Video - Dr Zakir Naik Sangkal Fatwa Nik Aziz Mengenai 'Orang Umno Solat Tak Dapat Pahala'

Jika Ulamak terkemuka dunia seperti Dr Zakir Naik mengiktiraf Malaysia sebagai negara Islam diatas kebijaksanaan pentadbiran dengan penyebaran Islam secara intelek iaitu penerapan nilai-nilai Islam kedalam bangsa majoriti Melayu, sudah pasti pengiktirafan itu jujur kerana beliau tidak punyai apa-apa kepentingan sebagaimana Ulamak mulut berus Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

Dalam satu forum Dr Zakir menjawab soalan mengenai salah faham  tentang Islam yaitu jika Islam agama keamanan, kenapa ia disebarkan dengan pedang, Dr Zakir memulakan bicaranya dengan menjelaskan pengertian Islam, secara ringkas dimana Islam bermaksud mengabdikan atau menyerahkan diri kepada Allah Taala.

"Islam adalah agama yang mahu menyebarkan keamanan ke seluruh dunia, tetapi terdapat beberapa individu yang tidak mahu keamanan didunia demi kepentingan mereka, agar mereka boleh miliki faedah tertentu , demi kepuasan material mereka, dan kita tahu mereka memang wujud".

Sambung Dr Zakir lagi, "dan adakah kamu tahu pada hari ini terdapat 14 juta orang arab yang menjadi penganut agama Kristian koptik, Kristian koptik bermaksud mereka adalah Kristian sejak lahir, jika muslim mahukan, kita boleh tukar agama setiap orang arab pada hujung pedang, namun 14 juta Kristian koptik ini yang berdarah arab adalah saksi bahawa Islam tidak disebarkan melalui pedang"

"Dinegara asal saya, muslim telah memerintah India lebih 1000 tahun, jika kita mahukan, kita boleh tukar agama bukan Islam di penghujung pedang, tapi kita tidak lakukannya, hari ini terdapat 80% kaum India yang bukan Islam, 80% kaum India yang bukan Islam ini adalah saksi bahawa Islam tidak disebarkan melalui pedang"

Seterusnya Dr Zakir memberi contoh penyebaran Islam dengan hikmah dan kebijaksanaan sebagaimana di Indonesia yang sememangnya tekenal kerana punyai populasi tertinggi orang Islam di dunia, namun Malaysia juga turut disebut oleh beliau biarpun Malaysia bukanlah antara 10 negara yang punyai populasi umat Islam tertinggi didunia.

Pasti kita tertanya apa istimewanya negara kita apabila ia dikaitkan dengan Islam ia menjadi sebutan tokoh Islam terkemuka dunia seperti Dr Zakir ini, sedangkan pemerintahnya dikalangan orang-orang Umno yang disifatkan oleh Ulamak nyanyuk sebagai solatnya tidak mendapat pahala. 

Sedangkan dunia mengiktiraf Malaysia sebagai sebuah negara Islam yang mempunyai pentadbiran yang baik disamping penyebaran Islam melalui kebijaksanan apabila penerapan nilai-nilai Islam keatas kaum majoriti yaitu Melayu dilihat mencatatkan perkembangan umat Islam yang agak baik.

Begitu juga dengan pandangan Mufti Perancis yang fasih berdialek 'Kelate' Dr. Sheikh Mohamad Abdul Aziz Ghonn, beliau turut mengtakrifkan Malaysia sebagai sebuah negara Islam, jadi siapalah sangat Mursyidul Am Pas Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat itu untuk menafikan Islam yang dibawa dan diperjuangkan oleh Kerajaan Umno BN ini sehingga tergamak mengatakan orang Umno yang mendaulatkan Islam di Malaysia ini solatnya tidak mendapat pahala dan secara tidak langsung turut mengkafirkannya.

Bagaimanapun terpulanglah kepada penilaian anda untuk mempercayai kata-kata Ulamak nyanyuk yang mempunyai kepentingan politik atau Tokoh Ulamak terkenal dunia yang bebas dan berkecuali tanpa ada apa-apa kepentingan. Anda Mampu Mengubahnya.

