Bermulanya Kebangkitan TMJ Hero DiRaja Membela Rakyat

Kebelakangan ini, saya hanya menyuarakan pandangan supaya mereka yang diberikan amanah jangan salahkan rakyat kerana hilang keyakinan dan kepercayaan terhadap anda, tetapi fikirkanlah mengapa rakyat telah hilang keyakinan dan kepercayaan terhadap anda. Nampaknya teguran saya secara baik ini telah mendapat maklum balas yang kasar daripada seorang menteri. Kalau saya mendapat jawapan sedemikian, apa harapan untuk teguran rakyat lain didengar?

Anda seorang menteri, bukannya tuhan dari syurga yang tidak boleh ditegur. Jangan fikir rakyat negara ini wujud untuk memberikan anda jawatan dan kekayaan, tetapi jawatan tersebut wujud supaya anda memberikan khidmat kepada rakyat. Apabila saya bersuara, saya melakukannya sebagai pemimpin rakyat saya, rakyat Johor dan Malaysia. Saya hanya mengingatkan para pemimpin negara ini bahawa mereka mempunyai tanggungjawab untuk berkhidmat kepada rakyat, dan nampaknya oleh sebab itu saya diserang.

Dalam aturan dunia yang baru, saya membayangkan masa depan di mana setiap orang mempunyai hak menyuarakan pendapat masing-masing. Namun, keadaan di Malaysia pada hari ini tidaklah begitu, menteri-menteri pantang ditegur. Saya rela dicemuh untuk mempertahankan perkara yang benar, daripada disanjung untuk membela perkara yang salah.

Saya bukan ahli politik. Saya hanya bertanggungjawab kepada Allah, Sultan saya, dan rakyat Johor. Saya bukannya menjalankan suruhan seperti boneka. Johor hanya mempunyai tempat bagi mereka yang mahu berkhidmat kepada rakyat, bukan untuk mereka yang mahu meraih undi demi kepentingan peribadi.

Akan tiba suatu masa, di mana rakyat Johor perlu membuat keputusan demi kebaikan masa depan kita dan generasi yang akan datang. Kita akan bersatu dan membuat keputusan tersebut sebagai Bangsa Johor, untuk menempa masa depan kita. Bersatu kita teguh, bercerai kita roboh. Saya berdiri untuk rakyat saya, bukan untuk merebut kuasa, bukan untuk menumbangkan kerajaan, tetapi untuk menjaga kesejahteraan rakyat saya.

Saya tidak pernah menyuruh sesiapa berundur atau meletak jawatan, hanya sekadar memberi ingatan kepada ahli politik berkenaan peranan dan tanggungjawab mereka. Sekiranya perkara seperti itu pun anda tidak boleh terima, jelaslah kepada seluruh rakyat betapa angkuh dan sombongnya anda.

Alhamdulillah, saya telah dikurniakan dengan kehidupan yang selesa. Kalau hendak diikutkan, saya boleh hidup dalam dunia saya sendiri tanpa menghiraukan permasalahan rakyat, tetapi saya di sini berdiri teguh bersama mereka. Jadi kepada mereka yang ingin mencemar imej saya dan menjadikan saya musuh awam nombor satu, sesungguhnya rakyat lebih bijak dan mampu menilai sendiri.

Jangan gunakan saya untuk mengalihkan tumpuan daripada isu-isu nasional yang lain. Negara ini memerlukan ahli politik yang bersih dan telus, yang menjalankan tanggungjawab mereka dengan keikhlasan dan integriti.

-DYAM Brigadier Jeneral Tunku Ismail Ibni Sultan Ibrahim, Tunku Mahkota Johor.

Seluruh kaum kerabat diraja dinegeri-negeri di Malaysia seharusnya berfungsi atau mencontohi apa yang dilakukan oleh Tengku Mahkota Johor Tunku Ismail Sultan Ibrahim dalam menasihati kepimpinan kerajaan.

