Ditembak Selepas Solat - MB Kelantan Tahu Dan 'Tidak Salahkan Umno'

Kebiasaannya bila timbul isu jenayah khasnya di Kelantan, rakyat sering dihidangkan dengan 'semuanya salah Umno', tapi kini keadaan sudah berubah setelah bergantinya Menteri Besar dengan seorang yang lebih berakhlak.

Datuk Ahmad Yakob merupakan Menteri Besar Kelantan yang baru menggantikan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, MB baru ini dilihat punyai akhlak yang baik disamping tutur katanya yang sopan, jadi tidak hairanlah jika rata-rata rakyat di Kelantan sedang memperkatakan mengenai keperibadiannya itu.

Demi kepentingan seluruh umat Islam, kita mengharapkan sikap keterbukaan MB Kelantan ini akan dicontohi oleh pemimpin Pas yang lain. Anda Mampu Mengubahnya.

13 comments:

  1. Andainya sikap mb begini, kelantan nampaknya akan berjaya dan umat islam berpolitikan umno atau pas boleh bersatu. To much politiking pun rosak. Jangan merapu dan biarlah bertindak secara rasional dan bukan emosional. Mb nyanyuk dah masuk lipatan sejarah.

    ReplyDelete
  2. permulaan yang baik. aku suka umno bersatu dgn pas. aku pun walaupun sokong umno, kat kg no hal ngeteh kt kedai pas.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Orang pas ye yg banyak hal kalau sebut umno hekhekhek

      Delete
    2. Tak perlu PAS dan UMNO tu bersatu ... berkerjasama dalam banyak hal (jika boleh semua hal) lebik praktikal.

      Delete
  3. Melayu yang rosak adalah melayu yang mudah percaya dengan khabar angin. Tak mahu atau malas nak pikir. Semua yang pembangkang cakap terus masuk dalam otak. Bila fakta yang betul keluar dan nampak kebodohan sendiri, mata terkebil-kebil bingung.orang melayu kena bangkit dari tidur siang, percaya pada bangsa dan agama sendiri.masalah lain orang melayu bila tersepit salah orang lain. Mb kelantan baru ini nampaknya bukan dari melayu specis malas, suka spin dan mulut lazer. Anyway, dear mb, please work together with tok pa. Anda mampu merubahnya.hidup melayu, hidup umno hidup pas. Inshallah malaysia adalah tanah melayu.

    ReplyDelete
  4. mmacam ni la pemimpin islam sejati bukan cam pok nik tau nak berdendam je

    ReplyDelete
  5. BERSATULAH UMNO DAN PAS
    BN WAJAR BANTU KELANTAN MAJU TANPA KIRA FAHAMAN POLITIK..UTMAKAN MELAYU DAHULU

    ReplyDelete
  6. Permulaan yang baik .. Orang Yang berilmu dan mengamalkan ilmunya tentunyA berahlak dan budi pekerti yang baik serta rasional dan tidak melakukan sesuatu itu dengan beremosi ..kalau begini lah cara diamalkan oleh MB baru ini... semua lawan dan kawan akan menghormatinya...syabas teruskan YB semoga jadi pemimpin islam sejati..

    ReplyDelete
  7. Masing masing ada pendapat dan pendirian sendiri, tak boleh paksakan org lain dgn pendapat dan pegangan kita, nanti masing masing jawab sendiri, tp sesama Islam jgn bermusuh jgn bergaduh, apatah lagi hingga kafir mengkafir dan munafik memunafikkan org, sedang diri sendiri pun terpalit dgn banyak sifat munafik.

    ReplyDelete
  8. PAS DAN UMNO TAK BERSATU PUN TAK PA YANG PENTING BOLEH BEKERJASAMA SEBAB FAEDAH DAN MENAFAATNYA AKAN DINIKMATI BERSAMA...INSYAALLAH.....

    ReplyDelete
  9. yg bersama dalam hal agama bangsa dan negara. perlu berganding bahu dlm satu payung politik tanpa perlu dibubarkan salah satu padannya,sbb sy nmpk kita saling memerlukan dan lengkap melengkapi. yg penting perlu ada rendah diri sbb umno tak tau smua dan pas bukan pandai smua...so apasalah kita lebih percaya pd seagama dan kebetulan sebangsa...pasti ada alasan manusia itu dicipta allah berbangsa2..rahsia yg hanya allah yg tau. tapi sebg manusia jgn nafikan ia.

    ReplyDelete
  10. Pas joint bn.. cam mca n gerakan... ok kan...

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...