Surat Sulit Kepada FBI - Menteri Dikencing Peguam...!

Minggu lepas heboh tentang surat sulit kepada FBI bagi membawa balik seorang ahli kongsi gelap ke Malaysia di mana surat tersebut telah ditandatangani oleh DS Zahid Hamidi.

Dalam surat berkenaan, Menteri Dalam Negeri menafikan Paul Phua Wei Seng yang sedang dibicara di Amerika Syarikat atas tuduhan menjalankan aktiviti perjudian bola sepak Piala Dunia 2014 di Caesar's Palace Hotel, Las Vegas adalah ahli kongsi gelap.

Surat tersebut turut menyatakan Paul Phua banyak membantu negara. Ramai melahirkan kekesalan terhadap tindakan Menteri Dalam Negeri ekoran pendedahan yang dibuat South China Morning Post.

Selepas laporan tersebut, KDN mula menerima serangan bertubi-tubi oleh pembangkang serta pihak dalam UMNO sendiri. Ramai yang meletakkan kesalahan kepada Menteri Dalam Negeri sedangkan menteri biasanya menandatangi sesuatu surat selepas diyakinkan atau dipengaruhi orang lain.

DS Zahid Hamidi menandatangani surat tersebut tanpa menyedari individu bernama Pual Phua adalah ahli kongsi gelap kerana telah diyakinkan Ghani Patail serta Shafee Abdullah. Baca seterusnya diSini.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...