Jahat - Lihat Apa Yang Paria Ni Baca Sebelum Dia Menghina Islam

Saya memohon maaf atas makian yang dibuat atas agama islam dengan menggunakan akaun facebook saya sendiri oleh orang yang hack facebook saya. Saya memang tak aktif kat facebook. Saya selalu guna facebook kat cybercafe, pejabat dan kat library universiti dan selalu save password kat sana. Saya rasakan account facebook saya kena hack orang kerana itu. Saya pun dah lama tidak aktif kat facebook sejak kebelakangan ini kerana sibuk belajar. Saya tidak pernah berminat bagi memaki mana-mana agama, dan logiknya takkanlah saya sendiri duduk kat malaysia dan berani buat benda terkutuk sebegini dengan akaun facebook dengan gambar saya sendiri. Walaupun orang lain buat begini saya memohon maaf kepada semua umat islam kat Malaysia.  Saya akan delete akaun facebook ini dengan serta merta.
Saya juga rasa nak mampus sebab saya tak pernah rasa, cakaplah macam tu senang, nak temberang lagi syaitan ni, memang kaki auta punya orang, ohh senanglah macam tu ya, kau buat taik lepas tu nak minta maaf, wau syoklah hidup macam tu sebijik macam Ngeh Ko Ham, dia ni macam nak perbodohkan oranglah, masuk akal ke kena hack, lepas tu tutup akaun dan buka balik. Ini betul-betul kaki temberang, agak-agaknya kalau kita hina agama mereka dengan sehina-hinanya lepas tu kita minta maaf ok ke ?

Terlajak perahu boleh diundur, terlajak kata gigi berterabur, si syaitan ini inginkan kita bertolak ansur dengan mereka, sedangkan mereka sengaja mencari kebencian terhadap Islam, buktinya lihatlah sendiri apa yang dia baca dan dengan pembacaannya itu logik atau tidak bahawa dialah yang  menulis kata-kata penghinaan itu, menerusi dongeng yang berlaku diluar konteks negara kita yang bertajuk Taj Mahal - A Hindu Temple-Palace, diantara petikan dongeng bodoh itu menyebut "Bahawa Islam adalah betul-betul jahat sangat berasas. Ia bukan agama, tetapi satu cara untuk menghalalkan rogol, pembunuhan, rampasan dan pemusnahan."
Maka menerusi kebodohan tulisan dongeng lahanat itu si syaitan ini terpengaruh dan turut mengeluarkan kata-kata menghina, tapi dia silap tempat, bodoh betul pemikiran paria ni, cerita dongeng itu pun nak simpan dalam kepala lepas tu nak berdendam dengan umat Islam di Malaysia, dengan sikap yang diasuh tanam itu apakah kita masih boleh menaruh kepercayaan kepadanya. Sedangkan dia hidup di Malaysia bumi Islam ni patut bersyukurlah, jangan nak berprasangka buruk, pembacaan yang diamalkan itu sangat bahaya dan terbukti telah menggangu keharmonian dalam negara, untuk makluman, maklumat terakhir yang didapati mengenai syaitan ini seperti berikut: 

Gopinath A/L Jayaratnam.
I/C : 860928435109.
Alamat : NO. 54 Jalan 49 Seruling Kawasan 3 Taman Klang Jaya 41200 Klang.Selangor.
Kereta : Iswara Hijau (WGY 8326)
Anda Mampu mengubahnya.

25 comments:

  1. Salam Bro,aku rasa tak lama lagi mungkin Gopinath ni akan mendapat hidayah dari Allah untuk menukar agamanya kepada Islam.Mari kita sama-sama mendoakannya !

    ReplyDelete
  2. haha.. mana dia manusia2 yang dok main buah jari? mana dia orang islam yang dok serang sultan? mana dia geng manusia yang suka hayun pedang samurai marah PM? mana dia manusia yg konon islam serang polis sebab nk pejuang politik islam? ni musuh nyata dah ada depan mata.. cari la manusia bodoh ni sebelum polis jumpa dia dulu..