Sebagai rakyat Malaysia, kita wajib memberi sokongan tanpa berbelah bagi kepada TMJ yang juga satu-satunya TM yang dilihat banyak berfungsi tampil membela rakyat.

TMJ bersuara bukan diatas kepentingan dirinya, TMJ memiliki banyak keistimewaan atau dengan kata mudahnya kekayaan dan kemewahan sudah menjadi miliknya, biarpun begitu nasib rakyat tidak dilupakan, diatas rasa kebertanggungjawaban TMJ telah menunaikan salah satu dari tanggungjawabnya kepada rakyat. Syabas!!! Anda Mampu Mengubahnya.

32 comments:

  1. TMJ lanun ini mau tunjuk warak?
    puihhhh.. kalau Raja negeri lain mcm Perak ke aku respect.. tp ini penyamun Kesultanan Johor nk tnjuk apa? TMJ sendiri kepala gengster.. puihhhhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. WHO LET THE DOG OUT!!!!

      WOOF WOOF WOOF!!!

      MACAM ANJING MENYALAK!!

      Delete
    2. Lu sapa nk ckp TMJ lanun?? mcm lu tuh bgs sgt..dia "kepala gengster" pn sekurangnya ada gak jasa dia pada rakyat johor...setakat lu keyboard warrior baik lu diam je lah...hakkkkptuiiii...

      Delete
    3. Nak Mati Ke

      Delete
  2. Saya orang Perak dan saya sokong 100% TMJ.

    ReplyDelete
    Replies
    1. kerana Allah TMJ johor berkata maka aku dr utara bersamanya

      LOTR

      Delete
    2. kerana Allah TMJ johor berkata maka aku dr utara bersamanya

      LOTR

      Delete
  3. Cuba teliti ungkapan Dato Sri Nazri Aziz dan jangan di salah ertikan dana pada juak juak sekeliling pemimpin berilah nasihat yang betul dan jangan di tokoh tambah kerana yang merana kita bangsa melayu sendiri.

    ReplyDelete
  4. Saya sokong TMJ walaupan saya orang Sabah.

    ReplyDelete
  5. Serve you rite Stupid Najib and his Idiot Menteris!!!!

    ReplyDelete
  6. Saya orang penang saya sokong TMJ

    ReplyDelete
  7. Jangan jadi batu api. Jangan perbesar dan libatkan Institusi Raja dalam perkara 1MDB. Sebabnya perkara belum sahih. Jangan hasut dan beri gambaran yang seolah-olah hukuman sudah dijatuhkan.

    Kepada juak-juak penghasut Raja dan Rakyat kamu sekarang telah menyimbah minyak kedalam api kerana tujuan untuk menjatuhkan kerajaan secara putar belit fakta.

    Perkara yang melibatkan 1MDB perlu dibentangkan secara terperinci. Kenapa puak-puak penghasut tergesa-gesa menghukum dan menyalahkan sesuatu yang belum dibicarakan. Inilah kerja-kerja pengkhianat.

    Kenapa isu TMJ mencelah sesuatu yang belum pasti lalu diperbesarkan. Kenapa bangsa asing yang menghina Yang DiPertuan Agong dan Raja-raja Melayu tak pulak penghasut-penghasut ini menviralkan dalam media atau pun turun ke jalan berdemonstrasi minta ditangkap atau didakwa.

    Nampak sangat ada pengkhianat dalam negara yang menjadi musang berbulu ayam.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bodoh dlm Olah Bahasa tiada fakta.. Sah penjilat

      Delete
    2. Sokong tmj

      Delete
  8. Bab 1mdb semua pandai ....bijak ...iq tahap tinggi ....smua kluar idea/pandangan ...yg x tahu ...terus jd serba tahu .....

    Bila bab agama islam dihina ....knp x jd org pertama yg berada di saf hadapan??

