Lihat Apa Nik Aziz Buat Setelah Doanya Gagal Untuk Menghalau Gangguan Jin / Api Misteri

Doa "KO BN", doa musnah dan doa pecah perut hasilnya sama sahaja dengan solat hajat dan doa politik yang dipersembahkan oleh Nik Aziz sewaktu cubaan menunjukkan karomahnya untuk mengusir jin api yang mengganggu sebuah keluarga di Kampung Penambang Kota Bharu beberapa bulan lalu, namun apa yang berlaku adalah jin semakin menggangu, difahamkan, pada awalnya hanya  muncul api misteri, tetapi setelah kehadiran Nik Aziz, jin-jin berkenaan mengajak tuan rumah untuk berparang dan api misteri pula muncul semakin kerap.

Apabila keadaan semakin bertambah parah, selang beberapa minggu datanglah seorang hamba Allah dengan rendah diri tampil untuk cuba membantu keluarga berkenaan dengan berdoa memohon daripada Allah supaya keluarga berkenaan dilindungi daripada gangguan-gangguan jin seperti yang berlaku.

Akhirnya solat hajat dan doa secara berjemaah itu dimakbulkan oleh Allah Taala dengan serta merta, situasi itu sampai kepada pengetahuan Nik Aziz, ingatkan Nik Aziz nak ucapkan rasa syukur kerana rakyatnya tidak lagi dibelenggu dengan api misteri itu, tetapi keadaan yang berlaku adalah sebaliknya, dimana Nik Aziz telah bertindak membuang semua gambar-gambar solat, doa dan lawatan beliau kerumah tersebut dari laman Facebook yang beliau post sebelum ini, tidak pasti samada tindakan membuang itu adalah ekoran rasa malu, marah ataupun untuk menutup kegagalan beliau dari terus diketahui umum.

Bagaimanapun Kesimpulan dari apa yang dapat dilihat dengan perbezaan gambar berdoa dibawah, doa berhajat pada perkara yang sama dan dirumah yang sama, mungkin hanya niat yang berbeza menyebabkan salah satu doa sahaja dimakbulkan dengan serta merta.

Apa yang tak kena dengan doa Ulamak yang tersenarai di bursa saham Deoband ini ? Tidak cukup alim dan karomahkah Nik Aziz ? Setiap yang berlaku itu pasti ada hikmahnya, hikmah itu biarkan saja gambar yang berbicara untuk dinilai oleh semua. Iktibar dari apa yang berlaku itu, jangan kita menjadikan sesuatu ibadat itu diatas mencari keuntungan politik, kerana ibadat yang sebegitu hanyalah sia-sia dan tidak diterima serta tidak dimakbulkan oleh Allah Taala. Anda Mampu Mengubahnya.

Perut Najib takkan pecah, Umno takkan hancur, Pas jua yang akan lebur, Nik Aziz pula akan menganggur.

17 comments:

  1. X semua ulama terutama bermulut celupar mendapat karomah, yg byk menyimpan saka ada la... Saka jin... X percaya tanyalah yg pakar...

    ReplyDelete
  2. camana nak hilang api misteri tu weeii nik aziz tu pun dari keturunan jin api jelmaaan manusia gak tu tu le bila ujub dan ego lebih tebal dari iman lagi banyak gangguan api sampai ...orang tua nih sebenarnya bawa BALA/petaka

    ReplyDelete
  3. Jin pun tak rerspek nik ajis. ha ha ha. buat ke lebih nak menunjuk nunjuk mana ada ikhlas. kejap nak jadi tok guru kejap nak jadi bomoh. hentamlah labu.

    ReplyDelete
  4. Jin tu ahli DAP kot! kah kah kah.

    ReplyDelete
  5. Nik Aziz pun sekadar berusaha setakat dia mampu.. yang memakbulkan doa dan menyelesaikan masalah adalah dengan kuasa Allah SWT.. yang penting, berusaha serta bertawakal.. keikhlasan seseorang hanya diketahui oleh tuan punya badan dan Allah SWT sahaja..

    ReplyDelete
    Replies
    1. saya setuju dgn pendapat tuan/puan..

