Syabas @Zahid_Hamidi, Ni Baru Betul, Lepas Ni Pasti Lim Guan Eng Takkan Biadap Lagi



Selang sehari sahaja kenangan diatas terukir, salah seorang daripada pemimpin yang mencatat kenangan itu mengeluarkan satu kenyataan yang kurang enak didengar dengan menuduh parti milik Melayu sebagaimana rakaman video dibawah. Parti milik Melayu yang dicercanya itu salah seorang dari pemimpin parti itu adalah orang yang baru sahaja didakapnya. Bukan kecil-kecil punya pemimpin, mungkin satu masa nanti bakal Timbalan Presiden parti Melayu tersebut.

Bila begitu, apa lagi ! Melatahlah kawan tu apabila diberitahu oleh pejuang maya BN akan sikap 'celaka' pemimpin 'cinabeng' berkenaan, walaupun beliau cuba berbuat baik dan menjalankan tanggungjawab yang adil, tapi 'cinabeng' tak pernah puas membalun parti yang diwakilinya.

Dalam nada tegas tanpa sebarang amaran lagi, dengan sungguh-sungguh bukan olok-olok, pemimpin  itu berkata, "Spt melepaskan anjing tersepit, biarpun nilai kemanusian patut atasi perbezaan. Semua dipolitikkan. Murahnya nilai maruah dia".

Lim Guan Eng - "Who ever lah, Umno ka, JKP ka, kakaka ka, kita hantar saja"
Ahmad Zahid Hamidi - "Murahnya nilai maruah dia".
Akhirnya kebiadapan 'cinabeng' itu diajar cukup-cukup oleh pemimpin Melayu tersebut selepas majlis angkat sumpah di parlimen semalam, kelihatan pada gambar diatas, 'cinabeng' itu meraung kesakitan 'tak mauuuu' selepas ditanya 'apa lagi lu mau' dan ditampar dengan menggunakan teknik penampar jepun atau nama saitifiknya penampar 'kapit'.

Ia bertujuan bagi menyedarkan 'cinabeng' itu supaya jangan biadap lagi, dan sikap tegas yang ditunjukkan oleh pemimpin itu perlu dicontohi oleh semua masyarakat Melayu dan mengajar kita supaya jangan diberi muka pada bangsa yang tak reti bersyukur ini.

Kerana apa ? Kita dah buat baik, sempat lagi dia duk kutuk kita, mahu kita tak marah, sepatutnya kita yang kutuk dia, ini macam dia pulak yang buli kita, sedangkan ini negara kita yang punya, kerajaan pun kita yang kuasai, pihak keselamatan pun ditangan kita, tapi berani pula 'cinabeng' ni kutuk kita. Memang patut pun kena penampar jepun tu.

Maka marilah kita sama-sama bersatu hati berpadu tenaga supaya kita orang Melayu tidak mudah dipermainkan oleh puak 'cinabeng' ini, contohilah pemimpin kita, jika mereka biadap, kita bagi penampar jepun agar mereka tidak berlaku biadap lagi kepada kita orang Melayu, Hidup Melayu !!! Anda Mampu Mengubahnya.

Begitulah politik, ia perlu matang dan bersemangat 1Malaysia biarpun hanya kita yang dicerca tanpa kita mencerca.

1 comment:

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...