Isu 'Blackout' Tak Jalan, Anwar Ubah Strategi Buat Laporan Polis

Blackout berlaku dimana-mana sahaja tanpa mengira masa, samada blackout berlaku dihari mengundi ataupun sebaliknya itu adalah perkara lumrah. Takkanlah satu hari diseluruh negara tidak berlaku blackout?

Namun menjadikan blackout sebagai isu diatas sebab kegagalan PR ke Putrajaya tidak relevan, ketika pihak SPR memohon supaya menampilkan bukti dimana blackout itu berlaku ia tidak diendahkan oleh Pakatan Rakyat dan mereka meneruskan demontrasi blackout diseluruh negara.

Tapi bilamana SPR memaklumkan tidak ada kejadian blackout berlaku dihari pengundian, barulah muncul Adun Seri Serdang, Noor Hanim Ismail yang menafikan kenyataan SPR itu dan mendakwa kejadian blackout itu benar berlaku di Sekolah Kebangsaan Serdang, di bilik pengiraan undi Saluran 3.

Persoalannya takkanlah satu tempat ni saja yang blackout lalu PR gagal ke Putrajaya, kenapa Adun Seri Serdang baru nak tampil, sebelum ni kenapa senyap ? Rupanya Adun Seri Serdang ini menang besar dan tidak ada sebab untuk mengatakan kejadian blackout itu satu perancangan untuk lakukan penipuan sebaliknya ia adalah kejadian lumrah.

Jelas isu blackout tidak relevan, kalau benar berlaku blackout adalah satu perancangan untuk menipu, pastinya lokasi-lokasi kejadian blackout sudah disenaraikan.

Atas sebab itu juga nampaknya isu blackout kurang mendapat sambutan sebelum ditukar dan difokuskan pula kepada isu dakwat kekal. Pada jam 12.30 tengahari tadi di Balai Polis Tropicana, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan Datin Seri Dr Wan Azizah Ismail telah membuat laporan polis mengenai isu dakwat kekal.

Seajauhmana penerimaan rakyat terhadap isu yang cuba nak difokuskan ini tak dapat dipastikan, namun jika ianya juga kurang mendapat sambutan, agaknya isu apa pula yang nak dimainkan oleh Anwar nanti. Anda Mampu Mengubahnya. 

5 comments:

  1. Bapak
    Anwar
    Bin
    Ibrahim

    bukan kah kau dan Keling Pundek Babiga yang beria- ria hendak gunakan DAKWAT KEKAL ? Bila ada masaalah sedikit kau salahkan SPR.
    Kau lah MAHAFIRAUN yang sebenar.

    ReplyDelete
  2. biar si sial ni buat repot. lepas repot polis, repot pulak tok kadi. layannnn!!!! jap lagi si sial ni akan sakit dan mati. layannnnn!!!!

    ReplyDelete
  3. pembohong dan penipu paling besar dalam dunia. Kalau betul benda tu berlaku sudah pastu si baruah tu dah buat laporan polis.Kini dah lebih 2 minggu baru nak lapor.PDRM jangan layan buang masa. Biarkan musibat ni hidup dalam alam penipuan seumur hidup.

    ReplyDelete
  4. Lps ni kau paksa spr cop tatu kat tgn pengundi.sampai kiamat pun tak hilang.nama pun dakwat mesti tak kekal lama.

    Itu isu remeh.klu dakwat tak kekal bkn bermakna ada penipuan atau ada yg mengundi lbh dr sekali.klu ada buktikan.bkn sekadar menyalak dakwat tak kekal lps tu ajak rakyat demo.

    Bukti nya mana.bukti...org mau bukti yg ada penipuan dlm pru lps.

    Sudah sudah la.anjing pun tau berhenti menyalak

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...