Video - Pembunuhan Juruaudit Melayu Yang Jujur Kerana Ingkar Nota Bertulis Tangan

Mungkin ramai dikalangan generasi muda hari ini tidak mengenali siapa Allahyarham Jalil Ibrahim,  seorang akauntan muda yang dibunuh ketika berusia 34 tahun. Ikuti kisah selanjut pada rakaman video dibawah.

30 tahun dahulu, kerana kejujuran serta keberanian beliau mempertahankan hak bumiputera yang cuba disongkap oleh cinabeng yang dibantu oleh pengkhianat Melayu,  beliau mati dibunuh, itulah bayaran bagi sebuah kejujuran.

Begitu senang cinabeng nak dapatkan $4 juta duit bumiputera, hanya membawa nota bertulis tangan daripada Pengerusi BMF, Lorraine Osman.... Tapi nota bertulis tangan itu langsung tidak laku bagi seorang anak Melayu yang berani seperti Jalil Ibrahim, maka beliau terpaksa dihapuskan bagi membolehkan cinabeng untuk meluluskan.

Mungkin itulah salah satu contoh gigih sebahagian cinabeng yang perlu ada kepada usahawan bumiputera untuk berjaya dalam perniagaan. Apa yang dikatakan 'merit' itu hanyalah diatas kertas bertaip bukannya nota bertulis tangan.

Akhirnya RM2.5 Billion wang BMF hangus begitu saja, RM2.5 Billion pada awal 80an bukan sikit nilainya, mungkin kalau sekarang nilainya RM8 Billion, sedangkan berpuluh tahun sampai sekarang Syed Mokhtar Al-Bukhary berniaga baru dapat kumpul RM8.86 Billion untuk meletakkan beliau ditangga ke 8 senarai daripada 50 terkaya di Malaysia.

Tanpa peluang yang baik dibuka oleh Melayu tertentu atau nota bertulis tangan, hampir sukar untuk dipercayai kaum cinabeng boleh menguasai ekonomi dan 34 orang daripada 50 orang terkaya di Malaysia juga adalah daripada bangsa mereka. Statistik terkini jumlah penduduk di Malaysia pula ialah 28.3 juta, 91.8 peratus adalah warganegara dan 8.2 peratus bukan warganegara, kumpulan etnik terbesar ialah bumiputera iaitu 67.4 peratus, Cina (24.6), India (7.3) dan lain-lain (0.7).

Kesimpulan dari itu, segala-galanya terletak ditangan Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak, kalau Najib kata 'Robert Kuok berhenti berniaga gula di Malaysia', makanya Robert Kuok terpaksa berhenti, sudah sampai masanya untuk Najib lakukan 'transformasi' terhadap kekayaan melampau cinabeng ini.

Bukan tak bagi cinabeng kaya, tapi agak-agaklah, bagi kat orang lain pula, berniaga barang yang sudah dimonopoli ni 'Pak Pandir' pun reti, kalau kerajaan tak buka peluang dengan nota bertulis tangan tak payah nak sembang kata cinabeng ni rajinlah, jilat 'cok' behe tanoh jugoklah jawab dio..

Sedangkan usahawan Melayu yang hebat dalam kepakaran rekacipta seperti Zul Design tidak nampak diberi perhatian yang sewajarnya oleh kerajaan, dengan itu orang Melayu perlu membuka mata daripada apa yang telah berlaku, kepada yang sedang berlaku dan akan berlaku. Anda Mampu Mengubahnya.


No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...