36 comments:

  1. maaf saya nak sebut di sini.....TARAF Dr. Zakir & Dr Mohamad Abdul Aziz dgn NA adalah amat berbeza dr segi konteks pandangan penganut PAS

    Rakyat Malaysia amnya & UMNO khususnya MAJORITI telah tahu siapa NA sebenarnya di kalangan penganut PAS......Ust Budak dgn JELAS menyatakan/menyamatarafkan NA dgn Nabi Muhammad SAW walaupun Nabi Muhammad SAW itu sendiri telahpun diRENDAHkan tarafnya oleh NA.

    walaupun taraf NA diibaratkan sama dgn Nabi SAW, namun NA adalah LEBIH DARIPADA ITU pd pandangan penganut PAS....kenapa saya ata begitu?.....kunci utama adalah ANGGUK-ANGGUK & GELENG-GELENG segala yg keluar dr mulut NA tanpa menggunakan akal utk menghadam kebenaran & kekhilafan yg ada.

    segala kata NA yg bertentangan dgn Al-Quran (samada JELAS/MANTIK) bukan shj diterima, malah dipraktikkan oleh penganut PAS. Ini menjadikan NA seolah2 lebih tinggi dr agama Islam itu sendiri.....seruan yg dinyatakan dlm Al-Quran secara jelas dilanggar oleh NA & penganut PAS

    saya YAKIN, jika ayat2 penafian betul2 keluar dr mulut maulana2 agung dlm dunia Islam di Malaysia, penganut2 PAS ni sudah pasti melabel mereka SUDAH DIBELI UMNO, ANJING UMNO etc. Ini menunjukkan ahli2 UMNO itu bg mereka adalah seBURUK-BURUK makhluk yg diciptakan Allah & WAJIB ditentang walau menggunakan nyawa sekalipun.....bukankanh ini JELAS cara pemikiran SYIAH, YAHUDI ZIONIS & musuh2 Islam lainnya?....hanya yg membezakan PAS dgn musush2 Islam itu adalah mereka berada dlm SAF POLITIK menggunakan ISLAM mengikut lunas undang2

    jika PAS tidak didaftarkan sbg parti politik, sudah tentu parti/pertubuhan ini dianggap staraf kerajaan langit Ayah Pin

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maaf.. pas bkn agama .. ia sebuah parti politik yg perjuangkan agama islam dan astaghfirullahalazim! Xprnh lgsung nk sama tarafkan Rasulullah s.a.w dgn tok guru nik aziz ... yg ada adlh rasa hormat kpd tok guru sbb beliau mengikuti sunnah Baginda ...bagaimana tok guru ikut sunnah Baginda yg tu awk kena selidik sendiri melalui saluran yg benar bg mengelakkn awk ni terus sebar benda x betul=fitnah psl to guru ... nmpk sngt awk menulis begini kerana tidk mengenali tok guru dgn lbh mendlm !

      Delete
    2. Maaf.. pas bkn agama .. ia sebuah parti politik yg perjuangkan agama islam dan astaghfirullahalazim! Xprnh lgsung nk sama tarafkan Rasulullah s.a.w dgn tok guru nik aziz ... yg ada adlh rasa hormat kpd tok guru sbb beliau mengikuti sunnah Baginda ...bagaimana tok guru ikut sunnah Baginda yg tu awk kena selidik sendiri melalui saluran yg benar bg mengelakkn awk ni terus sebar benda x betul=fitnah psl to guru ... nmpk sngt awk menulis begini kerana tidk mengenali tok guru dgn lbh mendlm !

      Delete
    3. Maaf.. pas bkn agama .. ia sebuah parti politik yg perjuangkan agama islam dan astaghfirullahalazim! Xprnh lgsung nk sama tarafkan Rasulullah s.a.w dgn tok guru nik aziz ... yg ada adlh rasa hormat kpd tok guru sbb beliau mengikuti sunnah Baginda ...bagaimana tok guru ikut sunnah Baginda yg tu awk kena selidik sendiri melalui saluran yg benar bg mengelakkn awk ni terus sebar benda x betul=fitnah psl to guru ... nmpk sngt awk menulis begini kerana tidk mengenali tok guru dgn lbh mendlm !

      Delete
  2. Visit Freemalaysiakini2.com No subscription needed.

    ReplyDelete
  3. tgk video zakir naik 2 xde pun kaitan dgn ucpan tuan guru nik abdul aziz???hairan..admin,sila lihat video penuh ucapan tuan guru,bkn tgk sekerat2 dan video2 yg sudah di edit..kerana media,smua kebaikan yg telah di buat cuba di burukkn..masyallah malaysiaku..

    ReplyDelete
    Replies
    1. admin menggunakan MANTIK utk mengaitkan ucapan NA dgn Dr. Zakir....jika dilihat secara LURUS mmg tiada perkaitanpun dgn SOLAT TAK DA PAHALA dr NA.....:)

      cubalah beri link utk video penuh ucapan NA suapay senang pencerahan/penelitian & perbandingan dibuat

      tapi dr gaya penulisan saudara yg hanya meletakkan TITLE TUAN GURU pada NA sudah menunjukkan taraf ilmu Dr Zakir adalah lebih rendah dr NA.

