Video - Kenyataan Khalid Sungguh Celaka, Ajak Umat Islam Keluar Agama

Kenyataan Khalid Samad adalah satu 'BALA' keatas umat Islam, HARAM untuk umat Islam memilihnya sebagai pemimpin, pengkhianat kepada agama, menggalakkan umat Islam untuk menjadi KAFIR, bukannya menyebarkan dakwah Islam, tapi menggalakkan umat Islam menjadi kafir, kebebasan kepala otak kau, itu kebebasan kau dengan Ambiga, bukannya kebebasan dengan sesama Islam, Islam baka itu anugerah wahai Khalid, apa punya manusia perangai macam ni, ishh kerana politik agama pun kau nak jual.

Rasulullah s.a.w bersabda: Perintahlah anak-anak kamu supaya mendirikan sembahyang ketika berusia tujuh tahun dan pukullah mereka kerana meninggalkan sembahyang ketika berumur sepuluh tahun dan asingkanlah tempat tidur di antara mereka (lelaki dan perempuan). (Hadis riwayat Abu Daud).  

Kemudian kepada umat Islam yang murtad pula, Ijma' ulama' dari mazhab yang lapan (Imam Abu Hanifah, Imam Malik, Imam Syafie, Imam Ahmad, Mazhab Zohiri, Mazhab Syiah Zaidiyah, Mazhab Syiah Imamiah dan Mazhab Ibadiyah) dalam perihal membunuh si murtad.

(Sila lihat Bidayatul Mujtahid, Ibn Rusyd, cet Dar Ibn Hazm, tahqiq oleh Majid al-Hamwi 4/1764; 'A'lam al-muwaqqi'ien, Ibnu Qayyim jld 5, ms 42; al-Majmu' 21/43, at-Tasyri' al-Jinaie al-Islami, Abd Qadir Audah, Al-Fiqh al-Islami, Dari Wahbah az-Zuhayli, Al-'Uqubah, Syeikh Abu Zuhrah, hlm 172)

Dari Yusof al-Qaradhawi mengatakan bahawa telah ijma' fuqaha' Islam bahawa hukuman bagi murtad adalah bunuh selepas Istitab. Perkara ini telah disahkan oleh Al-Allamah Imam Ibn Rejab al-Hanbali (w 795 H) di dalam kitabnya Jami' al-'Ulum wa al-Hikam (Syarh Hadith ke 14, cet al-Maktabah al-'Asriyah, hlm 134). Imam Muhd Abu Zuhrah (cendikiawan Islam terhebat di zamannya, w 1972 m) juga mengesahkan kesepakatan ulama' ini. (Lihat Al-uqubah, hlm 172)

Perihal menjatuhkan hukuman bunuh terhadap murtad ini juga telah dilaksanakan di zaman sahabat (selain Abu Bakar) oleh Mua'dz Jabal ra, Sayyidina Ali kw, (Rujuk Shohih Bukhari dengan syarah, Fath Bari, hadith no 6923) oleh Ibn Mas'ud setelah ditanya kepada Sayyidina Umar ra. (Rujuk Musannaf Abd Razak, 10/168, athar no 18707) Selanjutnya DISINI

Bagi kamu agama kamu dan bagiku agamaku, itu merujuk kebebasan beragama diantara orang Islam dan bukan Islam, bukannya kebebasan sesama Islam, dan bercakap atas dasar Islam bukan atas dasar politik, kenyataan Azmin Ali itu betul, soal dia nak bela Nurul Izzah itu soal kedua, tetapi kenyataannya itu tepat sebagai seorang muslim.

6 comments:

  1. khalid gereja ni masih islam lagi ke,bercakap mcm org kapir je,insyallah aku haramkan diri aku untu sokong manusia ini

    ReplyDelete
  2. islam yg kita pegang skg pun dah lemah apa lagi klu melayu islam ini dilepas bebas tampa ada yg memantau atau dicegah dari terus dimurtadkan oleh agama kristian, hindu, buddah, syiah, wahabi, al aqram dan ugama sesat yg lain. hancurlah puak2 ini apabila memerintah Malaysia yg akan menjadi negara ugama rojak. 1 keluarga akan ada berbagai2 ugama bercampur baur kehidupan ugama dari keturunan meraka. pakatan rakyat penghancur umah...

    ReplyDelete
  3. speechless....pemimpin yg xreti nak mmbela hak agama sendiri patot ke di sokong? jawabnya PRU nnt kite humban pakatan haramJADAH dlm lubang Najis..

    ReplyDelete
  4. Pakcu Rantau Panjang11/05/2012 10:07 PM

    Kadang-kadang kupasan terhadap isu agama bila berbaur politik sudah lari dari haq dan tujuan asal. Jangan meletakkan Islam itu terlalu liberal hingga ianya seakan pilihan barangan murah....syukurlah jika kita dilahirkan Melayu dan t secara terus dianugerah Islam jika tidak mungkin Khalid sendiri dah kena tukar nama lain dan pilihan agama lain seperti yang dia cakap kerana tak sengaja jadi Melayu.....walahualam....

    ReplyDelete
  5. Si Khalid Gereja ni faham ke apa yg nuruk izzah cakap????

    Sorang lagi mamat kayu (Azmin) pun cakap out of context!!!

    Dua dua memang cara berfikir tahap budak tadika

    ReplyDelete
  6. Wahai Khalid tentera Dajjal...

    Kau memang dah lama jadi anjing Liberal, cuma orang Shah Alam saja yang bodo nak mampos tak ada otak...

    Aku doakan kau bertaubat cepat-cepat sementara sihat sebelum sakit, hidup sebelum mati...

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...