Kenyataan Balas Nik Aziz Dan Hj Hadi Bersabit Isu Nurul Izzah Murtad

KOTA BHARU - Mursyidul Am PAS, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat enggan mengulas kenyataan naib presiden PKR, Nurul Izzah Anwar berhubung isu bebas untuk memilih agama kerana beliau mendakwa ia disiarkan oleh akhbar yang sudah beberapa kali disaman diatas laporan palsu.

"Saya ditanya tentang isu kenyataan Naib Presiden PKR, Nurul Izzah berhubung isu bebas untuk memilih agama.

"Saya lihat akhbar yang meletakkan isu ini di muka hadapan ialah akhbar yang sudah berkali kali kalah di mahkamah kerana menyiarkan laporan palsu dan tidak tepat.

"Justeru, saya kira amat tidak wajar memberikan ulasan hanya semata-mata berasaskan laporan akhbar ini," katanya menerusi kenyataan ringkas facebook beliau.

Sementara itu turut mengulas isu sama, Presiden Pas, Datuk Seri Abdul Hadi Awang yang menyatakan PAS tidak bercadang untuk mengadakan pertemuan dengan Nurul Izzah kerana menganggap isu itu tidak penting berbanding banyak lagi perkara lain yang perlu diselesaikan bagi menghadapi pilihanraya.

Ketika ditanya wakil media sama ada parti itu akan bertemu dengan Nurul Izzah, Hj Hadi berkata, "kita banyak lagi hal lain nak selesai untuk hadapi pilihan raya, lagipun kita kena periksa dahulu... dalam Islam kalau kita tidak jelas walau satu peratus, kita tidak boleh hukum."

Bagaimanapun disebabkan isu ini cukup besar bagi umat Islam, dan yang menimbulkan isu itu pula pemimpin dikalangan PR, Hj Hadi mendakwa, setakat ini Pas belum mendapat gambaran sebenar mengenai isu tersebut.

"Kita tak dapat bergantung kepada laporan media," katanya pada sidang media selepas mesyuarat di ibu pejabat parti itu hari ini.

Itulah kenyataan Pemimpin yang kononnya memperjuangkan Islam, namun jika isu itu menimpa pemimpin BN dan disiarkan juga oleh Utusan Malaysia, dalih diatas pasti tidak kita temui, dan bagi gambaran sebenar, Utusan hanya memetik kenyataan dari Malaysiakini, akan tetapi jika Nik Aziz dan Hj Hadi ikhlas untuk menyelesaikan isu bersabit akidah umat Islam ini, sepatutnya mereka menghubungi Nurul Izzah ataupun mereka mendengar sendiri ucapan dari Nurul Izzah sebagaimana yang terdapat dalam video dibawah.Atau video pun tak boleh percaya kerana ianya 'besi', tetapi kenapa pula Khalid Samad ni beria-ia pertahankan Nurul Izzah dan turut sependapat dengan Nurul Izzah, sebenarnya berapa banyak jenis fahaman Islam yang ada dalam PAS ni, inilah bezanya orang politik dan orang agama.

Jika benar-benar orang agama, paling kurangpun Nik Aziz dan Hj Hadi akan kata,

'Kalau Nurul Izzah cakap macam tu, memang tak boleh dan salah menurut Islam, ( ataupun boleh dan tidak salah) tapi kalau dia cakap macam lain contohnya dia bermaksud macam ni...itu tidak mengapa atau itu tidak boleh, kena tengok apa yang dia kata'.

Kalau jawapan sebegitu barulah nampak jujur dan berterus terang, bukannya duk tunggu idea bagaimana nak bagi kenyataan yang tidak merugikan parti walaupun jelas kenyataan itu adalah salah, inilah bahananya apabila melihat parti itu lebih tinggi dari Islam. Apapun pemimpin PAS memang tak boleh diharap terutamanya Khalid Samad pengkhianat tegar agama Islam. Anda Mampu Mengubahnya.

Nak saman pun samanlah Nurul Izzah oii! Ugutan tu tak kemana, kenyataan tu memang jelas salah dan menyokong murtad.