      Delete
    2. Beristifar wahai teman pemgampu pr siapa kita hanya manusia biasa yang boleh menilai sembahyang sesama manusia kau ingat NA malaikat yang mencatit amalan dan ibadah setiap insan.

      Delete
    3. Nik Ajis ni aku tak amik ilmu dia pun tak apa lah ... ....

      Delete
    4. Kita yang taraf rendah ni nak hina2 ulamak pesal , ilmu tu dah sama taraf dengan ulamak ke

      Delete
    5. Kita tak boleh bandingkan ilmu orang lain sebab hanya allah sahaja yang tahu tahap ilmu hambanya

      Delete
  4. ingat dosa pahala wei.. masalah sekarang ni silap cakap leh jadi fitnah.dengar la betul2 dan baru buat fakta. jangan jadikan kami ni orang yang ditipu dan dianiaya. Ingat kami boleh guna pedang malam kami bila-bila masa sahaja sebab kamu membawa kami ke dalam golongan kamu.

    ReplyDelete
  5. Ilmu MANTIK ni ilmu setan...apa tidaknya bercakap lain, maksud lain, buat lain. Berkecek tidak jelas, bila sapai peringkat nak faham, masing-masing buat fahaman cara sediri...napaklah NA seolah-olah terlalu tinggi ilmunya, dia sorang jah yang tau segala-gala nya, melebihi orang lain.

    Golongan ni masa kerajaan Abbassid dulu banyak dipenggal kepala oleh kaum Mogol yang menawan kota Baghdad, buku-buku karangan mereka dibakar sehingga hitam air sungai Tigris oleh dakwatnya.. kerana mereka terlalu dan terlampau dalam membuat tafsiran agama, menyempit mana yang perlu terbuka, memanipulasi kejahilan, menjadikan golongan mereka borguois, dipandang tinggi dan untouchable oleh marhaen.

    Mereka ini menjajah pemikiran beragama dan membawa kegelapan dalam syiar Islam, sedangkan Islam itu sendiri adalah kebebasan dari taghut.

    ReplyDelete
  6. Ilmu mantik. Hujah dan natijah.

    Hujah 1: Solat org UMNO atau PAS atau siapa shj tiada pahala jika tolak islam

    Hujah 2: UMNO tolak islam

    Natijah: Solat org UMNO tiada pahala.

    Mohon rakan-rakan dr kumpulan PAS menerangkan islam bagaimana yg dilaksanakan PAS yg tidak dilaksanakan oleh UMNO, hingga terlalu celupar menuduh UMNO tolak islam?

    Jika PAS melaksanakan islam sekadar sebagaimana yg dilaksanakan oleh UMNO malah lebih rendah lagi, maka natijah dr hujah Nik Aziz juga membawa maksud solat org PAS juga tiada pahala. Maka samalah taraf kita ahli UMNO dan ahli PAS.

    ReplyDelete
  7. alahaiii aku dah baca harakah dari tahun 1985 lg bebb...

    setiap kali nik aziz tersepittt dengan hujahhnyaaa maka ayat standard yg nik aziz akan kata ialah akhbar pentik silap kontekss...

    kalau zaman skrg di ambil video nik aziz hukumkkan umno kapir....pencacaii mereka akan kata video ambil sekerat2...

    jawabbb la korang nnt didepan Allah swt yeee....

    nak masuk syurga Allah swt kene ikhlass...

    kalau dah tgk video anwar balon amoiii pun masih kata bukan anwarr.... jawabbb la kau sendiri depan Allah swt nnt...


    ReplyDelete
  8. usahlah jadi terlalu naif...siapakah yg menjadi batu penghalang pelaksaan hudud di kelantan...dgn pr setidak2nya tiada munafik penghalang hudud itu dilaksanakan...pada ketika itu barulah boleh kamu melihat dan kebenaran perjuangan pas...sekarang ini kamu hanya boleh lihat penentangan umno sebagai pemerintah menghalang pelaksanaan dan menolak islam...jika nak dikatakan kezaliman dan penyelewengan umno sudah tidak terkira rasanya...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jgnlah terlalu naif.. Skrg yg boleh dilihat hanyalah ceramah. Bolehkah hudud terlaksana hanya dgn berceramah shj?

