NIK AZIZ HAIRAN FENOMENA ANEH INI TERJADI DI KELANTAN

Alhamdulillah, fenomena aneh ini berlaku di Pejabat Perhubungan Umno Negeri Kelantan, disini dapat kita lihat sebilangan besar rakyat Kelantan sudah menukar corak politik mereka kerana selama ini mereka merasakan tertipu dengan semua janji-janji manis Pas kepada mereka.Sungguh aneh, Jadi Nik Aziz tidak perlulah hairan setelah penjelasan ini GK berikan.

Jika dahulu sangatlah sukar untuk melihat hadirin memenuhi ruang pada mana-mana majlis yang dianjurkan oleh Umno. Sikap PAS sewaktu ketika dahulu yang menuduh penyokong      Umno adalah kafir disebabkan Umno berkongsi kuasa dengan MCA akhirnya memakan diri mereka sendiri kerana mereka juga sedang berasmara dengan DAP.
Dikalangan dari mereka yang hadir ini menyatakan dahulu mereka terlalu taksub kepada Pas sehingga menyebabkan terputus hubungan kekeluargaan hanya kerana berbeza fahaman politik. Mereka percaya sungguh dengan tuduhan Pas terhadap orang yang menyokong Umno adalah kafir. Tapi setelah Pas menjalinkan hubungan dengan DAP mereka mula merasa sangsi dengan perjuangan PAS.

Disamping itu GK sempat menemubual beberapa orang yang hadir dan bertanya sebahagian dari mereka yang sebelum ini merupakan penyokong tegar Pas,Antara soalan yang GK tanya ialah, ( Bakpo loni pokcik baru napok ko BN ni, pahtu pokcik tok takut ore Pas tuduh mace-mace ko? ) Kenapa baru sekarang memilih Umno dan tidak takutkah dituduh dengan bermacam tuduhan oleh penyokong Pas yang lain.

Diantara jawapannya , Nak takut apa kerana dah ramai yang beralih menyokong BN, walaupun sesetengah tu tidak nyatakan untuk sokong BN, tapi mereka sudah tidak kuat atau taksub seperti dulu lagi kepada Pas, kalau dulu asal saja ceramah Pas mereka semua akan pergi bersama. Alasan mereka meninggalkan Pas adalah kerana Dap dan amanat Hj Hadi suatu ketika dulu. Bagi mereka ia adalah soal akidah yang nampak begitu ringan dipolitikkan oleh Pas.

Selain itu masalah air juga di suarakan kepada GK, kerana ketiadaan air mereka cukup payah untuk mengambil wudhu' dan mandi junub, Bagi mereka itu yang lebih penting didalam Islam, tanpa ibadat dan solat yang sempurna mana mungkin untuk mendapat pahala dan memasuki syurga. Mereka cukup kesal dengan PAS kerana lebih sibuk mempolitikkan Hudud dari menangani masalah air yang berlaku ini. Perkara yang asas seperti solat tidak pula dititik beratkan oleh Pas, macam mana boleh kata Pas ni perjuangkan Islam.
Itulah sebahagian yang dapat GK kongsikan bersama, Keadaan di Kelantan sekarang ini Alhamdulillah nampak perubahan yang sangat ketara,

Jika dahulu kalau Umno yang anjurkan program agama jangan haraplah nak dapatkan hadirin memenuhi ruang dewan, tapi sekarang tidak lagi, sambutan yang cukup baik ini seharusnya dimanfaatkan sebaik mungkin oleh kepimpinan Umno dan Barisan Nasional, rakyat sangat mengharap perubahan kepada negeri mereka Kelantan Darul Naim.
Guano gamok puok kito, pokcik, mokcik,adik kakok,awe, mek, cek,  tok ayoh, tokguru, Abe Mat, Pokteh Jani, Hj Ya, Hj Deris Wakaf Siku, Abe Hase Gunong dan ramai lagi tok ser doh ko Pas, pakat kato Pas pelawok hangit isle alah kedio,alah kokre hare belako, lenguh telingo GK dengar puok dio duk ngepek tadi, GK raso buleh mene kelate trek ni, kalu demo nok uboh baik kito pakat uboh,try dulu sepenggal tok rugi sikit habuk. IJN mesti bersiap sedia untuk menerima tetamu istimewa selepas keputusan PRU13 diumumkan nanti.hehe. Anda mampu mengubahnya

60 comments:

  1. Biar betul ni ceramah umno kat kelantan,ramainyer,dulu masa aku kat kelantan ,aku ingat haram kalau nak ramai camni.memang payahlah..ok tu,perkembangan yg baik

