Bermulanya Kebangkitan TMJ Hero DiRaja Membela Rakyat

Kebelakangan ini, saya hanya menyuarakan pandangan supaya mereka yang diberikan amanah jangan salahkan rakyat kerana hilang keyakinan dan kepercayaan terhadap anda, tetapi fikirkanlah mengapa rakyat telah hilang keyakinan dan kepercayaan terhadap anda. Nampaknya teguran saya secara baik ini telah mendapat maklum balas yang kasar daripada seorang menteri. Kalau saya mendapat jawapan sedemikian, apa harapan untuk teguran rakyat lain didengar?

Anda seorang menteri, bukannya tuhan dari syurga yang tidak boleh ditegur. Jangan fikir rakyat negara ini wujud untuk memberikan anda jawatan dan kekayaan, tetapi jawatan tersebut wujud supaya anda memberikan khidmat kepada rakyat. Apabila saya bersuara, saya melakukannya sebagai pemimpin rakyat saya, rakyat Johor dan Malaysia. Saya hanya mengingatkan para pemimpin negara ini bahawa mereka mempunyai tanggungjawab untuk berkhidmat kepada rakyat, dan nampaknya oleh sebab itu saya diserang.

Dalam aturan dunia yang baru, saya membayangkan masa depan di mana setiap orang mempunyai hak menyuarakan pendapat masing-masing. Namun, keadaan di Malaysia pada hari ini tidaklah begitu, menteri-menteri pantang ditegur. Saya rela dicemuh untuk mempertahankan perkara yang benar, daripada disanjung untuk membela perkara yang salah.

Saya bukan ahli politik. Saya hanya bertanggungjawab kepada Allah, Sultan saya, dan rakyat Johor. Saya bukannya menjalankan suruhan seperti boneka. Johor hanya mempunyai tempat bagi mereka yang mahu berkhidmat kepada rakyat, bukan untuk mereka yang mahu meraih undi demi kepentingan peribadi.

Akan tiba suatu masa, di mana rakyat Johor perlu membuat keputusan demi kebaikan masa depan kita dan generasi yang akan datang. Kita akan bersatu dan membuat keputusan tersebut sebagai Bangsa Johor, untuk menempa masa depan kita. Bersatu kita teguh, bercerai kita roboh. Saya berdiri untuk rakyat saya, bukan untuk merebut kuasa, bukan untuk menumbangkan kerajaan, tetapi untuk menjaga kesejahteraan rakyat saya.

Saya tidak pernah menyuruh sesiapa berundur atau meletak jawatan, hanya sekadar memberi ingatan kepada ahli politik berkenaan peranan dan tanggungjawab mereka. Sekiranya perkara seperti itu pun anda tidak boleh terima, jelaslah kepada seluruh rakyat betapa angkuh dan sombongnya anda.

Alhamdulillah, saya telah dikurniakan dengan kehidupan yang selesa. Kalau hendak diikutkan, saya boleh hidup dalam dunia saya sendiri tanpa menghiraukan permasalahan rakyat, tetapi saya di sini berdiri teguh bersama mereka. Jadi kepada mereka yang ingin mencemar imej saya dan menjadikan saya musuh awam nombor satu, sesungguhnya rakyat lebih bijak dan mampu menilai sendiri.

Jangan gunakan saya untuk mengalihkan tumpuan daripada isu-isu nasional yang lain. Negara ini memerlukan ahli politik yang bersih dan telus, yang menjalankan tanggungjawab mereka dengan keikhlasan dan integriti.

-DYAM Brigadier Jeneral Tunku Ismail Ibni Sultan Ibrahim, Tunku Mahkota Johor.

Seluruh kaum kerabat diraja dinegeri-negeri di Malaysia seharusnya berfungsi atau mencontohi apa yang dilakukan oleh Tengku Mahkota Johor Tunku Ismail Sultan Ibrahim dalam menasihati kepimpinan kerajaan.

Sebagai rakyat Malaysia, kita wajib memberi sokongan tanpa berbelah bagi kepada TMJ yang juga satu-satunya TM yang dilihat banyak berfungsi tampil membela rakyat.