    ReplyDelete
  3. Aku rasa kau tak patut cakap dia paria. Kau Islam kan? Tapi bahasa kau menunjukkan kau ni Islam ke? Menambahkan api permusuhan org kafir terhadap orang Islam ada la. Membuatkan mereka yang benci Islam, jadi semakin benci. Macam mana diorang nak tertarik dgn Islam jika ini macam punya akhlak org Islam? Kau mengaku Nabi kau Muhammad SAW, tapi kenapa kau tak jadikan dia sebagai contoh teladan. Kalau Nabi hidup, adakah baginda akan tepuk bahu kau ucap tahniah bila kau hamburkan kata2 kesat terhadap orang yang hina Islam? Ada akal, fikir la. Motif kau dedah maklumat dia tu apsal? Nak suruh ramai2 pergi pukul dia? Macam ni ke Islam ajar?

    MEMALUKAN! BLOGGER SAMPAH!

    (Rizal, Selangor)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Saya setuju. Law kana bainana. Andai Rasulullah s.aw masih ada bukan dgn cara ini baginda galakkn.wallahua'lam.

      Delete
    2. Setuju..sedih dengan pemikiran org melayu kita..menghambur kata caci makian seolah2 mcm xde agama..pastu selamba mengaku perjuangkan islam...sayangkan Nabi Muhammad s.a.w...padahal perangai yg ditunjukan mcm org kapir gak..

      Delete
  4. Assalammualaikum semua. Saya pon rasa nak komen jugak untuk benda nie. Kita sebagai Islam memang tak patut mengata org paria, atau itu & ini. Tapi inilah yg dikatakan tindak balas sebab bukan semua org Islam akan bercapak elok sahaja & sebab itu jugaklah ada dosa dan pahala & juga syurga dan neraka. Bagi yang kafir iaitu bukan Islam, janganlah melampau tak tentu hala, cakap pasal Allah & nabi muhammad dgn dakwaan sex & kata2 lain yg menjijikkan. Lepas tu minta maaf, sennag punya cerita. Novel interlok yg telah dihasilkan puluhan tahun dahulu & ada sebut pasal paria pon korang melenting & tunju8k merasaan sana-sini. Fikirkan semua, ini pasal agama. agama kita diperlekehkan sehingga sedemikian rupa. Mereka yg nak mengata tulah yg kena fikirkan bagaimana jika tuhan dia murugan atau mana dewa dewi dia dihina sebegitu rupa. Masjid babri di India juga diruntuhkan. Merteka ini adalah agama wathani bukan samawi iaitu penyembah berhala. Buat makluman semua, yakjuj & makjuj buat antara ciri-cirinya adalah dari agama wathani. Sebut pasal hidayah pula, memang ini kerja Allah. Baginda rasullullah menyeru ummat Islam untuk berperang dalam peperangan Badar setelah mendapat diperangi musuh. Kita sebenar tak boleh berdiam saja & hanya berkata biarlah dia mendapat hidayah Allah. Kalau dia mencari dia pasti mendapat. Kalau dia mencari tuhan, mencari Allah & mencari Islam pasti Allah akan pertemukan dia dengan Islam. Kalau dia mencari pasal atau mencari kebencian orang, kebencian jugaklah jawabnya. Allah sedang melihat sama ada kita membenarkan atau menegakkan agama-Nya.

    ReplyDelete
  5. kalau mak dan bapak kau kena maki hamu adakah kau akan tersenyum simpul sambil buat muka bodo sposen?

    kalau adik beradik kau dipijak2 maruahnya, adakah kau hanya tersengih sambil berpura2 tak nampak?

    woiii bahlul... kau ni dayus ke apa? sedangkan dalam Islam, jika mati mempertahankan Maruah dikira sebagai Syahid.. kau bacul atau kau tak belajar habis?

    Sebarkan maklumat si Kafir Harbi ini.

