Terkini - Dr Asri Tarik Balik Pembelaannya Dan Minta Nurul Izzah Buat Penjelasan Sendiri

Syabas kepada Mantan Mufti Perlis Datuk Dr Asri Zainal Abidin kerana bertindak matang setelah mendapat maklum balas dari banyak pihak mengenai ucapan Nurul Izzah, sebagai agamawan itulah tindakan bijak yang perlu dilakukan dan bukannya mengambil sikap membela kerana terpengaruh dengan politik individu tertentu dalam sesuatu isu yang timbul berkaitan agama tanpa mengetahui kedudukannya yang sebenar.

Ini kerana orang agama perlu kenal sikap orang politik dalam tindakan mereka untuk melepaskan diri dalam sesuatu isu, orang politik akan mencari orang agama untuk berselindung, dalam usaha berselindung itu, biasalah, macam-macam akan diauta dan menyebabkan sebahagian dari orang agama terasa segan untuk kritik diatas ihsan seorang manusia.

Kenyataan Nurul Izzah adalah jelas menyokong orang melayu murtad demi meraih sokongan politik dari orang bukan Islam, Nurul Izzah memetik konsep kebebasan beragama mengikut rencah fikir Ambiga dan dasar LGBT  bukannya menggunapakai kaedah didalam Islam, agama nak bebas, seks nak bebas, semuanya nak bebas memang sudah lumrah semulajadi syaitan dan hawa nafsu kuffar. Namun bagi kita umat Islam, kebebasan itu ada batasnya, dan janganlah melampauinya.
Kebebasan beragama tanpa boleh dipaksa tidak bererti orang Islam atau melayu yang sudah sedia Islam boleh tukar agama sesuka hatinya, sebagai ibu bapa, keluarga dan masyarakat, mereka perlu menahan serta memaksa seseorang yang sudah sedia Islam itu dari terus bertindak untuk menukar agamanya, kerana ketika keadaan itu orang yang bertindak demikian mengalami masalah yang menyebabkan mereka bertindak untuk keluar daripada Islam.

Jika kebebasan itu tidak boleh disekat atau dipaksa, samalah juga dengan kita membiarkan kebebasan seseorang yang ingin membunuh dirinya sendiri, apabila seseorang itu bertindak untuk membunuh diri, apakah kita tidak boleh sekat dan paksa ia supaya jangan bertindak demikian ? Itukah maksud kebebasan ? Sedangkan orang yang nak bunuh diri itu menghadapi masalah ketika itu, akibat tekanan ia terpaksa bertindak demikian.

Bagaimanapun selepas diselamatkan dalam maksud ditahan dan dipaksa jangan bunuh diri, seseorang itu akan kembali sedar dan tidak lagi untuk bertindak membunuh diri, begitu juga dengan orang yang sudah sedia Islam, kenapa kita sebagai orang Islam beria-ia ingin membuka jalan dan peluang untuk kearah membenarkan orang yang sudah sedia Islam untuk keluar dari Islam. Ini kebebasan tak bertempat yang tidak kena dengan cara melainkan kebebasan yang sanggup menjual agama demi meraih sokongan politik. Anda Mampu Mengubahnya.


Dibawah adalah kenyataan penjual agama didalam parti Islam Semalaysia PAS

14 comments:

  1. Memang susah nak sebut "Saya minta ampun dan maaf kerana terlanjur kata."

    Nani.

    ReplyDelete
  2. MAZA, baguih hang declare hang nak joint politik lagi senang. cakap hang pun dah merapu mcm orang politik jgk la ni...

    Ilmuan Islam? Agamawan? Ptuih...

    Lagi elok hang pi joint Anugerah Syaitan tuh...untung2 dapat jam Omega free...

    Kan Bros????

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dr MAZA,

      sekadar nak ingatkan...

      Imam Ghazali pesan berkali-kali, Akhirat nanti Ulama akan dihisab terlebih dahulu sebelum penyembah berhala...

      Awak Ulama ka Dr. MAZA? Banyak AUTA saja teman tengok semenjak ini.


      Delete
  3. Maza,

    muka hang pun dah berapa nak berseri...sekali pandang macam muka ANU Omega...

    ReplyDelete
  4. Pandai ja mengata orang. Setiap word yg angpa tulis tu ada saham akhirat nanti. Mengata ulamak? Satu ja nasihat aku, jgn ringan sangat type or comment something. X pikir dalam2. Syg, umat islam kat malaysia ni semakin berpecah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko ni lah spices bodoh yg mudah di-perbodohkan dan di-munafikkan oleh si-munafik.

      Delete
  5. mengata ulamak?ulamak yg zuhud aku ok..ulamak politik yg bias mcm ni ko nk respek?ko bodoh

    ReplyDelete
  6. Ulamak mesti berpendirian tegas. Sebab itu sebelum buat ulasan semak dan teliti dahulu segala fakta.

    ReplyDelete
  7. Dr maza tak guna mintak penjelasan dgn anak anjing tu..dia mmg x ngaku la...sma mcm bapak dia pukimak tu

    ReplyDelete
  8. Apala ckp ayat2 lucah dlm memberi komen ni.... Beradap la sket.... ingat... Pandang dunia dari dimensi akhirat...segala yg ditaip akan dihisab

    ReplyDelete
    Replies
    1. ko lah yg patut di-hisab kerana berpihak kpd ulamak dunia....kehkehkeh.

      Delete
  9. kalo ulama PAS berpolitik kamu kata boleh, halal.... kamu kata ISLAM dan POLITIK adalah satu.. tak boleh di pecah belah... tp kalo ULAMA yg memberi pendapat secara tidak langsung memihak kepada BN, kamu kata ULAMA itu ULAMA POLITIK.. saya konfius.. ULAMA PAS bukan berpolitik ke? fikir2kan..

    ReplyDelete
  10. Qaradhawi pun dah angkat tangan dengan anwar, Asri baru nak kena dengan Nurul Izzah....Dr Asri belajar la dari kesilapan Qaradhawi...

    ReplyDelete
  11. Dunia akhir zaman....Ramai golongan munafik berlagak dan berperasaan yg dia ulamak sebenar, sedangkan HAKIKATnya siapa sebenar2 ulamak hanya Allah SWT yg tahu, kerana Dia memiliki sifat Maha Mengetahui dari tiap sesuatu, hanya Dia yg dapat menilai siapa yg benar2 ulamak....Di-akhir zaman ini terlampau bnyk manusia bodoh yg cuba2 mengalahkan kuasa Allah SWT dengan membuat cara menilian mereka sendiri yg kononnya siapa yg pintar berdakwah itu adalah ulamak sebenar tanpa melihat dengan mangunakan mati hati nurani...Manusia2 bodoh ini lah spices yg mudah di-perbodohkan dan mudah di-munafikkan oleh si-munafik yg akan menjuruskan mereka ke-dalam neraka jahanam, kerana golongon munafik adalah musuh nyata bagi Allah SWT dan Allah SWT telah berjanji akan menempatkan golongan munafik ini ke-dalam naraka Jahanam, iaitu neraka yg paling terbawah sekali.....Dan Allah SWT tidak pernah memungkari janjiNYA.

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...