Video - Menteri Ayam Nafi Letak Jawatan Sebaliknya Sekali Lagi Kenyataan Cap Ayam Dikeluarkan

KUALA LUMPUR - Datuk Seri Hasan Malek tidak meletakkan jawatan sebagai Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan.

Penafian itu dilakukan oleh Pejabat Menteri tersebut dalam satu kenyataan dua perenggan yang dikeluarkan kepada Bernama di sini hari ini.

"Pejabat Menteri Perdagangan Dalam Negeri, Koperasi dan Kepenggunaan menafikan komen yang dibuat dalam blog dan Facebook kononnya YB. Dato' Sri Hasan Bin Malek akan meletakkan jawatan.

"Perkara itu (perletakan jawatan) adalah tidak benar sama sekali," demikian menurut kenyataan itu.

Khabar angin tentang perletakan jawatan membabitkan Hasan tersebar sejak semalam di beberapa laman sosial. - Bernama

Walaupun pujukan mengumpan secara 'blackops' dilakukan untuk mengundurkan Menteri Ayam, nampaknya ia tidak semudah yang disangka, mendahulukan ucapan tahniah kepada Menteri Ayam kerana berjiwa besar juga langsung tidak memberi kesan kepada pencium tangan berlesen ini.
Alang-alang mencium tangan, takkanlah Menteri Ayam nak letak jawatan dengan mudah ? Sebab beliau dah cover 'ayamnya' itu dengan mencium tangan supaya apa saja tindakkan Najib keatasnya tidak dinilai menerusi pencapaiannya tapi dinilai menerusi kenyaringan bunyi ketika mencium tangan mmmmmuahhhhh....
Original copy pun 'scan crop' senget, kalau macam ni standard kerja Kementerian cap ayam! Memang ayam sungguhlah!!!
Dalam penafian peletakkan jawatan Menteri Ayam, sempat lagi kenyataan media poyo cap ayam dikeluarkan oleh Kementerian Menteri berkaitan ayam, kononnya Menteri Ayam mengadakan pertemuan dengan wakil-wakil dari industri pemborongan dan peruncitan. Hasil dari pertemuan itu ? Pihak industri telah bagi komitmen untuk bersama-sama mengambil SEGALA langkah ? Langkah apa ? Langkah ayam sabung ke langkah ayam berak kapur ?

Banyaklah dia punya langkah! Disebalik tidak memberitahu langkah-langkahnya, alih-alih 'Sekiranya orang ramai mempunyai sebarang pandangan sila hubungi talian bebas' ayam @#$%$#@#$%%...

Ini trend lama, sampai bila nak guna trend ayam macam ni ? Tengok contoh borang aduan kat bawah pun berbagai nak kena isi, borang berkarenah ni dibuat pada tahun 2004 lagi, tapi masih nak digunapakai sampai sekarang, mana transformasinya ?

Dah takder kaedah lain yang lebih memudahkan rakyat untuk menggunakannya ke ? Yerlah kalau asyik duk berjoget masa mana nak fikir pasal kaedah ni semua ? Membuta jerlah kerjanya ya ? Cuba guna saluran aplikasi yang memudahkan rakyat untuk menyalurkan aduan. Sebagai contoh, aplikasi seperti WhatsApp, wujudkan seorang wakil kementerian disetiap daerah dengan satu talian WhatsApp, maklumkan kepada rakyat mengenai kewujudan talian itu menerusi kesemua media cetak dan elektronik, dari situ segala aduan masalah, cadangan serta idea boleh didapati oleh Menteri dan kementerian.

Guna aplikasi seperti WhatsApp tak perlu nak isi borang, maklumat pengadu boleh dikesan melalui no talian pengguna WhatsApp yang boleh didapati daripada penyedia perkhidmatan selular sekiranya maklumat yang disalurkan pengadu adalah palsu. Jadi apa masalahnya Menteri Ayam tak boleh nak selari dengan perkembangan sistem maklumat yang wujud pada hari ini ?
http://e-aduan.kpdnkk.gov.my/eaduan/aduanbaru.php?lang=2
Cerita banyak pun tak guna! Jom kita berjoget dulu. Anda Mampu Mengubahnya.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...