13 comments:

  1. Sokong kenyataan Nik Ajis sebab dia tak reti bahasa Ingeris (orang putih).... Kalau Nik Ajis sokong kenyataan Nurul Izzah, saya sokong 100%, harap dan doa agar anak cucu cicit Nik Ajis disuatu hari nanti akan memilih agama mereka sukai, tanpa paksaan, Amin!

    ReplyDelete
  2. org yg awk duk kutuk kat ats tu adalah Ulama . brani kau ckp ulama Allah tu mcm tu?? dlm islam, org yg brakal dan bijak,xkn mudah pcya pd ssuatu yg mmg sah pnipu.akhbar umno mmg bnyk putar belit. knplah korng ni buta hati. duk pcya je depa yg buat knyataan palsu. org yg dkat disisi Allah kau bnci,kau xpcya, tp pmimpin zalim dn parti yg bnyak tindas agama islam kau skong. soal hudud xnk buat kat mlysia kau xnk plak ckp yg krajaan tu xikut hkum yg Allah dh perintahkan. lpas ayh, anak plak yg jd mngsa politik kotor ni. nk pcya pn slidik dululah.ksian.. allah dh ckp,jhn dihina ulama2 Nya. kalau btul islam sjati, hayatilah mksud islam sbnr. org yg bnr, mmg tidk akn sunyi utk difitnah dgn fitnah yg bsar. mcmla kite leh ukur iman ssorg tu.kite xtwu kdudukn si izzah yg korng duk maki tu disisi Allah. kau mngata ulama Allah, seolah kau xtkut dgn penegasan Allah dlm Quran.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ulama akan dihisap sebelum penyembah berhala...adalah ulama seperti yang di atas...ada mata tapi buta

      Delete
    2. dalam kita melihat kejahatan orang jangan lupa kejahatan kita ... takut-takut perbuatan orang yang kita laknat itu sebenarnya ada pada kita, maka laknat itu turun kembali kepada kita ... kata orang melayu lama ... fikir itu pelita budi ... ilmu menyuluh akal ... akal memandu hati ... hati menuju hasrat ... hasrat mengharap redaNya tetapi kalau ilmu tidak mampu menyuluh akal ... hati akan mati ... nafsu menguasi diri ... yang terang menjadi kelabu ... petunjuk tidak mampu dilihat kerana hati tidak mahu menerimanya ... yang salah dibela ... yang silap dipertahankan ... yang melakukan dosa besar (fasik) dianggap penyebar khabar mulia ... maka dia dijulang bagai perwira ... yang benar dipandang remeh ... yang ikhlas tidak diendah ... kebenaran dilihat kepada siapa yang bercakap ... bukannya kepada apa yang dicakap ... akhirnya diri menjadi punah ... kerana dendam sudah bernanah ... fitnah menjadi zikir harian ... berita dusta didengar enak ditelinga kerana puak kita yang khabarkan ... dosa siapa yang mahu tanggung ... bercerita ada atuk menonton vidio lucah dengan cucunya ... mana bukti ... mana budi ... mana hati ... mana pekerti ... apakah ini bicara orang berilmu ... atau sekadar bicara penyedap halwa telinga ... sedangkan ada sabda nabi ... sesiapa mereka cerita supaya buat orang tertawa ... ada azab menantinya ...bicara ini untuk sesiapa sahaja yang membacanya ... lebih-lebih lagi kepada diri yang kerdil ini ... akhir kalam ... berfikirlah dengan akal yang terang ... dengan hati yang tenang ... dengan nafsu yang lenang ... biar setiap tindakan yang diambil mendapat redaNya ...