    ReplyDelete
  2. Kena ucapkan gak tima kasih pada puak anwarinas yang berketuakan Agen Yahudi Melayu Anwar Ibrahim kalau tak rakyat kelantan tak tau langsung perangai pemimpin PAS yang menipu menggunakan agama sbagai alat semata mata......pengajaran pada orang2 kelantan lain kali kurangkan semangat kenegerian tu huhuhuhuhuh

    ReplyDelete
  3. NIK AZIZ TAK PAYAH HAIRAN, TAK PAYAH TERKEJUT KERANA SESUNGGUHNYA KUASA DAN TAKHTA ITU HANYALAH UJIAN ALLAH KE ATAS MU.....KEGAGALAN MU UNTUK MENGALAS AMANAH ALLAH SERTA MENYALAH GUNAKAN KURNIAAN ALLAH INI MENYEBABKAN KEMRURKAAN ALLAH...DAN SEGALA YANG KAMU MILIK YAKNI KUASA AKAN DIAMBIL BALIK OLEH ALLAH DENGAN PELBAGAI CARA.SESUNGGUHNYA ALLAH TELAH MEMBUKA PINTU HATI DAN HIJAB RAKYAT KELNTAN DAN PENGIKUT TOTOK PAS UNTUK MELIHAT KEBENARAN DAN REALITI....ZAMAN UNTUK BERILUSI DAN BERKHAYAL DENGAN ISLAM TELAH BERAKHIR, RAKYAT SUDAH SEDAR DAN INSAF DAN TIDAK MUNGKIN RAKYAT DIPERBODOH DAN DITIPU UNTUK SEKIAN LAMA .....SUDAH LEBIH 20 TAHUN KAMI DIPERALAT DAN DIPERGUNA OLEH PEMIMPIN PAS TERMASUK POK NIK DEMI KUASA DAN HARTA LANTAS KAMI DISOGOK DENGAN FATWA KARUT MARUT SAHINGGA KAMI BERPECAH DAN MEMENDANG RENDAH INSAN SEAGAMA KAMI.....KAMI MEMANDANG JIJIK SAUDARA SEAGAMA KAMI...KAMI RIAK DAN BONGKAK DENGAN ISLAM KAMI LANTAS MEMANDANG RENDAH KEPADA INSAN LAIN.....JEMAAH PAS ADALAH SEGALA NYA BAGI KAMI DAN JEMAAH YANG PALING SEMPURNA DAN BETUL DI ATAS MUKA BUMI INI.......SEMUA ITU ADALAH FATWA DAN ANJURAN LIDAH MU..KAMI TELAH HANYUT DAN ROSAK KERANA MU...DAN DI ATAS KEPALA KAMU LAH BERKUMPULNYA DOSA-DOSA KAMI...DAN KAMU TANGGUNGLAH SEMUA ITU.....KAMI TAK SANGGUP LAGI BERGELUMANG DENGAN JEMAAH YANG RIAK, BONGKAK DAN SOMBONG.........KEPADA JEMAAH PAS DAN RAKYAT KELANTAN YANG TERBACA RUANGAN INI FIKIR-FIKR KAN LAH.

    ReplyDelete
  4. Alhamdulillah......semakin ramai yg telah nampak tembelang sebenar PAS.......pakat22 gali kubur la Pah oit......hehehehe

    ReplyDelete
  5. Memang patutpun rakyat kelantan celik,,,20tahun lebih apa bikin

    ReplyDelete
  6. betul tu.. try BN sepenggal, tak rugi sikit habuk pun..

    ReplyDelete
  7. Ambo tok sir oghe make gaji buta11/17/2011 7:01 AM

    Salam GK,
    Lama dah.. belah petang je bawak anak pi melangut tepi jalan tengok kapai terbang turun naik "nanti besaq adek nak jadi drebar kapal terbang" kata anak.. lam hati "Insyallah nakk.." dok tilek tilek lagu ni hidup takleh jadi dah...takdak perubahan langsung.. ngan kata anak nak jadi drebar kapai terbang jejak kaki puuunn lum tentu gi.. Oiii nak pi MEKAH pun oghe naik kapai terbang... dok langut pa lagi.... kena ubah laa Ooiii...
    UBAH JANGAN TAK UBAH... hihihi... TUK MASA DEPAN ANAK CUCU... pi kelaut dulu noo..betoi ka dak ni.... ACU CUBA TRA TEH KELIH GAK...

    ReplyDelete
  8. ambo anok muda perantau nok balik pakoh BIRU la pulok...ambo kesian ore tua ambo,worih waroh ambo hok duk kapung nuh xdok kijo...ambo xpo doh,cari rezeki negeri ore..

