#PemilihanUMNO - Calon-Calon Berjiwa Projek Besar Tak Layak Bertanding, Sedang Dikenalpasti

Setiap calon yang bertanding pada pemilihan UMNO Oktober ini perlu mempunyai kriteria antara lain berjiwa besar dan mempunyai nilai integriti yang tinggi, kata Menteri Besar Kedah, Datuk Mukhriz Mahathir.

Beliau berkata ciri-ciri itu penting bagi memastikan pemimpin yang dipilih dapat membantu Presiden UMNO, Datuk Seri Najib Razak dan timbalannya Tan Sri Muhyiddin Yassin terus memperkasakan parti.

"Seramai 150,000 ahli yang layak mengundi perlu memilih pemimpin yang betul-betul dapat terjemah hasrat dan cita-cita rakyat,"

Beliau mengulas kenyataan Najib semalam yang berharap proses pemilihan parti yang akan berlangsung tidak merosakkan atau menggugat Umno sebagai sebuah parti terkuat di negara ini.

Perdana Menteri berkata sebagai sebuah parti yang telah mengubah perlembagaannya, Umno kini menjadi lebih terbuka, demokratik dan inklusif sehingga ramai yang menawarkan diri untuk bertanding berebut jawatan dalam parti.

Justeru, untuk tidak menjadikan kenyataan pimpinan Umno itu sebagai retorik, maka hendaklah calon-calon yang akan bertanding itu nanti sedar diri akan kebolehan yang ada pada diri masing-masing.
 
Calon-calon yang berjiwa projek besar dinasihatkan memberi ruang kepada calon yang benar-benar layak atau berintegriti untuk memimpin parti, ia bagi kita melihat UmnoBN mampu berentap dengan asakan pembangkang yang semakin tersusun dan tidak mustahil boleh menumbangkan BN dalam PRU 14 nanti.

Tanpa calon-calon pemimpin yang berwibawa, Umno hanya akan menjadi bahan sejarah yang akan diabdikan dalam lipatan sejarah politik negara, kerana pasti sukar untuk sesebuah parti mempertahankan sebuah kerajaan jika parti itu terpimpin oleh pemimpin 'cacar marba' yang semata-mata ingin mencari projek sekaligus menghambakan orang yang berkhidmat kepada parti dengan segalanya percuma seperti..Klik DiSINI.

Misi serta visi seseorang calon yang akan bertanding itu perlu jelas dan tampil memperjelaskannya, ia juga perlu dilihat mampu untuk diterjemahkan supaya benar-benar dapat direalisasikan dan bukan sekadar penyedap bicara semata-mata.

Perubahan zaman dalam merintis dunia hari ini dengan akses maklumat dihujung jari, sudah tidak relevan lagi bagi pemimpin yang hanya mementingkan diri sendiri dan sukar untuk berkerjasama dalam perkara yang melibatkan kepentingan parti sebagaimana...Klik DiSINI. Anda Mampu Mengubahnya.

Sedang mengenalpasti calon-calon di Kelantan yang berjiwa projek besar untuk dikongsikan...

4 comments:

  1. Salam, AWAS, MOVEMENT NAJIB SEMAKIN MEN JAHANAMKAN UMNO!!! Najib sudah semakin MELAMPAU!!!

    (dipetik dr posting di GAP)

    http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20130810/dn_02/UMNO-sudah-terima-mesej


    Anonymous said...

    GAP, aku nk off topic sat.. ini kes NAJIB.
    Aku sygkn UMNO dn Malaysia, tp aku benci dgn sikap MUNAFIK Najib yg semakin terserlah. Sila baca kenyataan Najib di Utusan semalam. Nada Najib ialah mahu terus ubah UMNO jd parti hamba Cina!

    Najib menyalahkan ahli UMNO tidak mahu berubah, Najib mahu kita dan UMNO lebih jadi hamba CINA drpada apa yg yg telah berlaku. Malah Najib dgn selamba spt menyokong Buku tulisan CinaPork yg diluah oleh Dollah Lembu- AWAKENING!!! Najib siap ckp UMNO sudah terima mesej (dari buku) ini.. maka UMNO akan berubah ikut apa CinaPork dan Dollah maksudkan!!

    Celaka Laknatullah Najib jika itu maksudnya mahu UMNO diubah. AKu takkan redho dan aku akan perangi Najib spt mana aku perangi PAS dan Nik Najis!!

    GAP.. tlg ambil serius hal ini. Ko asyik duk balun Cina je hari2 tnpa ko peduli langsung PARASIT Cina dlm UMNO.. NAJIBROSMAH yg merupakan BARAH dlm halatuju UMNO. Dulu aku hanya memerhati shj tulisan2 dlm blog berkaitan Najib. Aku masih nantikan bukti2, apakah Najib masih betul atau mmg dia adalah pengkhianat MUSANG BERBULU AYAM dlm UMNO.


    GAP, ko jgk jgn duk SYOK sendiri dgn artikel CinaBeng ini jika ko tk amik port hal Najib sedang rosakkan UMNO. PAU 2013 Najib mgkin akan gunakan WANG dan BALACI2nya utk kekalkan agenda 1Malaysia- Cina Diutamakan, Melayu dilupuskan.. hati2 jgn kita lihat Anwar dn Nik Najis sbg musuh tp kita lupa MUSANG berbini BADAK ini merupakan penjahat UTAMA merosakkan masa depan PERIBUMI.

    ReplyDelete
  2. Perlu penapisan calon dan trek rekod yang berwibawa. Ini sahaja cara Umno kembali ke landasan asal.

    Kepada ahli-ahli Umno, bijak lah menganalisa dan membuat pilihan nanti.

    ReplyDelete
  3. Adoi yai macai2 cuba menyamar spt musang berbulu ayam utk memburuk2kan PM. Woi macai dah takda koja ke?

    ReplyDelete
  4. The secretary of SAMNAK SAMBODHI (YAP LEONG LAN) said, the temple always problems and she does not know what is always the problem and who always make problems, the problem does not stop because all donations and income from dirty money or fraudulent money



    This Temple built by Sangha members and devotees in Kepong or in Malaysia 30 years ago, the first in Taman Ehsan, moved Taman Desa Jaya, whose devotees are recorded in their minds always, need to think correctly, not destroy Buddhist shrines, the founders are not easy to set up in the beginning



    All committees need to take care of the Buddhist Temple because you work there and take care of there but, it is not easy for all things in the Temple and you need to know is the age of technology, everyone needs to use the internet for research



    Also don't make Buddha ashamed because Buddha teachings are very important for human beings in the world and don't think, Buddha teachings are for people in Kepong area only, please don't destroy Buddha because Buddha is one of the great religions in the world, UN also praises Buddha



    We know your boss YIP KUM FOOK (president of SAMNAK SAMBODHI, lawyer, datuk….) but sometimes he cannot help your forever because YIP KUM FOOK so many people gossip on him in internet



    Sharing by Buddhist group in Kepong

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...