TMJ bersuara bukan diatas kepentingan dirinya, TMJ memiliki banyak keistimewaan atau dengan kata mudahnya kekayaan dan kemewahan sudah menjadi miliknya, biarpun begitu nasib rakyat tidak dilupakan, diatas rasa kebertanggungjawaban TMJ telah menunaikan salah satu dari tanggungjawabnya kepada rakyat. Syabas!!! Anda Mampu Mengubahnya.

59 comments:

  1. TMJ lanun ini mau tunjuk warak?
    puihhhh.. kalau Raja negeri lain mcm Perak ke aku respect.. tp ini penyamun Kesultanan Johor nk tnjuk apa? TMJ sendiri kepala gengster.. puihhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. WHO LET THE DOG OUT!!!!

      WOOF WOOF WOOF!!!

      MACAM ANJING MENYALAK!!

      Delete
    2. Lu sapa nk ckp TMJ lanun?? mcm lu tuh bgs sgt..dia "kepala gengster" pn sekurangnya ada gak jasa dia pada rakyat johor...setakat lu keyboard warrior baik lu diam je lah...hakkkkptuiiii...

      Delete
    3. Nak Mati Ke

      Delete
  2. Saya orang Perak dan saya sokong 100% TMJ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kerana Allah TMJ johor berkata maka aku dr utara bersamanya

      LOTR

      Delete
    2. kerana Allah TMJ johor berkata maka aku dr utara bersamanya

      LOTR

      Delete
  3. Cuba teliti ungkapan Dato Sri Nazri Aziz dan jangan di salah ertikan dana pada juak juak sekeliling pemimpin berilah nasihat yang betul dan jangan di tokoh tambah kerana yang merana kita bangsa melayu sendiri.

    ReplyDelete
  4. Saya sokong TMJ walaupan saya orang Sabah.

    ReplyDelete
  5. Saya orang penang saya sokong TMJ

    ReplyDelete
  6. Jangan jadi batu api. Jangan perbesar dan libatkan Institusi Raja dalam perkara 1MDB. Sebabnya perkara belum sahih. Jangan hasut dan beri gambaran yang seolah-olah hukuman sudah dijatuhkan.

    Kepada juak-juak penghasut Raja dan Rakyat kamu sekarang telah menyimbah minyak kedalam api kerana tujuan untuk menjatuhkan kerajaan secara putar belit fakta.

    Perkara yang melibatkan 1MDB perlu dibentangkan secara terperinci. Kenapa puak-puak penghasut tergesa-gesa menghukum dan menyalahkan sesuatu yang belum dibicarakan. Inilah kerja-kerja pengkhianat.

    Kenapa isu TMJ mencelah sesuatu yang belum pasti lalu diperbesarkan. Kenapa bangsa asing yang menghina Yang DiPertuan Agong dan Raja-raja Melayu tak pulak penghasut-penghasut ini menviralkan dalam media atau pun turun ke jalan berdemonstrasi minta ditangkap atau didakwa.

    Nampak sangat ada pengkhianat dalam negara yang menjadi musang berbulu ayam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodoh dlm Olah Bahasa tiada fakta.. Sah penjilat

      Delete
    2. Sokong tmj

      Delete
  7. Bab 1mdb semua pandai ....bijak ...iq tahap tinggi ....smua kluar idea/pandangan ...yg x tahu ...terus jd serba tahu .....

    Bila bab agama islam dihina ....knp x jd org pertama yg berada di saf hadapan??

    ReplyDelete
  8. Dia sendiri pun tak betul..aduhai letih dapat anak raja macam ni..p belajar lagi etika kesultanan supaya dihormati semua lapisan..yang muda muda sanjung lah..yang tua menyampah..bibit bibit terhapusnya kesultanan melayu

    ReplyDelete
  9. AKU ORANG KEDAH -------BRAVO TMJ ------TERUSKAN

    ReplyDelete
  10. harap TMJ tak main pompuan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh percaya ke tak main pompuan???

      Delete
  11. Tak payah cakaplah TMJ bertanggungjawab kepada Allah semua orang tau siapa sebenarnya TMJ tak perlu nak cerita lebih2 buat malu aja.