    ReplyDelete
  9. Kalu lagu tu ambo tupe skaki la..kelik ni PRU13 ambo nok pakoh Biru la pulok..kita pakat2 ubah..mugo islam belako tok kiro parti PAS ko UMNO..ubah skali tengok..tak rugi sesen pon..

    Perantau
    KL

    ReplyDelete
  10. kito pakat uboh... pade2 laa...

    ReplyDelete
  11. Kadang2 orang UMNO kalu tempat terbuka mereka malu nak pergi dengar ceramah. Kalau pergi pun duduk di tempat gelap. Begitulah malunya pengikut UMNO di kelantan malu nak mengaku UMNO.

    ReplyDelete
  12. xmalu gano sebab ore hok sokong umno akan dihina, dikeji, dipulau...

    ReplyDelete
  13. mana sumber? ni ceramah apa? macam forum je. sumber langsung xde. nak menipu pun agak2 la

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mun ingak ore lain kaki pelawok supo tok guru mun ko? Kuat sangat duk baca Harokah otak beralih ke jubo doh mu ni. Keno gi check pakar psiakitrik gatek kalu ado maso.

      Delete
  14. aku sokong bn..bodo menate puok pas ni..aku nk basuh berak pn air xdok..babi belako kerajaan pas..bendo asas pn puok mu xleh nk sedia ko rakyat..baso bodo..

    ReplyDelete
  15. anonyumous 9.27 ni sekor lagi bangang,dia ingat pembohong macam pas,xkiralah forum ke ceramah ke yg penting Pejabat Perhubungan UMNO Negeri Kelantan tmpat berlangsung itu.kau nak sumber apa nyer dah blogger ni direct turun sana,apalah bangang sangat,kalau dulu asal bunyi jer majlis UMNO kat kelantan ni,memang xde orang,tp skg org sume dah cerdik xjumud bangang mcm kau lg...Penyokong Pas ni memang BODOH minum air kaki nik najislah,mentaliti yg menyebabkan org naik darah ler ni.Kalau kau nak kata UMNO jemput student semuanya dah tua bangka,kau nak kata majlis ini di pejabat PAS kau klik imej dan lihat latar belakang dlm bangunan ini gambar sape yg digantung,gambar Nik Ajis kah,,kalau bengong buat cara bengong,ssemua yg umno citer xbtul,habis kau ingat pas jer ke yg btul,bodoh.

    ReplyDelete
  16. ANONYMOUS 9.27,UTK PENGETAHUAN,KALAU FORUM ANJURAN PAS ATAU MANA2 BADAN DI KELANTAN, TAKKAN BERLANGSUNG DI PEJ UMNO, MESTI D BALAI ISLAM LUNDANG DAN KTC.

    ReplyDelete
  17. Begitulah nasib ahli sunnah.. Apabila kita mengajak kepada jalan Rasulullah saw dan para sahabatnya, ramailah yang menolak dan mencaci maki.

    ReplyDelete
  18. PAS?

    kah kah kah

    PAS?

    kah kah kah kah kah

    Nik Aziz skrg sebaris dgn Mat Sabu, Guan Eng, Ambiga dan sorang lagi yg kalau aku sebut namanya...SUWEY 44 hari...kahak ptuiii!!

    kita gelarkan dia Haji Kunyit jer

    semua ni manusia2 hina yg tidak bermaruah

    ReplyDelete
  19. ramai ko staro nie......tua2 nk mampus dh nie

    ReplyDelete
  20. Baik samo samo maju kan kelate dari berusaha nak menjatuh kan kerajaan yg ada..apa ada di kelantan sebelum 1990? bukan kan BN perintah. Apa diorg buat? kalau elok tak kan rakyat kelantan tukar.

    ReplyDelete
  21. TENGOK SAJA SELEPAS PRU 13 SAPA YANG MUNAFIK

    ReplyDelete
    Replies
    1. Nok tengok ggapo lagi-doh 5 kali PRU kene pelawok -DOK SERIK LAGI?

