Video - Rahsia Penipuan Mustafa Spender PRU13 Akhirnya Terbongkar

Semakin hampir PRU 13 maka semakin kencanglah rakyat jelata berbicara mengenai politik walau dimana saja berada, namun antara kenyataan paling kelakar yang sempat dirakamkan ialah "BN selok (ko) doh trip nih, sampai ke nok buat pilihanraya pun takut terpaksa tunggu masa rapat gandar"

Itulah pemikiran yang ditanam kepada setiap penyokong Pas yang pergi mendengar ceramah-ceramah Pas dan menyebarkan kepada masyarakat sekitarnya, persepsi, andaian dan fitnah adalah antara sumber yang sering dilontarkan kepada pemimpin dan kerajaan BN.

Namun adakah kita patut membiarkan mereka terus tersesat dengan cara mereka berfikir yang telah dicemari dengan dakyah songsang itu, justeru penyokong Pas perlu tahu bahawa BN masih kukuh dan soal tarikh PRU itu ianya perlu dilihat dalam konteks yang luas dan cerdik.

Setakat andaian spender pun boleh diandaikan, samalah juga dalam satu ceramah spender Setiausaha Spender Pas Datuk Mustafa Ali @Spender  yang mengatakan PRU 13 akan dipanggil awal sekitar Februari hingga April 2012 kerana difitnahnya Perdana Menteri terlibat dengan kes Altantuya, dan untuk mengelakkan PM diheret menjadi saksi kes tersebut, PM terpaksa mengumumkan PRU 13 dengan segera. Akhirnya spender cap 'boyo' jugak yang terbongkar.

Kesimpulannya adalah serba tak kena, buat PRU awal difitnah sebab takut kerana terlibat dengan kes Altantuya, bila buat lewat dikatanya BN sudah lemah dan takut nak buat PRU awal, akhirnya kedua-dua fitnah itu tersasar dari realiti yang berlaku.

Diatas kebijakkan seorang PM mentadbir ia tidak mempedulikan apapun tohmahan yang dibuat keatas beliau, mungkin kerana pengalaman luas beliau menyebabkan beliau cukup matang dan tidak menjadikan mahkamah sebagai sarkas politiknya.

Hendak dijelaskan kepada pencacai PR yang sedang merapu-rapu dimana Perdana Menteri Malaysia tidak sebodoh pemikiran Ketua Pembangkang Anwar Ibrahim, Najib jadi PM bukan sebab nafsu meroyan macam Anwar nak jadi PM, tapi Najib ada misi dan visinya serta tahu tanggungjawab seorang Perdana Menteri yang namanya akan disematkan didalam catatan sejarah negara.

Buktinya Najib seorang yang bertanggungjawab dan berdisiplin serta amanah didalam melaksanakan tugasnya adalah beliau meletakkan tempoh masa beliau berkhidmat sebagai PM dan memastikan setiap misinya terlaksana tepat sebagaimana yang dirancangnya, bukan macam Nik Aziz, jika ditanya bila nak buat hudud, Nik Aziz jawab "Nanti dulu, sekarang ni tak boleh sebab Umno ada duk berdiri, lampu merah lagi, bila lampu hijau dan Umno tumbang kita buatlah".

Kalau Najib pakai formula tu jugak gamaknya melingkuplah negara, sebaliknya Najib meletakkan tempoh genap 4 tahun beliau sebagai PM untuk beliau melaksana, mencipta dan mencapai antara 100 perkara yang telah dirancang oleh beliau, dan pada saat-saat akhir sebelum genap 4 tahun beliau menjadi PM, beliau masih lagi berkerja dan berusaha untuk mencapainya antara seperti berikut:

15 Feb 2013 - Lancar Program Kebajikan Rakyat 1Malaysia (KARISMA @Hati Rakyat) inisiatif terbaharu bagi membantu rakyat berpendapatan rendah dan miskin dengan peruntukan sebanyak RM50 juta diagihkan kepada 200,000 penerima.

20 Feb 2013 - Menandatangani Ikrar Integriti Pilihan Raya Transparency International dan memperteguh komitmen beliau dalam memerangi rasuah terutama dalam pilihan raya umum ke-13.

11 Mac 2013 - Penyerataan pangkat-pangkat dalam perkhidmatan Angkatan Tentera Malaysia (ATM) dan Polis Diraja Malaysia dengan Perkhidmatan Awam Am.

