Showing posts with label sesat. Show all posts
Showing posts with label sesat. Show all posts

Video - PAS - Pahala Atau Spender: Nik Aziz Fatwa Lain Adun Kelaboran Fatwa Lain

Persoalnnya ialah PAS, yaitu Pahala Atau Spender, sebabnya bila dikatakan politik suku agama suku, Nik Aziz kata fahaman itu sesat bahkan syirik, namun bila ada bilal yang menyokong Umno, pemimpin Pas kata sepatutnya pegawai Kerajaan dan bilal masjid tidak terlibat dengan politik.

Yang mana satu betul ni ? Atau puak ni jenis main tabur jer ni, berfatwa sesuka-sukanya, agama digunakan untuk keuntungan politik semata-mata, habis orang-orang kampung diperbodohkan pemimpin Pas, asal orang lain buat semua tak betul, yang Pas buat pulak semua halal walaupun hanya berspender. Anda Mampu Mengubahnya.

Nota Rakyat Kepada Nik Aziz Yang Maha Berfatwa

Luahan dibawah dicatat oleh pembaca blog Gk khas untuk renungan Nik Aziz, terima kasih Gk ucapkan diatas luahan saudara Abiddin yang cukup bermakna untuk ditatap oleh Nik Aziz yang terlalu nyanyuk itu. Kata-kata yang dizahirkan oleh Abiddin sangat mendalam dan merujuk kepada realiti sebenar dari apa yang berlaku. Sama-sama kita menghayatinya.

Assalamualaikum..
Main2lah dgn fatwa wahai Nik Aziz Nik Mat.. kau tanggunglah di akhirat nanti membuat fatwa kejahilan sehingga umat Islam keliru dan berbalah.. kau tk buat kerja mendamaikan ummah dan mengajak pd Islam tp kau sibuk untuk berbalah dgn UMNO berbalah dgn parti2 politik.. kau khianat dgn Allah wahai Nik Aziz..

Umur kau pada adatnya sudah lanjut.. kau sepatutnya jadikan diri kau yg dh lanjut usia dan dipuja oleh penganut PAS itu untuk berdakwah cara yg Nabi sampaikan.. Mukharimul Akhlak (akhlak mulia) cara yang Allah suka.. cara yang hikmah.. bukannya taksub dan assobiyyah dgn parti PAS..

Bila bersuara..kau bercakap terlalu RIAK.. kau UJUB dgn manusia.. kau tolak i'tiqad usaha manusia tidak beri bekas pada ketentuan Allah Ta'ala (Ahlul Sunnah Wal Jamaah)..sehingga kau letak perancangan parti kau lebih hebat.. kau letak kudrat kau dan parti kau yg beri bekas pd sesuatu sehingga parti kau sudah tidak kenal Allah lagi pada saat ini..

Wahai Nik Aziz..tidak takutkah kau dengan kematian.. sedangkan kau telah banyak melukakan hati-hati Muslimin lain.. berterusan kau nafi dan kufur dgn nikmat Allah.. kau sesatkan beribu manusia dlm PAS, kau pisah2 jiwa-jiwa manusia dari berdamai hanya kerana TAKSUB pada parti pimpinan kau..PAS..

Aku bimbang kau tak mampu mohon ampun pd beribu manusia yg kau rosakkan pemikiran dan silaturrhaim mereka.. Aqidah fahaman mereka.. apakah kau rasa cukup selamat di Mahsyar nanti dengan kepuasan sekarang?

Wahai anak Nik Mat.. kau terlalu biadab dengan orang-orang yang berselsih pendapat dengan kau.. kau tidak ada adab dalam berkhilaf.. apabila suatu hujah Al-Quran dikeluarkan maka kau gagal menjawab, kau akan beremosi dengan jawapan nafsu.

Kau pamerkan sifat BEBAL dan MENGELUARKAN kata2 kesat semata-mata mahu menakutkan dan menghina pihak lain.. sedangkan Allah SWT itu Tuhan Yang Maha Pemberi Rahmat dan Maha Pengampun.. kau mula bertindak melebihin Zat Allah Yang Maha Esa..

Wahai Nik Aziz.. kau bertaubatlah sebelum pintu tertutup.. kau sedarlah betapa ramai manusia dlm PAS yg menjadi degil dan keras hati serta taksub pada parti yang kau ketuai.. sehingga mereka sgt membenci sesama saudara Islam hanya kerana beza faham.. kemudian disuburkan dengan fitnah.. benci mereka terlalu dalam..

Kau ulang2 fitnah pada UMNO menolak Islam supaya rasa benci marah pengikut PAS dibakar-bakar setiap kali pilihanraya.. sedangkan kau sendiri yang hina HUDUD.. kau tidak benar dalam berkata-kata tentang hukum Allah.. kau berat sebelah dalam mengadili sesuatu masalah.. kau letak PAS seolah-olah seperti agama.. kau tidak pernah fikir dan muhasabah apakah kesan nya, dikampung2 bertelagah dgn penuh jahil.. sedangkan disisi Allah mungkin sebaliknya..

Pernahkah kau menangis mengenangkan betapa ramai insan jahil dalam PAS yang tidak bersolat tapi hanya taksub bernafsu pada PAS?

Kau sangat Munafik..pada UMNO kau hukumkan tolak Islam padahal mereka tidak pernah lakukan.. tapi kau sendiri yang hina dan tolak Islam secara harfiyyah.. kau hina Kerasulan Muhammad Al-Amin.. kerana mahu membela politik Kafir Harbi di Pulau Pinang tentang Maulid Nabi.. 

Kau hina Ke-Esaan Allah Ta'ala sebelum kau U-Turn semula.. Kalimah Allah SWT adalah Tauhid Ketuhanan Allah.. tapi begitu mudah kau permainkan Aqidah bersama sekutu kau Abdul Hadi dan Rejim Pakatan Rakyat.. apakah ini ciri daie? atau kau adalah jelmaan SYAITON yang mahu merosakkan anak Adam?

Semoga Allah beri petunjuk dan pelihara diriku jangan jadi seperti kau.. dan semoga kau diberi hidayah.. jika kau enggan berubah moga AZAB ALLAH YANG MAHA PEDIH BUAT KAU WAHAI NIK ABDUL AZIZ BIN NIK MAT.. AMINN YA ROBBAL A'ALAMIN..

Wallahualam.. - Abiddin

Umno Solat Tak Dapat Pahala - Nik Aziz Tambah Perkataan 'JIKA', Kendurkan Kemarahan Rakyat - Video

Benarkah kenyataan Mursyidul Am Pas Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat diputar belit sebagaimana yang didakwa oleh Setiausaha Akhbar Nik Aziz itu. Atau memang Nik Aziz dan gerombolannya pemutar belit.

Setelah pelbagai kenyataan mengkafirkan orang Umno dengan menafikan pahala amal ibadat orang Umno dikeluarkan oleh Nik Aziz, tetiba mereka tanya kepada kita "dimana salahnya ?". Akhirnya Umno jugak yang dipersalahkan atau dengan kata lain semua salah Umno.

Politik seperti ini tidak patut ada dalam negara maju seperti Malaysia, ia sangat memalukan, dengan menambah perkataan "JIKA" semua hal disalahkan keatas Umno, sedangkan Nik Aziz sebelumnya secara jelas memfitnah orang Umno tanpa sebarang perkataan "JIKA" atau seumpama dengannya.

Ringkasan, Nik Aziz ni ulamak apa ? Ular dalam semak pun lebih mulia daripada Nik Aziz, namun jika Ulamak Islam sudah pasti apa yang hendak dihukumkan itu tidak dibezakan antara parti orang Umno ataupun orang Pas, cukup sekadar berkata, "kita umat Islam kalau kita riak dalam amal kita, kita tak dapat pahala".

Apabila Nik Aziz menyebut orang Pas dan orang Umno didalam memberikan sesuatu hukum, ini bermakna Nik Aziz telah membezakan akidah diantara orang kedua-dua parti tersebut, jadi kita perlu tanya balik kepada Nik Aziz, jika Nik Aziz kata diakhirat nanti Tuhan takkan tanya "Mu ni bangsa Melayu ke bangsa arab", jadi apakah Tuhan tanya "Mu ni orang Pas ke orang Umno"?

Kalau bangsa apa pun Tuhan tak tanya, apatah lagi parti, jadi kenapa Nik Aziz lebih utamakan parti berbanding bangsa dan lebih utamakan parti juga berbanding agama. Apabila kita dengan rela mengaku akidah kita didalam kalimah syahadah, siapa Nik Aziz yang nak mempertikaikan akidah kita.

Nik Aziz tak payah nak kalut pasal dosa pahala orang lain, kerana Allah Taala tak pernah lantik Nik Aziz untuk menentukan dosa pahala itu, tak perlu bimbang Allah takkan silap dalam menghukum setiap hambanya, jadi Nik Aziz lebih baik diam dan jika ada sedikit ilmu sampaikanlah mengikut kaedah Islam bukannya kaedah parti Pas yang sesat lagi tidak bertamadun itu. Anda Mampu Mengubahnya.

Untuk rujukan kesesatan dan fitnah Nik Aziz terhadap Umno ada dalam rakaman video dibawah:

Nik Aziz Makin Menggila - “Puak Umno Kalau Nabi Muhammad (SAW) Hidup Balik, Dia Lawan,”

KOTA BHARU - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat bukan sahaja mempertahankan dakwaan solat orang Umno tidak mendapat pahala, malah membuat dua dakwaan baru sekali gus menimbulkan kontroversi baru menjelang Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Dalam ceramahnya pada majlis Prahimpunan Kelantan Hijau di Jeli, yang turut dihadiri Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim malam tadi, Nik Aziz mendakwa jika Rasulullah SAW hidup kembali, Umno juga akan menentang Rasulullah.

“Puak ini (Umno) kalau Nabi Muhammad (SAW) hidup balik, dia lawan,” katanya disambut sorakan penyokong Pas.

Sementara ketika merasmikan Majlis Pelancaran Projek Pawah Rusa Kelantan di Pejabat Perkhidmatan Veterinar, di sini semalam, Nik Aziz menyatakan projek yang dilaksanakan Barisan Nasional (BN) juga tidak mendapat pahala kerana parti tersebut menolak Islam.

