyediakan bekalan air secukupnya pada rakyat, macam mana jawapan pemimpin Pas?
Jawapan biasa, kerajaan pusat tak bagi duit, weh Kerajaan Kelantan, rakyat tak mahu dengar itu semua, itu kerajaan punya masalah, pusat bagi ke tak bagi ke, tanggungjawab kerajaan mesti ditunaikan kepada rakyat, mintalah dengan kerajaan Israel pun, kalau pusat tak bagi maknanya pentadbiran kerajaan Kelantan gagal untuk berurusniaga dengan kerajaan Pusat, tidak boleh meyakinkan kerajaan pusat.


Namun kegagalan sebenar seperti dibawah ini tidak pernah diberitahu kepada rakyat.
1) Kerugian terkumpul AKSB bagi tahun berakhir 2011 dijangkakan mencecah RM 11 juta, untuk itu, pengguna bakal dibebankan dengan cadangan kenaikan harga tarif air yang baru pada tahun 2012 nanti bagi menampung kerugian tersebut.

2) Kegagalan Projek Air Tidak Berhasil (Non Revenue Water / NRW) yang menelan kos sebanyak RM 130 juta, di mana projek yang bermula pada Julai 2008, dan berakhir pada Ogos 2011, gagal menterjemahkan sebarang impak positif terhadap sistem bekalan air secara menyeluruh.

3) Kegagalan projek penukaran meter air kepada ‘Smart Meter’ berjumlah 80,000 unit dalam Projek NRW, melibatkan kos hampir RM 12 juta, namun penukaran hanya setakat 40,000 unit sahaja, setelah diakui kegagalan fungsi meter tersebut.

4) Kegagalan projek pembinaan Telaga Jejari di jajahan Jeli, yang dicanangkan teknologi terkini, dan diwar-warkan jajahan tersebut akan tiada lagi masalah bekalan air, namun hasil sebaliknya berlaku, di mana masih terdapat kawasan di Jeli yang dicatu bekalan air.

5) Kegagalan mengatasi krisis kecemasan bekalan air secara total, dan bayangkan, AKSB hanya mempunyai 6 buah lori tangki air untuk digerakkan dalam satu-satu masa kecemasan atau ketika berlakunya krisis bekalan air.

6) Kualiti dan tekanan air yang masih membelenggu rakyat secara amnya, malah di kawasan bandar juga masih terdapat kualiti dan tekanan air yang tidak memuaskan.

7) Kekerapan kerosakan pam di loji-loji air utama, seperti Loji Rawatan Air Bukir Remah di Tanah Merah, Loji Rawatan Air Pahi di Kuala Krai, dan Loji Rawatan Air Merbau Chondong namun kegagalan tersebut diletakkan ke atas pihak lain untuk mengalih perhatian pengguna / rakyat.

8) Hutang tertunggak dianggarkan RM 12 juta, namun tiada tindakan agresif untuk mendapatkan semula bayaran bil tertunggak ini, mungkin pengurusan tertinggi AKSB sibuk dalam mencapai misi peribadi untuk terus berkuasa dan bertelagah sesama sendiri.

9) Kos tinggi menaiktaraf Loji Rawatan Air Pintu Geng, yang menelan kos sebanyak RM 58 juta, dan difahamkan, kos sebenar hanyalah RM 35 juta sahaja. Kenaikan mendadak kos ini telah pun dipersoalkan di peringkat tertinggi AKSB, namun terdapat tangan-tangan ghaib yang menidakkannya.

“Masalah Air Di Kelantan Selesai Pada 2027”…itulah kenyataan yang dibuat oleh Exco Perumahan, Kerjaraya, Utiliti & Alam Sekitar Negeri pada April 2011 …. untuk memaklumkan kepada seluruh rakyat Kelantan bahawa, rakyat terpaksa menunggu selama 16 tahun lagi untuk melihat 100% liputan air bersih di seluruh negeri terlaksana oleh AKSB.