      Delete
    2. sembang lebih ..PAS memang kaki konar baring, kaki ping , kaki rempit ..bila tak mampu buat , mulalah dia konar baring tuduh macam macam .. kata ada yang halanglah ... Kuasa negeri ada dalam tangan beb .... DAP pun kau dah peluk erat erat ..apa takut lagi ...????
      Sembang je lebih ... kalau berani PAS perintah Selangor lah ...gitu gitu undi PAS pun lebih banyak dari PKR ... DAP pi mamposlah ...oooppsss sory terlupa tahaluf siyasi ... ni satu lagi contoh betapa hipokrit nya PAS ... UMNO kawan dengan MCA konon kafir ..khaaakkk pttuuuihhhh .....

      Delete
  9. ceramah itu utk dakwah disamping usaha menyampaikn kesedaran kepada manusia agar setidak2nya memberi peluang hudud dijlnkan tanpa gangguan dan tentangan .. terutama gangguan penentang dari pemerintah zalim dan munafik seperti bn..

    ReplyDelete
  10. mana lebih penting?Ingat Allah atau Hudud?

    ReplyDelete
  11. Ingat Allah adalah lebih penting. Tapi bila kita ingat Allah kita mesti sedaya upaya mengikuti kehendak Allah. iaitu Allah mahu undang-undangnya dilaksanakan. Jika cinta, mesti buktikan melalui perbuatan. Cakap cinta dan ingat Allah, tetapi serang Allah dari belakang. Contohnya tak pakai tudung, tolak hudud, serang alim ulamak yang memperjuangkan hudud. Hidup hanya 60-70 tahun. Dalam kubur lihat siapa yang menang bila menentang hukum Allah. Didunia ulamak sentiasa salahh, tapi dalam cuba cakap hudud tak penting dan tak dapat dijalankan. Cuba minta pertolongan Allah jika dapat....

    ReplyDelete
  12. ulama yg perjuangkan hudud? bile soh buat hudud, ape die ckp? draf tak siap lagi beb.. 23th perintah klate, tak siap2 lagi draf???? yg dok usung g ceramah tu hudud mane? yg nak laksanakan hudud mane pulak? tak yah ckp kerajaan BN tak amal Islam la.. tgk la negeri sendiri tu adalah Islam diamalkan kat situ? tak pyh kupas byk, ckp pasal sampah je.. bukanke Islam menuntut menjaga kebersihan?

    ReplyDelete
  13. satu lagi blog dan tajuk admin yang takda faedah dalam perdebatan untuk kelangsungan betapa islam itu indah dan syumul..

    Apatah lagi tujuan blog ini propaganda dan provokasi semata mata..

    ReplyDelete
  14. Jangan campur aduk'kan Agama, dengan kepentingan politik. Tetapi berpolitiklah, dengan berdasarkan Agama, Inshallah kamu akan dituntun ke jalan yg benar dalam berpolitik, bernegara dan dalam urusan pentadbiran.

    ReplyDelete
  15. Jangn Kita bergaduh sesama kita... Admin bukan orang Islam pun..

    ReplyDelete
  16. BERTAUBATLAH ADMIN DAN PENYOKONG UMNO,,, ORANG UMNO TAK SALAH SEBENARNYA , TAPI SIKAPNYA YG SALAH,,,,

    ReplyDelete
  17. Nabi kata kalu nak tahu siapa sbnrnya seseorang tu disisi Allah dan keadaannya di alam sana , tgk apa yg orng muslim kata tntang orng trsebut slps beliau mati kalu perkara y baik2 maka baiklah keadaan orang itu dialam sana...

    ReplyDelete
  18. Tngklh buktinya slps tok guru nik aziz meninggal , boleh kata semua yg kenal tok guru x kira la pro-pembangkang / pro-kerajaan ckp bnda yg baik2 je psl tok guru ... yg pergi usung jenazah beliau pom ramai sngt ... even media massa y pro-kjaan pm bleh siar live pasai tok guru kita
    Xthu nk ckp apa lg la utk mereka yg duk cerca ulama' pewaris nabi ni... ni la payah bila xkenal betul2 tp suka2 hati je ckp mcm2 benda xbtl psal tok guru...

    ReplyDelete
  19. Dah la tu admin, faham betul-betul apa yg tok guru nak bgtau kita .. sdey baca benda macam ni .. inilah akhir zaman, ulama yg sampaikam agama dan pesanan nabi ditomah hbs-hbsn ... kita yg x tahu agama belajar la dr yg tahu bkn sedap-sedap ikut nafsu marah benci je!
    Still tk nmpak perkaitan dr.zakir naik sangkal tok guru kalu pnerangan psal islam ini agama perdamaian tu nmpk la...

    ReplyDelete
  20. PERMANENT DOCTOR NEEDED - URGENT !!!