“Nak Islam macam mana, dia (BN) tolak Islam. Dia (BN) buat masjid bukan kerana Islam… dia nak kontraktor (projek) je, di Kelantan ini nak kata banyak projek Pusat (Kerajaan Pusat), bangunan sekolah, hospital… semua Pusat buat, tetapi satu pun tidak beritahu harga sebenar,” katanya.

Pada 4 April lalu, dalam ceramah Nik Aziz di Kampung Jambu di sini, beliau mendakwa sembahyang orang Umno tidak memberi sebarang pahala kerana parti itu menolak Islam.

Menjelaskan dakwaan itu, Nik Aziz berkata, bukan sahaja penyokong Umno, malah ahli Pas yang riak dan bermegah diri menjalankan ibadah juga dianggap tidak mendapat pahala.

“Bagi orang yang menyokong Umno dikira tidak mendapat pahala. Usahkan Umno, sokong Pas pun, kalau sokong Pas, tetapi riak, bangga diri juga tidak dapat pahala.

“Orang Umno maknanya orang yang menolak Islam. Saya minta Melayu tolong terima Islam secara syamil, secara komprehensif… Apabila tolak Islam, maknanya tolak Allah. Islam mari (datang) daripada Allah,” katanya.

Kata beliau, Pas menerima Islam kerana agama tersebut sempurna dan menyatakan bukan sahaja orang Melayu menolak Islam, malah terdapat masyarakat di Timur Tengah turut menolak Islam.

“Kita (Pas) menerima Islam, Islam ini serba molek. Tiba-tiba kita Melayu menolak Islam. Bukan Melayu sahaja, Arab pun tolak Islam yang menyebabkan sekarang timbul Arab Spring. Kerana apa tolak Islam? Kerana habis tempoh? Nabi sampai kiamat Islam dia guna,” katanya.

Ketika ditanya mengenai manifesto BN yang dilancarkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak malam semalam, Nik Aziz berkata, semua yang diumumkan itu mengarut kerana secara dasar Umno menolak Islam.

“Buatlah apa saja pun, asalkan tolak Islam, semuanya mengarut,” katanya.

Video - Tiru Gaya Doa KO BN Jadi Mainan Mat Sabu

Beginilah apa yang dikatakan sebagai hamba yang biadab, penganut Pas yang sesat, doa yang sepatutnya menjadi senjata orang mukmin dan cara untuk bermohon sesuatu daripada Allah tidak lagi diamalkan sebagaimana yang diajar didalam Islam. Pemimpin Pas  sering menyalahgunakan agama demi kepentingan politik mereka.

Namun apa yang harus direnung oleh umat Islam diseluruh tanahair, iaitu adakah kita melihat pemimpin Pas ini benar-benar takut dan bertakwa kepada Allah ? Adakah kita melihat cara Mat Sabu meniru gaya 'doa KO BN' itu menunjukkan beliau seorang pemimpin Islam yang sebenar dan tergolong dikalangan hamba yang diredhai oleh Allah Taala. Anda Mampu Mengubahya.

Usia 3 Tahun Dah Dilatih Taksubkan Pas, Macammana Tak Sesat ?

Apa sebenarnya yang ada dalam fikiran orang-orang Pas sehingga mentaksubkan diri sedemikian rupa, anak kecil seawal 3 tahun turut diheret ke kancah pentaksub, alahai betapa menyesalnya mereka jika mereka dibukakan pintu hati dengan benar-benar mengenali Pas dan pimpinannya. Kita tidak nafikan mereka ini ikhlas dalam perjuangan, tapi sayang perjuangan yang mereka dokong tidak sebagaimana tulus yang mereka fikirkan.

Sesungguhnya sedarlah wahai pentaksub-pentaksub Pas bahawa anda sedang disesatkan supaya mengabdikan diri kepada Pas bukannya kepada Allah, anda telah meletakkan Pas begitu tinggi dan agung sekali, sedangkan pemimpin-pemimpin Pas tidak pernah memikirkan akan nasib dan masa depan anda dan anak anda, pemimpin Pas juga tidak pernah menyuruh anak mereka memikul bendera-bendera Pas, cukup masa pemimpin Pas akan menamakan berhektar tanah kepada anak mereka untuk diwariskan, sebaliknya anda hanya mampu mewariskan bendera bersimbol KOSONG yang sedikitpun tindak punyai nilai baik didunia mahupun diakhirat.

Begitulah bezanya perjuangan anda dan perjuangan pemimpin Pas, lihat saja apa yang berlaku kepada arwah Ibrahim Libya dan rakan-rakannya, setelah pemimpin Pas yang licik berjaya memperdaya insan yang jujur dalam berjuang sehingga terkorban, mereka yang licik ini masih hidup sebelum menyonglap pula tabung  balu-balu dan anak yatim pejuang yang gugur itu. Terbelakah nasib waris-waris mangsa Memali ? Berbaloikah mereka mengorbankan nyawa dalam perjuangan mereka dengan apa yang telah Pas lakukan terhadap keluarga mereka ?
Seterusnya, melihatkan gambar Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sedang bersolat sambil diperhatikan oleh sebahagian pengikutnya ini agak kepelikkan dan berada diluar kotak fikir umat Islam seluruh dunia, sesat ke apa mereka ini ? Apa yang hebatnya nak dipandang Nik Aziz tu bersolat kita pun tak tahu, hairan sungguh, macam tak pernah tengok orang bersolat.

Kalau ya pun nak tengok, agak-agaklah, sampai nak ambil gambar ni pasal apa ? atau apakah situasi ini sebenarnya sudah dirancang bagi memperlihatkan suasana lain dari yang lain serta mempublisitikan solat itu bagi menunjukkan yang kononnya Nik Aziz ni alim, hanya Nik Aziz jer yang solat.

Bagi umat Islam yang waras mereka tidak akan melakukan hal itu, sebaliknya akan turut serta bersama Nik Aziz bersolat, namun apakah Nik Aziz pernah tegur pengikutnya yang berkelakuan jahil itu, kita pasti tidak, malah Nik Aziz merasa bangga punyai pengikut sobodoh mereka. Anda Mampu Mengubahnya.

Lihat ! Gambar Nik Aziz Dipuja Mirip Jesus, Penyokong Taksub Pas Kian Sesat

Penyokong Pas seperti pemilik rumah dibawah ini antara pentaksub kepada Mursyidul Am Pas Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, gambar tersebut  dirakamkan di Kampung Kuchelong, Bachok Kelantan, disamping rumahnya dicat dengan warna hijau, gambar Nik Aziz turut dijadikan sembahan apabila pemilik rumah ini mengagungkan gambar tersebut dengan meletaknya  dipintu masuk rumah berkenaan.

Kalaulah macam ni akhlak penyokong Pas, bagaimanalah dengan akidah generasi yang akan datang, mengagungkan Nik Aziz bagaikan Tuhan, sikap jahiliah yang diterapkan ini wajib dikikis agar umat Islam berpegang kepada ajaran Islam yang dibawa oleh Rasulullah bukannya ajaran Pas yang dibawa oleh Nik Aziz.

Kebiasaannya kita sering melihat gambar-gambar Nik Aziz hanya digantung didalam rumah, namun hari ini cukup berbeza, gambar Nik Aziz digantung dihadapan pintu rumah yang hampir menyerupai amalan agama-agama tertentu, dan amalan ini jelas bercanggah dengan ajaran Islam.

Sepatutnya penyokong kepada perjuangan Islam harus lebih faham hukum hakam mengenai perkara ini, sekalipun gambar yang dipuja itu orang yang mulia, Islam tetap tidak membenarkannya, bahkan bertambah   jijiknya umat Islam bilamana mengagungkan sekaligus mendewakan makhluk yang kata-katanya tidak pernah konsisten, dan hidupnya pula lebih utama mengajak manusia kepada Parti Pas bukannya kepada Allah. Anda Mampu Mengubahnya.

Video - Fatwa 'Ikut Dan' Nik Aziz Antara Tahun 2009 Dan 2012, Umno Murtad Dan Ikut Nafsu

Fatwa 'ikut dan' yang dibuat oleh Nik Aziz pada 2009 dan 2012 jelas dapat dilihat pada rakaman video dibawah, pada tahun 2009 Nik Aziz mendakwa Umno sebagai menolak agama sekaligus menggantikan dengan nafsu.

Manakala pada tahun 2012 Nik Aziz mendakwa Umno membuang Islam dan turut memurtadkan Umno.

Wartawan: Tadi Tok Guru menyebut, kalau Murtad bermakna memperlekehkan Islam, dan Umno memperlekehkan Islam, adakah Tok Guru secara tak langsung menjatuhkan hukuman murtad keatas Umno.

Nik Aziz: Tak kira siapa pun, tak kira Tok Guru sekalipun kalau murtad, murtadlah, usahkan Umno, Tok Guru berserban, berjanggut, kalau dia tolak Islam dengan secara hati dia betul Islam tak guna sekarang, dia murtad. walaupun takder mufti bagitahu, takder kadi, tapi kalau dia tolak Islam dengan sengaja, yakin bahawa Islam tak berguna sekarang, dia murtad.

Wartawan: Pada pandangan Tok Guru Umno Memperlekehkan Islam ?

Nik Aziz : Tak perlekeh apa dia buang Islam.
(Kejahatan secara persepsi berserta putar alam Nik Aziz mempercendulkan Islam adalah terlalu jelas bagi mereka yang berfikir dan menghayatinya.)
KUALA TERENGGANU - Timbalan Perdana Menteri Tan Sri Muhyiddin Yassin menyifatkan Mursyidul Am Pas Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat sebagai bermulut celupar dan suka membuat fatwa sendiri apabila mengatakan orang Melayu yang menyokong Umno sebagai mungkar.

Muhyiddin berkata, kenyataan itu adalah rentetan fatwa songsang pemimpin Pas itu setiap kali menjelang pilihan raya.

"Itu satu lagi bukti Nik Aziz mengeluarkan faktwa yang tidak mengikut hukum bila dia sebut kumpulan orang yang mungkar ni kafir, orang Umno ni Firaun dan macam-macam lagi zalim dan sebagainya," katanya kepada pemberita selepas mengadakan perjumpaan khas bersama pegawai, pengurusan dan profesional negeri Terengganu di sini, hari ini.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas kenyataan Nik Aziz dua hari lepas yang menegaskan bahawa beliau tidak akan bersara daripada politik selagi ada orang Melayu yang menyokong parti Umno yang beliau anggap mungkar.