      Delete
  22. Aku banyak kenal orang kelate cakap depan sokong UMNO bila undi hampeh undi PAS juga, ingat tak kata Nik Ajiz dia orang bagi kita ambil, undi bagi pada PAS,

    ReplyDelete
  23. rakyat negeri kelantan rata2 sokong pas krn mrk anggap pas dapat menyelamatkan kelantan dari menjadi spt negeri2 lain dlm malaysia.

    bagi mrk, biarlah kelantan mundur asalkan selamat! selamat dari unsur2 maksiat spt di tempat2 lain!!

    iya ka?

    benarkah tidak ada maksiat di kelantan?

    selamatkah negeri kelantan jika anak negerinya bergelumang maskiat dinegeri lain?

    selamatkah ibubapak mrk di kelantan dgn jaminan syurga dari tok guru jika mengundi pas sedangkan anak2 mrk di luar sana mendedahkan aurat?

    menjadi gro?

    menjadi penghibur?

    menjadi nyah, tukang andam, tukang urut batin?

    atau menjadi ahli Lesbian, Gay, Biseksual, Transvite (LGBT)?

    selangkah anak2 perempuan/lelaki menghampiri maksiat, selangkah kaki ibubapa dikampung terheret ke neraka!! atau ibubapa mrk tetap selamat krn mengundi pas?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memang anak-anak KLATE tak jadi GRO,PELACUR dan sebagainya DI DALAM NEGERI KELATE. Datang KL untuk kerja tapi on the way belum sampai KL dh cabut tudung litup.

      Ini pengalaman sendiri sebagai staff HR. Masa buat staff card terkejut sakan sebab dalam kad pengenalan asal PASIR MAS, KLATE, berpurdah hitam. Kat sini kerja sales girl pakai mini skirt pendek dengan baju ketat. Company tak suruh jual body..berseluar panjang pun boleh tapi kenapa sampai ketahap ni keberanian luarbiasa ini dari orang yg asalnya bertudung litup???

      Delete
  24. Hok mari dengar tu, napok ngatuk jee !!! dale palo dok pikir, kalu kelik awal tokleh nasi bukus & air mineral cap dacing !!!! dah lah mari tadi kena punggah dgn bas, nok tak nok tungu laaaa, biar pun perut bercerok dah .... kalu nasib baik buleh pitis sepuloh rial .... begitu la dulu kini and selamanya....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ngatuk sebab penceramoh tak dok hok muluk hudoh duk peruduh ko ore.

      Ngatuk sebab tak payoh pikir berapo pitis nok buh dale tin milo & jjabir lepas ceramoh supo ceramoh puok mun tu.

      Delete
  25. ANON 10:59 pm Kalau x dok prasae nk sokong dapat pitih 100 rial pun ore x akan pegi. Atau jgk besar sangat ko 10 rial tuh sapa sanggup tadoh telingo depe puak UMNO.... Tak hare ko minu air cap dacing... Aku kalu aku letak dah sesuatu tuh hare sah ko nak makan minum jamoh pun aku tak sir... Kalu puok mu aku tak tahulah...
    Tempat kerja aku ramai spesis mu... bele-bele kata hare.. kapir, tak betul ... rasuah... tiap-tiap bule gi coccoh gaji di Bank.. lepas tuh kalu tak bagi bonus ngepek... kalu bagi kato sikit pulok, baik tak payoh bagi.. puak-puak tak tahu bersyukur nih payoh sebenarnya....
    lagu tuh lah palo otak puok-puok mu mikir... cerdik x leh tupe... bodo x leh ajar...

    ReplyDelete
  26. Rakyat semakin cerdik, rakyat semakin berpelajaran, pertimbangan semakin waras.

    ReplyDelete
  27. ramai sokmo kalu program umno gak muga gi pree, punggah lagi pahtu buleh ngupah pulok..........

    ReplyDelete
  28. Moga BN buleh ubah negeri ku tercinta ini!

    ReplyDelete
  29. aku bukan org k;tan...kot mana pun demo semua org melayu dan saudara seislam,cubit peha kanan peha kiri terasa...apa tidak anak saudaraku kawin org k'tan..org k'tan penuh dgn budi hahasa...aku sangat selesa berada di negri serambi mekah masa cuti sekali sekala...apabila ada org K'tan nak kan perubahan aku menangis tanda bersyukur dan gembira....

    aku nak ingatkan BN/umno kalau dapat ambil balik k'tan ubah lah nasib rakyat dgn penuh iklas dan bertawaduk...aku kesian melihat saudara2 ku disana...contoh mudah yg boleh diambil iktibar masalah air dan pekerjaan...aku tahu setiap kali aku dtg mereka merasa malu amat sgt...dulu aku tak berani buka mulut suruh pangkah BN...tapi skrg sembang sampai tak tidor tak habis2 mengutuk Pas dan Nik Aziz....konfom pas akan kantoi PRU13 nanti..insyaallah

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku rasanya yakin kali UMNO akan buat lebih baik. Kalu kurang sikit pun maklumlah bukan parti Isle. Tapi akau rasa UMNO akan laksanakan Isle lebih baik dari parti hanya mengaku nak buat itu ini bersama Isle tetapi rosakkan orang Isle.

