Kelantan After Dark - Alasan Takiyuddin Umpama Dalang, Takkan Selesai Isu Pelacuran

Setiap kali isu pelacuran timbul setiap kali juga Exco Kerajaan Pas Kelantan akan memberi pelbagai alasan, namun sampai bilakah alasan itu relevan untuk merealisasikan apa yang disebut sebagai "Membangun Bersama Islam". Namun kita yakin Exco Pas tak berkemampuan untuk melaksanakan segala retorik yang dicanang dan Islam pula hanyalah dijadikan alat untuk kepentingan politik mereka.

Exco Pas yang berkaitan ni sebenarnya kurang cerdik tapi berlagak bijak, masalah kebersihan bandar pun gagal, semuanya gagal, YB Pas ni pemalas, makan gaji buta selain kuat membangkang dan bercakap kosong.

Memetik artikel Gk pada 2011 yang lalu mengenai gejala sosial dan pelacuran di Kelantan, atas dasar bersungguh-sungguh dan ikhlas untuk berusaha "Membangun Bersama Islam", Gk cuba sedaya upaya berfikir cara bagaimana untuk mengatasi masalah sosial tersebut, namun Exco Pas ni tak reti nak fikir dan berusaha kerana mereka tak ikhlas dalam perjuangan mereka, mereka sekadar nak makan gaji buta disamping beristeri muda dua dan tiga.

Sebagai landasan dan dasar perjuangan yang PAS ingin tegakkan Membangun Bersama Islam dan menunjukkan seriusnya kerajaan PAS Kelantan dalam membanteras gejala maksiat antara caranya ialah memanggil semua YB dan semua EXCO kerajaan negeri dengan membuat satu sidang tergempar untuk mengusulkan penubuhan satu unit khas dalam membanteras maksiat yang berlaku ini.

Apa yang dimaksudkan adalah dengan mewujudkan satu skuad khas sebagai contoh Unit Pembanteras Khas (UPK). Unit ini digerakkan bilamana berlakunya kes maksiat atau sosial yang licik atau sukar untuk dibanteras oleh penguatkuasa yang sedia ada. Maka special unit seperti UPK akan bertindak dalam menyelesaikannya.

Didalam unit ini pula dipecahkan kepada dua bahagian yaitu Tinjau atau risik dan Tindak. Unit ini terdiri dari penjawat awam serta sukarelawan antaranya seperti MPKB-BRI, PDRM, MAIK ,Ore Gedebe atau Gangster , Skuad Johnson, Askar Wataniah 506, Unit Amal PAS , RELA , Exco , YB dan lain-lain badan yang berkaitan serta ianya diPengerusikan oleh YAB Menteri Besar atau DYMM Sultan Kelantan.

Gabungan diatas sudah tentu mampu untuk mengsifarkan masalah sosial ini dan bukannya asyik memberi alasan bodoh sepanjang masa. Jika cara penubuhan unit khas ini telah dilakukan maka bolehlah kalau kita nak kata PAS ni ikhlas untuk memperjuangkan Agama Allah. Ni terus nak pergi kepada perlaksanaan Hudud, Sampai bila ianya dapat dilaksanakan kalau PAS pun bertanding pun tak cukup kerusi untuk mentadbir negara, Ayuh saudaraku celiklah kita, Janganlah kita terus disesatkan dengan dakyah sesat PAS.
Beranikah PAS untuk mewujudkan Unit Khas seperti yang dimaksudkan itu. Jika ada halangan, apakah halangannya? Rakyat akan bangkit bersama untuk menuntut halangan itu supaya dihancurkan. Kita semua inginkan kebaikkan bukannya kejahatan. Perasaan benci kepada PAS telah membuak-buak kerana jelas memperdayakan rakyat menggunakan Islam.

Apa saja masalah dapat diselesaikan, isu kemiskinan, kebersihan, sosial remaja, Fitnah, Murtad dan segala penyakit umat ini mampu diatasi. Semua dikalangan kita ini pernah terfikir cara penyelesaiannya. Cuma siapalah kita untuk mengubah kerajaan dengan kata-kata. Maka kita ubahlah kerajaan dengan kuasa tangan kita untuk memangkah.

Politik PAS akan berkubur pada PRU13 ini dengan izin Allah Taala. Selagimana adanya PAS yang menggunakan Islam sebagai modal berpolitik, selagi itu Islam tidak dapat ditegakkan dengan sempurna didalam negara kita kerana kebencian melampau telah diterapkan oleh Pas kepada rakyat.

Apapun kita sebagai rakyat punyai matlamat dan tanggungjawab. Pada PRU13 kitalah akan mencorakkan masa depan Negara dan negeri Kelantan khasnya. Oleh itu fikirkanlah bagaimana sifat orang yang ikhlas lakukan jika benar ia mahu menegakkan agama Allah. Anda mampu mengubahnya....

1 comment:

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...