    ReplyDelete
  12. Aku budak perak. aku banga wahai rakyat johor..
    raja berjiwa rakyat.. ada negeri sendiri.. kaya raya..x belagak dan gah diri
    ini.. baru macai pekak n tipu duit rakyat.. baru ciput dah sangka hebat..
    x ingat nak mati ka macai botak oiii.. ingat jgn menderhaka kpd raja..cilaka jd nya..
    Mohon diampon tuanku. (n7)

    ReplyDelete
  13. Engkau budak perak ke, kedah ke, sabah ke semuanya adalah macai2 Mamak Celaka dan DAPigs.

    ReplyDelete
  14. Perliannya "everything to hide" kepada PM amat tak wajar kerana PM sebagai pemimpin tertinggi negara ini. Pelbagai tafsiran buruk akan timbul daripadanya. Walaupun pelbagai isu salahguna kuasa timbul dewasa ini. Isu ini memecahkan lagi masyarakat. Memperomosikan bangsa Johor yg satu lagi saya tak faham. Seterusnya kita jangan melatah apabila tindakbalas daripada cemuhan tersebut daripada "panglima" Najib. Biarlah orang politik dan rakyat menangani isu politik kalau tidak mahu orang mempersendakan pihak istana. "Kebebasan bersuara" , ok teruskan, kalau sanggup dicemuh dan diperkatakan orang, jangan marah le..

    ReplyDelete
  15. Kalau lu Cakap..ha, tiada orang mari punya mau Ciakap..bro'..kita olang bawahan kadang-kadang tiada siapa mau peduli..oo..sikalang laja..mau cakap benyak bulik oo..tiada mau lawan dia punya'ciakap..kita layat biasa saja..haa, ciakap benyak pun tala guna..woo' sei' kei kong maa'..
    lak ikong lap pei_mei..la'siap'pee.

    ReplyDelete
  16. botak dan tmj 2x5, dua2 sombong dan angkuh..dlm dunia lagak jer lebih..bila dah didatangi sakaratul maut yg dikirim oleh Allah SWT baru tau langit tinggi rendah..baru tau takde sesiapa yg boleh menolong walaupun selama ni sentiasa di kelilingi oleh bodyguard dan pengampu.

    ReplyDelete
  17. Nazri xla salah sgt mungkin bahasa dia sedikit biadap....tapi cuba perhatikan message yg cuba disampaikan! aku rasa ada benarnya jugak...........andaikata kalau suatu hari nanti rakyat malaysia diserang ko rasa siapa yg akan backup kita...ko rasa dimana raja2 time tu?

    yang menjaga negara kita selama ni adalah dari rakyat yg hidup didalamnya kan?

    zaman Rasullullah dahulu, yg turun backup baginda sewaktu perang2 besar kebanyakkan rakyat biasa seperti saidina hamzah, khalid al walid....so nazri ni kira berani la boleh lindung org yg bermasalah (DSN) dgn melawan seseorg yg jauh lg besar dari taraf dia!

    aku takut nnt bila kita susah.....dgn mamat nazri ni jugakla kita p merayu mintak bantuan.

    ReplyDelete
  18. pilihan raya lama lagi, boleh lh menteri2 ni cakap besar..org yg cari duit melalui politik..mmg putar belit, berbanding orang yang mmg kaya dari kecil, kemahuan mereka hanya negara yg stabil, tak heran dh duit,harta.

    ReplyDelete
  19. kalau rakyat johor pun tak sokong kerajàan ,tgklh apa jd nnti

    ReplyDelete
  20. Aku orang Malaysia. Penyamar dari RBA sahaja yang mengaku anak Kedah, Perak, Penang dan pelbagai anak pinak sokong TMJ.

    Jika dia seorang TMJ dia tidak celupar mengeluarkan kenyataan kepada seorang Perdana Menteri. Golongan komunis RBA mana peduli adap Raja dengan Rakyat. Propaganda mereka selagi ada Raja dan Rakyat selama itulah perjuangan mereka belum selesai.

