Video - Nik Aziz Kata Tuhan Tanya "Aku Beri Tangan Mu Pangkah MENATE Apa ?

Benarkah diakhirat nanti Allah Taala akan menyoal hambanya sebagaimana soalan yang diberitahu oleh Mursyidul Am Pas Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat yaitu "Aku buwi (beri) tangan mu pangkah MENATE (binatang) apa?"

Dasyat sungguh soalan, kerana apa ? Kerana Nik Aziz kata Tuhan pun mencarut, jika begitu macam mana kita nak jawab, adakah bagi penyokong atau pemangkah Pas akan menjawab "Aku pangkoh MENATE Pas atau MENATE Nik Aziz". Begitukah ?

Ganas sungguh ajaran Islam ni ya, perkataan ang digunakan pun boleh mencerminkan fahaman yang bagaimana dibawa oleh seseorang itu, perkataan MENATE, dialek Kelantan, adakah satu perkataan biasa yang beradab ? Gk orang Kelantan, jika anda juga orang Kelantan, apakah perkataan MENATE itu menjadi kebiasaan digunakan oleh anda dan keluarga anda ?

Jika anda panggil anak anda yang bernama Nik Aziz contohnya, Nik Aziz!!!...adakah anak anda yang bernama Nik Aziz itu akan menjawab, "MENATE apa gak ayah", jika begitu perkataan MENATE itu adalah satu perkataan yang beradab dan biasa digunakan.

Namun kenapa Nik Aziz hanya menggunakan MENATE itu bilamana ia berhubung dengan politik iaitu mu pangkah MENATE apa? Kenapa Nik Aziz tak kata "Aku beri mata mu tengok MENATE apa?" Itulah yang menunjukkan agama bila dicampur dengan politik jumud Pas ianya menjadi buruk, rosak, ganas dan memupuk kebencian. Anda Mampu Mengubahnya.

13 comments:

  1. POK nik Nok tanya MUUU ALLAH tanya macam tu juga ke kat Orang Islam dinegara lain!

    ReplyDelete
  2. Kawe pangkah gasing....hehehe..

    ReplyDelete
  3. Wahyu dah putus, Nabi saw dah wafat. Tok Cik tu jumpe mane ye Tuhan tanye gitu ? Dusta atas nama Tuhan, dicelakakan Allah swt 3 kali dlm satu ayat, rujuk Al Baqarah 79.

    ReplyDelete
  4. pok nik tua kutuk pangkah mukanya sendiri dengan taik, jadilah mukanya muka taik busuk akhir zaman....kekkehkeh.

    ReplyDelete
  5. semua yg komen di atas pergi jahanam...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kau sama pok nik pegi jahanam!!!!

      Delete
    2. ada jugak org buta tuli pekak badak... lupakanla NA..banyak sangat dah merapu...

      Delete
  6. Tangan itu juga akan ditanya ada tak sain utk bagi konsesi balak kpd kroni2 PAS PIS PUS.....jika ada maknanya tangan itu telah merompak hak rakyat.......

    ReplyDelete
  7. Hudud bagi pemimpin yang mencuri harta rakyat adalah diPOTONG TANGANnya.

    ReplyDelete
  8. Allah beri tangan , mata, kaki dan sebagainya.., termasuk OTAK.

    Dengan tangan, dengan otak dan dengan keimanan, aku tolak PAS dari memegang tampuk pemerintahan di Kelantan dan Malaysia kerana telah melacurkan ugama mengikut selera pemimpin mereka. Kalimah suci Allah sanggup dibenarkan digunakan oleh orang2 Kristian di dalam bible mereka demi mendapatkan sokongan bagi menguatkan kiasa pemimpin2 PAS.!

    ReplyDelete
  9. sebelum PAS ditubuhkan di Msia ni, Islam telah datang dulu..dan Pok Nik ni pun kemudian juga...tapi jasa pedagang-pedagang arab,India,Pakistan dalam memperkenalkan Islam di Semananjung Tanah Melayu ini terlalu besar jasanya berbanding jasa Pok Nik ni...dan adakah Islam yg mereka perkenalkan sepertimana yg difahami oleh Pok Nik? adakah jika tidak tertegaknya (hukum hudud PAS) maka semuanya akan jadi kafir...andaikata jika ini maksud ugama Islam seperti yg difahami oleh Pok Nik, adakah Islam ini dapat bertapak di Tanah Melayu ini....sedangkan Haji Hadi mengatakan hudud hanya 0.001% sahaja kepentingannya dan ada perkara-perkara lain yg lebih diutamakan...maka dimanakah letaknya pegangan Pok Nik ini..

    ReplyDelete
  10. dengan izin Allah S.W.T pd PRU kali ini aku akan pangkah BN selepas 3 kali aku penyokong tegar PAS..tidak lg aku panggil mung TGNA tapi cukupla dgn ajis @ nik ajis saja..Bersekongkollah mung dgn DAP yg terang2 musuh agama,bangsa dan negara..mung ingat mung blh buat keputusan lain slps menang p.raya,mung silap..mrk lbh cerdik dr mung..mung buat la fatwa2 krn kepentingan pol mung..mung sedar @ tidak mung ni bahaya kpd agama,bangsa dan negara di sebabkan kata2 dan pengaruh munng..orang nak melayu bersatu mung tak endak..apapun harapan dan doa agar PRU yg dikatakan ibu segala PRU selama ini tidak menjadi MENANG SORAK KAMPUNG TERGADAI kepada orang melayu dan bumiputera.

    ReplyDelete
  11. Ulama yang baik adalah ulama yg kata-katanya dan tingkahlakunya penuh dgn kebaikan serta memberi faedah kebaikan kpd org lain.dia tahu berkata-kata ada batasnya. Tp Nik Aziz ini serupa dgn ahli-ahli politik di Zaman Saidina Ali ra. atau di zaman Bani Umayyah Bani Abassiyah sehingga ada yg sanggup mencipta hadis palsu utk menyokong PUAK nya.

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...