      Jika BN menang Gerenti tak ade ore Isle dihalang masuk syurga dan kuasa itu diserahkan kembali kepada Allah Azzawajalla.

      Delete
  30. ambo orghe klate jugok la...ambo nok pakoh Barisse la pulok..ambo suko caro datuk najib wat kijo...orghe kato udoh ko dio pun,dio rilek jah...datuk pa,kkijo kuat lg datok pa...

    ReplyDelete
  31. pakat2 kito ubah.........

    ReplyDelete
  32. Chelako-chelako-chelako : nik ajis !


    Nik Ajis Al-chelako ? Biaq betui !

    ReplyDelete
  33. Yg jelas dan cherat pas gagal menunjukan islam dan melayu klate hebat. Maka kita tukar pulok dgn BN

    ReplyDelete
  34. sy ore klate gok
    ..Dulu ambo beci ngat ko PAS dan KEADILAN.Lepah jah kerajaan oyak HUDUD x sesuai dan x bleh wat kat MALAYSIA a.k.a negara ISLAM,ambo cemuh lalu ko kerajaan.Bkponyo?Sebab,mereka hina hukum dale Al-Quran,tolak hukum Allah..Hok kato anok gadis klate g kijo kolumpo,jadi GRO la,ngurut tino jate la,dedoh aurat,tudung cabut.ADO SEBAB.Sebabnyo pengaruh luar,terpaksa.Gapo kerajaan buat?Isu murtad!!!Wat senyap jah.Ore ceramoh agamo sket,sibuk kato nie x leh sbb boleh merosakkan fikiran.BODO LA KERAJAAN.Tgk,berapo ramai tau rukun sembahyang,rukun syahadah ad brapo?rukun wudud ad brapo?Sifat NABI ad brapo?bleh jwb x?Sikit jah booh buleh jawabnyo.Gapo kerajaan wi ko rakyat?AL-DUNYAAAA.Pitih,hiburan,katakn tidak pada ulamak,katakn ya pada BN..MUFTI jadi bisu sbb dkawal ko pok2 atah.Konsert bleh wat..ceramoh agamo,isi bore dulu dehh.Ketuo cawangan x tgk agi bore dehh..Tunggu sebule agi dehh..X leh penceramoh nie,amik penceramoh laen dehh..BODO!!!Mano ISLAM dlm BN??ISLAM ado tapi ISLAM LIBERAL..Gapo dio gak ISLAM LIBERAL nie??
    Fahaman yg bertentangan dgn ISLAM.Gapo dio tu?iaitu satu bentuk pemikiran Jahiliah baru moden yang dianuti oeh sebahagian cerdik pandai Muslim hari ini khususnya yang berlatarbelakangkan pendidikan Barat yang cuba membebaskan diri daripada disiplin ilmu agama yang digagaskan oleh ulamak.Sebut jah hudud,gata punggung dh.Menentang habis-habisan,fitnah sana-sini.Bahayo nie.Pemikiran ini berasal dari ideologi sekular-liberal yang lahir di Barat. Pada hakikatnya pendokong pemikiran Islam Liberal bermatlamat menimbulkan keraguan terhadap kebenaran agama Islam dalam kalangan penganut-penganutnya. Kalau tidak dibendung akan meracuni pemikiran generasi umat Islam masa kini dan akan datang....AKHIR ZAMAN.GAPO BEKALE KITO D AKHIRAT PAHNI.DUIT 500?PEMBANGUNAN?Bleh wat msk dale kubur koo??

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodo tahap Kronik dok leh nok tulong doh seko ni..skip!