    Dia tak layak berada di Bumi Malaysia.



    ReplyDelete
  6. beberapa pembaca kat atas tu tak setuju cara penulis blog ini. kalau kata paria pun korang nak bising, memang korang sebenarnya nak tunjuk baik saja. nabi suruh kita keras dgn kafir, tapi lembut dan baik dgn sesama muslim. tapi... Khawarij pulak terbalik, keras dgn sesama islam, tapi lembut dan bacul dgn bukan islam.... korang nak jadi yang mana? fikirlah sendiri.

    ReplyDelete
  7. Kebangkitan Islam dari Timur itu pada pendapat saya akan muncul bukannya melalui pemerangan ke atas Agama2 yang lain. Sebaliknya saya berpendapat / berkeyakinan kebangkitan itu lebih berbentuk kepada penerimaan dan penghayatan Islam yang bersifat "massive" daripada non-muslim. Apabila era kebangkitan tersebut semakin hampir, maka strategi/kejahatan yahudi juga akan memasuki suatu fasa yang baru bagi tujuan mengekang kebangkitan tersebut. Seperti yang saya nyatakan sebelum ini, Rasulullah mengembangkan syiar Islam dengan kelembutan, kesabaran dan kasih sayang. Dengan cara Rasulullah jualah saya berpendapat era kegemilangan tersebut akan berulang. Tanpa kasih sayang untuk menyelamatkan manusia2 yang kafir, nescaya Islam hanya akan berkembang hanya dikalangan sahabat2 Baginda sahaja. Contohnya didalam kes Gopinath (yang jahil tentang Islam), jika kita berfikir lebih sedikit diluar kotak pemikiran, ianya jalan terbaik untuk kita tarik dia ke jalan kebenaran. Disinilah peranan Ulama2 untuk turut serta bersama turun ke gelanggang bertanya kepada Gopinath apakah ketidkapuasan hatinya, atau masalah2 yg membuatkan dia rasakan dirinya terpinggir, atau mungkinkah wujudnya unsur2 hasutan dll, itu hanya sebagai contoh. Kebangkitan Islam seperti yang disebutkan dlm ajaran Islam itu sesuatu yang "inevitable". Tidak kira bagaimanapun usaha yahudi zion cuba mengekang, sebaliknya jika kita berpegang kepada kaedah Rasulullah, usaha2 penentangan itu sebaliknya akan menjadi suatu ruang untuk ianya lebih cepat berlaku jika itulah kehendak Allah. Saya doakan yang terbaik untuk kegemilangan Islam dan semua saudara2ku. Salam...

    ReplyDelete
  8. gua stuju ngan anony 12.19,pelik gak ek tbalik jdnya, sdangkan jelas disebut hal itu dlm alquran,ibnu marzuki tolong jelaskan sikit maksud anda

    ReplyDelete
  9. Siapa yg nak perangi agama,apa yg aku faham kita nak perangi paria tu,individu,baiknya umat islam hari ni,org maki mcm tu boleh berlembut lg ajak dakwah,emmmmm MAHA SUCI ALLAH YG TAHU SETIAP ISI HATI HAMBANYA,DAN HANYA ALLAH SHJ YG AKAN MEMBALASNYA...ALLAHUAKBAR

    ReplyDelete
  10. Wahai saudara2 ku yang dikasihi, tanpa kasih sayang untuk menyelamatkan manusia2 yang kafir, nescaya Islam hanya akan berkembang hanya dikalangan sahabat2 Baginda sahaja dan tidak dapat berkembang hingga ke Nusantara ini. Dengan legasi kelembutan dan kasih sayang Rasulullah, kita di Nusantara ini telah mendapat sinar Islam tanpa setitis darah (sila ikuti kisah Wali Songo). Jika tidak dengan cinta Rasulullah itu, agama yang kita anuti sekarang mungkin masih sama seperti Gopinath, Subhanallah...Saya doakan yang terbaik untuk kegemilangan Islam dan semua saudara2ku. Salam...

