GAMAT!!! USTAZ BUDAK PAS SELAR ULAMAK MUDA UMNO

Ustaz Budak yang lantang mengkritik Ulamak Muda Umno dilihat satu sikap yang tidak baik dan sikap begitulah yang disemai oleh Pas kepada pengikutnya selama ini. Itukah yang Islam nak? Sebaliknya Ulamak Muda Umno kelihatan lebih tenang dan bercirikan Islam dalam menjawab apa jua perkara yang berbangkit. Syabas. GK bukan nak membandingkan orang agama tetapi ingin membuktikan siapa sebenarnya Ulamak dan Ular dalam semak disebut juga Ularmak !!!

Klip Video Ustaz Budak MengUlarmakkan Ulamak Muda Umno.

Klip Video Ulamak Muda Fathul Bari menjawab Isu Nik Aziz dikata Nabi


Untuk klipVideo penuh ucapan Ustaz Budak mengenai Nik Aziz dikatakan Nabi Klik DISINI

Hairan sungguh puak Pas ni, tak pernah nak mengaku kesalahan sebaliknya melemparkan kesalahan tersebut kepada orang lain. Inikah asuhan penerapan nilai-nilai Islam yang berjaya ditanam oleh Pas? Harus diingat mulut Ulamak Muda Umno tidak pernah maki hamun dan sumpah seranah mana-mana orang sekalipun. Berbeza dengan dakyah Pas yang dipenuhi dengan suara yang berdosa dan menyakiti hati saudara sesama Islam.

Komen GK mengenai pernyataan Ustaz Budak yang mengatakan Ulamak atau Nik Aziz itu Nabi begini ceritanya. Melihat kepada komen-komen pembaca diseluruh laman web terutamanya di detikperubahan.com yang nyata taksub dan seolah-olah menuduh orang lain sebagai tak reti agama dan tak faham dialek Kelantan adalah sikap sebenar penyokong yang kononnya memperjuangkan Islam.

Penyokong taksub Pas lebih melihat didalam konteks MEMBELA parti semata-mata dengan membelakangkan ajaran Islam yang sebenarnya. Tidaklah semua, malahan penyokong Pas yang dikalangan educated tidak melihat ia begitu dan ada diantara mereka yang ingin menjelaskan duduk perkara yang sebenarnya.

Namun apa yang GK kesali adalah kepada perkara yang mengiringi klipvideo Ustaz Budak (Ustaz Budak Kata Nik Aziz Nabi) ialah mengenai mempolitikkan huruf mengikut ejaan jawi yang tidak kena pada maksud asalnya hanya dibiarkan berlalu begitu sahaja tanpa dijawab. Bukankah disitu jika kita tidak taksub ia boleh memahamkan kita mengenai keseluruhan ucapan Ustaz Budak yang mengatakan Nik Aziz itu Nabi yang langsung tersasar dari ajaran Islam dan niatnya adalah untuk meyakinkan hadirin dengan Pas itu Islam dan Islam itu Pas..

Perkara yang boleh related dengan maksud sebenar tidak cuba dihayati malah ianya ditenggelamkan dengan memperkononkan Islamnya lebih dari umat Islam yang lain. Tidakkah jika sikap umat yang begitu bagaimana pula pelapis umat yang akan datang. Riuh dengan Hudud tapi kini berkebajikanlah pula. Kalau GK nak komen puak Pas memang tak sudah.Walau Fatwa berbeza-beza dulu dan kini tapi masih ada lagi yang tak pernah nak reti hakikat yang sebenarnya.

Pemahaman cetek pemikiran puak Pas tanpa jawab dan sangkutkan politik huruf adalah lebih sudu pada kuah sedangkan Nik Aziz sendiri tidak memperakukan dirinya sebagai Nabi dan tidak pernah mentauliahkan Ustaz Budak sebagai Penceramah Pas walau hakikat sebenarnya adalah begitu.......

Maknanya disini apa yang hendak GK terangkan adalah! Kenapa Ustaz Budak cuba mempolitikkan Huruf ejaan arab yang mengatakan.

"Umno ada 4 huruf, kita Pas 3 huruf je hilir/( standard/ kelas/ hebat ) kita, Tengok kalimah Allah ada 4 huruf je ( maksudnya 1zat 1sifat 1af'al 1asmat ) ,Muhammad ada 4 huruf je ( maksudnya 1syariat 1hakikat 1makrifat 1tarekat ) Semuanya 4 huruf " Jadi Pas ada 3 huruf Umno yang ada 4 hurufnya . So apa yang nak hebatnya Pas berbanding dengan UMNO dan apa pula kaitannya dengan bilangan huruf tersebut untuk membawa maksud kepada parti. Bukankah itu adalah mengheret perkara agama kedalam politik tetapi kantoi kerana Pas tak cukup sifat dan kehendaknya. Lu pikirlah sendiri perkara yang dalam ini... 
Anda Mampu Mengubahnya

5 comments:

  1. ulamak Pas mulut suka mencarut, memaki hamun, mengkafirkan dan memurtadkan org lain

    ulamak umno mulut x dengar langsung memaki hamun apatah lagi mencarut....

    boleh nampak, ulamak mana yg lebih baik dari segi perwatakan, tutur kata, cara penyampaian yg baik, tenang

    jadi kita boleh bezakan yg mana....

    ULAMAK DAN YG MANA ULARMAK

    ReplyDelete
  2. Assalamualaikum....kalau kita sayangkan Islam, kita nak jadi Islam, janganlah kita campur dengan hal-hal parti-parti politik ni, ulama` ulama` yang suka mengadu domba manusia, Allah tak kira ustaz ke, ulama` ke...kekadang ada segelintir ulama`macam alim sangat..tetapi ditakuti...sealim-alim ulama` sampai diri sendiri pun tak kenal..sejahil jahil manusia sampai alif pun tak tau...renunglah..

    ReplyDelete
  3. Buat Ustad Budak,

    Hang ni memantat je kelaku mu !

    CHELAKO-CHELAKO-CHELAKO-NIK AJIS-CHELAKO-CHELAKO-CHELAKO

    ReplyDelete
    Replies
    1. Chelako3x....mako chelako lah ustat budak....maka masoklah ustat budak najis kelubang taik yg didalamnya penuh dengan najis busuk yg berhimpun jauh didalam lubang KEGELAPAN....NgehNgehNgehNgehNgeh.

      Delete
  4. doh digelar ustaz budok. meme gayo budok sengoti. kecek ikut bodo dio. layok jd tukang karut budok nih. huarrrggghhh!

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...