      Delete
    2. Aku ada kawan dari Kelantan, kat opis seksi gila rambut pun warna kari tumpah, tapi bila balik Kelantan tutup lingkup. Dulu aku pelik kini tidak lagi bila tahu pelacur kat Kelantan pun pakai tudung. Yang lelaki cakap pasal agama puh!!! macam dialah hebat tapi kaki pompuan. Ada rakan tuduh BN kafir kerana patung Hindu besar di Batu Caves. Bila aku cakap di Kelantan ada patung buddha antara terbesar di Asia walaupun ciput je orang Siam berbanding Islam, dia cakap untuk untuk tarikan pelancong. Aku tunggu hudud di Kelantan sebab 99 Melayu Islam, tapi sampai sekarang yang ada beri alasan tak buat. Mengapa bodoh tahap gaban PAS/PKR bukankah pendokong Islam Liberal. Anda penyokong Nuar Berahi yang sah2 liberal sampai saf solat pun boleh campur dengan bukan Islam. Terbaru Hadi tempelak Nasharudin cakap bantahan terhadap LGBT tak perlu dilayan. Kalu pejuang Islam tulen mengapa dilarang sertai himpunan sejuta umat yang memperjuangkan akidah tapi wajib ikut Ambiga kafir laknat. PAS lacurkan Islam. Bukalah mata apa saja pemimpin PAS lemparkan kepada UMNO kini kembali ke muka mereka ibarat membaling bomberang. Aku tak kata BN betul 100 peratus tapi kes Nuar Berahi jadi penanda aras pemimpin korup moral dan material boleh ditenddang bila2 masa saja walaupun selangkah lagi jadi PM. Bagaimana pemimpin anda! Aku bersyukur hidup dalam Malaysia, bebas ke surau, masjid, sampai dekat stesyen minyak pun boleh bersolat lagi. Segala kemungkaran yang terjadi turut menjadi tanggungjawab rakyat untuk mengatasinya. Ketika lawatan ke Mesir beberapa tahun lalu, seorang budak menjual kalungan kulit kerang dijadikan buah tangan untuk dapatkan wang. Aku terkedu sebab adik-adik kat Malaysia kulit kerang pun jarang nampak sebab beli dalam plastik di super market. Usahlah terlalu jumud hingga jadi golongan pekak, buta dan tuli.

      Delete
  35. ISLAM ADALAH AGAMA SYUMMUL,SEMPURNA DAN TIADA CACAT CELANYA...
    SOLAT FARDU ADALAH WAJIB KEATAS UMAT ISLAM.BERAPA?5 WAKTU.ZAMAN SKRG,RAMAI ANAK MUDA LALAI,MENGANGGAP ISLAM NIE KETINGGALAN ZAMAN.AMBIL CONTOH,BERAPA RAMAI PERGI BERJEMAAH,BERAPA RAMAI MENDENGAR KULIAH MASJID,BERAPA RAMAI MENJADIKAN AL-QURAN DAN AS-SUNNAH SBG PANDUAN HIDUP?ALLAH S.W.T JADIKAN DI AKHIR ZAMAN NIE,KEHIDUPAN HARI SEMAKIN HARI SERONOK DAN NIKMAT DI ATS DUNIA.KEJAR WANG,WANITA SANA SINI,LUPA TANGGUNGJAWAB WAJIB..KONSERT DIBENARKAN KERANA RAKYAT JUGA PERLU HIBURAN.UNDANG ARTIS BARAT DATANG KE NEGARA ISLAM.TUNJUK GAYA HIDUP YG MEMUDARAT.ORANG MUDA TURUT IKUT SERTA.KONSERT MULA JAM 6.30 PETANG,HABIS DLM JAM 10.BERAPA RAMAI YG TINGGALKN SOLAT MAGHRIB?PERKARA SOLAT JANGAN ANGGAP PERKARA REMEH..
    DLM MAZHAB MALIKI DAN SYAFIE,YG TINGGALKN SOLAT SECARA SENGAJA,FASIQ.JIKA X BERTAUBAT MAKA DIBUNUH SEBAGAI HAD(HUDUD)
    DLM MAZHAB HANAFI DAN IMAM MUZANI(ULAMAK MAZHAB SYAFIE),DITAKZIR DAN DIPENJARA SEHINGGA DIA SOLAT SEMULA
    DLM MAZHAB HANBALI DAN SEBAHAGIAN DARI ULAMAK SYAFIE,TINGGAL SOLAT TANPA SEBARANG KEUZURAN,KAFIR............
    APA YANG KERAJAAN BUAT?MEMBENARKAN BENDA YG LALAI?MASJID DIBINA BKN UNTUK BERIBADAT,HANYA UNTUK PERHIASAN.
    PERKARA NIE SAYA BARU TAHU HAL TENTANG TAKRIF ELEKTRIK.DI TERENGGANU,EMPANGAN KENYIR X SALAH SAYA,MEMPUNYAI 4 TURBIN BESAR.ANTARA 4 TURBIN,HANYA 1 YG BEROPERASI.KALAU KESEMUA BEROPERASI,NESCAYA TAKRIF ELEKTRIK DI NEGARA KITA MURAH.MEREKA BIJAK.MEREKA BELI TURBIN YG BERKUASA GAS ASLI.GAS NAIK MAKA TAKRIF TURUT SAMA NAIK.BIJAKNYA KERAJAAN MEMISKINKAN RAKYAT,MENKAYAKAN KRONI MEREKA.MASA NK MENGUNDI,KELUARLAH SEGALA PEMBERIAN WANG,JANJIAN,PEMBANGUNAN..INGAT,SEGALAA WANG YG KERAJAAN LABUR ADALAH WANG RAKYAT.DARI MANA?CUKAI LAA...MEREKA TUNJUK BAHAWASANYA KERAJAAN PRIHATIN TERHADAP RAKYAT DAN MAHU RAKYAT BERTERIMA KASIH KEPADA KERAJAAN.INGAT,REZEKI DATANG DARI ALLAH S.W.T..BERTERIMA KASIH LAH PADA-NYA..NIE TURUN BENDERA SKET KECOH SEHINGGAKN PARA PANGLIMA MENGERTAK..MENGAPA ISU MURTAD TIADA YG GERTAK?ISU ANAK HARAM BERLELUASA.TIADA PUN YG AMBIL TINDAKAN.SEKADAR PAPAR DLM BERITA,ESOK LUSA BISU BALIK..AKIDAH UMAT ISLAM SEKARANG HANCUR..JIKA PEMERINTAH SAMA MASIH LAGI MEMEGANG TAMPUK PEMERINTAHAN,NESCAYA NEGARA INI AKAN JADI NEGARA ISLAM LIBERALISME,PLURALISME,SEKULARISME...APA PERASAAN RASULLULLAH JIKA BELIAU ADA?
    ......UMMATI UMMATI UMMATI

