Anwar Perbudakkan Ulamak Sebagai Bebanan PR Capai Kemenangan, Pas Sedia Keluar Dari Pakatan?

Sikap Anwar Ibrahim yang ingin memperbudakkan golongan Ulamak didalam Pas tidak kesampaian apabila golongan tersebut sedar dengan matlamat sebenar Anwar bersama-sama mereka.

Golongan Ulamak Pas hanya dipergunakan oleh Anwar sebagaimana Anwar mempergunakan orang-orang muda untuk berhimpun demi mencapai cita-cita luar tabienya menjadi Perdana Menteri.

Mana mungkin golongan Ulamak Pas boleh tunduk patuh kepada setiap perancangan Anwar seperti sebahagian orang-orang muda, sedangkan mereka berpengalaman dan berilmu, takkanlah kalau Anwar kata 'tonggeng' mereka tonggeng, Anwar kata berhimpun mereka berhimpun, memang tak patutlah Anwar nak perbudakkan Ulamak.

Pas juga mulai sedar sokongan kepada mereka khasnya di Kelantan agak menurun, rakyat sudah tawar dengan perjuangan Pas setelah Pas bersama-sama DAP dibawah telunjuk Anwar, Pas dilihat tidak konsisten dengan perjuangan yang dibawa, mujurlah masih ada kebencian rakyat kepada pemimpin Umno Kelantan yang menyebabkan Pas masih lagi boleh kekal berkuasa.

Rentetan itu, tidak hairanlah jika 11 perhimpunan blackout diadakan diseluruh negeri namun tidak diadakan di negeri Kelantan, jika diimbau kembali program-program Pakatan Rakyat sebelum ini, sememangnya ia agak aneh jika Kelantan dikecualikan, namun itulah hakikat yang berlaku.

Bagaimanapun golongan Ulamak didalam Pas mendapat kritikkan keras daripada pimpinannya sendiri  yang pro kepada Anwar, mereka mengatakan golongan Ulamak inilah menjadi bebanan dalam usaha PR mencapai kemenangan menuju ke Putrajaya.

Menjawab tohmahan tersebut, dalam kekecewaan berkias Nik Abduh berkata, "Kekuatan PR adalah kerana para ulama mendukungnya. Apabila ulama dilihat sudah menjadi bebanan kepada PR dan melambatkan proses kemenangan, maka para ulama perlulah sedar mereka tidak lagi dianggap pendukung penting".

"Adakah ulama perlu menyisih diri demi kemenangan PR? Para ulama, di mana pun mereka berada, (PR/ BN) kemenangan akan segera mengekori mereka. Sebabnya, para ulama adalah obor kehidupan. Mereka tidak perlu kemenangan segera untuk memperolehi ridha Allah. Merekalah yang mengajar saya, untuk beroleh kemenangan agung, anda hanya perlu berjalan lurus". Anda mampu Mengubahnya.

6 comments:

  1. Kalau betullah Ulamak yang mendukun kekuatan PR mana buktinya.
    Jangan cakap banyaklah biawak.
    Apa yang"ulammak" kau dah buat pada umat islam negara ini?
    Perpecahan demi perpecahan.
    Fitnah demi fitnah.
    Kafir mengkafir.
    Macam mulut baapak kau "ulamak syaitan" tu.
    Jangan jadi munafiklah biawak.
    jangan nak tunjuk yang kau orang saja pandai hukum.
    "Ulamak" kau yang mana cuba mmendamaikan umat islam Malaysia?
    Tiada.
    Yang ada semua "Ulammak" gila babi,munafik dan gila kuasa.
    Sudah2 lah menjual nama ulamak.
    Tak sehebat manapun "Ulammak" kau orang.
    Menjadi dajal berpakaian islam dan sunnah.
    Kau ingat kami buta dan pekak.
    Pencacai buta tuli@anak kera hijau kau bolehla kau kelentong,biawak.
    "Ulammak" kau biawak jenis spesis Dajjal moden.
    Diam dalam kain bini.
    Takut menyatakan kebenaran.
    Dunia lebih penting dari akhirat.
    Boleh cakap pasal agama sikit,
    serban besar susu babim ekor serban sepanjang ekor babi kau ilang ulamak.
    Harghhh...Ptuihhh...
    Kau tanya ustaz2 kau yang bekerja dgn kerajaan.
    Apa dia orang buat di sekolah selain dari menghasut orang membenci kerajaan.
    Itu baru ustaz2 Pas jahanam belum lagi"Ulammmak"jahanam munafik yang kau tanya.
    Tanya juga diri kau biawak?
    Kau tu ulamak ka?
    Bapak Syaitan kau tu ulamak ka?
    Barisan "Ulammmak" parti kau,Ulamak ka?
    Cakap yang benar.
    Jangan munafik.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul. Ulamak sebenar benar ulamak hanya Allah SWT shja yg Maha tahu. Di akhir zaman ini setan2 laknatullah yg direjam bnyk memperBODOHkan manusia2 dengan bertopengkan ulamak. Inilah janji iblis/setan laknatullah di hadapan Allah SWT bahawa mereka ini akan menghancurkan umat Adam sehingga kiamat dan setan2 laknatullah ini tidak memungkari janjinya untuk menjahanahkan manusia2 yg lalai.

      Delete
  2. AKU NENGOK RAMAI GAK TOK TOK LEBAI PAS NYALA LILIN SAMBIL TAKBIR DI TEMPAT DEPA BUAT BLACKOUT ! HERAN AKU NENGOK....NAPE MELAYU JADI BODO MCM TU ?

    ReplyDelete
  3. Org melayu yg bodoh ialah org pas.org islam yg bodoh ialah org pas.

    Mereka dgn mudah ditipu dan dikeldaikan utk kepentingan politik manusia gila jwtn PM.

    ReplyDelete
  4. Pimpinan PAS sepatutnye berusaha untuk menguatkan saf muslimin dan muslimat, bukan terus terusan mengkafirkan org yg kurang ilmu agama atau mudah melabel pd manusia yg tidak berserban atau tidak berpurdah, dekati semua golongan. Gaya lenggok bahasa anda semua pun sangat kasar dan byk carutan..duduk dan muhasabah diri kenapa pimpinan anda tidak menjadi pilihan rakyat pd PRU yg lepas. Allah Maha Mengetahui segala tindak tanduk anda semua walaupun disembunyikan dilubuk hati paling dalam. Kenapa perlu bersekongkol dgn golongan yg terang2 menyokong dan mendukung fahaman liberal?? Syiah di dalam PAS sudah dibersihkan?? Cermin diri dulu sebelum mengangkat diri sebgi wakil penegak agama Islam di Malaysia

    ReplyDelete
  5. kesatnya bahasa menunjukkan akhlak anda..... allah hu alam

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...