Video - Bubar Parlimen Esok ? Nik Aziz Kurang Yakin Mampu Pertahankan Kuasa Di Kelantan

Mursyidul Am Pas Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat seakan tidak bersedia dan kurang yakin Pas dapat mengekalkan kuasanya di Kelantan jika parlimen benar-benar dibubarkan esok.

Dalam satu kenyataan ketika memberi respon kepada soalan wartawan mengenai pembubaran parlimen akan dibuat esok, Nik Aziz dalam nada tak bersemangat enggan mengulas lanjut selain berkata, "Kira selesai, tiada masalah"

Bimbang reaksi ketakutannya dapat dihidu, Nik Aziz cuba mengalihkan jawapannya dengan mengatakan semua yang dilakukan oleh Umno adalah salah termasuklah membantu meringankan beban rakyat menerusi sumbangan BR1M juga adalah salah.

"Kita tahu Umno terlalu lemah sekarang, sebab tu dia bagi duit, bagi duit kerana apa ? Samada rasuah, maka rasuah itu haram, demokrasi pun kata haram, Islam pun kata haram, kalau beri tu upah suruh rakyat undi dia, politik bukan kerja upah, mengundi hak masing-masing, salah belaka Umno".

Bagaimanapun rakyat mungkin agak bingung dengan kenyataan Nik Aziz dan pemimpin pembangkang, mereka tahu kata mengundi itu adalah hak masing-masing, namun masih juga mempersoalkan pemberian BR1M yang diberikan oleh kerajaan BN sebagai rasuah pilihanraya.

Sedangkan rakyat bebas untuk memilih mana-mana kerajaan sekalipun tanpa terikat dengan pemberian BR1M yang disumbangkan oleh kerajaan, sumbangan itu menguntungkan rakyat, dengan keuntungan yang telah diberi buktikan oleh kerajaan yang bertanggungjawab tadi, maka sudah menjadi kewajipan kita setiap rakyat tanpa perlu dipaksa untuk terus mengekalkan kerajaan Barisan Nasional mentadbir negara kita, tidak ada sebab untuk kita menolaknya.

Dengan itu Nik Aziz boleh berkata apa saja, seperti yang biasa diperkatakannya yaitu "Beri duit ambil, beri gula kacau, beri kertas undi pangkah bulan", kerana apa yang diperkata oleh beliau itu sudah tidak lagi relevan dan tidak memberi apa-apa manfaat kepada rakyat, kerana rakyat hari ini tidak sebodoh itu.

Rakyat tahu menilai yang mana kaca dan yang mana permata, takkanlah ibu bapa kita yang banyak berjasa kepada kita hendak kita derhaka dan mencurahkan kasih sayang kita kepada orang lain yang langsung tidak berguna malah hanya cuba untuk menangguk di air yang dikeruhkan.

Takkanlah Allah yang telah banyak memberi nikmat kepada kita hendak kita kufuri nikmatnya dan menyembah Nik Aziz dengan mentaksubkan diri dan membenarkan setiap perkataan yang keluar dari mulutnya. Sudah pasti tidak sekali-kali.

Oleh kerana kesedaran itulah Nik Aziz cukup-cukup takut dan terpaksa memberi ulasan seringkas mungkin berkaitan pembubaran parlimen tersebut. Dengan itu juga jelaslah masa depan rakyat Kelantan semakin cerah dengan kebangkitan bersama semangat Gelombang Merah, yang akan mara dan bersinar sebagaimana 'The Red Warriors' yang bangkitnya kerana diolah. Anda Mampu Mengubahnya.

8 comments:

  1. bo la weii...

    ore doh x suko ko demo doh...

    22 thn perintoh dok nipuu...

    ReplyDelete
  2. kah kah kah si pelancap di kena kan tindakkan dah si penjibo relek jerr toron bini orang,rembat chinadoll la ni menutuh jubo mahasiswe mat bohjan ni masih steady lagi tu kah kah melancap salah berjubo meliwat tak salah kah kah bahana nepotisme dan kroni kah kah yang susah nnti tok nik gak yang kena cuci dosa dan lap kote skg ni tok guru ade keje tambahan lap laptop pasal sperm berserabai di laptop ( KES MELANCAP ) kah kah kah tok guru lap lap top la pulak kah kah dulu lap kote bang non kah kah kejap lap lap top kah kah kejap lagi kena lap kote bengkok dan jubo mahasiswa kah kah lawok kah kah kah....bahana doa pecah perut dan ko! ko! makan tuan kahkah lap kote lap laptop plak tok guru kah kah kah tok nik tu sebenarnya dag giloo

    ReplyDelete
  3. Nik Aziz,

    You overstayed the welcome..

    ReplyDelete
  4. Pok Nik,

    Your rotten ship are burned and about to sink.

    ReplyDelete
  5. hanya golongan kafir bencikan tgna...

    ReplyDelete
    Replies
    1. siapalah anda utk mengkafirkan saudara seIslam lain. hanya Allah yg tahu keimanan seseorang itu. renung-renungkan.

      Delete
    2. Bukan penganut agama PAS bermakna kafir.

      Harap maklum

      Delete
  6. Aku pun leh kata hanya org kafir sukakan nik aziz ...
    ko suka kafir mengkafir ... amik mu ...

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...