    ReplyDelete
  11. Kepada Saudara-saudara dan Saudari-saudari yang hormati sekian,

    Bahawa saya, peguam Yip Jiun Hann, Pemuda MCA Gombak seorang anak Yip Kum Fook ingin bertanya mengapa orang ramai begitu dengki bapa saya beristeri lebih dari tiga? Ini sebuah Negeri demokrasi, dia mahu sepuluh isteri pun hak dia sendiri, sekiranya dia bolih bertanggujawab.

    Demi Islam pun bolih berkahwin lebih daripada empat perempuan. Saya harap orang ramai berfaham dan jangan bodoh.

    Kalau semua mahu cabar demokrasi dan hak asasi, orang ramai bolih bertanya pada YB Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak and Pengurusi MCA Malaysia Datuk Dr. Chua Soi Lek, kerana memperbuatan mereka sama dengan bapa saya.
    Yang benar

    Pemuda MCA Gombak
    Sdr. Yip Jiun Hann

    REPLY

    Anon 19:31 @Yip Jiun Hann. saya pekenal saya diri sendiri nama seorang lawyer jugak Marapoo a/l Tanyasapa. Ini orang Malaysia juga ada busybody takdak mau respeck sama demokrasi dak hak-hak kemanusiaan. Saya punya appa juga ada kawin 9 kali estet juga buat. Itu saya punya appa kasi bilang ini Malaysia duduk banyak freedom apa..India, Cina , Malayu juga boleh kasi kawin.Tapi itu Islam kasi kawin Ampat saja Mr.Yip, takda kasi lebih. Tuhan Alah cakap dalam Kitab Kuran kasi kawin satoo,duaa,tigaa, ampaaat. Tapi itu jam kaloo takda bole kontrol mari, angkat satoo jugak Mr Yip. You itu jam angkat Loyer mana ounya tempat?? Univesiti TonSan mana?? Mr.Yip itu main belakang mari pun sini undang2 Malaysia takda kasi macam isteri juga. Itu main banyak2 belakang nanti tabley kira macam you punya bapak loo. Ayoo yoo dey

    http://medantempurkedah.blogspot.com/2012/07/kebodohan-suara-keadilan-persoal-kenapa.html

    ReplyDelete
  12. Kepada Anonymous 12.30pm. "Siapa yg nak perangi agama,apa yg aku faham kita nak perangi paria tu,individu,baiknya umat islam hari ni..."
    Saudaraku, saya tidak menyatakan niat saudara itu salah..saya bersetuju, suatu bentuk hukuman yang tegas mestilah diambil kepada pesalah2 yang memprovokasi Agama contohnya dipenjara. Cuma yang cuba saya ketengahkan disini ialah peranan Ulamak dan ahli2 agama yang sepatutnya ambillah peluang ini untuk membantu Gopinath ini pergi kejalan kebenaran. Dlm peristiwa, Tsumamah dari kabilah Al Yamamah yang membuat percubaan untuk membunuh Nabi Muhammad saw. Panglima Islam ketika itu Umar Bin Al Khattab bagaimanapun telah berjaya menangkap dan ingin dibunuhnya si Tsumamah ini. Namun suatu tindakan yang menghairankan Saidina Umar ialah apabila Rasulullah telah mengampun dan membebaskan Tsumamah. Selepas dibebaskan, dengan izin Allah, Tsumamah telah menerima Islam dengan rela hati. Maaf terpaksa meringkaskan agar tidak terlalu panjang.
    Jadi disini, saya tidak menyalahkan pejuang2 kita yang marah untuk menghukum si Gophinat ini, sebab itulah peranan perajurit2 dibenteng pertahanan Islam sepertimana peranan yang ditunjukkan oleh Panglima Umar Al Khattab. Apa yang saya soal disini ialah dimanakah peranan Ulamak2 dan Ahli2 Agama kita didalam menjalankan amanat Rasulullah. Peranan Umar Al Khattab sebagai Panglima Agung Islam ada didalam senario ini, tetapi peranan sepertimana usaha Rasulullah mendakwahkan Islam itu yang telah tiada. Itulah maksud saya apabila saya mengatakan Ulamak2 atau Ustaz2 atau pemimpin2 Islam haruslah bersama turun padang. Saya doakan yang terbaik untuk kegemilangan Islam dan semua saudara2ku. Salam...