    ReplyDelete
  9. Dia sendiri pun tak betul..aduhai letih dapat anak raja macam ni..p belajar lagi etika kesultanan supaya dihormati semua lapisan..yang muda muda sanjung lah..yang tua menyampah..bibit bibit terhapusnya kesultanan melayu

    ReplyDelete
  10. AKU ORANG KEDAH -------BRAVO TMJ ------TERUSKAN

    ReplyDelete
  11. harap TMJ tak main pompuan

    ReplyDelete
    Replies
    1. Boleh percaya ke tak main pompuan???

      Delete
  12. Tak payah cakaplah TMJ bertanggungjawab kepada Allah semua orang tau siapa sebenarnya TMJ tak perlu nak cerita lebih2 buat malu aja.

    ReplyDelete
  13. Aku budak perak. aku banga wahai rakyat johor..
    raja berjiwa rakyat.. ada negeri sendiri.. kaya raya..x belagak dan gah diri
    ini.. baru macai pekak n tipu duit rakyat.. baru ciput dah sangka hebat..
    x ingat nak mati ka macai botak oiii.. ingat jgn menderhaka kpd raja..cilaka jd nya..
    Mohon diampon tuanku. (n7)

    ReplyDelete
  14. Engkau budak perak ke, kedah ke, sabah ke semuanya adalah macai2 Mamak Celaka dan DAPigs.

    ReplyDelete
  15. Perliannya "everything to hide" kepada PM amat tak wajar kerana PM sebagai pemimpin tertinggi negara ini. Pelbagai tafsiran buruk akan timbul daripadanya. Walaupun pelbagai isu salahguna kuasa timbul dewasa ini. Isu ini memecahkan lagi masyarakat. Memperomosikan bangsa Johor yg satu lagi saya tak faham. Seterusnya kita jangan melatah apabila tindakbalas daripada cemuhan tersebut daripada "panglima" Najib. Biarlah orang politik dan rakyat menangani isu politik kalau tidak mahu orang mempersendakan pihak istana. "Kebebasan bersuara" , ok teruskan, kalau sanggup dicemuh dan diperkatakan orang, jangan marah le..

    ReplyDelete
  16. Kalau lu Cakap..ha, tiada orang mari punya mau Ciakap..bro'..kita olang bawahan kadang-kadang tiada siapa mau peduli..oo..sikalang laja..mau cakap benyak bulik oo..tiada mau lawan dia punya'ciakap..kita layat biasa saja..haa, ciakap benyak pun tala guna..woo' sei' kei kong maa'..
    lak ikong lap pei_mei..la'siap'pee.

    ReplyDelete
  17. botak dan tmj 2x5, dua2 sombong dan angkuh..dlm dunia lagak jer lebih..bila dah didatangi sakaratul maut yg dikirim oleh Allah SWT baru tau langit tinggi rendah..baru tau takde sesiapa yg boleh menolong walaupun selama ni sentiasa di kelilingi oleh bodyguard dan pengampu.

    ReplyDelete
  18. Nazri xla salah sgt mungkin bahasa dia sedikit biadap....tapi cuba perhatikan message yg cuba disampaikan! aku rasa ada benarnya jugak...........andaikata kalau suatu hari nanti rakyat malaysia diserang ko rasa siapa yg akan backup kita...ko rasa dimana raja2 time tu?

    yang menjaga negara kita selama ni adalah dari rakyat yg hidup didalamnya kan?

    zaman Rasullullah dahulu, yg turun backup baginda sewaktu perang2 besar kebanyakkan rakyat biasa seperti saidina hamzah, khalid al walid....so nazri ni kira berani la boleh lindung org yg bermasalah (DSN) dgn melawan seseorg yg jauh lg besar dari taraf dia!

    aku takut nnt bila kita susah.....dgn mamat nazri ni jugakla kita p merayu mintak bantuan.

    ReplyDelete
  19. pilihan raya lama lagi, boleh lh menteri2 ni cakap besar..org yg cari duit melalui politik..mmg putar belit, berbanding orang yang mmg kaya dari kecil, kemahuan mereka hanya negara yg stabil, tak heran dh duit,harta.