Muhyiddin berkata kenyataan sedemikian yang dikeluarkan pemimpin Pas itu bertujuan mempengaruhi pengundi supaya tidak menyokong calon Umno dan BN pada pilihan raya umum nanti.

"Saya bimbang pasal (perkara ini) bukan baru, Nik Aziz selalu dia celupar, lepas cakap yang tidak ada bersandarkan hukum, dia buat fatwa sendiri, banyak tokoh-tokoh ulamak mempertikaikannya," katanya.

Muhyiddin berkata apa yang dilakukan Nik Aziz hanya bertujuan memecahbelahkan umat Islam; "Inilah antara sebab masalah perpecahan di kalangan umat Islam kerana oleh fatwa-fatwa songsang oleh pemimpin Pas," katanya.

Mengenai hukum hudud, Muhyiddin berkata kerajaan BN tidak pernah menolak hukum Islam.

"Sebagai orang Islam, kita tidak menolak hukum Islam, namun ada beberapa fasa yang boleh dipertimbangkan, pendirian Umno, mereka nak buat hudud PAS dan bukannya hudud Islam, kalau buat tak betul susah kerana ia membabitkan isu melibatkan orang bukan Islam, banyak benda kena ambil kira," katanya.

Video Himpunan Ucapan Sesat - Nik Aziz: Umno Buat Apapun Tak Dapat Pahala

Himpunan kisah Ulamak yang dijamin syurga ini hanyalah sekadar menjadi iktibar kepada kita semua semoga tidak tergolong dikalangan mereka, kenali Islam sebelum berkata cintakan Islam, apa yang dapat dibayangkan mengenai Islam ? Islam itu indah,...Jika Islam itu indah, apakah kata-kata pemimpin didalam rakaman dibawah juga indah, ketahuilah orang politik yang mengaku Ulamak itu bukannya Ulamak, cuba bezakan diantara kata-kata mereka dan kata-kata Ulamak yang tidak berkait dengan politik.

Kerana hanya disitu saja kita dapat lihat apa yang disebut sebagai Islam itu indah, namun jika kita menganggap pemimpin politik itu Ulamak, maka agak sukar untuk mencari keindahan Islam selain maki hamun dan membenih perasaan benci sesama Islam yang ada pada mereka. Anda Mampu Mengubahnya.

Kebiadapan Abby Menyebut Nama Nabi Kesan Pengaruh 'Mat Kampung Kita'

Abby Abadi berkata-kata hanya semata-mata kerana upah, memperjuangkan Pas bukan memperjuangkan Islam, dalilnya menghukum hanya untuk mereka yang menentang Pas, macammana sekalipun seseorang itu berjuang Islam, namun jika tidak menyokong Pas, difahami oleh Abby seseorang itu tidak akan masuk ke syurga kerana malaikat akan menyemak nama dahulu samada mengisi borang keahlian Pas ataupun sebaliknya.

Ilmu tidak seberapa, tapi lantangnya mengalahkan Ulamak-ulamak muktabar, kemelampauan Abby itu membuatkan ramai yang tidak senang ekoran kritikan 'bodoh' bersifat terbuka yang dibuat oleh beliau menerusi Twitter, Facebook dsbnya.

Dalam pada lantang duk kritik mengalahkan Ulamak muktabar itu, Abby sendiri masih jahil menyebut nama Allah dan nama Nabi Muhammad SAW, jika diperhatikan nama Allah yang ditulis oleh Abby dieja dengan ALLAHU AKHBAR, Akhbar bukan Akbar. Sudah pasti ianya memberi makna yang berbeza.

Biarpun begitu banyak ejaan demikian ditulis oleh Abby, namun kita berbaik sangka dengan menganggap ia hanya kesilapan ejaan bukan pada sebutan, akan tetapi bagaimanpula dengan sikap kurang ajar Abby dengan sentiasa memanggil nama Nabi yang sangat kita kasihi dengan panggilan "MUHAMMAD" tanpa awalan pangkat dan darjat 'NABI' ? Tidak pernah kita mendengar rakaman kuliah hidayah Abby menyebut nama Nabi dengan sebutan Nabi Muhammad SAW kecuali hanya menyebut Muhammad.
Tidak bolehkah Abby nak sebut nama Nabi dengan lebih beradab, kalau dah nama pun tak boleh nak sebut elok, bagaimana nak bawa Sunnah baginda ? Meletup-letup duk kritik orang, dia sendiri 'jahil murakkabo nyor'  lagi, budaya merendah-rendahkan Nabi umpama 'Mat kampung kita' ni perlu disedarkan supaya ia tidak terus diamalkan. Kalau Abby boleh menghormati pemimpin Pas apabila menyebut nama mereka dengan awalan seperti al-fadhil ustaz, Tuan Guru, Tok Guru, Datuk, Datin, YB, kenapa tidak boleh menghormati apabila menyebut nama baginda Rasulullah SAW.

'Sikir' sungguh telinga mendengar nama Nabi kita disebut hanya dengan 'Muhammad', dari mula terima hidayah sampailah hari ini tak pernah berubah. Perkara ini adalah satu hal yang wajib ditegur oleh pejuang isle Pas, jangan kerana pemimpin Pas memberikan Abby ganjaran wang, Abby hanya menghormati mereka sahaja, sedangkan syafaat Nabi Muhammad SAW tidak ada nilainya untuk dinilai dengan seluruh harta benda yang ada dalam dunia ini. Anda Mampu Mengubahnya.
Allah berfirman didalam surah An-Nur yang bermaksud:
Janganlah kamu jadikan panggilan Rasul di antara kamu seperti panggilan sebahagian kamu kepada sebahagian (yang lain). Sesungguhnya Allah telah mengetahui orang-orang yang beransur-ansur pergi di antara kamu dengan berlindung (kepada kawannya), maka hendaklah orang-orang yang menyalahi perintah Rasul takut akan ditimpa cubaan atau ditimpa azab yang pedih. An-Nur 24 : 63

Christian Ronaldo Sokong Islam ? Abby Jangan Buat Hal Lagi

Tipu muslihat Syiah Iran kini memasuki padang bola sepak, gambar Christian Ronaldo diubahsuai (diedit) untuk menggambarkan kononnya bintang Real Madrid itu menyokong Islam.

Sebagaimana dilaporkan oleh Al Arabiya (25/9/2012), gambar Ronaldo yang sedang memegang bingkai gambar dengan kaligrafi kalimah syahadat, tersebar luas di laman sosial Facebook dan Twitter. Gambar itu disebarkan dengan kenyataan kononnya pemain bola yang beragama Kristian asal Portugal ini menyokong Islam dan mengecam film anti Islam“Innocence of Muslims”.

Namun kemudiannya diketahui bahawa gambar tersebut telah diubahsuai (diedit) dari gambar yang asli, iaitu gambar yang asal ialah Ronaldo dengan pakaian kesebelasan Portugal beraksi di padang.

“Beritanya disebarkan dari kalangan media Iran,” kata Saman Kamvar, pemimpin redaksi akhbar Kristian Iran Mohabat News kepada Al Arabiya.

Menurut laporan Mohabat News yang dikutip Christian Telegraph, media yang dibiayai ketua Young Journalist Club mengutip laporan akhbar Lubnan Al Diyar yang berbunyi, “Sementara ramai orang di seluruh dunia memprotes tayangan film Amerika yang menghina Nabi Muhammad, para pengguna media sosial pula mengatakan bahawa pemain bola sepak Portugal, Christiano Ronaldo, juga turut bersama memprotes film tersebut. Para pengguna Facebook menyebarkan gambar Christian Ronaldo, pemain Real Madrid, yang menunjukkan dia sedang memegang bingkai gambar dengan tulisan Arab yang berbunyi, 'Tiada Tuhan selain Allah'.”

Laporan itu kemudiannya berlanjutan, “Dengan perlakuan ini, bintang Portugal itu, yang juga merupakan seorang penganut Katolik, ingin menunjukkan bahawa dia mengambil berat ke atas penyebaran film yang menghina Nabi Muhammad saw.”

Christian Telegraph menyebutkan bahawa laporan tersebut telah pun dihapuskan.

Al Arabiya mengatakan, gambar yang diubah suai itu pada awalnya beredar di forum-forum laman berita online berbahasa Arab akhir Jun lalu, seiring dengan khabar yang merebak di Facebook bahawa Christian Ronaldo telah memeluk Islam.

Dan sepertinya gambar itu sengaja disebarkan semula, menyusul kehebohan yang ditimbulkan oleh film anti Islam yang dibuat oleh orang-orang Kristian di Amerika Syarikat.

Bagaimanapun umat Islam khasnya perlu menyelidiki terlebih dahulu berhubung berita-berita seperti ini kerana musuh umat Islam sentiasa merencanakan sesuatu yang boleh menjejaskan imej Islam, berita-berita karut seperti ini senang sekali menghinggapi golongan yang kemaruk dengan keajaiban tanpa mendalami keajaiban yang disebutkan didalam Al-Quran dan Hadis.

Tambah dukacita sekiranya bintang terkenal Pas Abby Abadi pula yang menyebarkannya dan dalam masa 52minit sahaja ia terus disebarkan oleh 1200 peminatnya sepertimana yang  berlaku mengenai kejadian panggung wayang terbelah dua pada bulan lalu. Akhirnya berita tersebut disahkan palsu dan Abby memohon maaf dalam cover-nya yang tersendiri. Diharapkan Abby tidak mengulanginya dengan berita palsu mengenai bintang bola sepak yang sedang tersebar itu. Anda Mampu Mengubahnya.

Wahai orang-orang yang beriman! Jika datang kepada kamu seorang fasik membawa sesuatu berita, maka selidikilah (untuk menentukan) kebenarannya, supaya kamu tidak menimpakan sesuatu kaum dengan perkara yang tidak diingini - dengan sebab kejahilan kamu (mengenainya) - sehingga menjadikan kamu menyesali apa yang kamu telah lakukan. - Al-Hujurat (6)

Video - Kadir Sesat: Suara Allah Taala Minta Saya Turun Selamatkan Negara

Kerana bodek, bekas Menteri Umno Kadir Sheikh Fadzir menggambarkan seolah-olah mendengar suara Allah meminta beliau kembali kepada perjuangan suci Anwar Ibrahim untuk menyelamatkan negara dan turut bersumpah dengan nama Allah tidak ada lagi pilihan lain untuk menyelamatkan negara ini melainkan memberi kuasa kepada Pakatan Rakyat untuk mengambil alih pentadbiran di Putrajaya.