    ReplyDelete
  36. hurm, seeloknya la kan, kita mula2 tengok dulu sdara mara kita, rakan2 family smua bila rasa orang yang dekat dengan kita da cukup baik a.k.a tak tinggal smayang tutup aurat semua, baru la kita mula amik kisah benda2 besar... seperti kes2 yang korang cakap macam konsert apa smua tu.. sebab korang pandai2 hina2 orang cakap ni tak betul itu tak betul, kena batang hidung sendiri, tak cukup tangan nak menyorok muka... sebab kadang2 kita ni lupa satu benda, kita manusia biasa, selalu membuat kesalahan, jangan rasa da diri da besar, sebab jadi melayu berpuak2 sebab ramai yang rasa dia sahaja golongan yang betul (taksub teramat) dan kadang2 tak dapat membuat penilaian yang betul dan sekadar cakap2 kosong.. apa2 pun mesti dimulakan kecil-kecilan, mula slow2 dari bawah.. banyakkan buat program/aktiviti riadah dekat masjid pon salah satu cara mengatasi... satu lagi, konsert tu bukannye salah kerajaan luluskan, benda tu memang la melalaikan tapi, sendiri mesti sedar la apa yang elok dan apa yang tak... takkan da besar panjang nak suruh orang tegur lagi?? bila da tegur marah pulak cakap dia da besar kan... jadi fikir2kan la... jangan asyik menunding jari ke pihak kerajaan sebab sapa lagi nak tolong Melayu kalau bukan Melayu??

    ReplyDelete
  37. anok tak smaye bakpo bn yg saloh? mok pok dio mano? ko mok pok diopun skali tak smaye? aduyai, dok klate ko kl ko, smaye tak smaye srupo jah!! pokok pangkal perane mok pok. lagu mano anok nk smaye kalu mok pok tak ajar, ko guano? najib jugok saloh?

    ReplyDelete
  38. mudah-mudahan Kelantan jadi milik BN. amin.

    ReplyDelete
  39. Kalau org bagi duit untuk hadir, apa masalaahnya. dtg naik bas, makan dapat. tu pun nak bangga ke?

    ReplyDelete
  40. Kenapa puak2 UMNO bangga jadi penyembah jubor saiful?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Cakap pakai otak skit bro jgn pakai jubor. Bila pulak UMNO sembah jubor sepul ni, bukan ke Imam Mahdi ko yang pancut DNA dalam sana? Nak salahkah UMNO jugak?

      Delete
  41. sian org kelantan kena perintah ngan ulamak yg ditabal oleh manusia..mudah saja nak pikir wahai puak pas kenapa korang tak layak memerintah malaysia kenapa nik aziz tak leh jadi PM sebab mmg Allah tak bagi sebab dia tuh nmpak ja ulamak tapi hati nawaitu depa dok ceramah agama(memaki hamun org lain) hnya utk kuasa bukan utk memartabatkan lagi agama Islam tapi memecahbelah kan ummah sebab itu pas tersungkur sampai now kena berpakat ngan cina n aljuburi...

    ReplyDelete
  42. kecek xingat dunia sek2 dmo....