    Nasihat kepada TMJ ( kedukan baruTMJ ) selesaikan dalam mesyuarat Raja-raja. Bangsa Melayu yang telah mengembalikan Kedaulatan Raja-raja selepas dijajah beratus tahun lamanya. Sekurang-kurangnya adalah sedikit kebijaksanaan. Perdana Menteri bukan keseorangan. Beliau pun ada ramai penyokong, cuma komunis RBA sahaja yang mencanang menghasut seolah-olah PM ramai pembenci termasuklah blog Pro Pakatan. Jika ada ulasan yang menyokong PM terus disekat.

    Orang Johore, orang Melayu Nusantara nak ingatkan, jangan sentiasa mendongak kelangit seolah-olah orang dari negeri-negeri lain Tanah Melayu terlalu rendah dan hina.

    Gunung Kinabalu yang teguh terpacak pun boleh gegar inikan pula Si Gunung Ledang. Belajarlah hormat orang dari negeri yang berbeza.



    ReplyDelete
  21. Blogger Haramjaddah Pukimak Din Tyrtle, OutSyed The Box, Kadir Jasin, Zamkata, apanama, putra merdeka, Celah Gelegar, The Sense Credibility and Accountability, Jelapang, KZO. Sungai Rapat Online.

    Mulai hari ini Blogger Banggang, Bahalul, Pukimak waiima Haramjaddah nie semua BoLEH Declare Blog masing2 sebagai Blog Macai Mahathir Mudah Lupa a.k.a. Nyanyok, seterusnya letakkan diri masing-masing sebaris dengan Blog Pembangkang pro Pakatan Rakyat.

    Ini kerana Blogger Banggang ini terlalu mendokong Mahathir Mamakkuty yang secara terang-terangan menyokong apa jua agenda CINA DAPIGS.

    Blogger Banggang ini, JANGANLAH KAMU SEBUT ATAU MENULIS TENTANG PERJUANGAN ORANG MELAYU LAGi.

    Kamu semua adalah Mamak Haramjaddah yg baru kenal keyboard. Selamat Maju Jaya dengan tugasan Baru Menaikkan Bangsa Cina di tanah Melayu ini.

    Sesungguhnya Kamu semua lebih HINA drp Kelab Greenboc, MSO, Anak Sungai Derhaka, MSO, Ameno World, Omak Kau, Aspan Alias, Shahbuddin, Tranungkite Online, Bloglist, Kedahlanie.info. Blogger Pro Pakatan Rakyat walau macammana pon keadaan kedudukan Parti PAS, DAP, PKR, tapi mereka tetap mendokong dasar kepartian mereka, menulis menenangkan ahli, menguatkan saf parti.

    Kecuali Blog Tranungkite yang cenderong pd PAS, Omakkau yg menuju kearah keadilan sejati, Manjung Mari tetap PAS di hati.

    Blogger Banggang, tukar LOGO sokong Mahathir yang Sokong Cina, takut kalau Bisness Cina Bangkrap, takut Cina hilang kuasa ekonomi.

    Blogger lain teruskan kerja, blogger pakatan kerja pakatan, blogger pro kerajaan teruskan kerja murni anda. suatu hari rakyat akan sedar, siapa Mahazalim, Mahacelaka, MahaFiraun Mahathir Mamakkutty.

    ReplyDelete
  22. Pelbagai tafsiran buruk akan timbul daripadanya.

    sửa chữa nhà tphcm

    ReplyDelete
  23. kasi up 2 blogger ini

    agendsai.blogspot.com

    anak sungai derhaka.blogspot.com

    ini blogger mme totok blogger tolo labuh... maklum la sampai labuh tolo bakal PM ke 8 tunggu nak jadi PM


    jom terjah blogger ni... meriah weei..!