    ReplyDelete
  13. Ketika Nabi saw dihina oleh Abu Jahal di awal dakwah Nabi, tak ada seorang sahabat yang berani angkat muka terhadap Abu Jahal atau menasihati Abu Jahal. Tetapi apabila orang Islam mengadu kepada Saidina Hamzah a.s. perihal hinaan Abu Jahal terhadap Nabi bila Saidina Hamzah a.s. pulang dari berburu, beliau terus mencari Abu Jahal dan dibelasah Abu Jahal dengan busurnya di hadapan para pembesar mushrikin Makkah.

    Adakah Nabi menegur perbuatan Saidina Hamzah membelasah Abu Jahal itu?

    Fikir-fikirkanlah.

    Atau apabila para mushrikin Makkah menggelar Nabi saw dengan berbagai gelaran, spt Muhammad itu gila, ahli sihir dan lain-lain ( spt apabila anak kecil Nabi Muhammad yang lelaki, Ibrahim meninggal, mereka mengejek Nabi tak akan ada zuriat), apa tindakan Allah terhadap celaan mereka yang kafir itu?

    Allah turunkan Surah Al-Kautsar utk "defend" Nabi saw...

    إِنَّ شَانِئَكَ هُوَ الْأَبْتَرُ
    108:3 For he who hateth thee, he will be cut off (from Future Hope).

    Abtar maksudnya takkan ada zuriat. Ada pernah dengar sesiapa mengaku dirinya keturunan Abu Jahal/Abu Lahab? Bermakna para pembesar Makkah yang mencela Nabi telah kena sumpahan dari Allah atas keceluparan lidah mereka, dan mereka tiada zuriat.

    Jika Allah boleh bertindak membela Nabi saw, kenapa kita sebagai umat Nabi saw tak berani membela Nabi saw?

    Siapa kata kita tak boleh bertindak kasar terhadap kafir? Tak pernah baca ayat ini ke?

    48:29 Muhammad is the apostle of Allah. and those who are with him are strong against Unbelievers, (but) compassionate amongst each other.

    Kepada yang tak reti, jangan sembarangan beri komen. Silap-silap nanti rosak aqidah!!

    So to Gopinath Jayaratnam, this is my celaan to you kera duku:

    "koonoo qiradatan khoosi'een. fee kulli lamhatin wa nafasin 'adada maa wasi'ahu ilmullah".

    Cuma jangan kita hina tuhan-tuhan orang-orang kafir, nanti mereka akan menghina Tuhan kita Allah swt. Itu memang Nabi saw dah larang.

    Kapish?

    ReplyDelete
  14. Alhamdulillah...penerangan yang baik beserta hujah yang cukup. Saya terima dengan hati yang gembira. Yang paling menggembirakan saya ialah kasih sayang yang telah saudara tunjukkan kepada Rasulullah. Di akhir zaman ini, mungkin kita tidak berkemampuan untuk mengembangkan Islam, namun sekurang-kurangnya kita telah cuba mempertahankan Islam sepertimana yang telah dilakukan oleh Panglima2 Islam contoh mcm saudara dan saya sebut diatas iaitu Saidina Hamzah dan Saidina Umar.

    Sememangnya Allah mengizinkan pembalasan sepertimana firman Allah didalam surah an-Nahl ayat 126 "Dan apabila kamu membalas kejahatan, kamu perlu membalas dengan kejahatan yang sama seperti yang ditimpakan kepada kamu dan apabila kamu bersabar, tindakan yang demikian itu adalah lebih baik untuk yang bersabar".

