Habis Semua Negara Anwar Minta Campurtangan


KUALA LUMPUR - Yang Dipertua Dewan Rakyat Tan Sri Pandikar Amin Mulia tidak membenarkan seorang peguam Perancis, yang dijemput Ketua Pembangkang Datuk Seri Anwar Ibrahim, mengadakan taklimat di Bilik Taklimat, Bangunan Parlimen esok.

Perkara itu dinyatakan oleh Pandikar Amin dalam sepucuk surat rasmi kepada Anwar hari ini.

Salinan surat itu diedarkan kepada wartawan oleh Anggota Parlimen pembangkang Tian Chua.

Dalam surat itu, Pandikar menjelaskan kehadiran peguam Perancis berkenaan untuk membincangkan isu pembelian Scorpene mendapat bantahan rasmi daripada Majlis Ahli Parlimen Barisan Nasional (BNBBC).

"Bantahan itu dikemukakan demi menjaga kedaulatan dan nama baik institusi Parlimen supaya kekal terpelihara dan juga agar tidak dilibatkan dalam perkara seumpama ini demi keharmonian dan kesejahteraan negara," katanya dalam surat itu.

Pandikar Amin menjelaskan keputusan muktamad berkenaan adalah sejajar dengan arahan dan keputusan beliau dalam Majlis Mesyuarat Dewan Rakyat pada 8 Nov 2012 mengenai isu keselamatan Parlimen Malaysia dan penggunaan ruang sidang media dengan mengambilkira keistimewaan dan hak-hak Ahli Parlimen di bawah Peraturan Mesyuarat 93 dan 94.

"Ini adalah demi memastikan tahap integriti, keluhuran dan kedaulatan institusi Parlimen Malaysia tetap terpelihara sepanjang masa," katanya.

Beliau juga bersetuju dengan pendirian BNBBC iaitu jika agenda peribadi berkenaan hendak diperjelaskan bolehlah menggunakan ruang lain seperti ibu pejabat parti, pejabat Suaram atau lain-lain premis awam yang bersesuaian tanpa melibatkan institusi Parlimen Malaysia.

"Seharusnya sebelum tetamu undangan Datuk Seri (Anwar) dibenarkan masuk dalam kawasan Parlimen, suatu kebenaran perlulah diperoleh daripada saya sebagai Yang Dipertua Dewan Rakyat terlebih dulu.

"Namun demikian, sehingga kini saya tidak menerima sebarang permohonan rasmi daripada Datuk Seri (Anwar) melainkan surat yang memaklumkan kepada saya hasrat Yang Berhormat untuk membawa tetamu undangan yang dimaksudkan iaitu seorang peguam Perancis masuk ke Parlimen Malaysia," kata Pandikar Amin.

Dalam perkembangan lain Naib Presiden PKR Tian Chua berkata taklimat kes Scorpene itu akan diadakan di Hotel Changi Village Singapura pada jam 12 tengahari esok.

Puak pakatan kata demi kebenaran apa salahnya ??? Kebenaran apa ? Kebenaran cipta persepsi sehingga sanggup meliwat kedaulatan institusi Parlimen Malaysia ? Siapa peguam tu ? Peguam rasmi atau pendakwaraya kerajaan Perancis-kah ? Kalau peguam cap ayam yang boleh dibeli ditepi jalan tu tak payahlah ? Kerana peguam macam tu siapa-siapa pun boleh bayar untuk cipta fitnah.

Bukankah isu Scorpene ini adalah satu fitnah besar serta pembohongan yang telah dijelaskan oleh pendakwaraya kerajaan Perancis ? klik DISINI

Berapa banyak negara luar dah Anwar heret untuk campurtangan dalam urusan memfitnah keatas pemimpin dan negara, itu hari media Kompas di Indonesia pasal cincin Rosmah, tapi akhirnya media berkenaan mohon maaf diatas fitnah yang diarahkan oleh Anwar itu.

Beberapa hari lalu dengan kerajaan Australia, memang banyaklah, tak larat nak tulis, dan yang pasti semakin hari semakin rasa menyampah yang meluat-luat dengan sikap pengkhianat selaku peliwat antarabangsa ini. Anda Mampu Mengubahnya.

2 comments:

  1. bosan..muak..loya...x habis habis PELIWAT ANTARABANGSA ni punya cerita...LAHANAT BETUL!!!

    ReplyDelete
  2. Allah sedang tunjukkan perangaisebenar Brother Anuar Bin Ibrahim (BABI) ini secara tidak langsung utk org org yang mahu berfikir....

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...