    ReplyDelete

  24. Cám ơn tác giả và bài viết, mời ghé Cty TNHH TM Bùi Minh bên mình sắm sửa thiết bị vệ sinh, thiết bị nhà tắm 2020 mới nha:
    INAXBM

    ReplyDelete
  25. Nama saya Elang Endah Saya seorang wanita bisnis di Indonesia dan saya bepergian ke negara lain karena bisnis, saya beberapa waktu yang lalu saya memiliki kemunduran dalam bisnis saya karena seseorang yang saya percayai begitu banyak berbohong kepada saya dan mengambil banyak uang saya. modal dengan harapan mengirimi saya barang. Saya mulai mencari bantuan dan seorang teman memperkenalkan saya ke Arab Credit Group Beberapa bulan yang lalu, saya takut karena cerita yang saya dengar tentang pinjaman online sebelumnya, tetapi saya berkata pada diri sendiri bahwa saya harus mencobanya, setelah menyelesaikan semua persyaratan yang saya miliki. pinjaman sebesar 700jt telah ditransfer kepada saya dan hari ini saya sepenuhnya kembali ke bisnis, jika Anda memiliki tantangan keuangan atau Anda mencari modal untuk memulai bisnis Anda sendiri di sini adalah kesempatan Anda, jika mereka dapat membantu saya tahu mereka akan membantu Anda juga . hubungi Arab Credit Group hari ini dan Anda akan senang melakukannya.

    Detail saya

    nama: Elang Endah
    email: elangendah7@gmail.com

    hubungi Arab Credit Group menggunakan.

    Perusahaan: Arab Credit Group
    Email: Arabcreditgroup@gmail.com

    ReplyDelete
  26. This article was extremely interesting, especially since I was searching for thoughts on this subject last Thursday.
    Of course, what a great site and informative posts, I will add backlink bookmark this site? Regards, Reader.
    Super-Duper site! I am loving it!! Will come back again taking you feeds also, Thanks.
    Soft Trending

    ReplyDelete
  27. I'm having a small issue I can't get my reader to pickup your rss feed, I'm using google reader by the way.
    What is the hardest thing in the world To think.
    Starting a site kind of like this one forced me to do some research and I found your post to be quite helpful. My site is centered around the idea of knowledge, fun and sharing.
    softtrending

    ReplyDelete
  28. SMS barato.
    I'd come to give the go-ahead with you here. Which is not something I typically do! I love reading a post that will make people think. Also, thanks for allowing me to comment!
    Football betting by players.
    Hey thats a very nice post you got there, Ill be checking back sometimes for more updates thx

    Brother Ink Cartridges

    ReplyDelete
  29. I have bookmarked this blog because I discovered it distinctive. I would be really interested to know more information on this. Thanks!
    First-rate site I tend to be of the same opinion with most of what you wrote. I would like to see more posts on this. I will bookmark and come back.
    shopbymark

    ReplyDelete
  30. hold opinion until I look into it further. Good clause, thanks and we want more! Added to FeedBurner too. Hair Loss Treatment
    Its Pleasure to realize your blog.The above articles is relatively extraordinary, and I extremely enjoyed reading your blog and points that you expressed. I incredibly

    TOP Google Ranking On Your Site

    ReplyDelete
  31. couldn't resist commenting.
    Hey, nice blog with good info. I really like coming back here often. There?s only one thing that annoys me and that is the misfunctioning of comment posting. I usually get to 500 error page, and have to do the post twice. The harder I work the luckier I get. Samuel Goldwyn 1882 1974 Poor Credit Home Loan and Oxford Distance Learning
    shopbymark

    ReplyDelete
  32. t this before. Good job! Can I use part of your post in my blog?
    You have a fantastic site you have! Wonderful job!
    ..hey, great article, i was thinking the same thing.
    Boing is great and bing is far better thshopbymark

    ReplyDelete
  33. interval chia mattera Shayna reckoner theard distraction Said rustproof
    that youre Im sure there will be hundreds of people that appreciate this information. This is my very first comment, I think I like this!
    Sarah Berger

    ReplyDelete
  34. Thanks for the useful post! I would not have gotten this otherwise!
    May I reference some of this on my page if I post a link back to this page?
    nice and an very facinating post to check out on this nice site! Never write any input only now just could not resist ..
    sodium hypochlorite amazon
    china air purifier
    korean air purifier brands

    ReplyDelete

  35. Bone Meal started out with an incredible objective of ensuring environmental sustainability through innovative green engineering. Our journey began as a fertilizer manufacturing company, utilizing available wastes and converting them into value-added nutrition for plants.