    ReplyDelete
  43. cuba try BN satu penggal kat Kelantan, konfem akan ade highway, mutu kemudahan awam pun konfem akan dapat dipertingkatkan, dalam kerajaan persekutuan sendiri ade banyak badan2 kerajaan yang pakar dalam meningkatkan mutu kemudahan2 awam dan ekonomi sesebuah negeri, walaupun aku orang PAS, tapi aku rasa dah sampai masanya untuk beralih arah. lame sangat dah PAS pegang, tapi xnampak hasil lagi. kalau takut sangat hilang kuasa, just bagi BN pegang kelebihan satu kerusi je, hanya utk kekalkan suara kuat PAS.

    ReplyDelete
  44. Hehey puok UMNO ni bengong sungguhlaa.. puok BN standard gapo ado nok lawe kito ahlul sorgo PAS? Tengok Pakatae kito ado Nabi2- Nabi Nik Aziz, Nabi Hadi, Nabi Ambiga..HOHO dop cukup lagiii, Kito ado Imam- IMAM MAHDI- Anua brehem.. Kito ado Khalifah- Khalifah Lim Guan Eng..

    Puok UMNO ado gapo?? Acu demo ghoyat ko ambo..

    ReplyDelete
  45. TAK PAYAH NAK KOYA LA BRO GK...KUAT KELENTONG...TU GAMBAR KURSUS PORTFOLIO JENTERA UMNO...BERAPA RAMAI BRO DALAM TU ORANG UMNO...YANG HADIR KURSUS PORTFOLIO TU BANYAK JUGA ORANG PAS YANG MENYAMAR UMNO..NAK CARI MAKAN LA BRO..
    CERAMAH HOTAK ENGKAU DALAM DEWAN UMNO...NAK TIPU....ORANG TAK TAU KAU BOLEH KELENTONG....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bukan kelentong lagi kawan, saya pernah melalui pengalaman begitu. Sebelum ini kehadiran ceramah BN amat mengecewakan tapi akhir akhir ini berubah, saya sendiri tidak percaya dengan kehadiran pendengar yang memang ramai, belum tentu penyokong.

      Biasanya ceramah PAS saja yang mencatat kehadiran ramai, saya menjadi pelik dan kehairanan. Apa sudah jadi ? Fikir fikirkan ..........

      Delete
  46. Bakpo payoh sgt nk terima perubahan..UMNO buke Isle ko? UMNO buke dr kalange ore Melayu ko? dulu PAS royak UMNO kapir sbb kerjasama ngan MCA n MIC..pahtu loni lagu mana ngan PAS kerjasama ngan DAP rasis tu..kalo ore semuanya jahat n haram masuk neraka..hok baik2 blh ko puak PAS saja. Fatwa pakoh PAS masuk syurga pn xleh pikir kemunasabahannya..ni la bahaya kalo taksub sgt ngan pemimpin yg kecek xmikir panje..yg guna agama untuk kepentingan puak sendiri..try BN sepenggal..tgk lagu mana nnt. Ramai rakyat kelate dok luar sbb kelate xleh nk sedia peluang pekerjaan. Hok kijo ng kerajaan pn xreti nk syukur2..dah kalo mu rs hebat sgt, berenti kijo ng kerajaan pahtu kijo sendiri atau g mitak kijo ng kerajaan PAS mu tu la..jenis manusia lupa daratan n xreti syukur mmg payah la.. kecek byk riak,padahal jenis taik kucing xtau nate apao.

    ReplyDelete
  47. minggu lepas ku ke KLANTAN adala mamat ni ttgh myanyi lagu UMNO aku pun tya apasal ni lalu dia jwb NAK TUKAR DAH GILO kwn dgn DAP

    ReplyDelete
  48. PAS4ALL. DGR BYK TANAH KELATE DI JUAL KEPADA ORG SINGAPURA. ORANG KELATE TELAH LAMA DIPERBODOHKAN TAPI KERAJAAN PUSAT MEMBERIKAN ILMU PENDIDIKAN. APAKAH ORANG KELATE NI BANYAK BODOH SOMBONG. TAPI MMG SESUAI UTK DEMO.

    ReplyDelete
  49. kelantan kene ubah....iman seseorgkan tkde sape leh ubah atau warisi..
    so jgn slhkan org lain kalo ppuan klntan dtg K.l rosak...tp pttnye krajaan pas la kne pk knape jadi gitu..abes kalo sibuk fokus kes lain..tp hok ni lupa..tkkn slhkan org lain...brubalah kelantan..bru la sedap siket nak jln ke sna..

    ReplyDelete
  50. dulu kau org cakap umno + mca + mic = kafir,tapi krg ni pas + biaDAP = ?

    ReplyDelete
  51. kiPAS ,angbiaDAP ,Ramai nya orang pakat ubah dulu bagi air jernih dulu....20 taun kena penyakit oooooooooooooooo....llllllaaaalaaaaaaaaaa

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...