Nik Aziz: "Tak Masuk Islam Tak Apa, Asalkan DAP Guna Lambang Pas"

Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, tindakan DAP yang mahu menggunakan lambang Pas  juga  menunjukkan kesepakatan Pakatan Rakyat yang sebelum ini didakwa tidak bersatu dalam perjuangan.

"Ambo (saya) dapat panggilan, kata DAP tidak boleh guna roket, nak guna lambang Pas, boleh sangat, kalau betul (pendaftar Pertubuhan) tidak benar guna, esok (hari ini) DAP akan guna lambang Pas, ini bermakna mereka boleh terima Islam.

"Tidak masuk Islam tidak mengapa tetapi ia boleh mengurangkan Islam fobia, tak payah cakap banyaklah Umno," katanya semasa ucapan memperkenalkan calon Pas Pengkalan Chepa di sini semalam.

Nik Aziz mendakwa, Pas tidak seperti Umno yang sanggup menjaga hati MCA yang jelas menolak Islam melalui kenyataan beberapa orang pimpinannya.

Dalam ucapan itu, Nik Aziz turut mengakui terdapat pemimpin DAP yang menghubunginya untuk mentafsir ayat Al-Quran.

"Saya selalu dapat panggilan tengah malam dari orang Cina yang bertanya terjemahan al-Quran, ini pemimpin DAP sekarang," katanya.

Perkara ini umum mengetahui dimana Pas sememangnya bersedia mempergunakan apa sahaja untuk dipergunakan oleh DAP, kalau sebelum ini kalimah Allah, ayat suci Al-Quran dipergadaikan hasil hubungannya dengan DAP, jadi apalah besar sangat dengan logo kosong yang tak punyai nilai itu.

Sementara itu, Naib Presiden Pas, Datuk Husam Musa berkata, partinya terbuka sekiranya Jabatan Pendaftaran Pertubuhan (RoS) menghalang DAP menggunakan lambang sendiri.

"DAP boleh guna lambang Pas pada PRU13 ini sekiranya RoS tidak membenarkan parti demokrat itu menggunakan lambang sendiri.

"Penggunaan lambang Pas ini secara tidak langsung menampilkan kesatuan dalam dalam Pakatan Rakyat (PR)," katanya ketika sidang media hari ini.

24 comments:

  1. rasanya kalau terjadi pada kerajaan pasti PAKAR FATWA PARTI AJARAN SONGSANG nie hentam cukup2 umno tp demi DAPig semua blh,ntah2 kalau DAP nak ceramah dalam masjid pun nik aziz bagi lampu hijau

    ReplyDelete
  2. Nampaknya sampai disini sahaja aku boleh bertahan didalam jemaah PAS. Malu aku pada rakyat malaysia. pemimpin pas yang ada pada hari ini sanggup mengadaikan semuanya, sehingga bendera dan lambang pas sangup diberi pada penggunaannya kepada rakan yang telah terang bukan islam. sepatutlah ulamak mengharamkan umat islam mengundi pas dalam PRU 13 ini. haram itu samalah seperti orang melau islam memakan daging babi. Maafkan aku kerana tidak sanggup berada dibawah pas. aku berharap sahabat ku yang ada maruah diri tinggalkan pas.

    ReplyDelete
  3. bodo punya nik aziz.... mkn taikkk cina komunis

    ReplyDelete
  4. kalimah ALLAH pun boleh digadai.. ape la sangat dengan logo bulan terang tu.. PAS.. you're damn dead..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Logo bulan ke? Rasanya logo tu tekup penutup tin biskut

      Delete
  5. Hehehe.... Guano puok2 UMNGOK ter... Nak guna labang PAS jugak ko? Suruh Hj. Lah keluar fatwa lah, dia tak kira benda boleh ko tidak, bagi 2 juta buleh pilih nak fatwa lagu mana, haram, harus, sunat tak apa belako.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kasian kat penyokong pas kat atas. 2 Juta utk pondok, tapi PAS beli bangunan UMNO Kota Bharu dengan harga RM 4.5 juta buat apa?

