#PemilihanUMNO - Kenali Calon Berperangai Jahat

Kalau ditanya kepada para pemimpin yang mencalonkan diri untuk jawatan-jawatan tertentu dalam UMNO, kesemua mereka menyatakan, mereka mampu membawa pembaharuan kepada UMNO. Mereka akan menyatakan bahawa UMNO memerlukan pemimpin seperti mereka. Konon-kononnya mereka ada idea dan mereka juga mempunyai kaedah terbaik untuk menjayakan UMNO.

Hampir kesemua janji-janji yang dibuat sepanjang kempen pencalonan merupakan janji-janji palsu. Perhatikan sahajalah apa yang berlaku kepada Pergerakan Pemuda UMNO dan Pergerakan Puteri UMNO. Kedua-dua pergerakan tersebut tidak ubah seperti mayat hidup atau dedalu di dahan pokok. 

Ada mereka tidak menambah baik, bahkan kedua-dua pergerakan tersebut terlalu pincang dalam menggerakkan usaha menambahkan bilangan sokongan golongan muda kepada UMNO, khususnya dan Barisan Nasional amnya.

Mana perginya individu-individu yang mencalonkan diri ke jawatan-jawatan utama untuk Pergerakan Pemuda UMNO semasa Pilihanraya Umum Ke-13 dan PRK DUN Kuala Besut? Apa yang telah mereka lakukan selain daripada mengumpulkan mat-mat rempit yang tidak pun pergi mengundi untuk menjarah jalanraya dengan deruman enjin motosikal masing-masing? 

Mengapa agaknya pada ketika itu, individu-individu yang sekarang ini beria-ia berkempen untuk dihantar ke jawatan yang diidam-idamkan, tidak langsung menunjukkan dan membuktikan bahawa mereka benar-benar pemimpin pelapis yang diperlukan oleh UMNO? Mengapa masa pilihanraya, mereka jadi tikus basah tetapi semasa Pemilihan Agung UMNO pula, mereka seperti singa kelaparan?

Ahli-ahli UMNO, khususnya ahli-ahli Pergerakan Pemuda UMNO seharusnya berfikir secara lebih matang dan menilai sendiri individu-individu yang mencalonkan diri mereka untuk jawatan-jawatan dalam pergerakan tersebut.

Pemuda UMNO tidak kurang ahlinya yang setia dan jujur berjuang untuk parti. Pemuda UMNO sebenarnya langsung tidak memerlukan mereka yang mempunyai label ‘bekas’ untuk memimpin mereka kerana ‘bekas’ tersebut tidak mempunyai langsung keupayaan memimpin. Kalau mereka kelam-kabut terpaksa keluar dari parti lama dan masuk UMNO kerana melihat peluang buat duit lebih besar, maka seharusnya ahli-ahli Pergerakan Pemuda UMNO, wajar melayan individu-individu tersebut sebagai sampah.

Latar belakang serta perangai jahat calon-calon yang mahu mendapatkan jawatan dalam Pergerakan Pemuda UMNO mahupun UMNO sendiri, harus dijadikan rukun penting untuk menilai peribadi setiap calon. Jangan kerana rasuah dua tiga ratus ringgit, maka UMNO dihancurkan dan apabila UMNO tidak diterima oleh rakyat, maka rakyat pula yang dipersalahkan. Baca seterusnya di The Flying Kick dan PerakToday

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...