Fatwa Nik Aziz: Malaysia Belum Merdeka Kerana Masih Berperlembagaan Kafir

Mursyidul Am Pas Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat pada Oktober 2001, di Masjid Pengadang Baru, Marang Terengganu,pernah membuat kenyataan bahawa, "Negara kita Malaysia belum merdeka lagi, kerana perlembagaannya masih perlembagaan kafir". Namun bukan itu sahaja, malah beribu-ribu fatwa yang memburukkan UmnoBN  telah dikeluarkan oleh Nik Aziz, antaranya,

1.12.1991 -BN TIDAK AMAL DASAR ISLAM
Kota Bharu: Menteri Besar Kelantan berkata adalah haram bagi umat Islam menolak Barisan Nasional (BN) jika parti itu mengamalkan dasar Islam dalam pemerintahannya. Katanya rakyat Kelantan menolak BN dalam pilihanraya umum lalu bukan kerana namanya BN, tetapi kerana parti itu menyeleweng dan tidak mengamalkan dasar Islam.

3.3.1993 - NIK AZIZ MINTA BN TIDAK BERTANDING DI LUNDANG
Kota Bharu, Khamis : MB berkata UMNO tidak perlu meletakkan calonnya untuk bertanding dalam pilihanraya kecil Dun Lundang jika parti itu turut memperjuangkan Islam. Beliau berkata ini sesuai dengan amalan umat Islam yang tidak akan berlawanan sesama Islam.

21.9.1999 - NIK AZIZ HARAMKAN BN JIKA...
Kuching, Isnin: Nik Aziz berkata UMNO dan BN akan diisytiharkan haram bagi umat Islam jika dilantik sebagai Mufti Kelantan.

14.4.1999 - NIK AZIZ PERTAHAN PRESIDEN PAS
Kangar, Selasa : Nik Aziz mempertahankan kenyataan Presidennya, Datuk Fadzil Noor berhubung kaitan TPM Datuk Abdullah Ahmad Badawi dengan isu babi dan wabak JE.

17.11.1999 - NIK AZIZ HALAL PULA KATA MENGATA
Pair Puteh, Selasa : Nik Aziz menghalalkan malam tadi seseorang untuk 'mengata' sepanjang pilihanraya ini.

24.7.1999 - PAS AKUI NIK AZIZ PERNAH DOA BUTAKAN MATA
Kota Bharu, Jumaat: Pas mengakui Nik Aziz pernah membaca doa berbunyi 'Wahai Tuhan kami, butakan mata mereka supaya tidak nampak apa-apa kecuali bulan (lambang PAS).

28.7.1999 - NIK AZIZ AKUI TIRU, UBAHSUAI DAO RASULULLAH S.A.W.
Kota Bharu, selasa: Nik Aziz mengaku meniru dan mengubahsuai doa nabi Muhammad S.A.W. ketika baginda ingin memasuki Mekah kepada meminta dibutakan mata pengundi supaya hanya melihat bulan (lambang PAS). Beliau berkata doa itu ditujukan khusus kepada pengundi hantu disamping turut merangkumi penyokong Barisan Nasional.

3.6.1999 - NIK AZIZ SALAHKAN PELAMPAU PAS
Kota Bharu, Rabu : Nik Aziz menganggap tindakan PAS mengkafirkan ahli UMNO sebelum ini dilakukan oleh ahli parti yang melampau.' Itu tuduhan orang yang melampau. Pemimpin PAS saya fikir tidak macam itu sebab mereka mempunyai pemikiran jangka panjang.

8.9.2003 - NIK AZIZ PULA GELAR UMNO SYAITAN
Kuala Terengganu: Selepas Pemangku Presiden PAS, Haji Hadi menggelar polis dan ulamak UMNO, Syaitan Bisu. Nik Aziz pula menggelar UMNO Syaitan. Dalam satu ceramah disini malam kelmarin yang turut dihadiri oleh Haji Hadi, beliau menganggap UMNO Syaitan kerana memberi tekanan terhadap PAS dalam melaksanakan dasar yang didakwanya adalah untuk menegak negara Islam.

Sebahagian yang lain seperti berikut:

1.) Sebagai seorang Islam, kita wajib menyokong dan bersama dalam jemaah yang memperjuangkan Islam iaitu Pas. (Siaran pilihanraya kecil Parlimen Padang Terap, 1985 )

2.) Jika melawan Umno tiba-tiba meninggal dunia, maka kita dikira mati syahid..( Masjid Kampung Pulau Melaka )

3.) Pas sedia gugurkan slogan negara Islam, jadi untuk mencari kedamaian itu, setakat mana yang boleh kita mahu kepada Islam tapi kalau menyusahkan tak apa... (Berita Harian, 25 Jun 1999)

4.) Bukan sahaja dalam manifesto, dalam perlembagaan PAS sendiri memang tidak mengandungi satu perkataan pun untuk menubuhkan negara Islam, DAP boleh tengok sendiri dan baca kenyataan itu. (Utusan Malaysia, 4 Ogos 2011 

5.) Kalau caci ulama' memang tidak boleh, caci siapa pun tak boleh, lebih-lebih lagi ianya ulama'. Kalau kita nak tegur itu tak apa. Tegur saya, saya ucapkan terima kasih, kerana apa ? Boleh jadi tuan-tuan tegur saya benda sungguh saya buat jahat, saya boleh betulkan. Caci memang tidak boleh, itu perbuatan tidak betul, usahkan caci Ulama', caci orang sembah berhala, kita maki berhala itu pun tak boleh juga didalam Islam.
( Utusan Malaysia , 24Feb 2002 )

5 comments:

  1. N Ajis sebenarnya yg masih belum merdeka.
    Belum merdeka dari dendam kesumat.
    Belum merdeka dari hasad dengki.
    Belum merdeka dari iri hati.
    Belum merdeka dari sumpah seranah.
    Ia nya berpunca dari hati, bersih hati, merdekalah jiwa.

    ReplyDelete
  2. hahaha....
    kelakar gua baca...
    bila si neeek najiees bukak jer mulut, mmg mcm anak haram ar org tua kutuk tue...

    tu lah beza org yg bodo tp nak berlagak alim..
    belajar x abs psl ilmu Islam tp nak berlagak macam dewa...

    gua rasa semua keturunan neek najiees nie mmg macam haram kot...
    bukaka jer mulut xder bnda len boleh sebut..
    asik fatwa songsang..
    skang nie bukak jer mulut asik blowjob annuuwar gay..nak amk hati si gay tua tue..

    hahahaha...
    bangang nya lah neek najiees nie..
    bodo x boleh nak diajar..
    bahalaol mcm lembu..
    patut ar suka kawan ngn setan..org tua bodo nie yg cakap..hahaha..

    ReplyDelete
  3. Aku harap wartawan banyakkan lagi soalan2 pada nik ajis biar kita tgk jawapan yang merapu dan tonggang langgang. Mungkin juga nik ajis boleh masuk maharaja lawak join kump.Jambu.

    ReplyDelete
  4. tanya nik aziz, kalau macam ni kena naik unta je lah sebab kereta adalah dari barat(kafir), dan undang2 jalan raya pun tak de dalam al-quran.

    ReplyDelete
  5. Sedih bila melihat komen2 dari 4 anonymous ni.. Sedih! Ya Allah, sucikanlah hati mereka..

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...