      Delete
  6. PAS dah suruh keluar pas dan sokong umno. tapi puak2 pas ni dah mmg jenis bingai. ikut buta. blient followers. tak mungkin seorg pemimpin politik mcm hj hadi dan nik aziz tak tgk video anwar berzina dgn amoi. mustahil. tapi diaorg berpolitik peringkat tertinggi, pura2 sokong anwar dan dap dgn harapan puak2 pas akan keluar pas dan sertai umno. sbb di msia cuma ada 2 parti melayu je. kalu tak umno pas. kalu bukan pas maka umno lah. tapi puak2 pas dah mmg jenis buta kayu, bingai. sbb tu org bwk masuk lubang pon masuk.

    ReplyDelete
  7. Sejak bila pula kat malaysia ni ada sentiment islam fobia... Yg nik aziz bersungguh sungguh nak mengurangkan islam fobia... Rasanya org islam kat malaysia cukup bertolakansur apa?????

    ReplyDelete
    Replies
    1. ya... kat malaysia ni mana ada islamofobia... mandai2 je nik aziz ni... non muslim kat malaysia ni amat toleran dan menghormati Islam.

      Delete
  8. NIk Aziz yang Membesarkan Pas....akhirnya NIk Aziz juga yg menodai nya, AllahuAkbar!

    ReplyDelete
  9. sek2 mu ni x reti doso pahalo ko duk fitnoh2 ore alim? biso staro mano gak ilmu sek2 mu ni blako sapa tolok tgna ni. aju try suruh najib jadi tok ime skali, baco ktutboh skali. berok dale sluar aku sero.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alim sahaja tak cukup bro..

      Delete
    2. Dah ada imam yang dilantik utk jadi imam solat dan baca khutbah, dan najib naikkan elaun mereka untuk memudahkan mereka dalam kehidupan dan tak perlu kerja lebih hingga mengabaikan tugas mereka sebagai imam. malah 1MDB akan menghantar mana2 imam ke mekkah (tajaan).

      Delete
  10. Actually pd aku, bila tengok org kapir mati aku kesian, iman kita lemah, tak dakwahkan mrk, org Islam yg baik mati aku tak sedih pun utk die, cume sedih jika tinggalkan waris yg hilang tmpt bergantung. Tp klu org Islam yg jahat, menyesatkan org lain lagi mati, kesian tidak, sedih pun tidak, pandai pandai engko jawab kat sana nanti.

    ReplyDelete
  11. ... Boleh dipercayaikah pendapat dan pandangan ini???...

    ReplyDelete
  12. Logo parti adalah panji dan maruah serta semangat penyokong. Tak mustahil lah, sebab ada sekali MP Kota Bharu mahu orang langkah mayat dia dahulu jika ada pihak yang mahu mengambil Karpal Singh yang mana pada masa itu, mahu PAS langkah mayat dia dahulu kalau nk buat hudud dan negara islam

    ReplyDelete
  13. AnonymousApril 20, 2013 5:24 PM
    Logo bulan ke? Rasanya logo tu tekup penutup tin biskut

    ------------------------------------------------------
    Pembetulan:
    tekup "tin Milo" la.

    ReplyDelete
  14. Islam sangat ke pas tu?

    -atas pagar tak berparti-

    ReplyDelete
  15. Bersatu lebih penting. DAP PAS PKR mesti bersatu untuk tumbangkan UmnoBN

    ReplyDelete
  16. Betul bersatu lebih penting...jual agama pun xperlah...nnti dpt perintah taubat semula...kalau smpat la...ni pun dh keluar masuk hptl...mintak2 sblm mati ni ambo dpt musnah ke umno jadiklah...bukan maen puah ati ambo...dende lamo tebalah....

    ReplyDelete
  17. ...kepada tuanpunya blogger ni... menjawab le apa yang anda tulis dalam blog ini di depan Allah di akhirat .... moga2 anda cepat2 bertaubat sebelum pintu taubat ditutup...

    ReplyDelete
  18. Bagi NIK Ajis Islam itu=Logo PAS sebab itu dia kata DAP yang menggunakan logo PAS telah terima islam. Entah ulama mana yang mengajar dia tentang islam.

    ReplyDelete
  19. DAP sanggup guna logo PAS krn pemimpin PAS skrg dh pandai wat video sex....

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...