Cabaran Ahmad Maslan Buat Kit Siang Bingung Tak Terkata-Kata

JOHOR BAHRU - Penasihat DAP, Lim Kit Siang dilaporkan menjadi bingung secara tiba-tiba setelah ditanya mengenai cabaran Ketua Penerangan Umno, Datuk Ahmad Maslan supaya 89 calon PR yang memenangi kerusi Parlimen pada pilihan raya lalu tidak angkat sumpah kerana menolak keputusan PRU13, dengan bingung Kit Siang berkata: "Tidak perlu hirau cabaran ini. Kita tak perlu jawab apa-apa cabaran."

Terdahulu Kit Siang menaruh keyakinan pembangkang akan dapat menumbangkan kerajaan BN termasuk menerusi cadangan memfailkan petisyen di 20 hingga 30 kerusi Parlimen yang dimenangi parti pemerintah.  (mirip agenda 16 September)

Kit Siang berkata, jika usaha itu berjaya, kerajaan BN akan tumbang dan PR akan mengambil alih Putrajaya.

"BN sekarang ada 133 kerusi Parlimen. Sekiranya daripada petisyen yang kita akan buat, kita berjaya dapat 22 kerusi, yang akan tinggal pada BN hanya 111 kerusi. Ini bermakna kita akan dapat majoriti dan jadi kerajaan," katanya di sini, semalam.

Kit Siang berkata, mengambil kira undi popular, PR sudah dapat 51 peratus berbanding BN yang hanya dapat 47 peratus.

"BN dapat sokongan minoriti daripada undi popular," katanya.

Menjelaskan lebih lanjut mengenai petisyen yang akan dikemukakan, Kit Siang berkata, DAP sudah melantik Gobind Singh Deo untuk mengetuai jawatankuasa yang akan meneliti perkara itu.

"Kita tunggu keputusan PRU13 diwartakan, selepas itu dalam tempoh 21 hari, kita boleh buat petisyen. Kita jangka boleh kemuka petisyen di 20 hingga 30 kerusi Parlimen yang dimenangi BN," katanya.

Haru-biru sungguh puak komunis ni, mentang-mentanglah ada pakar belit, semua perkara nak dibelit, tapi bila dicabar secara 'gentleman' supaya tidak mengangkat sumpah, dia buat-buat bingung pulak, dah PRU tak bersih tak payah angkat sumpahlah komunis! nampak sangat nak kelentong.
http://gelombangkick.blogspot.com/2013/05/mp-pakatan-jangan-angkat-sumpah.html

9 comments:

  1. semua perancangan kit siang adalah perancangan yahudi zionis.

    semua orang boleh baca tektik orang tua ni.

    hati hitam yang akan memusnahkan negara.

    ReplyDelete
  2. tahniah kepada melayu melayu yg menyokong PR.....agenda Lim Kit Sial utk menghalau melayu dari Tanah Melayu yg tak kesampaian pada 1969 dulu kini hampir tercapai dan menjadi nyata dengan sokongan anda semua.....TAHNIAH!!!!!

    ReplyDelete
  3. terima kasih yg tidak terhingga kpd pas & pkr kerana berjaya memecah belahkan org melayu! jasa mu terutama nik najis, hadi lebong dan anwar aljuburi serta kuncu2 tetap tidak akan aku LUPAKAN!

    Terima kasih!!!!!

    ReplyDelete
  4. BARISAN NASIONAL BUAT LA PETISYEN JUGAK DI SEMUA TEMPAT BN KALAH..
    YANG JADI LEMBU TU WAT PER? ORANG DAH KURANG AJAR KITA AJAR LA..

    SAYA ADA DI GELANG PATAH SEMASA ORANG KAMPUNG KELUAR BERAMAI RAMAI MENGHALAU CINA DAP DARI LUAR PARLIMEN GELANG PATAH.

    ADA YG DATANG DARI STULANG, DARI SIMPANG RENGGAM DAN SINGAPORE PUN RAMAI.

    TAPI MEMANG RESPEK LA DENGAN ANAK MELAYU GELANG PATAH.. DIORANG KELUAR BERAMAI RAMAI SETELAH TAHU CINA DAP BUAT PROVOKASI DEPAN SEKOLAH DAN HALAU MEREKA..

    ITU LA SEMANGAT ANAK MELAYU YANG KITA MAHU.. BERANI MEMPERTAHANKAN HAK MEREKA DAN TIDAK BIARKAN ORANG LUAR BUAT BIADAP..


    ReplyDelete
    Replies
    1. Sokong seratus peratus.

      Delete
  5. Apa yg bn nak risau, kalau pr ramai kaki belit dan nak buat petisyen, bn pun ramai jugak kaki belit... kan boleh jugak buat petisyen. Apa punya bn lah kalau yg mudah tu pun tak boleh pikir. Petisyen ni mana2 pihak pun boleh buat kalau tak puas hati. Tunggu aje bila dah diwartakan, mungkin ahmad maslan pun akan buat petisyen. atau abdul ghani pun akan buat petisyen katakan kat gelang patah ramai pengundi hantu cina, minta buat sekali lagi dan kali ni guna kaedah biometrik untuk tentukan kesahihan pengundi, sure kit siang akan takut punya...

    ReplyDelete
  6. bn pun apa lagi,buat petisen juga,asyik2 puak celaka ni yg buat onar,kita dek je,ADA TELUR KE NAJIB?

    ReplyDelete
  7. Ramai pencacai Melayu sedang syok menunggu petisyen.. Mereka mengkhayalkan Dap akan memperjuangkan Wakil dari Pas jadi Pm.. Dan jawatan menteri kanan dari golongan mereka.. Tahniah jika berjaya, Tapi aku bimbang takut jadi pak kaduk atau lebai malang..

    ReplyDelete
  8. KOKS = Kick Out Kit Sial

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...