TAKBIRRR !!! ALLAHUAKBAR !!! PAS MENANTI BALA TOLAK HUDUD ALLAH

PAS hari ini mengemukakan dokumen polisi terbarunya berhubung Negara Berkebajikan, yang langsung tidak menyebut cadangan undang-undang hudud. Walau bagaimanapun, presidennya, Datuk Seri Abdul Hadi Awang berkata konsep yang mahu dibawa PAS itu masih mengikut panduan yang ditetapkan dalam al-Quran.

“Kita perjuangkan perkara yang sama dan tak ada perbezaan di kalangan (parti komponen) Pakatan Rakyat berhubung perkara asas kedudukan bersama dalam masyarakat majmuk.

“Jika ada perkara yang berbeza, kita meraikan dan menghormati perbezaan di antara satu sama lain.
“Ini bukan sahaja menjadi amalan demokrasi, bahkan menjadi amalan ajaran Islam itu sendiri,” kata Abdul Hadi.

Menurut pemimpin PAS itu lagi negara berkekebajikan berbeza dengan negara kebajikan.
Jelasnya, kerajaan negara kebajikan menyediakan bantuan dan kemudahan, tetapi rakyat masih dibebani dengan cukai yang tinggi, bayaran tol lebuh raya dan bayaran-bayaran lain.

“Mengikut ajaran Islam, kerajaan akan mengenakan cukai kepada orang yang mampu, yang tak mampu (kita) tidak akan mengenakan cukai.

Selain itu, Abdul Hadi juga menyentuh mengenai pendidikan berkualiti, perkhidmatan kesihatan yang cekap dan berkualiti, kebajikan langsung, menyeluruh dan mesra rakyat serta keluarga harmoni, bahagia dan bermoral.
NONE
Kedua-dua buku tersebut adalah susulan daripada ucapan dasar yang dibentangkannya dalam Muktamar Tahunan PAS ke-57 Jun lalu yang bertemakan "Membangun Negara Berkebajikan".
Sementara itu, agenda 10 mata dokumen Detail PAS untuk kerajaan yang adil, bersih dan amanah, penyayang, aman dan masyarakat yang bersatupadu dan ekonomi yang mapan, yang seimbang dan saksama.
Disunting dari Malaysiakini.

Dimanakah Islam dan negara Islam yang dilaung-laungkan oleh Pas selama ini? sehingga sanggup mengkafirkan UMNO suatu ketika dahulu.

Insan manakah lagi yang sanggup  bersekongkol dengan penyeleweng agama seperti ini. Tidak dapat GK nak berkata-kata lagi, cukuplah sekadar renungan, terutamanya buat Rakyat Kelantan, sedarlah tipu daya ini hanya memperbodohkan rakyat. Forum Hudud yang dianjurkan sebelum ini hanyalah gimik semata-mata. DAP sudah berjaya dalam langkah yang pertama.

Membangun bersama Islam ditukar kepada membangun bersama kebajikkan. Pas muncul tanpa Hudud tetap menjadi seorang Islam.Selanjutnya sila KLIK

Bangkitlah wahai Rakyat Kelantan. Kita bangkit bersama. Kita mampu mengubahnya.

1 comment:

  1. taik kudo la puok PASik ni. Kecek manis mulut tapi jubo masam.

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...