Sikap melampau menggunakan nama Allah untuk membodek Anwar Ibrahim adalah sikap paling keji dari ahli politik sesat yang tidak sedar diri, ketamakan dunia orang seperti itulah menyebabkan Islam terus dipandang serong oleh sebahagian besar masyarakat dunia pada hari ini.

Sedarlah wahai Kadir, setelah mengotori politik jangan dikotori pula ajaran Islam, bertaubatlah dan lebih baik menjaga cucu dirumah daripada mencemarkan Islam di ceramah, tiada ruang dalam politik untuk manusia-manusia yang jijik. 

Untuk Malaysia terus kekalkan keamanan dan menjaga kesucian Islam, ucapan sedemikian rupa perlu ditangani dengan serius sebelum ia menjadi barah yang akan memudaratkan umat Islam itu sendiri. Anda Mampu Mengubahnya....

Video - Khutbah Aidilfitri Tercemar Kerana Dendam Pas Pada Tok Pa

Jika hari ini ubah teks khutbah, namun tidak mustahil sedikit masa lagi Al-Quran pun turut akan diubah demi mencapai maksud politik dikalangan parti tertentu yang sememangnya dikenali dengan kesesatannya dari dulu lagi.

Bulan Syawal yang sepatutnya dimanfaatkan oleh umat Islam dengan bermaaf-maafan tidak lagi berlaku di Kelantan bilamana mimbar yang sepatutnya digunakan untuk menyatupadukan umat Islam dijadikan medan menghasut dan melemparkan persepsi negatif terhadap pemerintah Islam demi kepentingan politik dan kerakusan kuasa oleh Pas.

Mood raya berubah dengan tertitiknya nista persengketaan, berpolitik tidak bertempat hanya akan mencetuskan permusuhan dikalangan umat, berpolitik ni perlu ada masanya, jika dalam satu keluarga punyai fahaman politik yang berbeza, dan sepanjang masa bertegang urat membincangkan hal-hal politik tanpa sedikitpun memberi ruang pada perbincangan diluar konteks politik, maka hancurlah keluarga itu. Hal ini samalah juga seperti sebuah negeri mahupun negara,

Jika perkara sama diambil kesempatan oleh kerajaan BN bagaimana agaknya ? Rakyat Kelantan Wajib menolak politik karut seperti ini, Masjid digunakan untuk memecahbelahkan umat Islam, kalau program parti boleh diterima lagi, ini ibadat umat Islam, kenapa dicampuri politik persengketaan ? ia satu hal yang sangat  tidak wajar dan perlu diambil tindakan tegas.

Memetik kenyataan Adun Pas Air Lanas, Abdullah Ya’kob mendakwa khutbah tersebut disampaikan khatib jemputan atau imam menyentuh isu semasa yang berlaku dalam kehidupan seharian.

“Biar pun ada teks disediakan pihak Maik, namun tidak menjadi halangan bagi mereka menokok tambah supaya lebih menarik dan segar,” 

“Kalau ada khutbah menyentuh sikap pemimpin tertentu yang flop flip dalam isu royalti, ia tidak boleh dinafikan lagi kerana ia benar-benar berlaku.

“Ada pemimpin yang sebelum ini bermati-matian membuat kenyataan perairan Kelantan tidak terbabit dengan carigali minyak dan gas.

“Namun sekarang cuba digambarkan seolah-olah dia pula yang menjadi juara bagi mendapatkan hak ke atas royalti petroleum. Apakah jenis pemimpin macam ini. Mereka kelihatan begitu panik sekarang,”

Kata beliau, rakyat sudah muak dengan lagak pemimpin seperti itu, dan tidak menjadi kesalahan bagi mereka untuk menterjemahkan dalam khutbah Aidilfitri atau mana-mana ucapan.

Itulah dalil yang dibuat oleh pemimpin Pas yang berkemungkinan dijamin masuk syurga apabila mengcampuri urusan nyata Allah Taala dengan perkara yang masih berada dalam kesamaran, mengarahkan Imam berkhutbah menghentam seseorang pemimpin diatas perkara yang samar adalah satu perbuatan yang sangat keji dan dimurkai oleh Allah Taala. Jangan Imam-Imam Pas melihat Pas begitu suci dan diredhai oleh Allah  dan sewenang-wenangnya menggunakan hak Allah untuk kepentingan politik, sedangkan Pas begitu keji sepertimana yang dizahirkan oleh muslimah Pas pada klipvideo dibawah.

Seperti yang semua maklum isu royalti ini masih dalam perbicaraan mahkamah sebelum kerajaan pusat memutuskan supaya satu jawatankuasa khas ditubuhkan bagi membincangkan isu tersebut, dan Datuk Seri Mustapa Mohamed tidak pernah menggelarkan dirinya sebagai pejuang royalti mahupun Oily Warrior, keadaan yang timbul itu hanyalah satu perencanaan licik untuk mengenakan beliau dengan menobatkan beliau sebagai 'Oily Warrior' oleh individu tertentu tanpa memikirkan kesannya.

Disebabkan isu royalti ini sudah menjadi isu politik yang berjaya diputar belitkan pembangkang, berkemungkinan Tok Pa mengambil pendekatan mencadangkan perkara ini (Jawatankuasa khas) kepada YAB Perdana Menteri supaya kajian dan penelitian dibuat untuk menyelesaikan isu tersebut, namun niat baiknya itu dimanfaatkan sebilangan orang sehingga ia disalah tafsir dan Tok Pa terpaksa menerima akibatnya, tapi tidak mengapa, disisi Allah lain pula nilainya.

Jika 'Ustaz Budak' mengatakan Nik Aziz itu Nabi atau sama macam Nabi, adakah Nik Aziz yang salah ? dan jika Tok Pa disebut atau diangkat sebagai 'Oily Warrior', adakah Tok Pa yang salah ? Memahami konteks tersebut maka adalah satu perkara yang bertentangan disisi Islam jika teks khutbah Aidilfitri ditokok tambah dengan memburukkan beliau selaku seorang pemimpin yang bersih dan tidak pernah sekalipun dikaitkan dengan apa-apa skandal rasuah atau penyelewengan dan kemaksiatan terhadap batang tubuhnya.

Pemimpin Pas harus segera bertaubat, jangan lagi menggunakan hak hamba kepada Tuhannya itu sebagai satu medan untuk mendapat keuntungan politik, kalau Pas betul-betul suci dan bersih bolehlah tahan, ini Pas langsung tak layak lagi untuk memperlihatkan seolah-olah Islam ini milik mereka dan mereka sewenang-wenangnya boleh menggunakan apa sahaja milik Islam. Anda Mampu Mengubahnya....

Pemimpin Pas Dakwa Wang Ehsan Hina Mahkamah Rakyat Kelantan Bakal Kempunan

Kenyataan Timbalan Menteri Kewangan, Datuk Dr Awang Adek Husin yang menyifatkan program konvoi NGO Royalti ke beberapa destinasi di Ulu Kelantan baru-baru ini sebagai mendahului keputusan mahkamah, dijawab balas Ketua Dewan Pemuda Pas Bachok, Ahmad Marzuk Shaary yang mendakwa pemberian wang ehsan kepada golongan memerlukan di Kelantan juga adalah tindakan yang jauh mendahului mahkamah sekaligus bersifat menghina mahkamah.

“Jika penganjuran konvoi tersebut mendahului mahkamah kerana tuntutan royalti oleh Kerajaan Kelantan dalam proses mahkamah, saya rasa membelanjakan wang royalti oleh sebuah jawatankuasa atas nama wang ehsan itu jauh lebih mendahului mahkamah.

“Mereka tidak patuh kepada perjanjian juga menghina mahkamah kerana mahkamah adalah simbol keadilan, dalam perjanjian yang termeterai sejak 1975 secara jelas memperuntukkan lima peratus royalti untuk Kerajaan Kelantan,” katanya.

Bagaimanapun kenyataan Ketua Pemuda Pas bahawa wang ehsan itu jauh lebih mendahului mahkamah seolah-olah melarang kerajaan dari terus memberikannya dan kenyataan itu merupakan satu penafian keatas golongan yang memerlukan di Kelantan.

Apakah salah pemberian wang ehsan itu ketika masih dalam perbicaraan mahkamah ? Perkara yang menguntungkan rakyat atau kata manisnya disebut berkebajikan ini tidak perlu dipertikaikan berbanding dengan konvoi yang langsung tidak ada faedah dan gunanya kepada rakyat khasnya golongan yang memerlukan selain hanya gimik politik.

Pemberian wang ehsan itu boleh dianggap sebagai satu kelebihan kepada rakyat Kelantan, sekurang-kurangnya pemberian tersebut dapat meringankan beban rakyat, dan pemberian itu juga menggunakan wang bukannya menggunakan air liur semata-mata.

Perlu diketahui sekiranya royalti itu tidak ada asas ia milik persekutuan, sudah pasti dari awal lagi ia tidak layak untuk dibawa ke mahkamah, begitu juga dengan hak rakyat Kelantan, dan keadaan ini adalah masih dalam hak kesamaran atau 50-50, kedua-dua pihak masing-masing merasakan haknya, maka sebab itu ia dibawa ke mahkamah jadi apa yang nak dikecoh-kecohkan. Tunggu sajalah keputusan mahkamah. Atau Pas sengaja nak politikkan isu ini ?.

Dalam menunggu keputusan mahkamah, terlebih dahulu kerajaan pusat memperlihatkan keehsanannya kepada rakyat dengan memberikan wang ehsan, kerajaan pusat tidak perlu menunggu wang royalti semata-mata untuk memberikan kebajikan kepada rakyat, dan konvoi yang dilakukan Pas itu pula bukannya membantu meringankan beban rakyat tetapi melakukan provokasi dan menghina mahkamah ?

Ini kerana mahkamah belum lagi memutuskannya dan masih dalam perbicaraan sedangkan pemimpin Pas melakukan demontrasi dan konvoi menuntut royalti tersebut, jika melakukan demontrasi dan konvoi itu satu cara terbaik yang boleh mendapatkan royalti, kenapa ia dibawa ke mahkamah ? Apakah tujuan konvoi dan demontrasi itu untuk mempengaruhi mahkamah dan sekaligus ianya bersifat menghina mahkamah.

