Video - Nik Amar: Exco Dan Wakil Rakyat Hanya Istihar Harta Kepada Nik Aziz Sebab Tiada Harta

Layakkah Pas untuk menawarkan pahala dan syurga kepada penyokong mereka ? Tentunya sama sekali tidak layak, jika ia berlaku! Itu semua sesat lagi menyesatkan. Asasnya jelas, Pas hanya bercakap saja tentang Islam, tapi perlaksanaan tidak ada, setakat nak bercakap, burung gembala kerbau pun boleh bercakap jika diasah lidahnya.

Salah satu prinsip Islam ialah mengamalkan ketelusan, apakah ada ketelusan diantara pimpinan didalam Pas ? Perkara yang paling pokok dalam pentadbiran ialah menjaga amanah rakyat serta memperjalankan tanggungjawab yang telah diamanatkan.

Namun begitu, kenapa pimpinan Pas takut untuk mengistiharkan harta mereka kepada rakyat selama mana mereka memegang tampuk pemerintahan, sedangkan kita semua tahu Pas sering melaung-laungkan dasar Islam dan akan melaksanakan hukum Hudud sekiranya mereka diberikan kuasa.

Sebelum perlaksanaan hukum Hudud, ada baiknya rakyat mengusulkan supaya pemimpin-pemimpin Pas ini mengistiharkan harta mereka supaya ia boleh dijadikan asas akan keikhlasan Pas didalam melaksanakan syariat Allah itu, tidak kena sakan kiranya terus terkam untuk perlaksanaan hukum Hudud tanpa memperlihatkan kelayakkan mereka didalam melaksanakannya.

Nilai-nilai keadilan, jujur dan amanah perlu ada bagi setiap pemimpin Islam, tanpa membuktikan nilai-nilai itu bagaimana kita boleh percaya mereka benar-benar dikalangan orang yang layak, antara kelayakkan yang perlu ada, WAJIB pimpinan Pas istihar harta mereka, buktikan yang mereka berpolitik bukan untuk mengumpul harta dan kekayaan, mereka benar-benar ingin perjuangkan Islam, mereka tak sempat nak bermewahan selain mereka sentiasa takut kepada Allah.

Jika itu telah Pas lakukan, maka tidak syak lagi akan niat ikhlas pemimpin mereka dan tidaklah rasa kekok, meluat nak muntah jika dengar mereka sebut 'sokong Pas boleh pahala', dan sebagai umat Islam kita wajib mengundi mereka, jika sebaliknya Undilah Barisan Nasional. Anda Mampu Merngubahnya.

Hentikanlah alasan bodoh, sesungguhnya ia begitu jumud lagi lapuk dan sama sekali tidak boleh dipakai.

2 comments:

  1. Wakil rakyat Pas X de harta banyak.. Hhahaha..

    ReplyDelete
  2. SALAM SEMUA...... X DE HARTA BANYAK ? BETUL KE ? ISTIHAR KEPADA MB SAHAJA ? TAK BOLEH KEPADA UMUM ? BOLEH KE KALAU PENCURI ISTIHAR HARTA KPD PENCURI ? ATAU PEROMPAK ISTIHAR HARTA KEPADA PEROMPAK ? APA LA NAK JADI DENGAN KELANTAN KU SEKARANG.....

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...