GEMPAR!!!- ANUGERAH LELAKI TERBAIK DI KELANTAN

ANUGERAH LELAKI TERBAIK NEGERI KELANTAN


Hadiah bagi pemenang yang sangat bertuah dalam Anugerah Lelaki Terbaek Kelantan Selagi Mentuaku MB dimenangi oleh....Jeng..jeng...jeng..Akan membawa pulang sebuah Mercedes Benz S280.
Syarat-syarat penyertaan:
1.) Anda hendaklah bermentuakan Menteri Besar Kelantan
2.) Pernah / Memegang jawatan CEO di Perbadanan Menteri Besar Kelantan PBMK
3.) Dan mesti pandai menyebut "Ayahnda ore dengki ko anaknda"
4.) Penyertaan anda hendaklah dialamatkan ke DBU 26 Projek Bazar Tok Guru jalan Ladang Rakyat,Tebang Balak 55100 Seluruh Kelantan Ana Yang Punya.
5.) Tarikh Tutup penyertaan : Selagi masih ada
PENGUMUMAN PEMENANG TERDAHULU


Alkisah sebuah Hikayat
Kenalkah anda dengan menantunya Tuan Guru Nik Aziz,yaitu Abdul Ariffahmi Ab. Rahman yang juga bekas Ketua Pegawai Eksekutif Perbadanan Menteri Besar Kelantan.
Setelah sekian lama mendiamkan diri, Abdul Ariffahmi mula kelihatan di beberapa di majlis Pas dengan memandu kereta Mercedes bernombor pendaftaran, DBU 26.

Ariffahmi  makin mewah dan mendiami banglo berharga hampir RM1 juta juga bergaya dengan pakaian yang berjenama.Kemungkinan jika Ariffahmi  tidak bermentuakan MB Kelantan rezekinya tidak sampai setahap sekarang,Ariffahmi tidak akan dapat memandu Mercedes dan berumah agam sekiranya dia bukan menantu Nik Aziz.Beliau hanyalah Anak orang biasa yang berasal dari Machang .“

Kalau benar Nik Aziz seorang yang zuhud dan benar mengikut lunas-lunas Islam beliau tidak akan membiarkan anak menantunya menggunakan kedudukannya untuk meraih kemewahan.Kini Ariffahami menggunakan kedudukannya dan hubungan baik dengan Setiausaha Pas Kelantan, Zulkifli Mamat untuk melobi sebagai calon pada pilihan raya umum akan datang.

Walaubagaimanapun hanya jauhari yang mengenal maknikam dan lompat tikam.Untuk Rakyat Kelate anda mampu mengubahnya.Jangan biarkan hidup anda bersantapkan ikan kering dan tulang belulang yang isinya di hadiahkan kepada Pemimpin yang kononnya untuk memperjuangkan Islam.20 tahun doh deh,Demo tak kan tak boleh nok pikir lagi.Nyaknyo weh nyaknyo,Air pun takdok pah ko ari ni.Dok buat gapo 20 tahun lebih,Seramai mana rakyat Islam/warak lebih Islam/warak pada rakyat negeri lain.

Kalau dulu kemungkinan ya,Tapi sekarang tidak lagi,Bila lama sangat di tampuk pemerintahan,perjuangan pula semakin bertambah tidak selesai,Akhirnya ia mula terpesong.Terpesong dan terus terpesong.

3 comments:

  1. Anak Menantu Bapak!!!!!!!!! Nok buat guano mugo tok tuo demo Menteri Besar. Sedap la demo buleh anak tok guru, buleh harta, buleh kaya.

    ReplyDelete
  2. hahahhhhaha Dulu kuat sangat kato ko puaok UMNO.. kronilah, nepotismelah, kerajae anak menantulah, kapirlah, taghutlah. dan mace-mace , aku tak ingat dah banyak sanagat istilahnya..
    kalu alaoh ko puak kita tuh kita cari kisah zame sahabat nak buat bandingan.. nak suroh napok suci dan murni kita guna pulak istilah arab hok sedap-sedap dan muluk-muluk ditelinga dan orang ramai, makcik-makcik kapong tak pehe gapo satu...
    Nih lah buleh dipanggil kerajae slogan...

    ReplyDelete
  3. jange deki weh... doh demo mulo tak panda ngejas... Rezeki kawe!!!

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...