Secara kesimpulannya, dalam isu tuntutan royalti ini, kerajaan negeri dan kerajaan pusat keduanya punyai hujah, kerajaan negeri ada hujah untuk mengatakan bahawa Kelantan layak menerima royalti tersebut dan begitu jugalah sebaliknya dengan kerajaan pusat, segala hujah dan fakta mengenainya akan dipersembahkan untuk diadili di mahkamah, jadi apa lagi yang nak diisukan ? Melainkan kerajaan pusat enggan untuk bawa isu ini ke mahkamah dan menafikan hak Kelantan itu secara sembrono  menggunakan kuasa 'vito' tanpa melalui sebarang proses perbicaraaan.

Justeru itu, daripada duk konvoi ada baiknya pergi cuci kubur buat kebajikan atau bantu mereka yang memerlukan, tak boleh bantu dengan wang bantulah dengan tenaga. Kerana itu lebih baik dari politikkan isu royalti yang jelas untuk kepentingan Pas semata-mata, Anda Mampu Mengubahnya...

"Mendengar guruh dilangit, air di tempayan  dicurah jangan"

Aisyah Kesal Skandal 'Dulu-Dulu' Abby Abadi Bakal Didedahkan

Wan Aishah Wan Arifin melahirkan rasa kesal terhadap pihak tertentu khususnya di kalangan media ingin mendedahkan kisah hidup artis yang lampau.

“Namanya pun dah berhijrah, buat apa nak ungkit-ungkit kisah lama, dah namapun berhijrah.
“Macam kes Abby Abadi ada pihak media yang kata awak mesti ingat ada kisah awak sebelum ni yang boleh dedahkan, betul ke cara macam tu?. Namapun dah berhijrahkan?,”ujarnya.

Beliau berkata demikian ketika diminta mengulas berhubung perkembangan artis yang telah berhijrah sentiasa dijadikan isu negatif walaupun bulan Ramadan ini.

Sambungnya, tidak semestinya golongan ustaz, ustazah sahaja wajib menerangkan kebaikan Islam, sebaliknya semua manusia yang beragama Islam mempunyai tanggungjawab itu.

“Ini tidak, ustazah jadianlah, dah nak senja baru nak insaf dan macam-macam lagi,”

Katanya, sepatutnya mereka berikan sokongan pada artis yang telah berhijrah.

Menurutnya, beliau sendiripun membuat keputusan itu kerana yakin dengan perjuangan parti PAS yang membela nasib masyarakat di negara ini tanpa mengira bangsa dan agama.

"Jadi siapa lagi kita nak tumpang, kalau bukan sebuah perjuangan yang membawa kebaikan dan kebenaran untuk kelangsungan kehidupan yang kekal di akhirat?”ujarnya.

Ya tak ya juga kata Aisyah ni, mesti penyokong Pas kata, "Biasalah dunia akhir zaman, bila manusia buat baik ia dipersoalkan, buat buruk tak der pulak timbul", dan laginya penyokong Pas selalu sebut "Ulamak dicaci dan dihina tapi sijahil disanjung dan dipuja".

Benarkah begitu ?, jahatlah orang yang tak suka pada artis yang dapat hidayah ni, kat Malaysia ni hanya Abby Abadi dan Aisyah jer ke artis yang dapat hidayah ni? selain dari Abby Abadi dan Aisyah artis lain yang dah hijrah tu dikutuk sama seperti mereka berduakah.

Macam Catriona Ross, Diana Amir, Irma Hasmie dan lain-lain lagi tu terima nasib yang sama jugak ke? Kalau hijrah kepada Islam yang hakiki tidak ada manusia beragama Islam di Malaysia ni akan kutuk mereka, kerana insan yang dapat hidayah yang sebenar pasti akan lebih ayu, sopan dan beradab lebih-lebih lagi dalam tutur cara.

Bukannya dapat hidayah seperti dapat lesen untuk mengata orang atau berkongsi hidayah yang bersifat kepartian dengan memperlekehkan orang lain. Sama juga dengan Ulamak, selain dari Ulamak Pas tidak ada ulamak lain di Malaysia ini yang dikutuk sekiranya Islam yang dibawa itu adalah Islam yang sebenar, ada toleransi dan saling menghormati bukannya memaki hamun dan mengkafirkan sesama Islam.

Apakah jika artis atau ulamak yang bersama Pas sahaja yang dikutuk ? Tidak ? Tapi hanya artis dan Ulamak yang mulut cabul sahaja yang akan dikutuk dan dipandang serong selari dengan keserongannya, sebagai contoh artis seperti Mustafa Kamal yang dilihat condong kepada Pas, apakah beliau turut dikutuk ? Ulamak pula contohnya seperti Dr Harun Din apakah beliau juga turut dikutuk ?

Artis yang hijrah anuti Pas tu tak payahlah nak melebih-lebih, sedar diri lagi baik, bukan apa, sebab kalau kita datang dari longkang berlagak seperti kita datang dari syurga pasti ia tidak disenangi orang, biarpun kita sudah hijrah akan tetapi noda itu tetap akan terpacul sekiranya kita begitu lantang mengkritik orang lain.

Itu semua sudah lumrah dunia, akan tetapi jika kita lebih tertib dan bersopan santun pasti orang pun akan merasa malu, dakwaan mengatakan benci pada ulamak atau artis yang berhijrah ini sebenarnya tidak timbul, ia hanyalah persepsi yang diwujudkan oleh Pas semata-mata. Sekali fikir persepsi ini logik dan mudah untuk terperangkap dengannya, tetapi jika difikirkan secara keseluruhan gambaran diatas adalah hakikat yang sebanrnya....Anda Mampu Mengubahnya...

Amuk !!! Kaitan Antara Nik Abduh , Jaya Negara Dan Mudhalina

Jaya Negara 12 June 2012 23:06

Dhada...., Aku ingat kamu telah ditangkap polisi gara-gara menyokong aku. Janganlah menghilang tanpa bicara. Cemas aku.

Kelip-kelip ku sangka api kalau api mana obornya.

Hilang ghaib ku sangka mati kalau mati mana kubornya.

Aku ini kebal dengan segala jenis senjata maupun undang-undang manusia aku pun tak tahu kenapa. Dulu diusia remaja 19..... 30 aku terlibat dengan banyak jenayah -jenayah kecuali rogol, zina dan membunuh. Selain dari jenayah itu aku buat yakni merompak, dadah dan pukul orang. Aku ini ibarat halimunan. Polis macam tak nampak aku.

3 jenis jenayah ni aku sangat pakar. Pada usia 30 aku tinggalkan semuanya. Aku dah bertaubat dan kini aku ingin menyumbang bakti pada semua kamu.

Aku mulai dengan menulis sikit-sikit dengan petunjuk dari Allah Tuhanku. Kamu sepatutnya sudah mengetahui siapa aku dari awal-awal lagi. Lihat aku dan fahami aku melalui mata hati mu.

Salam. Gila apa manusia.

Jaya Negara14 June 2012 00:11

Hidup kamu.... pastinya kamu yang uruskan. Ia betul semuanya.

Dhada, aku ini lelaki paling sexy diAlam Cyber..... tanpa malu-malu tak berbaju. Aku tidak hipokkrit. Aku bukan mencari pengikut. Aku tidak memaksa kamu untuk percaya apa2 pun.

Aku dengan sengaja paparkan gambarku tanpa malu-malu. Kerana apa? Kerana hanya jauhari sahaja yang dapat mengenal manikam.

Ilmu yang aku tulis pastinya tidak seiring dengan penampilan aku. Sapa2 pun yang baca tulisan aku pasti tidak percaya bahawa inilah lelaki yang menulis semua catatan yang kamu baca. Iya kan Pasti!

Ketika kawan isteriku diperkenalkan kpd aku.... dia terkejut tupai melihat aku.... kiranya pada dia aku ini Ilmuan Agama... dah tua pulak tu... Pastinya berpakaian agama.... iyalah sami ada pakaiannya, paderi ada pakaiannya, rabai ada pakaiannya.

Semua itu pakaian ugama..... siapa tetapkan? Allah... biar betul. Kamulah manusia yang menetapkannya. Kamu dgn sendiri menetapkan pakaian tertentu pada setiap agama. Pasti!

Sebaik mana pun seseorang itu... hebat setara mana pun dia.... jika kamu masih kekalkan pakaian ini. Semua kamu pastinya tidak dapat bersatu.

Cuba kita lihat Nik Aziz yang berpakaian ugama. Baik... taat.. tidak rasuah.. sopan... tidak gelojoh... pintar dan berilmu. Mahukah orang bukan Islam menyokong Nik Aziz seratus peratus. Nik Aziz sebaik-baik manusia yg hidup dan masih bernyawa ditolak.

Kenapa semua ini berlaku? kenapa? kerana pakaian agama. Orang bukan Islam rasa seolah-olah kena masuk Islam la pulak jika menyokong Nik Aziz... Iya Pasti!

Begitu juga kamu, hebat setara mana pun seseorang Paderi.... Mahukah kamu pilih siPaderi itu jadi ketua kamu untuk berhadapan dengan Allah nanti.... tak mahu. Pasti! Iyakan.

anonymous14 June 2012 01:24

Kenapa kamu ni aneh ya Abu BAkar?

Aku sungguh hairan dengan kamu. Pelik. Sungguh pelik.

Apapun aku masih mahu mendengar cerita kamu.

Aku sedang hayati semut2 hitam yang berbaris panjang itu.

Tidak aku mentertawakan kata-kata kamu hanya ketawa pada lawak2 namun aku serius membacanya.

Ceritalah lagi. Namun aku tak pasti sama ada aku akan turut serta bersama kamu atau tidak. Aku punya suami dan anak. Mereka lebih perlukan aku.

Di sininya aku kerana aku mahu tahu siapa aku. Mengapa terasa berada di dalam bilik padahal hal itu tidak diendahkan yang lain.

Sungguh ku terasa diri ini berbilik-bilik dan aku semakin sedar dan perasan akan kehadiran jiwa dan suara-suara di dalam diri ini.

dhada

Jaya Negara 14 June 2012 01:58

Gila apa manusia, Wahai Dhada yang budiman.... kenapa aku terasa pelik.