    Kalau kita mengikut surah tersebut terdapat 2 pendekatan iaitu pembalasan atau kesabaran dimana kedua-duanya Allah izinkan. Cuma tujuan saya memilih peranan kesabaran (peranan yang perlu dimainkan oleh Ulamak/pemimpin) ialah atas tujuan kesuburan dakwah. Saya harap saudara boleh post kan tulisan saudara di halaman lain. Wbp diharap juga saudara selitkan unsur2 dakwah seperti yang saya sebutkan agar wujudnya keseimbangan. Semoga Allah merahmati saudara dan saudara2 Islam kita yang lain...Amin..Allah Huakbar!

    ReplyDelete
  15. I rasa gopi bersalah dalam hal ni Tapi org yang komen komen saint sini bukanya bagus pun.Berapa banyak orang melayu sendiri respect bangsa lain dan kepercayaan diorang? by calling pariah keling dan macam macam adakah anda semua muslimah yang dicontohi atau bagus? fikirkanlahhh? SAMA JE....

    ReplyDelete
  16. tak kisah la apa yg dia post...otak korang kat mana? abis kalau anjing gigit kamu, kamu gigit anjing to balik ke?.... semua dosa yang seseorang buat akan dapat balasan daripada tuhan.....

    ReplyDelete
  17. paria tu bukan ke salah satu kasta, aku ulangi SALAH SATU KASTA yg diamalkan dan masih tetap diamalkan di selatan india. gopinath bukan keturunan dari selatan india? atau dari tebing sungai gangga barangkali. baru sebut sikit mcm tu dh berpuluh yg simpati sangat-sangat kt gopinath. cuba korang fikir, yg mana benar. penghinaan gopinath ke atas Islam itu benar atau gopinath itu keturunan paria benar. (org2 dari selatan india yg beramai2 dtg ke malaya utk bekerja di ladang, dan kalau dia dari keturunan brahma, apa perlunya datang ke malaya?)

    ReplyDelete
  18. Hello.... I'm just someone passing by, and happened to read this article. Um, pertamanya saya ni seorang individu yang tak fasih dalam bahasa melayu, kedua saya ni seorang yg masih lagi mencari diri saya di dunia ini, ketiga saya hanya seorang insan biasa yang masih muda & mentah, jadi saya meminta maaf kalau ada yg tersilap cakap.


    Saya ni bukan seorang yang berbangsa melayu atau beragama Islam, tapi saya seorang rakyat Malaysia, dan saya tidak setuju dengan apa yang Gopinath berkata dalam laman Facebook dia. Ya, memang tak patut dia menghina agama orang lain, dan beliau patut ditegur sebab hal itu.

    Saya sebenarnya ada niat untuk masuk Islam. Saya telah diberi tunjuk ajar dengan rakan Islam yang lain, dan telah tertarik dengan agama ini.

    Akan tetapi... saya harus meminta maaf sekarang. Lepas membaca komen di blog ini, saya berasa takut dan sedih sangat. Saya telah ditunjuk dan diajar yang Islam adalah agama yang penuh dengan kasih sayang dan saya berharap sangat agar dapat mencari ketenangan dalam agama ini. Tapi, lepas membaca komen, saya takut kerana saya mendapat perasaan bahawa orang kafir macam saya ni dibenci dan tak layak memasuki agama ini. Saya takut sangat kerana telah ternampak sesuatu seperti keganasan dan kebencian.

    Maafla... saya tidak setuju dengan apa yang Gopinath buat. Kalau mak ayah saya dihina, kalau muka mereka dipijak, saya pun akan rasa tak puas hati. Memang saya akan marah. Tapi saya tidak akan mengambil keputusan untuk berdendam. Apa yang saya boleh buat adalah untuk berdoa supaya god will take action on that person for my behalf.

    Saya meminta maaf banyak2. Mungkin saya patut berfikir lagi sebelum memasuki Islam. Islam itu indah, tetapi keyakinan saya telah digoyang. Tolongla, jangan membenci orang kafir seperti saya. :'(

    Maaf....