    ReplyDelete
  20. kalau rakyat johor pun tak sokong kerajàan ,tgklh apa jd nnti

    ReplyDelete
  21. Aku orang Malaysia. Penyamar dari RBA sahaja yang mengaku anak Kedah, Perak, Penang dan pelbagai anak pinak sokong TMJ.

    Jika dia seorang TMJ dia tidak celupar mengeluarkan kenyataan kepada seorang Perdana Menteri. Golongan komunis RBA mana peduli adap Raja dengan Rakyat. Propaganda mereka selagi ada Raja dan Rakyat selama itulah perjuangan mereka belum selesai.

    Nasihat kepada TMJ ( kedukan baruTMJ ) selesaikan dalam mesyuarat Raja-raja. Bangsa Melayu yang telah mengembalikan Kedaulatan Raja-raja selepas dijajah beratus tahun lamanya. Sekurang-kurangnya adalah sedikit kebijaksanaan. Perdana Menteri bukan keseorangan. Beliau pun ada ramai penyokong, cuma komunis RBA sahaja yang mencanang menghasut seolah-olah PM ramai pembenci termasuklah blog Pro Pakatan. Jika ada ulasan yang menyokong PM terus disekat.

    Orang Johore, orang Melayu Nusantara nak ingatkan, jangan sentiasa mendongak kelangit seolah-olah orang dari negeri-negeri lain Tanah Melayu terlalu rendah dan hina.

    Gunung Kinabalu yang teguh terpacak pun boleh gegar inikan pula Si Gunung Ledang. Belajarlah hormat orang dari negeri yang berbeza.



    ReplyDelete
  22. Blogger Haramjaddah Pukimak Din Tyrtle, OutSyed The Box, Kadir Jasin, Zamkata, apanama, putra merdeka, Celah Gelegar, The Sense Credibility and Accountability, Jelapang, KZO. Sungai Rapat Online.

    Mulai hari ini Blogger Banggang, Bahalul, Pukimak waiima Haramjaddah nie semua BoLEH Declare Blog masing2 sebagai Blog Macai Mahathir Mudah Lupa a.k.a. Nyanyok, seterusnya letakkan diri masing-masing sebaris dengan Blog Pembangkang pro Pakatan Rakyat.

    Ini kerana Blogger Banggang ini terlalu mendokong Mahathir Mamakkuty yang secara terang-terangan menyokong apa jua agenda CINA DAPIGS.

    Blogger Banggang ini, JANGANLAH KAMU SEBUT ATAU MENULIS TENTANG PERJUANGAN ORANG MELAYU LAGi.

    Kamu semua adalah Mamak Haramjaddah yg baru kenal keyboard. Selamat Maju Jaya dengan tugasan Baru Menaikkan Bangsa Cina di tanah Melayu ini.

    Sesungguhnya Kamu semua lebih HINA drp Kelab Greenboc, MSO, Anak Sungai Derhaka, MSO, Ameno World, Omak Kau, Aspan Alias, Shahbuddin, Tranungkite Online, Bloglist, Kedahlanie.info. Blogger Pro Pakatan Rakyat walau macammana pon keadaan kedudukan Parti PAS, DAP, PKR, tapi mereka tetap mendokong dasar kepartian mereka, menulis menenangkan ahli, menguatkan saf parti.

    Kecuali Blog Tranungkite yang cenderong pd PAS, Omakkau yg menuju kearah keadilan sejati, Manjung Mari tetap PAS di hati.

    Blogger Banggang, tukar LOGO sokong Mahathir yang Sokong Cina, takut kalau Bisness Cina Bangkrap, takut Cina hilang kuasa ekonomi.

    Blogger lain teruskan kerja, blogger pakatan kerja pakatan, blogger pro kerajaan teruskan kerja murni anda. suatu hari rakyat akan sedar, siapa Mahazalim, Mahacelaka, MahaFiraun Mahathir Mamakkutty.

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...