Pelik apa? Jawap la. Aku tidak pernah tanya kamu sudah kahwinkah, untuk apa?

Tidak perlu tulis siapa kamu. Ada anak ke? Yang bersuami itu jasad kamu.

Jiwa ini sendiri ketika diuji.. aku juga tidak mahu tahu kamu lelaki ataupun perempuan.

Jiwa

Jaya Negara 14 June 2012 02:14

Dhada, kamu Pastinya sudah tahu siapa aku.

Semuanya diri tahu dia sendiri yang tentukan.... terpulang kepada kamu jika tidak mahu meninggalkan

taman permainan.

Aku baca tulisan kamu di jeneral mahdi and the last generation army... bersemangat....

Marilah kita berjuang habis-habisan.... nanti kita semua yang berjaya diBumi..... tidak malu kita bila berhadapan Allah. 


Pasti saja Jaya Negara, Ayah Pin atau sesiapa sahaja yang punyai pemikiran demikian tidak sekali-kali akan menganggap ianya satu kesalahan, kerana mereka punyai kepercayaan terhadap sesuatu yang dipercayai walaupun ia berbeza dengan orang kebanyakkan.

Mereka yang sesat tidak pernah kata yang mereka adalah sesat, ada saja dalil dan nas untuk mereka berikan bagi menghalalkan ucapan kelakuan mereka itu. Walhal mereka tidak sedar bahawa orang-orang yang benar beriman tidak berkeadaan sepertimana mereka....Anda Mampu Mengubahnya...

Blogger Pro Pas Ingatkan Nik Abduh Supaya Jangan Buduh

Aduka Taruna menyiarkan posting yang bertajuk "Video kebodohan doktrin jenama oleh Nik Abduh".

Saya teringat kata-kata yang menyatakan, "Pemimpin mestilah lebih cerdik dari kita. Kalau dia pun bodoh macam kita, dia tak layak jadi pemimpin kita".

Saya bodoh. Kerana bodoh, saya tak layak jadi pemimpin. Langsung tak layak. Hanya layak tulis dalam blog sahaja. Ajak orang lawan Umno yang hari-hari saya mohon Allah s.w.t. la'natkan parti itu (juga lawan kelaku macam Umno). Tetapi, saya tidaklah pula boleh melarang gedik orang lain nak jadi pemimpin walaupun nampak sangat depa juga bodoh macam saya atau lebih bodoh dari saya. Selanjutnya http://penarikbeca.blogspot.com/2012/07/saya-simpati-nik-abduh-dia-dah-try.html

Sudahlah puak Hadi kata Presiden Mesir yang baru tu serupa Hadi Awang, golongan ulama, Nik Abduh plak berucap tahap intelek zaman batu PAS dulu2. Adus.. makin kukuh la BN nampaknya. Atau at least BN akan kekalkan status quo.Selanjutnya http://adukataruna.blogspot.com/2012/07/video-kebodohan-doktrin-jenama-oleh-nik.html

Itulah sebahagian dari sisa-sisa blogger didalam Pas yang masih punyai akal yang waras untuk menimbang nilai fikir diatas tahap ucapan zaman batu pemimpin mereka, mungkin mereka lebih tahu hakikat sebenar pemimpin tersebut.

Nik Abduh bukanlah seorang pemimpin yang zuhud atau layak digelar sebagai pejuang Islam atau mujahidin, ucapan beliau itu hanyalah sebagai perangkap kepada penyokong mereka semata-mata, beliau suruh penyokongnya jihad namun beliau sendiri adalah jahat, bermewahan dengan isi dunia dan gemar mencampuri urusan pentadbiran kerajaan yang dikuasai oleh Ayahndanya.

Bagaimanapun masih ada lagi sebilangan kecil penyokong Pas yang tak reti bahasa tapi buat-buat reti dengan mempertahankan isi ucapan Nik Abduh itu dengan berbagai, apapun yang hak itu tetap hak dan yang batil itu tetap batil, rakaman kuliah terbaru oleh Datuk Nik Amar dibawah jelas memperlihatkan pemimpin Pas sekarang ini berjaga-jaga dalam mengeluarkan ucapan yang mengelirukan, tidak sembrono seperti dahulu. Anda Mampu Mengubahnya....


PANAS !!! Lebih 100 Umat Islam Berpendapat Nik Abduh Penganut Syiah

Ekoran kenyataan sesat Timbalan Ketua Dewan Pemuda Pas, Nik Abduh Nik Aziz yang juga anak kepada Mursyidul Am Pas Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang diterbitkan di Youtube dua hari yang lalu, berbagai komen diterima dari 9655 penonton yang menyaksikan rakaman video kenyataan tersebut.

Dari beratus-ratus komen itu ada diantara tujuh komen penyokong taksub Pas tahap taliban terlampau cuba untuk mempertahankan kenyataan Nik Abduh itu dengan nas yang mengikut kepala otak berjambulnya, namun bagi mereka yang tahu menilai buruk baik ucapan tersebut mempunyai pelbagai pandangannya yang tersendiri.

Bagaimanapun Alhamdulillah masih ramai lagi diantara kita diruang maya ini yang sedar dan bangkit untuk meluahkan rasa tidak puas hati serta pandangan yang diterjemahkan dalam beberapa situasi perasaan yang dihadapi melalui ruangan komen yang disediakan setelah mendengar sendiri rakaman kenyataan sesat tersebut, dan sebahagian dari komen serta video tersebut ada dibawah bagi sama-sama kita menilai tahap kekuatan pemikiran umat Islam dinegara kita. Anda Mampu Mengubahnya....

11:01:00 AM AstaghfiruLlahal-'Azim..apa jenis ucapan ini?Belajar mana ini?Tolong jangan katakan belajar di Al-Azhar.
 
baru dapat wahyu kot nie???   

zshi1 2 days ago

Astaghfirullah hal azim... Ini dah sesat!!!

azwanalaman 2 days ago

ini namanyer melacurkn islam utk berkuasa..taubatla wehh.

nassey77 2 days ago

dulu ada org xsokong Putrajaya, duit rakyat lah, apalah....

sekarang dh cantik semua.... Allah mengarah mereka ke putrajaya...??? hahahahe

iezhamM2 2 days ago 2

ini mesti org upahan UMNO nih ( kata org2 pas) ;p

iezhamM2 2 days ago

Ramai literalis di sini yang tak faham bahasa simbolik Nik Abduh. Jenis baca zahir ayat tapi tak faham konsepnya.

1.UMNO BATIL SEBAB RASUAH DAN TOLAK HUKUM QURAN

2.AGAMA MENYURUH BERSIH RASUAH DAN TEGAK HUKUM AL QURAN

Lalu bagaimana untuk patuh kepada suruhan agama?

3. DENGAN MENOLAK PIHAK BATIL SEPERTI YG DIPERKATA NIK ABDUH

syahzamin 2 days ago

hukum quran yg mane? hukum paling besar adelah jgn syirik kan allah..pas smpi skrg diamkan ahli yg smbah kubur atas name tawasul.smpi skrg biarkan syiah dlm tu yg sembah imam2 diorg atas name memuliekan ahlu bayt.

abu264 in reply to syahzamin (Show the comment) 2 days ago

kenyataannya melampau... hebat ilmu agama bukan lesen utk mengatakan syaitan kpd org lain. dan mengapa sampai 'merah menjadi darah'? Bukan begini cara Rasulullah berdakwah.. Semoga kita semua mendapat hidayah Allah...

MRSzyln 2 days ago

Nabi baru kut baru dapat wahyu...

mokhzani65 2 days ago

Yaeyyyy ...perjuangan suci DAPigs ker????

zaekaeffi 2 days ago

makin aku menyampah dengan anak nik aziz ni..patut la puak PAS taksub!

Haikal1Malaysia 2 days ago

fahaman khawarij dan syiah dah meresap masuk dlm pas
imiaruzi 2 days ago

P.A.S

PARTI AJARAN SESAT

MARILAH BERJUANG GEMUKKAN KRONI2 PAK LEBAI UBAT KUAT H'ARAK'KAH KAHAK

MARI MENUJU POTRAJAYA,APA BARANG MENUJU KOTA BARU

cerempet2125 2 days ago

BILA NAK BUAT HUDUD KAT KELANTAN,KEDAH,PENANG & SELANGOR?

ITU SEBAB TUHAN TAQDIRKAN PAS MENANG KAT SITU,SUPAYA KAMU DAPAT BANDING MANA MANUSIA MUNAFIK GUNA NAMA TUHAN DAN AGAMA UNTUK TUJUAN POLITIK


cerempet2125 in reply to cerempet2125 (Show the comment) 2 days ago

umno yahudi !!!!"

team12ahlisihir 2 days ago

taksub+sesat

veryyyweird 2 days ago

Dia cakap ikut sedap bunyik ja... Sangup pula mengunakan nama Allah ... perjuangn suci adalh perjuangan fisabillah .... Tak pernah pun ader dalam Al Quran atau kitab2 mengatakan UMNO itu musuh Allah Orang UMNO Melayu , Melayu Islam ... bukan kea Keadilan (all seing eye) tu freemanson ka ... Sedarlah orang2 PAS ... Nik Aziz kamu tu makin hari makin merapu dan jauh tersesat ... Nauzubillah ..

Mastura Zainudin 2 days ago

Jangan pakai baju biru weii!! GELAP HATI nanti..lol!!

zshi1 2 days ago

dia sedar ke apa yg dia ckp?

shazlyilias 2 days ago

"Dengan darah sekalipun" haaa bagusla marilah kita beramai-ramai menderma darah di Pusat Darah Negara, Jalan Temerloh KL. Orang yang naik darah mestilah bantu orang yang memerlukan darah, janganlah menumpahkan darah pula!

ge5undhe17 2 days ago

berat tuduhan tu....

cuba datangkan bukti....

just for reminder.....saya bukan penghidu najis politik mana-mana parti....

SuperSniper787 in reply to team12ahlisihir (Show the comment) 2 days ago

insyaAllah..ke putrajaya, org yg belajar agama n faham betul akan faham apa maksud menguasai putrajaya..yg xfaham pesen malas hadir majlis ilmu n baca surat khabar UMNO..