    ReplyDelete
  36. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  37. Your blog is really interesting.
    I have been following several hot porn sites that you can follow along with me. I really enjoy inside the following porn

    صور نيك متحرك
    صور سكس متحرك
    صور سكس متحرك
    نيك متحرك ساخن

    ReplyDelete
  38. Saudara dan saudari yang dikasihi ke dalam Dhamma
    Kami ingin memaklumkan kepada semua penganut Buddha di Malaysia tentang Datuk YIP KUM FOOK yang merupakan presiden KUIL BUDDHA SAMNAK SAMBODHI, Taman Desa Jaya, Kepong, Kuala Lumpur. Orang Buddha perlu mengikut banyak peraturan sila, tetapi YIP KUM FOOK tidak ada sebarang peraturan sila dalam agama Buddha, ia sangat memalukan kepada orang ramai

    Juga, dia memanggil polis untuk mengganggu Sami Buddha di kuil. Menambahkan dia menipu wang Rm20,000.00 Sami Myanmar (Ven. Nandiya) tidak pernah membayar balik, ramai orang tahu mengenainya.

    Sebaliknya, Datuk YIP KUM FOOK ini tidak malu dan segan terhadap penganut Buddha atau Buddha, dia berpendapat, dia seorang yang sangat berjaya, juga dia kotor dalam politik MCA.
    Terima kasih banyak-banyak dan tolong kongsikan dengan semua
    Encik Fong, Kajang
    Diterjemahkan oleh Dr. Chew

    ReplyDelete
  39. 敬爱的佛教信土:
    我是甲洞三宝寺 (暹廟) SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST ASSOCIATION NO: 19-21 JALAN 38 TAMAN DESA JAYA KEPONG 52100 KUALA LUMPUR, MALAYSIA. 的理事, 当任此职多年, 对内的事務也一清二楚。

    最近, 在网络上看了PHRA PIYATHAMMO和尚和马华公会鸱唛区主席叶金福(Yip Kum Fook, MCA Gombak)律师的双方信件, 使我的内心久久不能平伏, 良心受到很大的譴責, 不吐訢不痛快, 所以我要誠恳的説:他叶金福(Yip Kum Fook, MCA Gombak)侓师叫外来的流流氓到三宝寺(暹廟)挑衅和尚打架及电招警方人员扣捕沙彌, 其嘲笑手法, 不外是要显示其权力, 而鞏固其职位, 以达到权力就是一切, 好让住持难堪, 自动離开, 方便行事……这种举动, 已间接的表逹其含意, 住持和尚兼顾问, 都无能为力,你们这些信徒能做什么?即使告马耒西亜佛教总会又能为难什么?这种心态, 的硧令人反感, 不是一个正信佛教者应有的行为。

    至今, 三宝寺的理事成员多数是其親戚, 这是实事, 加入会员需交RM100元费用,同时,必须经过叶金福(Yip Kum Fook)律师的同意,否则免談, 所以会员也不多。

    马华公会鹅唛区主席叶金福(Yip Kum Fook, MCA Gombak)律师,自控制三宝寺之後,把三宝寺(暹廟)当着私人產業,聘用和尚賺钱,利用佛教的道地为政治活动埸所,而处理三宝寺的钱财也不透明?这点,值得信众追问。马来西亚地擴人多,和尚也不缺乏,为什么不用本地和尚当任住持化缘,却偏偏劳心劳神,浪费签证费,交通费? 还要烦劳梹城佛总的推荐信, 向文化不同, 而語言又不通之千哩外囯缅旬和尚求助? 为什么….为什么? 只要我们用头脑想一想,便一日了然, 不必晝虎添足。

