'Tembak Dulu' Menyebabkan Peguam Kurang 'Job', Kumpulan Peguam Tuntut @Zahid_Hamidi Ditangkap

Kahkahkahkahkahkahkahkah!!!!!!!!!!!!
Lawak bangang betul auntie ni bikin, sakit perut dibuatnya, bimbang dan terganggu dengan kenyataan Zahid ? Kahkahkahkah, conform lu ni penjenayah! Kalau bukan penjenayah apa yang nak dibimbangkan ? Penjenayah sekarang memang terganggu untuk melakukan jenayah, tapi orang awam yang tidak melakukan jenayah rilaks jer, malah rasa lebih selamat, tak der takut apapun.

Namun kalau dilihat rasa 'bimbang' dan 'terganggu' itu dalam konteks peguam, mungkin 'bimbang' dan 'terganggu' itu bersifat 'selfish' disebabkan peguam akan kekurangan 'job' jika penjenayah ditembak terus tanpa sempat mereka membuka fail untuk menjadi peguambela kepada penjenayah.

Beza antara orang awam dan sebahagian peguam apabila melihat banyak kes jenayah berlaku adalah orang awam merasa takut dan bimbang, sebaliknya sebahagian peguam menganggap banyaknya jenayah tu adalah durian runtuh buat mereka,  Anda Mampu Mengubahnya.

Senarai kes tembak dari 12 April 2013 sehingga 03 Ogos 2013

4 comments:

  1. Tembak bagi mati dulu, lepas tu biar malaikat Mungkar Nangkir soal soalan kubur.

    ReplyDelete
  2. Mak Cik Mak Cik oi.....cuba letakkan diri dalam keadaan polis yang sedang mengepung penjenayah tu...tenguk apa tindakan kita....? Jgn pandai ckp je...itu tak betul, ini tak baik...etc...etc... Apalah susahnya bercakap... hanya menemukan bibir atas dan bawah....kalau diri sendiri dlm keadan tu...baru kecut perut....pucat gigi..hehehehe

    ReplyDelete
  3. Belum kena batang hidung dia sendiri bolehlah cakap macam-macam. Polis ada keluarga, ada emak, ayah, isteri dan anak-anak. Mereka tidak merancang untuk mencederakan sesiapa, tapi sebaliknya penjenayah merancang untuk melakukan kecederaan. Saya sokong polis bertindak sebelum awal sebelum penjenayah.

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...