      Delete
  6. Anonymous 10.35,sy rasa penulis xpulak kata yg memakbulkan doa dan menyelesaikan masalah tu adalah Nik Aziz,dari apa yg sy faham xtimbul pun soal itu,cuma apa yg nak digambarkan ialah tentang bagaimana cara dan adab berdoa supaya ia dimakbulkan oleh Allah,melalui 2 gambar yg dilampirkan,apa yg sy dapat lihat ialah 1 gambar angkuh seorang diri,1 lg gambar secara berjemaah..wallahualam

    ReplyDelete
    Replies
    1. sy setuju juga...

      Delete
    2. saya setuju juga, malahan tindakan nik ajis membuang semua gambar2 dia bersolat di rumah yg diganggu jin itu menggambarkan ketidakikhlasannya krn doanya x dimakbulkan...........padan muko org tuo gilo

      Delete
  7. allah nak tujuk dekat kita semua xsemua tok lebai doa dia makbul apa pun dari hati kita.
    sebab tu kita nk sbyg ada niat bukan di mulut tp d hati niat kita

    ReplyDelete
  8. Aku tak tau nak kata apa.. Tapi kalau dilihat kpd TDM saja, waktu beliau jadi PM, berpuluh doa, solat hajat, bacaan yaasin dsb yang dituju kpdnya kerana kononnya menginaya anwar... Pernah kita dengar ada apa kesan kpd TDM? Kalaulah benar TDM tu buat tak betul, mau hangus terbakar dek upacara yang puak pas buat tu. tapi Allah itu maha adil, alhamdullillah, beliau sihat hingga kini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. itulah pasal aku semakin benci dgn pr ni, benci krn AL HAQ.

      Delete
  9. Mendoakan untuk hancurkan orang lain.. Betulkah itu kalau guna akal kerana akal yg waras datangnya dari iman bukannya dari nagsu... Tg n.ajis belajar tak habis... Kena cari ilmu sampai negeri cina dia pi india,pakistan... Ayo..yo..yo pastu mesir. Tu pun mengaku TOK GURU... HAP punya tok guru.

    ReplyDelete
    Replies
    1. tengok mukanya(wajah)nya persis cina,isssh melayu ni banyak ragam perangainya.

      Delete
  10. antara yang hak dan batil ....
    antara yang benar dan dusta ...
    ilmu menjadi petunjuk ...
    sejarah tidak pernah berdusta ...
    hanya kita lupa merujuk ...
    bicara sang pemimpin "ada datuk melihat vidio lucah dengan cucunya"
    tiada bukti ... tiada saksi ... bicara semata untuk menghibur hati ... pendengar mendengar seronok sekali ... gegak gempita sahut-menyahuti ...
    adakah bicara itu ... merujuk
    ilmu yang hakiki ... pada sabda nabi ... yang penuh bererti ...sesiapa mereka cerita supaya buat orang tertawa ... ada azab menantinya ... apakah kita patut katakan kepada sang pengcerita ... doakan dia semoga diazab penuh kesakitan sebagaimana sabda nabi dan sebagaimana doa sang guru agung pohon kemusnahan atau ... mohon ampun atas dosanya ... kerana dia dan kita sering terkhilaf dalam mengatur bicara yang terkadang terkeluar dari batas ilmu, budi dan pekerti...

    ReplyDelete
  11. BUKTI SAHIH BAHAWA PAKAI KOPIAH KE, PAKAI SERBAN KE, PAKAI JUBAH KE TAK SEMESTINYA LEBIH HEBAT DARIPADA YANG TAK BERKOPIAH. SEMUANYA DARI HATI. IKHLAS DAN BETUL2 BERSERAH KEPADA ALLAH. TAKDE UJUB TAKDE RIAK.

    JADI KEPADA PENYOKONG2 PAS, USAH DIBANGGAKAN SANGAT PEMAKAIAN ITU. TAKDE MAKNANYA JIKA HATI PENUH HASAD DENGKI, UJUB DAN RIAK..SEKIAN

    ReplyDelete
    Replies
    1. Anon 29 Nov 10.46 am

      Kenyataan tuan adalah jelas....semuanya dari hati...kalau pakai serban besar bakul pun...hati dan perasaan penuh taik...neraka jahanam juga hujungnya...mudah2an golongan ini sadar sebelum terlewat....

      Delete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...