      Delete
  3. Anon 11:28

    Ulama politik tak sama dgn ulama allah yg ko maksudkan....ulama ko tu byk menimbulakan kekeliruan pada umat islam...ulama ko le yg cakap Nabi Muhammad sama drg mamat kat kg sama dgn bapak dia nik mat tu....kamu tu yg buta hati, x leh menilai langsung sbb telampau taksub sgt...tak caya kat kete ko misti ade sticker pok nik tu...ko dah agungkan sangat dia ape yg dikap habis semua ko telan habis..tulang taik ko makan gak...puiiii

    ReplyDelete
  4. sebagai umat islam yang cintakan agama Allah ini, maka marilah kita sama-sama mengamalkan bacaan yasin dan mohon Allah jauhkan bala yang dibawa oleh pakatan haram ini. dan sebagai mengambil berkat dari doa pemimpin yang adil lagi zuhud iaitu tuan guru nik aziz nik mat yang mashur itu maka marilah kita gunakan doa tersebut, “ya Allah dengan berkat bacaan yasin dan berkat doa tuan guru nik aziz nik mat yang telah memohon puak yang batil itu hancur lebur dan dihantar tentera ahzab musnahkan mereka … engkau hantarkanlah tentera ahzab dan musnahkan mereka yang batil itu … yang mengamalkan fahaman asobiyah iaitu mempertahankan puak-puak mereka sekiranya puak mereka berzina mereka halalkan dengan berkata tidak salah sifulan berzina dengan bini orang, dan berkata siapa yang fitnah pemimpin mereka meliwat maka orang tersebut perlu jilat kaki pemimpin tersebut dan menggunakan medan ceramah dan kutbah jumaat untuk mempertahankan pemimpin tersebut … itulah amalan asobiyah yang paling hina … musnahkan kesatuan mereka dan pemimpin mereka yang sesat dan menyesatkan itu … ilmuan mereka juga enggan menegur sesama sendiri apabila ada diantara mereka yang mahu berkawan dengan iblis demi menjatuhkan kepimpinan sekarang … musnahkan mereka itu kerana mereka adalah asobiyah yang dihina oleh nabiMu. dan ya Allah ya tuhanku engkau munsahkan pemimpin mereka yang meliwat itu sebagaimana engkau musnahkan puak nabi lut …”

    ReplyDelete
    Replies
    1. awak tu balik la kepada agama Islam yang asal. Tok sah terlampau taksub dgn individu (walaupun org tu ada title 'ulama'). aku tgk Ulama yg hang sanjung tu makin pelik sampai benda asas dlm Islam pun diputar belitkan demi cita2 politik. sbb tu ada kata di akhir zaman banyak wujud ulama ttp ulama songsang yg hanya menggunakan agama demi cita2 sendiri

      p/s - hang paham tak apa si Nurul Izzah tu cakap? ayat awal mcm tak sokong PR tapi ayat seterusnya nampak pula hang penyokong PR

      Delete
    2. saudaraku ... bacalah dengan akal dan fikir dan renung makrifat ...

      Delete
    3. ba wau da wau ha = bodoh . Inilh mnsia yg xbljr sirah. baca sirah nabi balik n anda akan tahu ada doa utk mnx khancuran utk pihak lwn yg zalim.. yg hang kecoih xsabaq2 tu knpe? lain kali sirah nabi kna ikut dgr baik2 bkn mcm hang tengok kartun jer. macai lah hang nih. malaih naq habaiq . malu dek org jer. :-D

      Delete
  5. Kalau ulama tu btul dia patut tau selagi seseorang itu mengucap 2 kalimah syahadah jngan la kau perangi. lagi satu macam mana ulama boleh tau Allah duduk bersila? terang2 salah dan jatuh hukum. suruh nik aziz tu mengucap balik la. Pok nik aziz sendiri x brani nk berdebat dengan pengerusi pondok. Tun Mahathir pn da letak jawatan. Pok nik tu bila lg. Dlu kata gila kuasa. Sapa yg gila kuasa sekarang?

    ReplyDelete
    Replies
    1. kau pn xthu ko tu btl ke x. nk tegur ulamak. puiii.

      Delete
  6. This blog n blogger is bodoh. tak sesuai utk geng Pas n PR. juz untk pencacai yg nak basahkan gigi n gusi utk bgelak ketawa. yes. thats all for today .. tq :-D

    ReplyDelete
  7. nampak benau bohong, nik aziz mane ade FB!!
    article tipooo

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...