Attaheinzam 2 days ago

Bagus la bercita-cita tinggi, tapi untuk PRU DAP pegang 90 kerusi, PAS ada sikit je. macam mana Islam nak kuasai Putrajaya, yang ada ialah Kafir Harbi yang benci islam hatta tengok tulisan jawi sekalipun (Teresa Kok). Bermuqabalah lebih baik, kita semua sedara seislam. Mereka sedara sekafir, masuk neraka.

ge5undhe17 in reply to Attaheinzam (Show the comment) 2 days ago

kah kah kah (bodoh yg rugi di ajar)

galasapi2010 in reply to imiaruzi (Show the comment) 2 days ago

Perangai anak Nik Aziz mahu tumpah darah ni perangai ajaran syaitanl..siapa setuju boleh tlg retweet.

panglimaperangcyber 2 days ago

Mengarut

neogeowan 2 days ago

amboi, org pakai payung biru pun dia tak suka . tak agak2 tahap membenci dia tu. ish ish

syinteru152 1 day ago

what stupidity is this.. 

5500z 1 day ago

Teringat Dr Asri pernah cakap mengenai pemimpin gagal membentuk anak2...nampaknya lepas nie dia kena masuk kan list dia nik abuh ler..adoi

xyroule 1 day ago

kesian budak ni.. dia nih baru habis SPM ke?

ahmad9251 1 day ago

amende dia mengarut ni..gila kuasa ke ape..sian,makin sewel

mohdasyrafukm 1 day ago

ustat ni mimpi kot...kekeke

64aadam 1 day ago

tinggi bahasa dia

zulazlykamari 2 days ago

apa ni..cakap merapu2.........macam ayahanda dia juga.......wajib bertaubat sebelum terlambat.

DEDED54 2 days ago

Daripada Ali bin Abi Thalib r.a. berkata: Telah bersabda Rasulullah saw.; "Sudah hampir sampai suatu masa di mana tidak tinggal lagi daripada Islam ini kecuali hanya namanya, dan tidak tinggal daripada Al-Quran itu kecuali hanya tulisannya. Masjid-masjid mereka tersergam indah, tetapi ia kosong daripada hidayah. Ulama mereka adalah sejahat-jahat makhluk yang ada di bawah kolong (naungan) langit. Dari mereka berpunca fitnah, dan kepada mereka fitnah ini akan kembali".

DonLiquid4 2 days ago 18

ni la manusia...ad snggup ckp TNGA sbgai syaitan...astargfirullah....nk jd pencacai pun xperlula ckp manusia tu setan...tnggi btl darjat ko nk pnggil org setan...

wan where 2 days ago

Inilah jenis orang yang jahil murakkab. Bila masa pula Allah menyuruh dia (mengajak orang ramai) merampas kuasa? Saya penyokong PAS, tapi orang ini telah menyebarkan fitnah terhadap Islam. Samada dia seorang Syiah atau terlalu jahil mengenai Al-Quran dan Hadist.

PenggerakMuslimin 1 day ago

sudah2 laa tu...berbincang lebih baik..

smile901024 1 day ago

Nabi berhijrah dari Mekah ke Madinah menyebarkan dakwah, adakah anda melihat waktu itu wujud sekumpulan besar penganut Islam di Madinah sebelum Nabi s.a.w berhijrah..?

Saudari/ri..benci ke, menyampah ke, meluat ke org kafir terhadap Islam bukan mslh..masalahnya pemerintah x menyampaikan yg hak (syaitan bisu)..xboleh ke dakwah kafir masuk Islam..?yes kafir masuk neraka, habis xada Islam yg ke neraka ke..

Attaheinzam in reply to ge5undhe17 (Show the comment) 1 day ago

ko mmg x tau ape2 kan, x pernah buat research die ni sape?, nasib aku sorang je tgk komen kau,..masuk ahli2 pas laen,, mmg kene gelak la kau..anak tgna pon x kenal..

envisiondream in reply to ahmad9251 (Show the comment) 1 day ago

dah pusat pentadbiran kat sane, nk pergi sane la, kalau pusat pentadbiran umah kau, mmg cari umah kau la.

envisiondream in reply to 2911zanna (Show the comment) 1 day ago

Aku xpaham dngn manusia zaman ni..aku xsuka pas ni..mlebih2..pas sekadar politik..

enciketot88 1 day ago

mamat baju biru kat belakang tu tak reti2 nak blah ke...

biru tu gelap hati dia.... wakakakkaka.....

hasil didikan bapanya... smpi mcm tu skali..

irwan97 1 day ago

takbirrrrr..........ALLAHUAKBA­R, UCAPAN YG SANGAT BAIK

dr5071 1 day ago

apa punya bongok ni weii, baju pun jadi hal, payung biru tak apa.. gilo dohh

jitraguy 1 day ago

biar lah jadi pelampau agama.. asal kan agama Allah...

TheAmin1622 1 day ago

Dgn ucapan berapi menyeru pengikut berjihad dan memandikan jalan ke Putrajaya dgn darah dan menjanjikan syurga tidak mustahil akan ada lagi pejuang dgn pedang samurai "menyerang Putrajaya". MasyaAllah......

suckerzxterminator 1 day ago

jwap dahulu kenapa sewaktu mula2 Putrajaya dibangunkan PAS sibuk nak lelong tetapi skrg sibuk2 meroyan nak kesana..???

jebat1311 1 day ago

bukan warna hijau tu warna kesukaan nabi muhammad saw???

dodol hangit 1 day ago

TAK ADA POKOK PISANG DI TANAH ARAB,.

jitraguy in reply to dodol hangit (Show the comment) 1 day ago

Pelampau Agama Semalaysia - PAS

salaf75 1 day ago

tahukah anda?kenapa dikatakan kalau dapat putrajaya, Allah redha?. Isyaallah...kerana mereka membawa perjuangan islam sahabat2...Allah sentiasa menyukai hambanya yang membawa islam.memegang ajaran islam..Inyaallah.hanya pendapat saya.

akulakulaku 1 day ago

Yarabi! Bila masa pulak Allah kata kita kene rampas Pytrajaya! Dia ada terima sms dari 'atas' ke ? kot2 pakai FB kot? Bila masa pulak Allah suruh pakai baju hijau je? mamt ni memang taksub kot? Seluar dalam dia warna ijau ke jugak?

ecolifecamp 1 day ago

semoga Allah memberikan hidayah pada hamba-Nya yang sorang ni

azumizu 1 day ago

ingakan jihad melawan hawa nafsu.....rupa nya...pejuangan menawan putrajaya....x pe kita tengok je....sapa yang menyembah syaitan....jgn lah fitnah....x baik..ikut kau lah selagi ada nafsu..semua warna ada lah ciptaan.....Allah jgn memperlekehkan kejadian..Allah swt....x pe...sesungguh Allah swt itu maha melihat....ya bashir....subhanallah..

4318din 1 day ago

Macam mana PAS boleh kasi bahlul mcm ni pegang microfone? But when i think about it balik Abby Abadi, Hairie Othman pun boleh naik atas pentas PAS cakap pasal agama bagai, this is normal shit for them

bongkoks 1 day ago

Putrajaya yang dimaksudkan adalah lambang kuasa. Bukannya bangunan dan infrastruktur yang pernah dikritik kos pembinaanya. Jadi apa masalah kalau kata nak putrajaya? Hang pernah pi sekolah kah

syahzamin in reply to 2911zanna (Show the comment) 1 day ago

Tahukah anda bahawa pas ertinya anjing dlm bahasa Crotia & Serbia. Try Google Translate. Nama ada kesan dlm hidup. Nama yg buruk pun kesannya buruk. Sebab itu Pas mengalami nasih buruk. Pas jadi Parti Anjing Suruhan. Tolak Pas anda selamat.

PedangPejuang 1 day ago 4

hmm...pas2,termasuk nik aziz pown dah gelong....aku lari masuk bn

Ungu Violet 1 day ago

Theamin,kalau daripada pemikiran logik,niat kau ni dah mengarah kerarah militan,cuma nak tanya satu pas tu parti politik ka agama?kalau kau kata agama,secara total kau dah kafirkan org yg tak join pas,selalunya org2nya melaknat bangsa seagama ni pemikiran dia kearah syiah dah ni,sebab syiah jugak melaknat sahabat nabi.

lireza 1 day ago

Pemimpin Musuh Allah ( Najib lah tu !) baru ni telah jemput Allah, ke rumah Allah untuk tunai Haji dan Umrah beberapa kali.

MrCarlos6979 1 day ago

abis tu xyah la kata putrajaya.. buat la pusat pemerintahan kat markas pas ke.. kat umah nik aziz ke.. kan ke kata nak jadi kerajaan. buat la nama lain..

proxy0server in reply to envisiondream (Show the comment) 1 day ago

dia ni ustaz ka???ulama ka????dalam AL-QURAN ada ka ALLAH suruh rampas PUTAJAYA????Bongokkkkk punya org niiii....cakap xserupa bikinnnn la broo

ahmad fakrull 1 day ago

Masya-Allah. Anak tok guru ni sedar atau x apa yg dia ckp kn ni? Sejak bila Jibril bg wahyu kat dia? ayat al-Quran dan hadis mana dia refer ni? aku rasa UAI atau Dr.Asri mesti dorang bantah. Allah tak pernah sebut utk menyuruh Pas utk menguasai putrajaya. Tak pernah pun dlm al-Quran Allah menyebutkan utk mengarah Pas pergi ke putrajaya. Mcm ada yg tak kena lah. Ada unsur khawarij dan syiah dlm diri dia. Wajib ditentang. Wahyu mana hang dpt smpai boleh terima perintah dr Allah utk ke putrajaya???

bendahari1 17 hours ago

apa la pak lebai ni. ni taraf pelajaran tahap mana ni teruk sangat ckp buat malu melayu je heeeee... mkin lama PAS makin teruk terutama ada org mcm ni dlm PAS

1221ceo 17 hours ago


Najib jadi pemimpin itu dengan izinNYA jua, depa ni mcm xredha jew. dok label org lain syaitan. depa ni cukup bagus kew? dengar 1.57 hingga 2.06, maknanya yg beriman tu siapa?

batunesanarazak 18 hours ago in playlist Uploaded videos

xabis2 mimpi basah

Hakim Aziz 20 hours ago

ish3...knape keras sgt tuduhan tu.....sembah syaitan? musuh allah? ...hmmmmmmm..... mungkin org2 UMNO ade yg tak ambik islam sepenuhnya, tapi dgn beri gelaran2 mcm ni terlalu berat bg sy

mbd888 21 hours ago

klu mcm ni nya std anok tok guru, baik dok umah jaga kebun, jgn pegang mic, malu jatuh std pas, drop water face pok, kapunden tahi nya budak

kmrl63 22 hours ago

er depa p nak putrajaya nk tegakkan negara Islam ke negara kebajikan? lim kit siang @ karpal singh please jawab. lol

147cc 22 hours ago

Allah suruh ke Iblis suruh.Bengong dio ning tok supo ayoh demo.

klakobodo 1 day ago

Iblis laknatullah x sebut pulak.....cuba baca kisah iblis berjumpa dengan rasullullah..Baginda nabi Muhamad Saw..