    ReplyDelete
  19. Kepada anonymous October 01, 2012 3:12 PM. Alhamdulillah kiranya anda mempunyai niat untuk menjiwai dan memasuki Islam. Kegembiraan dan rasa kesyukuran saya kepada Allah tidak dapat digambarkan. Cuma saya harap saudara ambillah komen2 yang baik seperti yang terdapat diatas. Yang tidak baik saudara ketepikan. Anda boleh menghayati tulisan2 dari beberapa komen diatas seperti "Asal-Usul" dan "Ananymous September 26, 2012 12:25 PM" . Penulisan saya itu mungkin sangat ringkas, tapi sedikit sebanyak boleh dijadikan panduan untuk saudara meneruskan langkah saudara yang mungkin telah terhenti sementara. Janganlah berhenti dan teruskanlah moga Allah akan memberikan Hidayah. Semoga Allah sentiasa disisi saudara. W/pun saudara belum memeluk Islam, saya akan tetap mendoakan untuk saudara. Cuma saya minta, boleh tak saudara berikan nama saudara agar dapat saya selitkan didalam doa saya selepas solat. Kepada saudara2 Islamku yang lain, saya juga mengharapkan marilah kita semua beramai-ramai mendoakan agar bakal saudara baru kita ini ditunjukkan cahaya kebenaran daripada Allah, InsyaAllah...Saya doakan yang terbaik untuk kegemilangan Islam dan semua saudara2ku. Salam...Amin...

    ReplyDelete
  20. selepas membaca komen dari asalusul dan anon 7:52, maka minda saya lebih terbuka dan faham bahawa terdapat dua tindakan bagi perkara ini, pertama dgn cara lembut dan berhemah dan kedua cara keras dan tegas. kedua-2 cara adalah betul, tapi mengikut situasi semasa. Kita mengecam individu yang menyerang Allah dan Rasul bukanlah kerana kepentingan peribadi, tapi kerana membela agama Allah jua.
    kepada anon 3:12, sesungguhnya anda telah dibayangi dgn hidayah. Tidak salah, malah amat disuruh supaya anda teruskan niat mendekati islam kerana kejayaan di akhirat hanya ada didalam agama suci ini. usah mengambil pusing dgn sebarang komen disini kerana mereka berhujjah dgn pendapat dan ilmu masing2. setiap org ada kelemahan, tapi Allah yang maha besar tiada sebarang kelemahan, maka bergantunglah kpd Allah, tuhan sekelian alam.

    ReplyDelete
  21. Sebagai seorang beragama hindu,saya rasa terkilan dan malu dengan budak ini(nak cakap nama dia pun saya rasa jijik). Saya hairan dengan dia,dah lama duduk kat malaysia,tak tahu pula nilai murni ISLAM. Apa yang berlaku atas dia selepas kejadian posting dia tu,biar jadi satu pengajaran kepada yang lain..Tak mungkin dia tak pernah ada kawan yang beragama ISLAM selama dia lahir dan duduk kat malaysia ini..Tak rasa bersalah ke dia,bila sanggup mengutuk agama kawan dia? Kalau tak ade pengetahuan atau pengalaman mengenai ajaran ISLAM,se eloknya dia tutup mulut rapat-rapat dan duduk diam sahaja. Saya beragam Hindu,tetapi saya juga berkongsi bulan Ramadhan ini dengan kawan kawan ISLAM saya dengan berpuasa (tetapi saya cuma perpuasa 22 hari sahaja). Terima kasih.

    ReplyDelete
  22. ( Bayangkanlah baginda berada pada zaman ini )
    Sanggupkah kamu memaki orang itu sebelah baginda?
    sanggupkah kamu memukul dan mencaci org itu ketika baginda berada disebelah kamu?

    baginda sendiri tidak berbuat begitu bahkan mendoakan orang itu mendapat hidayah utk mencari jalan pulang.

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...