16 Mac 2013 - Mini UTC pertama dibuka di Kompleks Perniagaan dan Komuniti Bandar Baru Sentul, Kuala Lumpur.

19 Mac 2013 - Bantuan Rakyat 1Malaysia (BR1M) dijadikan inisiatif tahunan.

19 Mac 2013 - Pembentangan laporan tahunan Program Transformasi Negara (sebahagian besar matlamat GTP dan ETP berjaya dicapai)

25 Mac 2013 - Meluluskan tuntutan Dana Pencen, imbuhan tetap perumahan, pembayaran sagu hati tamat perkhidmatan dan enyelarasan caruman Kumpulan Wang Simpanan Pekerja (KWSP) kepada tujuh agensi Badan Berkanun yang Diasingkan Saraan BBDS).

30 Mac 2013 - Najib umum penambahan 1,000 lagi unit URB.

Jadi kita perlu tahu pentadbiran ni bukan perkara main-main, menjadi PM juga bukan sekadar untuk melempiaskan nafsu angan yang besar, tetapi ia perlu ada KPI, dan sebagai kerajaan yang bertanggungjawab ia bukan sekadar hebat dipentas ceramah dan bercakap kosong untuk diukur oleh rakyat, tetapi ia perlu dinilai kepada realiti apa yang dilaksanakan dari apa yang dijanjikan itu ditepati. Anda Mampu Mengubahnya.

14 comments:

  1. Bodoh dan buta hati punya yg bagi statement ini

    ReplyDelete
  2. ekekekekkeke....rahsia stopa sendiri yg terburaiii....

    macamana licikk pon perancangan menipu PAS....

    perancangan Allah swt maha hebattt.... da dkat nak p/raya.....terburaiii rahsia PAS...

    skrg semua org tau PAS hanya parti politik munafikk...


    boby


    ReplyDelete
  3. Spender Buaya4/21/2013 10:23 PM

    kahkahkahkahkahkahkah,gila babi babi gila stopa spender spender stopa stopa spender spender stopa spender cap buaya jgk yg terbongkar akhirnya,tapi kenyataan bengong stopa tu tak pulak dikira fitnah ya,masuk syurga sajalah nih

    ReplyDelete
  4. patutlah stopa jd pengkhianat umat

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sekarang ni jadi pengkhianat untuk PKR juga sebab nak balas dendam. Ambik ko Stopa punye penangan, sekali 7 kerusi berlawan sesama mereka sendiri. Memang nak beri BN menang selesa... terima kasih la stopa spender, jasamu itu akan PKR kenang sampai bila-bila.... kah kah kah kah kah kah

      Dah kalah nanti jangan guna ayat SPR sengaja tolong UMNO/BN, pasal UMNO/BN guna pengundi hantu pulak tau. Tu... tanye sama stopa spender, apsal awal2 lagi nak sabotaj PKR. Bodoh punye parti....!!!!!!!

      Delete
  5. Atok Stopa Spendar kalo xjadi politician bolehla jadi model spendar XXL saiz....adesssss....atok xmalu ke anak cucu, cicit tengok.....bawa2la bertaubat...

    ReplyDelete
  6. spender masam4/22/2013 12:01 AM

    kenapa the big spender Tok pa tu buruk bebenor...hai gaji lima angka makan tak abis belilah yg berjenama hebat sikit barulah ada glemer!... tak gitu?...he he hee...gurau je...

    ReplyDelete
  7. mulanya macam tak caya...tapi la ni benda2 pelik dn tak disangka leh berlaku...cuma kita harap tok setapa lekaslah buat report ke balai polis kalau benda ni tak betul...kalu tak report takut rakyat percaya yg kes ini benar...macam kes trio datuk T dulu tu lah sampai Pru13 masih tak saman2!

    ReplyDelete
  8. Dah nasib kau labi na buat macam mana.

    ReplyDelete
  9. aku tgk stopa tu mcm pki pampers jer...besag gak ek jubog stopa tue....ANUwar xteringin ker kt jubog stopa tu????

    ReplyDelete
    Replies
    1. ...jubog dia besag, taiknya pun besag...Aljuburi xteringin kt jubog stopa tu psal besag sgt dan dah berkedut, hitam pulak tu.

      Delete
    2. abg non pitam 5hari tgk juboq stopa...

      Delete
  10. ore bunut payong4/22/2013 12:15 PM

    Bare doh makae diri sendiri .. contoh .. BULAN JATUH ATAS SAYAPN ROKET DOH ..
    TARBIAH KONON .. KORROK HIDUP..
    Jeng .. Jeng .. Jeng ..

    ReplyDelete
  11. Sekali tengok dia bersyarah nampok macam Muammar ghadaffi pun ada..mungkin nasib dia sama dengan Muammar ghadaffi kut..

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...