4318din 1 day ago
dulu bukan main nk jual putrajaya. Bila putrajaya dah elok, nama pun dah terkenal...nak merampas pulak. Katanya Allah menyuruh rampas putra jaya. Tak ape lah...mungkin Allah juga menyuruh UMNO membina putrajaya dan menuju kejayaan.

Gempita Gegak 1 day ago
berat nanang dah abduh ni

lari aqidah sangat

lahanat musibat punya abduh

craco1978 15 hours ago

kesian mereka ni,hari2 sebut nak ke putra jaya,,,tapi x pnah smpai,,,sy da cadangan,pa kata kaorg sewa texi kerr naik bus kerr,,.x pun bwat rombongan ajak smua org yg terhegeh-hegeh nak ke sana,kan mudah,,hihihi,,,x elok kita sesama islam mengkafirkan org lain sbab perbezaan fahaman politik,,,

Saiful Said 15 hours ago

aku pelik. dulu bukan main lagi PAS dok membantah putrajaya. skang tehegeh2 giler nak rampas putrajaya. x malu dowh PAS ludah jilat balik. xde maknenye aku pangkah PAS aku dpt masuk syurga! puihh!!

MidnightKatari 16 hours ago

Dengar betul-betul.Kalau saper pakai baju BIRU nanti KOTEY tiba-tiba jadi GELAP.PtuiiiiHHH...!!!!!Ustaz Palat ni dah ROSAK OTAK.

ReentryCapsule 16 hours ago

Spender G-String dengan BRA Biru ok ke ustaz palat?Mesti kau suka punya kan ustaz.Kalau dah tetek bulat pakai bra biru ke hijau kau bedal jugak.Parti korang ni kan KUAT MEMANTAT dengan GILA SEKS.Ptuiiihhh...!!!Warna pun nak jadi isu.BODOH..!!!

ReentryCapsule 16 hours ago

Dalam Bahasa Sanskrit Purba pula "PAS" ertinya sekeping TAHI KERING yang telah hilang warnanya.Terima Kasih.

ReentryCapsule in reply to PedangPejuang (Show the comment) 16 hours ago
Ini kita panggil Ustaz Kepala BUTUH.Itu pasal ada satu MAMAT SEWEL mengamuk-mengamuk dekat Putrajaya itu hari.Rupanya dah kena psiko KAW-KAW punya dengan ustaz Kepala Butuh yang macam ni.Ini mentality tahap LUBANG TAIK.Ptuuiihh..!!!

ReentryCapsule 16 hours ago

cakap mcm lubang tahi....pecacai kafir....sanggup jual islam,,,,

lanparsi60 16 hours ago
org upahan apa nya. Anak TGNA sendiri kotttt hahahaha

bendahari1 in reply to iezhamM2 (Show the comment) 16 hours ago

aku tau, saje jer nk sindir, tgk berani ke org2 PAS nk ckp mcm tuh... ;p

iezhamM2 in reply to bendahari1 (Show the comment) 16 hours ago

this guy so stupid...ask his follower to go with him coz of Allah instruction..did he know what is talking about....???...also the blue color cannot be wear....ha ha ha. ..shame on you....

haziq5081 2 hours ago

Oh gitu, hati tukar warna hijau itu bukan ke hati dah tumbuh kulat hijau dan busuk? #Kalau cat hati tu warna hijau tak ke mampus nanti? Aku tak nak hati aku hijau, Allah kurniakan aku hati bewarna merah cukup baik untuk aku bernafas.

*Maaf, saya bukan Fake Blastrophiey, tapi kawan dia. Jangan hina dia pasal benda ni. kesian dia difitnah nanti.

FakeBlastrophiey 2 hours ago

kahak aku pun kaler hijau ko tau?

desperidine501 5 hours ago

sALAM.. CUBA RESEARCH WARNA SEBENAR UNTUK AGAMA ISLAM.. sIMBOL SEBENAR UNTUK AGAMA ISLAM. SILA TGK SIRAH NABI. ADAKAH PENGUNAAN WARNA & SIMBOL?

jengatkecik 6 hours ago

ni la contoh dajjal yg merosakkan umat islam..

abdul halim 6 hours ago

adoi....naik minyak dah

MrHangjebat 6 hours ago

Ni kot hasil tarbiah pas. Kalau pemimpin dia dh mcm ni.. Maka mustahil pengikut lg taksub

anaklangkawi 8 hours ago

PAS = Parti Anak Setan

herocili 8 hours ago

Astaghfirullah...

TheAdamArif 9 hours ago

takut aku tengok nik nie tanam stigma dalam mentaliti masyarakat...

laksanamanira 11 hours ago

Masya'Allah..mcm ni kah Nik Aziz didik anaknya....Pengtaksub PAs sekalian..jauhilah kamu dari kesesatan yg dibawa oleh PAS ini....

skppell 1 minute ago

maafkan lah dia ni bro. ibaratkan ia macam lawak jenaka. anyway selamat menyambut ramadan almubarak. semoga ramadan kali ini lebih bermakna dari ramadan yang lepas. insyaallah amin.

yangbebasbersuara 40 minutes ago

musuh islam itu ialah DAP la mangkuk!!! lagi mau tidur sebantal..

kahunatata 46 minutes ago

# Tulisan berwarna merah adalah komen dari pengikut syiah #

Subhanallah Sesatnya - Nik Abduh Kata "Allah Mahukan Pas Merampas Kuasa Dan Ke Putrajaya"

Didunia ini tidak ada satu perjuangan yang lebih suci dari perjuangan orang-orang Pas, penyokong dan pejuang Pas menuju Putrajaya, kerana apa ? kerana ini perjuangan suci.

Kenapa kita mahu ke Putrajaya ? Allah mengarahkan kita ke Putrajaya, Allah mahukan kita merampas kuasa itu daripada musuh Allah dan musuh kita, inilah perjuangan yang suci.

Apabila Allah Taala memberikan secalit kuasa kepada manusia didunia ini, maka Allah Taala tidak memberikannya kecuali kepada hamba-hambanya yang beriman, tetapi apa yang berlaku ! yang berlaku ialah syaitan dan orang-orang yang menyembah syaitan telah merampas kuasa ini daripada orang-orang  yang beriman.

Apakah begini kata-kata pejuang Islam dan pemimpin yang beriman ? Ini seperti kata-kata pengikut ajaran sesat yang merancang untuk menggulingkan kerajaan. Kata-kata Nik Abduh pada rakaman klipvideo di perhimpunan hijau Jun lalu jelas menggambarkan kesesatan yang amat sangat didalam pemahamam beliau dengan erti Islam yang sebenarnya.

Lebih membimbangkan kata-kata Nik Abduh yang cuba meracuni pemikiran penyokong Pas supaya taksub dengan membuat beberapa seruan sesat itu perlu dipandang serius sebelum sekali lagi amukan 'Jaya Negara' akan berulang.

Perjuangan Pas adalah perjuangan yang paling suci didunia ! , hilang akal ke Nik Abduh ni ?...Allah mengarahkan kita ke Putrajaya, Allah mana yang dimaksudkan oleh Nik Abduh itu ? Mustahil Kalau Allah yang maha esa mengarahkannya, perkataan Putrajaya pun tak tercatat didalam Al-Quran.

Kata-kata Nik Abduh yang penuh dengan kesesatan itu wajib dibendung dengan segera, perjuangan Parti Pas dibuatnya lebih dari agama Islam, kata-kata sedemikian jika diulang tanam didalam pemikiran umat, nescaya negara kita akan menghadapi kacau bilau sepertimana yang berlaku didunia arab pada hari ini.

Tercetusnya peperangan adalah bermula dengan pemahaman yang eksktrim, lihat saja apa yang berlaku diantara dua kumpulan seperti Fatah dan Hamas, bukankah akhirnya ia merugikan umat Islam itu sendiri, yang MAMPUSNYA adalah rakyat, pemimpin seperti Nik Aziz akan keluar negara naik haji lah kononnya.

Jika seluruh rakyat bersedia untuk berperang sesama Islam, abaikan hasutan-hasutan demikian supaya ia menjadi barah dan dendam, seandainya merasakan keamanan yang dikecapi pada hari ini mustahil untuk berlakunya huru-hara atau peperangan, merasakan demikian menjadi lumrah bagi golongan yang tidak tahu berfikir.

Kerakusan pemimpin atasan meragut kuasa akan menjadikan rakyat yang sengsara, rakyat yang tidak reti bersyukur dan berakal pendek akan mudah terpengaruh dengan kata-kata jahat pemimpin mereka, sebaliknya jika rakyat berfikiran matang seharusnya terlebih dahulu melihat negara-negara yang sedang bergolak dan kesannya selepas pergolakkan, apakah ia lebih baik dari sebelumnya dan adakah negara kita pentadbirannya seburuk  negara mereka.?

Boleh saja untuk rakyat mengubah kerajaan, namun biarlah dengan cara yang sepatutnya dan penggantinya pula tidak dikalangan mereka yang kemaruk. Kerana jika terpedaya dengan kata-kata manusia yang kemaruk buruklah akibatnya. 

"Sematkan dalam hati, setiap kali perjuangan ini menuntut saudara berhimpun, jangan ada diantara kita yang mengundur diri, kerana sesungguhnya pada perhimpunan itu adalah kekuatan iman." - kata-kata Nik Abduh ini cukup dalam terjemahannya namun cukup ringkas untuk difahami....
Anda Mampu Mengubahnya...

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...