TERAJU Tak Cukup Kakitangan! Lagi Usahawan Melayu Jadi Mangsa

Saya cukup bersimpati dengan salah seorang usahawan Melayu yang menjadi mangsa kepada karenah agensi perlaksana yang kononnya bertanggungjawab dalam mengangkat agenda bumiputera.

KELMARIN pihak Buletin Usahawan Melayu (BUM) dihubungi seorang usahawan yang merasakan seperti dipermainkan pegawai serta kakitangan dalam Unit Peneraju Agenda Bumiputera (TERAJU).

Menurut usahawan terbabit, pada 27 Ogos 2014, pihak TERAJU telah menghantar surat menyatakan persetujuan untuk meluluskan permohonan dana bagi membiayai satu projek melibatkan syarikat miliknya.

Sebaik sahaja menerima surat kelulusan tersebut, pihak syarikat terbabit terus melampirkan Facilitation Grant Agreement (Perjanjian) sebagaimana dinyatakan oleh pihak TERAJU dalam surat yang dihantar kepadanya.
Selepas segala dokumen dilengkapkan dan diserahkan kepada pihak TERAJU bagi proses selanjutnya. Menurut usahawan tersebut, setelah tiga bulan menyerahkan dokumen yang dikehendaki, beliau kerap berhubung dengan pihak TERAJU, tetapi tidak pernah diberikan satu jawapan solid diberikan oleh pihak TERAJU.

Malah pihak TERAJU turut memberikan alasan permohonan tersebut lambat diproses ekoran TERAJU berhadapan masalah kekurangan kakitangan. Baca seterusnya diSINI.

1 comment:

  1. Ha ha ha...

    Itulah berok jadian Ah Jib Gor..

    Sesudah MECD dihapuskan, mampos usahawan Melayu..!!!

    TERAJU adalah biawak hidup yang menjadi retorik Ah Jib Gor..

    Syarikat TERAS kena tipu..

    Gaji mereka mahal2..

    Ada sekor tu dulu jadi Mr. Retorik INMIND Khir Toyo..

    Cakap rajin kerja tak tau apa..

    Gaji mahal,siap pakai driver..

    Keluar TV jadi pengulas standard profesor kangkung..

    Semua ulasan dia bagi..MH370 hilang pun bagi ulasan TV..

    Kerja kat TERAJU takde hasil..

    Itulah TERAJU yg perlu di TERAJANG!

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...