Nik Aziz Umum Pengistiharan Harta

Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yang sebelum ini dikenali sebagai seorang yang zuhud sehingga dipuja dan disamakan seperti Nabi sewajarnya mengistiharkan harta beliau dan tidak perlu lagi berselindung disebalik serban dan jubah.


Kita tidak hairan jika aset-aset yang bernilai jutaan ringgit itu dimiliki oleh seorang MB yang tidak  mengeluarkan fatwa-fatwa songsang kerana selari dengan kejahilannya, namun kita sukar menerima jika seorang MB itu dipuja alim namun rakusnya umpama serigala.

Rakyat menangis di Ulu Kelantan, tanah yang mereka teroka berpuluh tahun berterusan dinafikan oleh kerajaan Pas Kelantan. Adakah Nik Aziz lupa dengan mereka sehingga begitu tergamak untuk milik tanah-tanah sebagaimana berikut. Anda Mampu Mengubahnya. - Bersambung

10 comments:

  1. banyaknya tanah.....kaya beb nik ajis ni!!!!

    Patut pun nampak zuhud...alim anjing!!

    ReplyDelete
  2. ...Masya'Allah!. Banyaknya hartanah Nik Aziz.

    Ingatkan dia benar benar zuhud. Rupanya tidak.

    Apakah penyokong penyokongnya masih lagi taksub padanya?.

    Aduhai orang orang PAS, apa lagi yang anda semua tunggu. Buktinya dah ternyata. Nak tunggu apa lagi?. Ayuh tinggalkan dia. Janganlah jadi assobiyah. Terlalu taksub pada pemimpin sehingga merosakkan aqidah anda semua.

    Ingatlah bahawa PAS hanyalah sebuah parti politik dan Nik Aziz adalah seorang manusia biasa seperti anda dan saya.

    Dia juga tidur, makan, berak (maaf terkasar sedikit bahasanya sebab tiada bahasa lain yang sesuai untuknya), bernafsu dsbnya.

    Dianya bukan ma'sum.

    Dia juga berbuat dosa dan bersalah kepada Allah. Itu diantara dia dan Allah. Kita tidak tahu. Hanya Allah yang maha mengetahuinya.

    Semoga Allah mengampunkan dosa dosa Nik Aziz...

    ReplyDelete
  3. zuhud kepala bapak dia.... tu yg org tauu... yg org tak tauu....

    ReplyDelete
  4. kalau dh namenye org yg berkenamaan...tipula x de harte..org yg keje kilang pun ade harte..penipuan yg melampau, kononnye hanyelah rumah usang..mace mano ore nok ikut mu...mu tunjuk umoh mu umoh usang...cubo mu tunjuk umoh beso sket...ramai ore ikut..dunia & akhirat seimbang

    ReplyDelete
  5. gila tanah munafik parti haram ni

    ReplyDelete
  6. kalau betol la dia punya tanah apa salah nye ? harta dia duit dia

    ReplyDelete
  7. Nik Aziz ni dari kecik dia dah menabung...sbb tu la bila dah tua begini jadi kaya...tak gitu

    ReplyDelete
  8. Biarkan tuan guru menjawap sendiri nantilah jawapan beliau samada tanah-tanah itu betul2 hakmilik dia atau fitnah dari musuhnya...dan ALLAH mengetahui segalanya kalau salah ttp salah dan yg benar akan terungkai lah kebenarannya...yg zalim akan dihukum dan yg benar akan terlepas dari azab ALLAH SWT....

    ReplyDelete
  9. Hok tu tanah-tanah atah nama dia sediri. Tanah tanah atah nama bini dia sama banyak. Tak kira lagi setambun geran tanah yang disimpan atas pegang gadai rakyat miskin yang gi derumah pinjam duit, pegang cagar geran tanah. Bila rakyat sesak takdak pitih bui pegang geran tanah. Dah sesak mapuh takleh bayar, tiba masa lelap habis tanah saka jadi milik bini TG anak beranak.

    Rakyat hak tak berurusan benda ni tak tau, yang berurusan senyap tupah. Melera ko TG nak ghoyat bui. Gitu la cerita banyak pon tak guna, tapi ambo rasa rakyat nak tau juga tok wokey ni gi letak mana pitih mah semo.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku tergelak tengok senarai geran. tergelak juga dengan komen2. Baru 2 tahun aku beli tanah kt P.Mas. RM25 ribu, cukai tanah RM11.00. Onwer asal beli dgn harga RM8 ribu dan simpan 8 tahun. Fikir-fikirla sendiri

      Delete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...