Dayuskah Aku! Naib Presiden Pertama Jadi Mangsa Buli Pimpinan Pas Kelantan

Maruah Datuk Husam Musa selaku Naib Presiden Pas benar-benar tercalar biarpun popularitinya dikatakan kian melonjak, tidak cukup dengan pemulauan yang dilakukan pimpinan Pas Kelantan terhadapnya, sekali lagi Husam sebagai Naib Presiden Pas diheret dan dihadapkan dihadapan pimpinan Pas pusat supaya dikenakan tindakan keatas tindak tanduk beliau yang mengkritik kerajaan Pas Kelantan dalam Sidang DUN baru-baru ini, walhal Presiden Pas Datuk Seri Abdul Hadi Awang menganggap tindakan Husam itu hanyalah perkara biasa serta memutuskan tidak ada tindakan yang perlu diambil.

Apa nilainya seorang Naib Presiden parti yang diperlakukan sedemikian sehingga langsung tidak boleh mengkritik ? Wajarkah seorang Naib Presiden parti dinafikan jawatannya sebagai EXCO sedangkan pada masa sama pernah menjadi EXCO kanan kerajaan Kelantan ? Air muka Husam pasti menjadi kusam jika sebegini hina dan tidak bergunanya beliau kepada kerajaan Kelantan.

Mana mungkin seorang yang diangkat menjadi Naib Presiden parti tapi tidak layak untuk menjadi EXCO ? Lebih malang lagi pelantikkan EXCO pun tidak dimaklumkan kepadanya. Dimana kredibiliti Husam sebagai seorang Naib Presiden jika dengan mudah hanya diperkudakan oleh anak-anak bilis Pas dalam kerajaan negeri ? Tidakkah cacar-marba partinya itu ?

Jika begitu, bagaimana Husam ingin meneruskan cita-citanya menjadi seorang Timbalan Presiden ? Sedangkan anak-anak bilis didalam Pas pun langsung tidak menghormati beliau, malah mempermainkan dan mempersendakan sesuka mereka.

Apakah dengan keberlakuan itu menobatkan Husam sebagai satu-satunya Naib Presiden yang dayus pernah dimiliki oleh Pas yang menjadi mangsa buli pimpinan bawahan ? Anda Mampu Mengubahnya.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...