M Kulasegaran Ugut IGP Letak Jawatan Sebelum Berlaku Huru-Hara @KBAB51 @Zahid_Hamidi

Peguam M Kulasegaran mempersoalkan sekiranya Datuk Seri Khalid Abu Bakar boleh bertindak melampaui undang-undang, berdasarkan kenyataan terbaru ketua polis negara itu berhubung kes perebutan hak jagaan anak.

Beliau juga melihat bahawa Perdana Menteri Datuk Seri Najib Razak dan Menteri Dalam Negeri Datuk Seri Ahmad Zahid Hamidi gerun dengan ketua polis negara.

MP Ipoh Barat itu seterusnya menggesa Khalid meletak jawatan sekiranya hati nuraninya menghalang beliau menjalankan tugas.

"Timbul kebimbangan meluas apabila pegawai polis tertinggi dilihat tidak menghormati arahan mahkamah yang terang, jelas dan tidak kabur.

"Jika hati nurani IGP mengganggu beliau, lebih baik beliau meletak jawatan sebelum berlaku huru-hara dan kehilangan keyakinan masyarakat terhadap polis,".

"IGP tiada hak untuk mempersoalkan perintah mahkamah. Sejak bila IGP mengambil alih tugas peguam negara?," soalnya.

Semakin hari kafir DAP semakin melampau, semakin dibiarkan semakin membesar pula kepalanya. Apa saja isu semua mereka kaitkan dengan agama dan bangsa. Sikap rasis seperti ini bakal membawa celaka!!!.

Apakah puak kafir DAP ni sedang menguji kesabaran umat Islam ?

"Jika hati nurani IGP mengganggu beliau, lebih baik beliau meletak jawatan sebelum berlaku huru-hara dan kehilangan keyakinan masyarakat terhadap polis,".

Bukankah si kafir DAP mengugut supaya KPN meletakkan jawatan sebelum berlakunya huru-hara ?. Seolah-olah jika KPN tidak meletakkan jawatan puak kafir DAP akan buat huru-hara, huru-hara yang macammana ? Apakah huru-hara seperti yang pernah berlaku pada 13 Mei 1969 ???

Sikap melampau kafir DAP ini tidak wajar dibiarkan, mereka sengaja menuduh kerajaan atau KPN mendiskriminasikan mereka. Sedangkan hakikat sebenar adalah sebaliknya. Tuduhan KPN bersikap tidak adil atau 'muslim first' hanyalah helah yang sudah biasa digunakan oleh puak kafir apabila sesuatu itu tidak berpihak kepada mereka.

Tuduhan seperti itu terbukti tidak berasas, atau mereka boleh buktikan jika sebelum ini pihak polis mengambil tindakan sekiranya yang melarikan anak itu ialah bukan muslim. Malah jika berlaku kepada sesama pasangan muslim pun pihak polis juga tetap tidak mengambil tindakan.

Tahukah anda kenapa Polis tetap dengan pendiriannya tidak akan menguatkuasakan perintah mahkamah syariah dan sivil bersabit kes ini ?

Ia kerana wujudnya perbezaan dalam perintah mahkamah, iaitu mahkamah syariah memberi hak penjagaan kepada bapa manakala mahkamah sivil pula memberikan hak penjagaan kepada ibu.

Mengikut perlembagaan, kedua-dua mahkamah ini bertaraf sama dan artikel 121(a) jelas menunjukkan bahawa mahkamah syariah tarafnya sama dengan mahkamah sivil.

Oleh yang demikian, untuk tidak menghina mana-mana mahkamah, KPN mengambil jalan tengah yang adil  yaitu polis akan menempatkan anak berkenaan di pusat penjagaan kanak-kanak tanpa menguatkuasakan perintah mahkamah syariah atau sivil.

Sungguhpun begitu, pelbagai tekanan diberikan kepada KPN sebahagiannya seperti tajuk-tajuk media yang terlampir dibawah:
Ya! itulah yang sedang dihadapi oleh KPN, namun berapa ramai dikalangan pemimpin Melayu Islam yang bangkit bersuara mempertahankan tindakan KPN ?

Disebabkan umat Islam terlalu bersabar dan pemimpin Melayu Islam Oxford berstatus Menteri yang senada dengan puak kafir, hari ini dapat dilihat puak kafir sudah mula berani mengugut Ketua Polis Negara supaya meletakkan jawatan jika tidak mereka akan cetuskan huru-hara.

Ugutan itu secara tidak langsung mendatangkan rasa cemas dikalangan orang awam, pihak berkuasa harus mengambil tindakan sewajarnya dalam mengekang usaha kafir samseng ini untuk menghuru-harakan negara. Anda Mampu Mengubahnya.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...