Video - Kickdefella: "Husam Arahkan Saya Jatuhkan Menantu Nik Aziz, Saya Jadi Mangsa"

Bekas Pegawai Khas kepada Datuk Husam Musa, Syed Azidi Abdul Aziz membuat pendedahan mengenai arahan Husam supaya beliau menjatuhkan Abdul Ariffahmi Abd Rahman yaitu menantu Menteri Besar Kelantan Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat beberapa tahun lalu dengan pembongkaran beberapa skandal.

Selain itu Syed Azidi juga turut mendedahkan musuh-musuh politik Husam didalam Pas antaranya ialah Adun Meranti, Nasaruddin Daud dan spenderman Mustafa Ali, pada masa sama beliau turut menyentuh berkaitan isu pokok yaitu mengenai pentadbiran Pas Kelantan yang disifatkannya sebagai gagal, bohong, beralasan, zalim serta bodoh didalam menguruskan aset rakyat sepanjang 23 tahun Pas memerintah di Kelantan yang menyebabkan penderitaan kepada rakyat.

Syed Azidi dalam satu forum penerangan mengenai pembohongan Husam dan Pas turut mencabar Husam untuk berdialog dengan beliau selain membuat ujian poligraf bagi menentukan samada Husam tergolong dikalangan golongan kambing jamnapari ataupun kambing boer.

Apa yang dibangkitkan oleh Syed Azidi itu seharusnya dijadikan sempadan dan dinilai secara keseluruhan, terutamanya masalah air yang setiap hari dan sepanjang masa terpaksa ditanggung oleh rakyat Kelantan.

Dalam pada masalah ekonomi rakyat yang disebabkan kurangnya peluang pekerjaan, rakyat Kelantan turut dibebani dengan kos-kos yang tidak sepatutnya ditanggung akibat ketiadaan air ini, antaranya seperti kos membeli air mineral, pemasangan pam air, bayaran bil angin, alternatif modified paip dsbnya.

Kesimpulan dari bebanan itu, adalah sangat tidak wajar jika rakyat Kelantan terus memilih Kerajaan Pas untuk mentadbir negeri ini, dan kita yakin hari ini seluruh rakyat sudah sedar dengan hakikat tersebut.

Justeru semua pihak perlu peka, dan tidak mengambil pendekatan menambahkan lagi penganiayaan terhadap rakyat Kelantan, khasnya mereka yang bersekang mata berjuang sehabis daya untuk menumbangkan rejim Pas di Kelantan ini. Kerana sikap tidak amanah seperti itu pasti tidak akan bertahan lama sebelum menyusulnya kebenaran.

Sebagai rakyat yang berkuasa menentukan kuasa dengan izinNya, ia harus mengambil tindakan yang positif mengadili situasi agar kesongsangan itu tidak terpalit semula kepada diri sendiri. Kebenaran itu penting untuk dinyatakan, keberanian wajib ada untuk mempertahankan, keadilan itu perlu didalam penghukuman, kebangkitan pasti bermula selepas kezaliman. Anda Mampu Mengubahnya.

2 comments:

  1. skrng ni husam dok serang kerajaan kelantan...ayuh sesiapa yg pernah jadi mangsa politik husam masa dia exco dulu ..tampillah dan dedahkan siapa husam sebenarnya...ambo pun nok tau cerita sebenar.

    ReplyDelete
  2. dedah dedah dedah apa kerja jahat husam..ambo pun nok tahu

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...