    叶金福(Yip Kum Fook, MCA Gombak )律师说:欢迎任何人如有意见,可以电话03:62762369/0122039700 Email: YIPKUMFOOK@HOTMAIL.COM 戓到其马华公会鹅唛区会甲洞三宝寺及以下地圵:NO.2,B JALAN 53 TAMAN DESA JAYA KEPONG 52100 SELANGOR, MALAYSIA.討論, 我要老实的提醒大家, 最好不要一个去見他, 因为这个人狡滑, 笑裡藏刀, 很阴险, 出家人都不放在眼裡, 連TAMAN DAYA 52100 KEPONG, KUALA LUMPUR. 众人的印度廟也敢放火燒, 利用权势把场地佔为己有, 由此可见, 他是何等的心毒? 还有现在三宝寺内, 各处都按裝计孔监视来人一举一动。

    目前, 三宝寺很多信徒及当地居民, 已经对叶金福(Yip Kum Fook, MCA Gombak )律师不满, 但也不能做什么。他计划把三宝寺主席的职位轉给其子YIP JIUN HANN律师, 续承皇朝. 想近一部了觧詳情, 可上网得知。

    再说, 根据前理事在网络上给叶金福(Yip Kum Fook, MCA Gombak)律师的批評, 説他懂得包裝自己的道德守则, 以宗教为幌子手, 到处募款, 啇業经营, 政治活动为重, 并没依循佛教守則行事, 也没对人道作出貢献, 只不过借三宝寺宗教之名捞取权和私利而己, 其言也不为过, 是实事。

    在此, 我恳切希望, 廣大的佛教信仰者, 给予关注, 并共創義举, 弘扬佛教. 谢谢。

    Mr Lim Sok Chia敬啟
    Ms Yap

    ReplyDelete
  40. The secretary of SAMNAK SAMBODHI (YAP LEONG LAN) said, the temple always problems and she does not know what is always the problem and who always make problems, the problem does not stop because all donations and income from dirty money or fraudulent money



    This Temple built by Sangha members and devotees in Kepong or in Malaysia 30 years ago, the first in Taman Ehsan, moved Taman Desa Jaya, whose devotees are recorded in their minds always, need to think correctly, not destroy Buddhist shrines, the founders are not easy to set up in the beginning



    All committees need to take care of the Buddhist Temple because you work there and take care of there but, it is not easy for all things in the Temple and you need to know is the age of technology, everyone needs to use the internet for research



    Also don't make Buddha ashamed because Buddha teachings are very important for human beings in the world and don't think, Buddha teachings are for people in Kepong area only, please don't destroy Buddha because Buddha is one of the great religions in the world, UN also praises Buddha



    We know your boss YIP KUM FOOK (president of SAMNAK SAMBODHI, lawyer, datuk….) but sometimes he cannot help your forever because YIP KUM FOOK so many people gossip on him in internet



    Sharing by Buddhist group in Kepong

    ReplyDelete
  41. Anonymous said...
    di Malaysia amat memalukan kerana banyak jawatankuasa Kuil Buddha atau persatuan tidak memahami ajaran Buddha(Dhamma) dan juga tidak mengamalkan peraturan Buddha seperti mana-mana ajaran, mereka hanya menjadi jawatankuasa dan menjemput paderi asing untuk menjaga kuil sahaja

    contohnya, kuil Buddha SAMNAK SAMBODHI di Taman Desa Jaya, kepong, jawatankuasa di sana menggunakan sami Myanmar untuk menjaga, semua sami Myanmar datang ada gelaran Doktor tetapi satu perkataan juga tidak boleh bercakap dalam bahasa Inggeris. Juga, jawatankuasa sangat teruk kerana apabila mereka tidak menyukai mana-mana sami, mereka boleh mengeluarkan serta-merta

    SAMNAK SAMBODHI adalah presiden YIP KUM FOOK, ini juga sangat memalukan kerana bermain politik di kuil dan menjadikan kuil sentiasa menjadi masalah, menjadikan Buddha rendah standard, dulu YIP KUM FOOK menipu Rm20,000.00 dari sami Myanmar (Ven. U Nandiya)

    ya, jawatankuasa ini tidak malu dan takut berdosa kerana mereka menganggap kuil ini adalah jawatankuasa tertinggi daripada Sangha, KAMI tahu kuil ini daripada pengasas Sangha di Taman Ehsan dan Jalan 5 Taman Desa Jaya (berdekatan stesen Minyak BP), Kepong

    perkongsian kisah realiti oleh Ah Keong, jinjang utara
    sharing by Thai Buddhist Chetawan Temple(PJ)

