Nik Aziz Sifatkan Wanita Dan Puteri Umno Tutup Aurat Kerana Berkat Doanya Dan Dakwah Pas

Kehebatan dan kesempurnaan Perhimpunan Agung Umno yang ke 66 memang tidak dapat dinafikan, disebalik menerima pujian dari veteran Umno termasuklah mantan Perdana Menteri Tun Dr Mahathir Mohamad, ianya turut ditumpang popular oleh Mursyidul am Pas Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat apabila menyifatkan Wanita dan Puteri Umno menutup aurat disebabkan berkat doa beliau dan juga kempen menutup aurat yang dibuat oleh kerajaan Pas Kelantan.

"Menerusi pendekatan pentadbiran Islam, Pas berjaya mengubah pemikiran rakyat Kelantan berpandukan agama iaitu "orang-orang yang diberi nikmat oleh ALLAH". Kesannya ramai wanita sudah mengamalkan ajaran agama termasuklah Wanita dan Puteri Umno pun sudah ramai bertudung (tutup aurat), berkat jasa Kerajaan Negeri di bawah Pas melaksanakan kempen berpakaian menutup aurat.

Dalam pada itu Nik Aziz menyangkal kenyataan pemimpin-pemimpin Umno bahawa hanya parti itu sahaja menyumbang jasa kepada rakyat negara ini.

Sebaliknya kata beliau, Umno "perlu bersikap terbuka" kerana Pas yang memerintah Kelantan dan beberapa negeri lain sekarang dan sebelum ini juga banyak jasa kepada rakyat dan negara, apakah Umno sahaja yang berjasa?... semacam Umno sahaja yang berjasa!"

"Pas di Kelantan pun banyak jasa," kata Nik Aziz dalam satu kenyataan menerusi laman sosial beliau semalam mengulas perkembangan di Perhimpunan Agung Umno 2012 yang berakhir kelmarin.

"Seharusnya pemimpin Umno bersikap terbuka, kenanglah juga jasa pihak lain," katanya.

Ia antara tiga respons Nik Aziz berhubung ucapan penggulungan pada hari terakhir Perhimpunan Agung Umno kali ini.

Beliau seterusnya berkata, "perwakilan Umno berucap penuh dengan maki-hamun yang 'sikit habuk' rakyat tak leh nak tumpang... kerana ucapan menimbulkan permusuhan, kebencian dan mengguris perasaan kaum lain".

Mengenai permohonan maaf Datuk Seri Najib Tun Razak semasa menyampaikan ucapan dasar Khamis lalu, Nik Aziz berkata, "kita boleh maafkan dengan syarat, pertama, Umno kena tukar dasar dulu (dari berjuang atas nama kebangsaan Melayu kepada Islam yang syumul)."

"Ia selari dengan tuntutan Biro Ulama Umno tahun 1951 dulu," kata beliau.
- Nak kena ulas ke ? emm minta kita jangan ambil hati sangatlah dengan Nik Aziz tu, maklumlah orang nyanyuk dalam tekanan,kerisauan Nik Aziz jelas terpancar. Anda Mampu Mengubahnya.
Wanita dan Puteri Umno tutup aurat kerana Nik Aziz dan kempen Pas, mabuk agaknya kahkahkahkahkah !!!

3 comments:

  1. Setau aq ..krn PAS dan sekutu2nya DAP dan PKR lah yg menyebabkn semakin ramai rakyat yg mnjadi kian biadap, kurang ajar, memakihamun sesuka hati, mnjadikn fitnah sbg sumber rezeki , mgnhina pemimpin yg seagama dgn mrk dgn cara yg paling hina...Islam ke tuh??????

    ReplyDelete
  2. Chek Jalil Samion @Mozlan Mohammad : mari sama2 kita aminkan doa ini..
    Copy, Paste dan edit DOA yang dibaca dan dipimpin oleh Nik Ajis, seperti yang dicatat oleh Mozlan Mohamad.....jika digunapakai oleh UMNO/BN....

    SILA 'LIKE' DAN SHARE TANDA SOKONGAN..TQ

    "Hasbunallah wa ni’mal wakil (diulang tujuh kali). Ya Allah…Mudahkanlah perjalanan
    kami ke Putrajaya (diulang empat kali)..kuburkanlah PAS dan Nik Ajis dan Ulama Ulama PAS (diulang tiga kali) dalam Pilihan Raya Umum (PRU) Ke-13 ini. PAS dan Nik Ajis menyesatkan hamba Mu dan agama Mu, hamba Mu untuk kepentingan PAS yang kononnya Islam.

    Ya Allah…Engkau mengetahui tentang hal kami. Kami berkumpul di tempat yang penuh berkat di mana engkau mengetahui tentang hal kami. Kami hamba-hamba Mu Ya Allah…Datang dari jauh dan dekat, berkumpul di tempat yang berkat, di malam yang berkat.

    Ya Allah…Kuatkanlah iman kami, murahkanlah rezeki kami, amankanlah rumah tangga dan ramaikan isteri isteri kami, negeri dan negara kami, cemerlangkanlah anak-anak kami. Anak-anak kami adalah amanah daripada Mu Ya Allah. Berilah mereka berjaya di dunia dan akirat nanti, berilah mereka berjaya untuk menolong sunah Nabi Muhammad S.A.W.

    Ya Allah…hukumlah PAS. Ya Allah… Hukumkanlah PAS. Ko! PR, Ko!PR, BN Ko!, Ko! PR, PR Ko!, PR Ko!, PR Ko! dalam PRU-13 ini Ya Allah. Mudah-mudahan dalam perjalanan kami untuk memerintah semula negeri ini dengan begitu sekali mudah dengan pertolongan Mu Ya Allah.

    Kalaulah Kamu pernah tenggelamkan firaun di dalam laut. Kamu telah izinkan bumi Mu telan Qarun. Ya Allah…Kamu telah laknat Namrud dan begitu juga Abu Lahab. Maka sungguh mudah untuk Kamu bagi menjahanamkan dan mentenggelamkan PAS di Laut Selat Melaka.
    Tidak larat kami nak lihat anak-anak kami disesatkandan dibohongi oleh PAS, suasana yang tidak selamat di dalam dan luar rumah dengan demontrasi, ragut, rogol, bunuh, bakar, cincang manusia dan begitu juga dengan bermacam-macam jenayah dan begitu juga dengan bermacam-macam rasuah yang berlaku di negeri Serambi Mekah, Kelantan.

    Rasulullah wa’alaa saidina muhammad wa’alaa alihi wasabi hi wasalam walhamdullillah hirabil aalamin. Allahhuakbar (diulang tiga kali).."
    5 hours ago · Edited · Unlike · 1

    ReplyDelete
  3. Nok highlight jugak jasa dia.. jasa dia buat orang untuk bertudung.. hahaha.. lawok.. tu semua kuasa Allah dan bukan kuasa PAS!

    Jauh molek Najib la mintak maaf kepada rakyat diatas kelemahan yang ada.. PAS ada minta maaf??ko PAS ni maksum tak ada buat salah?? hahaha... siap tak nak maafkan org lagi, koya! Sedangkan nabi ampunkan Ummat! nih pulak kito hok bnyk dengan kelemahan.

    'Ambo tok halal orang kato ko ambo..' kato MB Kelate macam budak kecik bbaloh.. hahahaha

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...