Video - TMB Kelantan: Pengundi Luar Munafik, Ambil Duit Parti Lain, Undi Parti Lain

Kota Bharu - Timbalan Menteri Besar Kelantan yang baru dilantik selepas PRU 13 lalu, Datuk Nik Mohd Amar Abdullah mengeluarkan fatwa pertamanya selepas memegang jawatan TMB yaitu bersabit dengan kemunafikan pengundi luar yang mengambil duit parti lain kemudiannya mengundi parti lain.

Ketika menyampaikan kuliah parti di Medan Ilmu pagi tadi, Nik Amar menjelaskan ciri-ciri orang munafik yang boleh dilihat secara mudah yaitu apabila seseorang pengundi atau penyokong yang mendakwa menyokong parti berkenaan, kemudian claim duit dengan parti berkenaan, namun bila sampai masa mengundi, ianya tidak mengundi parti berkenaan.

"Hak susut (sorok) dalam hati hak sebenar  tidak beritahu, saya sekali dengan kamu ni, tapi undi parti lain, itu contohnya, saya duduk dengan kamu, mari claim duit pun dengan kita, cop, tapi bila pangkah dia pangkah parti lain, itulah gambaran mudah"
Kenyataan yang dibuat Nik Amar yang juga Adun Panchor itu merujuk mengenai pemberian duit kepada pengundi luar sebagaimana pengumuman seperti lampiran diatas pada PRU 13 lalu. Pemberian wang ini sudah lama diamalkan oleh Pas bagi mendapat sokongan rakyat untuk Pas mengekalkan kuasanya di Kelantan.

Bagaimanapun mungkin ramai yang sangsi berkaitan kenyataan Nik Amar itu, adakah hukum 'Munafik' itu hanya kepada pengundi luar yang mengambil duit Pas dan tidak mengundi Pas sahaja, ataupun termasuk dengan pengundi luar yang mengambil duit Umno tetapi tidak mengundi Umno.

Daripada kenyataan Nik Amar itu ianya seolah-olah memberi kesimpulan dimana ramainya anak-anak Kelantan dirantauan yang pulang sebagai pengundi luar menjadi munafik, ini kerana ramai antara mereka yang claim duit dengan Umno tetapi mengundi Pas dengan bukti kekalnya kerajaan Pas sehingga hari ini. Anda Mampu Mengubahnya.
Bo Lah jadi munafik deh !!! nyaknyo weh nyaknyo!!!

13 comments:

  1. Bapak munafik ni.

    ReplyDelete
  2. Ore Klate Ramai Yang Munafik... Patut loh Perangai dia ore teruk...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ....dan bodoh...patut loh dia oge mudah ditipu dan diperbodohkan oleh setan tua kutuk yg bertopengkan ulamak.

      Delete
  3. Biasalah, ada 2 hukum. Kalau menguntungkan pihak dia halal, kalau rugi, haramlah, munafiklah. Kah. kah. kah.

    ReplyDelete
    Replies
    1. nama ringkas ialah harramu - halalku

      Delete
  4. Yang kerja dgn kerajaan bagaimana?
    Nak letak hukum apa?
    Munafik juga ka?
    Atau PIG?
    Ambil gaji halal.
    Ambil bonus halal.
    Ambil dividen halal.
    Ambil BR1M haram.
    Apa cerita ni,Piggy,piggy PASPKR sekelian.
    Apa ni.
    Main2 hukum halal kalau masuk poket piggy
    Sudah2lah piggy dalam kerajaan, kerja saja lah. nanti jawab di akhirat di hadapa Allah bukan depan tokong kamu Nik Najis.

    ReplyDelete
  5. Hok wi gula kita kucar.. wi kain kita pakai.. tu kira lagu mana pulok..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Harus Marus tu.. hukum baru

      Delete
  6. Perangai Orang Kelate sebijik dgn perangai Cina. !! di luar cakap lain...bila balik undi Pangkah Pas....yang naya ialah orang kampung!

    ReplyDelete
  7. 100 biji kereta yang balik klate. .. Sepuluh jer kereta jer undi bn... ramai claim duit dgn umno. Mereka tak paham yg rakyat kelantan mahu perubahan. .... Peti undi saluran 4 n 5 semua out..Kalau berani lepas undi terus tinggal di klantan... Cari kerja kat sini.... Kalau berani la? nk tgk apa kerja yg diorang boleh dpt.. Mengemis di negeri orang....

    ReplyDelete
  8. Pasir Mas gegang duit pengundi luar tak bagi. Nik Abduh janji nak bagi lepas hari mengundi, tapi tak bagi. yg sakit kepala ialah Adun PAS.

    ReplyDelete
  9. Akhirnya 'ulama' Kelantan juga yang memberi status munafik kepada orang kelantan . Inilah bahana 'munajat' yang mendoakan 'kehancuran' orang lain kini terpalit muka sendiri.

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...