PERHATIAN !!! ESOK JAM 10am DEPAN TESCO KB -PERHIMPUNAN KEBANGKITAN RAKYAT KELANTAN

Rakyat negeri Kelantan pada hari ini dilihat semakin sedar dengan apa yang mereka alami selama hampir 22 tahun diperintah oleh rejim Pas, jika rejim Israel merampas tanah penduduk Palestin, Rejim Pas pula merampas tanah rakyat Kelantan dalam isu Ladang Rakyat, lembah sireh, tanah orang Asli dsbnya.

Tanpa penglibatan parti politik GK difahamkan pada esok hari Sabtu 25/02/2012 Jam 10 pagi bertempat di depan TESCO Lembah Sireh akan bangkitnya seluruh Rakyat Kelantan dalam menuntut hak yang telah dinafikan oleh Kerajaan Pas Kelantan dalam satu perhimpunan besar-besaran yang turut disertai oleh beberapa buah NGO yang sudah sekian lama prihatin terhadap nasib rakyat Kelantan.

NGO seperti PERKASA dan MTRK mungkin tidak terkecuali dalam perhimpunan raksasa ini bagi mempelopori tuntutan terhadap rakyat Kelantan yang dikatakan diabaikan sudah sekian lama ini dengan diberikan cuma janji-janji manis seperti syurga dan pahala.

Banyak perkara yang berbangkit dalam pemerintahan kerajaan Pas Kelantan, ketidakadilan serta kronisme dikatakan sudah lama membelenggu kerajaan Pas sehingga nasib rakyat terus terpinggir dengan tidak mendapat hak yang sepatutnya. Janji yang ditabur hanya bersifat retorik semata-mata.

Pada perhimpunan kali ini turut mengumpulkan tandatangan rakyat Kelantan yang bersetuju untuk TUKAR kerajaan Pas Kelantan dan sekaligus untuk mengubah nasib kehidupan mereka, kemudahan bekalan air bersih adalah isu utama dalam perhimpunan ini.

Pada hal yang demikian, GK mengajak semua rakyat Kelantan tanpa mengira bangsa, agama dan fahaman politik untuk turun bersama dalam membuat tuntutan yang menjadi keperluan asas dalam kehidupan kita seharian. Bersatu kita dalam menuntut HAK kita. Anda Mampu Mengubahnya.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...