Pengisytiharan Darurat - Keputusan Bersama Kerajaan Pusat Dan Negeri

Menginsafi dari apa yang berlaku, banjir besar yang melanda Kelantan umpama tsunami sehingga meragut nyawa dan turut memusnahkan harta benda, ternakkan, tanaman dsbnya sudah cukup memberi kesedaran buat kita semua.

Tapi malang bila ada pihak ketiga yang cuba menangguk di air keruh.
Disebabkan kerajaan tidak mengisytiharkan darurat, sekali lagi kerajaan pusat dituduh mendiskriminasikan rakyat Kelantan. Pada masa sama mereka tidak sedar keputusan kerajaan pusat itu adalah keputusan bersama dengan kerajaan negeri.

Mereka cuba mengukuhkan dakwaan (diskriminasi) itu dengan mengaitkan beberapa keadaan seperti bantuan yang lewat tiba, jentera yang tidak mengcukupi dsbnya. Tak dinafikan kelemahan itu berlaku, tapi untuk mengaitkannya dengan diskriminasi ia terlalu lucu.

Sedangkan keadaan hampir sama juga pernah berlaku di Terengganu, bantuan yang lewat tiba memaksa MB Terengganu ketika itu menahan lori yang membawa roti dan diagihkan kepada mangsa banjir.

Isu diskriminasi ini sengaja ditimbulkan untuk membangkitkan rasa benci rakyat Kelantan terhadap kerajaan pusat. Seolah-olah kerajaan begitu zalim kerana sanggup membiarkan rakyat Kelantan yang menjadi mangsa banjir bertarung nyawa, kelaparan dsbnya.

Sepatutnya rakyat Kelantan perlu diperlihatkan dengan kejahatan sebenar rakan kongsi PAS yang sentiasa diagung-agung sehingga diumpamakan seperti khalifah Umar Ab Aziz, apa sumbangan kerajaan komunis DAP terhadap  mangsa banjir di Kelantan.

Keangkuhan pemimpin komunis DAP ini perlu dikenang dan diajar, jika satu hari nanti komunis ini datang berceramah di Kelantan, pastikan telur busuk dibawa bersama ketika hadir mendengar ceramah mereka...

Setiap yang berlaku itu pasti ada hikmahnya, daripada mempersoalkan (darurat) yang dipersetujui oleh kedua-dua kerajaan, ada baiknya kita semua sedar bahawa antara faktor yang menyumbang kepada banjir besar ini adalah disebabkan oleh kerakusan puak 'tauke'  komunis menebang balak hasil dari bertahaluf siyasi dengan PAS.....

Kesimpulannya kalau dua kerajaan yang berbeza ideologi pun sependapat untuk tidak mengisytiharkan darurat, agaknya siapakah atau dari kerajaan langit manakah pihak ketiga untuk kalut mempertikaikannya. Anda Mampu Mengubahnya.
Jika jinak termakan umpan, dilihat kaca tersangka intan

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...