    We are Owner and Operator a General Practice (GP) Clinic in Bandar Sungai Long, Bangi and Putrajaya (Presint Diplomatik - Klinik Pakar KASIH).

    We are looking for a dedicated Medical Officer Requirements at Bandar Sungai Long Clinic:-
    Lady doctor
    MBBS or equivalent from a recognized institution approved by Ministry of Health Malaysia
    Possess valid Annual Practicing Certificate
    Registered with Malaysia Medical Council
    Minimum 2 years working experience in Obstetric & Gynecology
    Attended an Obstetric Life Saving Skill
    Attended A Neonatal Resuscitation Program
    Working hours negotiable with minimum on-call
    Very attractive salary RM7,000 (starting)
    Kindly please send to recommend CV to: aznial@gmail.com

    Clinic information:-

    PUSAT RAWATAN SUNGAI LONG
    NO. 12 JALAN SL 1/13
    BANDAR SUNGAI LONG
    43000 KAJANG
    SELANGOR
    TEL / FAX: 03-90114833

    ReplyDelete
  21. sesungguhnya... fakta mengkafirkan penyokong UMNO... tidak disangkal oleh arwah maka fahaman ini akan terus tertanam ke tulang hitam para penyokong PAS... siapa yg berdosa sebenarnya kerana semua kita ini milik Allah dan mmg kembali kepadanya... ya Allah.... apa dah jadi dengan manusia yg penuh ilmu agama ni di akhirat sana....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Udah2 le... org ajak bersatu, bkn ajak berpecah sesama islam..bersatulah kta untuk islam, kerana hanya islam mampu membawa keamanan kepada seluruh umat manusia. Sbb apa, sbb islam itu adil.

      Delete
  22. Hebat hebat belaka manusia sekarang...main taip je ikut suka hati...kebal la sangat kulit tu Nak Menahan api Neraka...caya la...Malam sebelum pejam Mata bacalah apa yang patut...mana tau ajal dah tiba...Taubatnya Tak sempat pulak....klu lancar kalimah suci...Syukur...babit babit rasulullah dalam cerita Korang...memang dahsyat la korang

    ReplyDelete
  23. Kamu penyokong umno suka sngt pandang jijik kt org pas, seolah2 penyokong pas dungu, kolot fanatik n etc. Dua2 parti sama je, umno pn ada fanatik, contohnya kamu. Yg salah kt parti umno smua buat senyap walaupun tahu skandal2 tu btl, ada jgk yg bodoh xnk percaya walaupun bnyk bukti. Sy penyokong pas, hormat tokguru nik aziz, tp xde la smpai pike tok guru perfect xpenah buat silap. Hormat sbb matlamat tok guru, usaha yg dia curah, hasil yg klantan dpt skrg. Klau zaman umno perintah klantan dlu kmpg aku ni jd pusat maksiat. Tp yg bagus nya umno dia bg kroni2 dia tender2 besar. Smpai anak cucu bleh rasa, contoh aman razak, yamut, mofaz yg dpt AP utk import kete luar negara.

    ReplyDelete
  24. Zakir Naik boleh periksa solatnya.

    Nik Aziz jga boleh periksa solatnya.

    Umno jga boleh periksa solatnya.

    KITA JUGA BOLEH PERIKSA SOLAT KITA.

    Utk apa kita nak pertikai solat solat Zakir Naik,Nik Aziz & Umno?

    Periksa cara anak bini kita bpakaian betul2 sudah ikut syariat Islam kah?

    Zakir Naik kata kpd org kristian; ikutlah Al Kitab & jangan ikut gereja.

    & adakah zakir naik suruh kita ikut dia atau Al Quran & sunnah?

    Ahmad Deedat guru kpd zakir Naik sendiri pun ada pendapat tersendiri ttng SYIAH.pandangan Ahmad Deedat kpd Syiah tidak spt pandangan kita yg sangat meluluh & tanpa hujah.

    Kalau benar kita sunni periksalah cara kita bpakaian,anak bini kita betulkah sunni?

    Nik Aziz dgn pandangan & hujahnya.
    Zakir Naik dgn pandangan & hujahnya.

    Tapi periksalah Al Quran & Hadis.

    Paling penting periksa diri kita masing2.

    Nik Aziz Istrrinya tutup aurat ikut syariat.Isteri kita bagaimana pula cuba tanya zakir naik apa pendapatnya pula.

    Becakap ttng negara Islam adalah pandang umum stiap ulama.

    Tapi contoh daulah Islamiah yg sebenar adalah spt yg dtunjuk oleh Nabi d Madinah & makkah???.

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...