Video - Membongkar Akhlak Sebenar Habib Syech Ya Ha Nana & Kesesatan Tarikat Al-Haqqani @JakimOfficial @dsjamilkhir

Pengerusi Majlis Fatwa Kebangsaan (MFK),  Prof Emiritus Tan Sri Dr Abd Shukor Husin beberapa hari lalu memberitahu media setakat ini pihaknya belum dapat memastikan penglibatan Ya Ha Nana Habib Syech Abdul Qodir Assegaf dengan kumpulan ajaran sesat Tariqat Naqsyabandiah Al-Haqqani.

Menurut beliau, tidak ada fakta yang boleh mengaitkan Habib Syech, setakat gambar bersama kumpulan itu tidak cukup untuk menuduh ianya terlibat dengan kumpulan ajaran sesat tersebut.

"Sehingga sekarang ini kita tidak dapat pasti apakah benar-benar ada hubungan, kita tak nak bagi perkara-perkara yang tidak ada kita buat kajian yang sepenuhnya sama ada betul atau tidak, hubungan Habib Syeh dan Syeikh Hisham tidak ada kaitan ditemui setakat ini".

Penglibatan Habib Syech dengan Tarekat Naqsyabandiah tidak dapat dinafikan lagi, kehadiran Habib ketika peristiwa yang mengzahirkan kesesatan Tariqat Naqsyabandiah dan meraikan pengumuman Syeikh Hisham Kabbani bahawa saat beliau berdiri, Rasulullah hadir dari langit sebelah timur bersama para aulia dan ribuan malaikat. (rujuk video dibawah)

Selain itu, penyertaan Habib Syech dalam program Tariqat Naqsyabandiah bukan perkara asing, lebih-lebih lagi pada program yang turut dihadiri oleh Syeikh Hisham Kabbani. 

Menguatkan lagi dakwaan tanpa sebarang keraguan, dimana Habib Syech yang sering dijemput untuk Ya Ha Nana di Putrajaya dan seluruh Negara itu merupakan ahli kumpulan Tariqat Naqsyabandiah, ia dapat disahkan menerusi bukti rakaman video beliau mengambil ijazah Thariqat dan bai'ah dengan Syeikh Hisham Kabbani yaitu pemimpin kanan Tariqat Naqsyabandiah Al-Haqqani.

Pihak  berkuasa seperti JAKIM atau Majlis Fatwa Kebangsaan perlulah tegas menyiasat dan mengambil tindakkan tanpa sebarang kompromi atau tunduk pada mana-mana pihak yang berkemungkinan menjadi dalang dibelakang kumpulan ajaran sesat ini.

Melihat kepada garis panduan bagi mengadakan program yang diperakukan oleh JAKIM, ia tertakluk dibawah perkara 8 (a) dan (b) sebagaimana nyata terlampir dibawah, umat Islam mengharapkan pihak berwajib dapat berfungsi sebagaimana yang diamanahkan, ancaman kepada umat Islam tidak patut dipandang enteng sementelah ajaran sesat atau bercanggah ini sudah meresapi kebahagian dalam Istana dan pusat pentadbiran negara. Anda Mampu Mengubahnya.
"Jangan pernah ada rasa takut menegakkan kebenaran Islam sekalipun Maharaja Firaun yang akan kita berdepan"

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...