Video - Lembu Rayer Punya Kepala @Zahid_Hamidi Juga Kena !

Gerakan membidas Menteri Dalam Negeri, Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi kerana gagal memahami sensitiviti penganut agama Hindu dengan mengatakan bahawa perbuatan meletak kepala lembu di rumah ADUN Seri Delima pagi ini sebagai "harga yang perlu dibayarnya kerana keceluparan mulutnya'.

Ketua Biro Undang-undang dan hak asasi parti itu, Baljit Singh berkata sebagai menteri dalam negeri, Zahid perlu memupuk keamanan dan keharmonian dan bukannya menggalakkan keganasan.

Beliau mengingatkan Zahid bahawa mangsa, RSN Rayer adalah penganut Hindu seperti dirinya (Baljit) dan perbuatan seumpama itu bukan sahaja tidak sensitif tetapi juga nakal, terutamanya apabila ia dilakukan sehari sebelum bulan puasa.

"Insiden itu menyentuh sensitiviti agama Hindu. Menteri dalam negeri perlu lebih bertanggungjawab,"

"Beliau tidak sepatutnya menggalakkan permusuhan antara rakyat yang berlainan kepercayaan, terutama ia berlaku hanya sehari sebelum bulan puasa bermula," tambah Baljit.

Baljit merujuk kepada komen Zahid bahawa insiden dirumah Rayer itu sebagai "harga" yang perlu dibayar wakil rakyat DAP itu kerana mengucapkan "Umno celaka" di sidang Dewan Undangan Pulau Pinang bulan lalu.

Puak kafir di Malaysia ni macam best jerrr!!! Kepala banyak besar!!! Ketika Rayer cakap 'UMNO Celaka', takder pulak kita dengar Baljit ni nak sound si Rayer, tapi bila kena time kaum dia kecohlah pulak!!!

Sebab tu kerajaan jangan nak bagi muka sangat, kerajaan buat baiklah macammana sekalipun mereka tak pandang, malah mereka makin besar kepala, sesekali patut juga diajar supaya mereka sedar dimana bumi dipijak disitu langit dijunjung....

Ada ke masuk akal golongan minoriti mengarahkan golongan majoriti memupuk keamanan dan keharmonian dan bukannya menggalakkan keganasan, sedangkan mereka minoriti yang memulakan keganasan, sepatutnya golongan minoriti ni kena sedar diri, hormat sikit pada kita yang majoriti.

Sepatutnya  golongan majoriti yang buli minoriti, tapi ini terbalik, mereka yang minoriti pulak yang lebih-lebih, cuba fikir kalaulah si Rayer tu tak biadab tak cakap 'Umno Celaka', agak-agaknya kepala lembu tu sampai tak rumah dia ?

Itulah maksudnya 'harga yang perlu dibayar', "kalau lu tak buat orang, orang takkan buat lu, bila lu kasi celaka sama orang, orang kasi juga lembu punya kapala sama lu".

Jika nak kekal hidup aman, buatlah perangai elok-elok sikit, ini kalau asyik nak cabar dan asyik nak menang jer mana boleh tahan, lu macam ni pun dah berlagak, itu belum lagi kalau kaum lu yang majoriti, kaum lu menguasai kerajaan jadi PM, Agung dsbnya.

Lihat klipvideo dibawah, biarpun kaum India tak ramai di Kelantan, tapi orang Melayu tetap hormati mereka, dan mereka juga sedar diri, mereka tak angkuh nak cari pasal dengan Melayu, malah mereka cuba belajar cara atau adab orang Melayu sehinggakan semua mereka fasih berdialek 'Kelate'. Bila begitu sudah pasti kehidupan mereka akan kekal aman dan harmoni selamanya. Anda Mampu Mengubahnya.

'Kepada seluruh muslimin dan muslimat selamat berpuasa'

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...