SU Akhbar Nik Aziz Mohon Nik Aziz Diwafatkan Dan Lepaskan Jawatan Kerana Sudah Terlalu Lama

Akhirnya Menteri Besar kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat dilaporkan melepaskan jawatannya itu kepada Timbalannya Datuk Ahmad Yakcop, dan keputusan Nik Aziz melepaskan jawatan itu dialu-alukan oleh banyak pihak termasuk Setiausaha Akhbarnya Ahmaf Fadhli Shaari.

Bagaimanapun keadaan ini belum dapat disahkan, namun kenyataan yang dibuat oleh Ahmad Fadhli di page Facebook Nik Aziz memperkukuhkan lagi berita berkenaan, mungkin ramai pemimpin Pas berharap Nik Aziz juga akan diwafatkan selepas 23 tahun mentadbir Kelantan. 

Sungguh menyedihkan apabila Setiausaha Akhbar Nik Aziz itu seolah-olah mengharapkan kematian bosnya selepas 23 tahun mentadbir Kelantan dengan berselindung dibalik dalih kewafatan Rasulullah.

Jika sikap pelapis yang ditinggalkan Nik Aziz ini bersikap 'gila kuasa' dengan mengalu-alukan Nik Aziz melepaskan jawatannya dengan tidak sedikitpun mengambil hati untuk menghalang, apalah yang akan berlaku selepas ini.

Bukankah lebih baik kiranya Ahmad Fadhli memohon ketuanya dipanjangkan umur supaya dapat meneruskan legasi pemerintahan yang dibawa oleh Nik Aziz itu, namun itulah politik, niat yang tersirat dihati dilapikkan dengan apa yang berlaku kepada Rasulullah untuk ianya dilihat sebagai baik. Sama-sama kita nantikan pengumuman rasmi mengenainya. Anda Mampu Mengubahnya.

Kalau Ahmad Fadhli ni suka kat Nik Aziz,  dia tidak akan gunakan kewafatan Rasulullah selama 23 tahun berdakwah itu sebagai asas kepada pengunduran Nik Aziz, mungkin dia akan kata masa 23 tahun itu cukup hanya kepada Rasulullah tidak kepada manusia biasa seperti Nik Aziz.

11 comments:

  1. nabi 10 tahun dimekah dan 13 tahun dimadinah

    sebaliknya nabi Pas...hanya dok kat pulau melaka je

    ReplyDelete
  2. Pok nik dah hilangkan kerusi Pas kpd Pkr dan Dap kini baru nk letak jawatan pulak. Bijak si tua ni membuat percaturan... Esok ko jawablah dulu ... Subhanallah

    ReplyDelete
  3. N.Ajis bodoh!

    ReplyDelete
  4. Semuga ada perubahan dalam Kerajaan Baru nanti.
    Ayer dalam paip akan jadi jernih.

    ReplyDelete
  5. Dah lega agaknya DAP menang banyak kerusi parlimen. takbirrrrr

    ReplyDelete
  6. dh confirm pun , nik ajis tak jadi mb lagi . bye2 tok guru. mase rehat kat rumah dan main2 dgn cucu lagi bagus . tinggalkan terus politik , itu yg terbaik.

    ReplyDelete
  7. haha.. nik ajis sure enjoy sebab berapa banyak tanah yang dia dah kebas... makan tak habis oooiiiii... seandainya ada hasil dari tanah tersebut untuk mak bapak aku yang kau dah sebat, tak ku halalkan dunia akhirat...

    ReplyDelete
  8. huuuuuu gambar kat atas tu gambar sedihhh...23 tahun MB bukan senang nak tinggalkan...apa pun byeeeeee

    ReplyDelete
  9. Dia sama tarafkan diri dia dengan Nabi? Tak tau nak cakap apa...

    ReplyDelete
  10. quran buruk ni.... sultan yang tak berkenan die jadi MB.... kah3

    ReplyDelete
  11. NAMPAK LANGKAH PAS KEARAH KUASA DAN PANGKAT. 23 NIK AZIZ DIKELANTAN HABOK PUN TAKDE. KINI TINGGALKAN ORANG ORANGNYA MEREBUT KUASA. MISKINYA PAS.

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...