Hairie: Doa 'KO BN' Ekstrem, Inikah Cara Islam Yang Pas Perjuangkan ?

Perbezaan diantara hidayah yang diterima oleh Al-Fadhil Ustaz Hairie Othman dan Ustazah Abby Abadi Al-Segerari tampak begitu jelas, ia boleh dilihat ketika memberi komen berhubung doa 'KO BN' oleh Nik Razi Nik Mat dimana Hairie agak terkilan dan tidak bersetuju dengan doa itu berbanding Abby yang sentiasa membuta.

Abby membuta biasalah ada sebabnya, cuba kalau dipinggirkan macam Hairie atau tidak diberikan apa-apa 'yang patut' mahunya dia nak support membuta macam tu, betul tak Abby ?

Masuk bab pinggir ni teringat pula kata-kata Mantan Mufti Perlis dulu mengenai artis berhijrah jadi sarjana Islam ni, dan beliau dirujuk sebagai berkata,

Yang menarik hari ini artis-artis yang baru masuk politik sehari dua pun seakan sudah menjadi ‘sarjana Islam'. Mula mengeluarkan hukum ke atas orang lain. Sambutannya hebat.

Modalnya bukan ilmu, tapi ‘wajah dan penampilan' yang memikat penganjur. Jika ‘ustaz' dibayar seratus dua, tetapi artis yang bercakap Islam dibayar beberapa
ribu ringgit satu ceramah.

Namun jika artis lelaki, ataupun artis wanita yang ‘
kurang comel', tidaklah seberapa sambutan dan bayarannya. 


Satu masa nanti jangan terkejut jika kenyataan Abby sudah tidak lagi membuta, kerana ketika itu Pas sudah ada penerima hidayah yang lebih muda dan cun daripada Abby untuk dijaja ke pentas-pentas ceramah Pas, dan ketika itu Abby mungkin hanya dijadikan kain buruk untuk mengelap apa-apa yang patut sahaja. Anda Mampu Mengubahnya..

2 comments:

  1. Abby umpama robot betina buatan Jepun yang diprogramkan.

    Ayat-ayat yang disebutkannya itulah modal basi lagi busuk yang dijaja oleh Pas sejak dulu sebagai umpan untuk menipu orang Melayu samada Melayu yang angan-angan nak jadi menteri atau yang baru kenal Islam dan nak masuk syurga secara tambang murah dengan mengkafirkan orang Islam lain.


    Abe T

    ReplyDelete
  2. Betina sundal bahan pemuas nafsu ulamak songsang pas.
    bakal calon menteri sundal pas.

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...