Nasruddin VS Kit Siang Bertanding Siapa Kalah Lebih Teruk

PR semakin haru apabila pemimpin mereka bertanding siapa yang lebih teruk kalah pada PRK sebelum ini. Pertandingan kalah sebegini sangat baik dan perlu diamalkan selalu....hahahaha...

Apa yang jelas mesej dari kenyataan yang dibuat oleh kedua-dua pemimpin parti itu memperlihatkan hubungan mereka ibarat retak menanti belah, sangat sukar untuk diselamatkan. Gam cap gajah atau gam 3 seconds tidak cukup kuat untuk melekatkan keretakkan yang sedang dialami.

Kalaupun lekat ia sama seperti kereta potong yang disambung yang mana tidak selamat untuk dipandu mahupun diberi undi oleh rakyat, maka dengan itu rakyat di Pengkalan Kubor telahpun memilih barang selamat untuk digunakan dari dulu, kini dan selamanya.

Pas tiada jalan lain selain keluar dari PR dan memilih antara perpaduan dengan Umno atau bersendirian.Tiada guna bersama kalau hati sudah tidak menyinta.

Jika Pas memilih untuk bersendirian Pas perlu istiqamah dengan terus meletakkan Islam sebagai dasar perjuangan sekaligus membuktikan dasar itu bukan sekadar retorik.

Kepimpinan Pas perlu dirombak dengan mengekalkan kepimpinan ulamak dan menurunkan parasit-parasit yang boleh dikenali secara zahir iaitu kebanyakkan mereka tidak berketayap.

Memilih calon Pas dari kalangan mereka yang bersedia untuk mengistiharkan harta kerana golongan ini boleh disifatkan golongan yang ikhlas berjuang demi Islam dan sudah pasti akan mendapat keredhaan Allah untuk Pas ke Putrajaya.

Namun kalau Pas hanya bercakap bergegar-gegar tapi ekor bergelumang taik, cukuplah, keadaan itu sudah tidak relevan dengan keberadaan hari ini. Anda Mampu Mengubahnya.

No comments:

Post a Comment

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...