    ReplyDelete
  42. If you are a Buddhist monk from abroad to come and stay in any Buddhist association in Malaysia, any Buddhist monk should be more careful because some Malaysian Buddhist associations as committees are very dirty in their minds and they do not have Dhamma in their mind they (without Dhamma)

    For example, SAMNAK SAMBODHI one of Buddhist Temple (Malaysia Buddhist Association) located at Taman Desa Jaya, Kepong… YIP KUM FOOK as president, there is another more problem because the committee is like a ghost and animals

    Committees in SAMNAK SAMBODHI, they can collect any money from Buddhist monks, whose monks live in the Temple, one of our Myanmar Buddhist monks (VEN. U NANDIYA) lives there, the temple committee cheated his money about rm20,000.00, our monk is very sadly about that

    On the other hand, VEN. PHRA PIYA DHAMMO from Penang also committees at SAMNAK SAMBODHI BUDDHIST TEMPLE remove him out, without any mistake, this is very stupid committees in the world

    If anyone reading this message, please forward it to anyone who knows...we will protect and save Buddhists teaching

    Sharing by Buddhist groups in Malaysia & Myanmar Buddhist People in Malaysia

    ReplyDelete
  43. Anonymous9/26/2012 8:08 AM
    Kepada Saudara-saudara dan Saudari-saudari yang hormati sekian,
    Bahawa saya, peguam Yip Jiun Hann, Pemuda MCA Gombak seorang anak Yip Kum Fook ingin bertanya mengapa orang ramai begitu dengki bapa saya beristeri lebih dari tiga? Ini sebuah Negeri demokrasi, dia mahu sepuluh isteri pun hak dia sendiri, sekiranya dia bolih bertanggujawab.

    Demi Islam pun bolih berkahwin lebih daripada empat perempuan. Saya harap orang ramai berfaham dan jangan bodoh.

    Kalau semua mahu cabar demokrasi dan hak asasi, orang ramai bolih bertanya pada YB Perdana Menteri Datuk Seri Najib Abdul Razak and Pengurusi MCA Malaysia Datuk Dr. Chua Soi Lek, kerana memperbuatan mereka sama dengan bapa saya.

    Yang benar

    Pemuda MCA Gombak
    Sdr. Yip Jiun Hann

    http://margeemar.blogspot.com/2012/06/malaysia-between-les-majeste-treason.html

    REPLY:

    Anon 19:31 @Yip Jiun Hann. saya pekenal saya diri sendiri nama seorang lawyer jugak Marapoo a/l Tanyasapa. Ini orang Malaysia juga ada busybody takdak mau respeck sama demokrasi dak hak-hak kemanusiaan. Saya punya appa juga ada kawin 9 kali estet juga buat. Itu saya punya appa kasi bilang ini Malaysia duduk banyak freedom apa..India, Cina , Malayu juga boleh kasi kawin.Tapi itu Islam kasi kawin Ampat saja Mr.Yip, takda kasi lebih. Tuhan Alah cakap dalam Kitab Kuran kasi kawin satoo,duaa,tigaa, ampaaat. Tapi itu jam kaloo takda bole kontrol mari, angkat satoo jugak Mr Yip. You itu jam angkat Loyer mana ounya tempat?? Univesiti TonSan mana?? Mr.Yip itu main belakang mari pun sini undang2 Malaysia takda kasi macam isteri juga. Itu main banyak2 belakang nanti tabley kira macam you punya bapak loo. Ayoo yoo dey

    http://medantempurkedah.blogspot.com/2012/07/kebodohan-suara-keadilan-persoal-kenapa.html

    ReplyDelete
  44. I like your all post. You have done really good work. Thank you for the information you provide, it helped me a lot. I hope to have many more entries or so from you.가평출장아로마
    이천출장아로마
    일산출장아로마
    파주출장아로마
    평택출장아로마
    Very interesting blog.

    ReplyDelete
  45. Nice post thank you Jamie

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...