Buat Kerajaan Pas Kelantan, rakyat tidak selalu akan bodoh mempercayai segala retorik sedangkan kezaliman yang sebenarnya dihidangkan kepada rakyat. Jawablah apa yang dibangkitkan oleh rakyat pada klip video diatas untuk menafikan sebahagian kezaliman kerajaan Pas Kelantan terhadap rakyat. Anda Mampu Mengubahnya.

"Maaf buat pelawat blog ini sekiranya terkasar bahasa tersebut , memang itulah hakikatnya yang nak diluahkan"

5 comments:

  1. Kepada mereka yang bercita cita nak jadi YB.

    Parlimen dibubar : 4 Jun 2012 Isnin)

    Hari Penamaan Calon : 11 Jun 2012 (Isnin)

    Hari Pembuangan Undi : 24 Jun 2012 (Ahad)

    25 Jun 2012 confirm jadi YB - Berapa ongkos, belakang kira!

    Dari sekarang sehingga pembubaran parlimen (4 Jun), BN masih ada lagi 5 talian hayat official yang perlu digunakan sebaik mungkin....
    1 Mei 2012 - Labour Day (Selasa)
    5 Mei 2012 - Wesak Day (Sabtu)
    30 Mei - Pesta Kaamatan, Sabah (Rabu)
    1 Jun 2012 - Gawai Dayak (Jumaat)
    2 Jun 2012 - Hari Keputeraan YDP Agong (Sabtu)
    So spend ..... spend ..... spend..... until last cent! That's what Talian Hayat is for!
    Good luck to our future YBs.....
    Like · · Share

    ReplyDelete
  2. orang2 kelantan wajib pakat buka kepala hontak masing2, renung2, teropong2 secara ikhlas apa kerja buat kerajaan nik ajis selama ini untuk kesejahteraan rakyat kelantan. kenapa pakat takut sgt dgn serban dan jubah nik ajis tu? kalau sebut nama nik ajis ramai yg pakat kecut perut, AKU RASA MCM NIK AJIS NI ADA PELIHARA JIN PENGAWAL pula.

    ReplyDelete
  3. giler...nik aziz org y baik..bkn tkut sal serban die..tp dh die mang org beragama..jgn cke2 nk mngata babi..lw baik sgt xde sbut lak babi...mcm nie ke BN?dh baik sgt kn..

    ReplyDelete
  4. @eira-ada-mata-taknak-tengok-ada-akal-taknak-fikir,

    Nik Aziz orang yang baik? Maybe Yes. Nik Aziz pemimpin yang baik? NO! Jadi pemimpin ada tanggungjawab yang besar bukan sekadar pakai serban tebal berjubah labuh beri ceramah maki carut & fitnah mengkafirkan saudara Islam yang lain tanpa fakta dan bukti. Yang sembahyang jumaat 2 imam di Terengganu tu pa ke hell?? Siap lagi buat fatwa merapu-rapu hina Nabi "Mamat Kampung", kawan dgn setan tak pa, dengan Yahudi no hal, jadi kaldai kafir harbi. Sokong LGBT. Sokong peliwat .Dan banyak sangat lagi kalau nak sebut.

    Itu hal perangai, macamana dengan kebajikan rakyat? Isu air? Ada dia cakna? Ada dia mari jenguk tanya rumah ke rumah setiap daerah bawah pemerintahan dia, tanya pasal air?

    Hal rampas tanah orang kampung & orang asli pulak macammana? Ada bagi pampasan?

    Tak kira lagi elaun MB RM21,000 tiap bulan masuk akaun bank atas kerja apa? Tak kan makan gaji buta kot, makan duit haram namanya.

    Itu bukan perangai Babi ko cakap aku setuju sebab itu perangai MAHAFIRAUN!!

    Dan jangan lupa,

    UNDI MAHAFIRAUN NIK AZIZ MASUK SYURGA!!

    ReplyDelete
  5. n.ajis kepala taik kering busuk......kehkehkehkehkeh..

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...