Nota Rakyat Kepada Nik Aziz Yang Maha Berfatwa

Luahan dibawah dicatat oleh pembaca blog Gk khas untuk renungan Nik Aziz, terima kasih Gk ucapkan diatas luahan saudara Abiddin yang cukup bermakna untuk ditatap oleh Nik Aziz yang terlalu nyanyuk itu. Kata-kata yang dizahirkan oleh Abiddin sangat mendalam dan merujuk kepada realiti sebenar dari apa yang berlaku. Sama-sama kita menghayatinya.

Assalamualaikum..
Main2lah dgn fatwa wahai Nik Aziz Nik Mat.. kau tanggunglah di akhirat nanti membuat fatwa kejahilan sehingga umat Islam keliru dan berbalah.. kau tk buat kerja mendamaikan ummah dan mengajak pd Islam tp kau sibuk untuk berbalah dgn UMNO berbalah dgn parti2 politik.. kau khianat dgn Allah wahai Nik Aziz..

Umur kau pada adatnya sudah lanjut.. kau sepatutnya jadikan diri kau yg dh lanjut usia dan dipuja oleh penganut PAS itu untuk berdakwah cara yg Nabi sampaikan.. Mukharimul Akhlak (akhlak mulia) cara yang Allah suka.. cara yang hikmah.. bukannya taksub dan assobiyyah dgn parti PAS..

Bila bersuara..kau bercakap terlalu RIAK.. kau UJUB dgn manusia.. kau tolak i'tiqad usaha manusia tidak beri bekas pada ketentuan Allah Ta'ala (Ahlul Sunnah Wal Jamaah)..sehingga kau letak perancangan parti kau lebih hebat.. kau letak kudrat kau dan parti kau yg beri bekas pd sesuatu sehingga parti kau sudah tidak kenal Allah lagi pada saat ini..

Wahai Nik Aziz..tidak takutkah kau dengan kematian.. sedangkan kau telah banyak melukakan hati-hati Muslimin lain.. berterusan kau nafi dan kufur dgn nikmat Allah.. kau sesatkan beribu manusia dlm PAS, kau pisah2 jiwa-jiwa manusia dari berdamai hanya kerana TAKSUB pada parti pimpinan kau..PAS..

Aku bimbang kau tak mampu mohon ampun pd beribu manusia yg kau rosakkan pemikiran dan silaturrhaim mereka.. Aqidah fahaman mereka.. apakah kau rasa cukup selamat di Mahsyar nanti dengan kepuasan sekarang?

Wahai anak Nik Mat.. kau terlalu biadab dengan orang-orang yang berselsih pendapat dengan kau.. kau tidak ada adab dalam berkhilaf.. apabila suatu hujah Al-Quran dikeluarkan maka kau gagal menjawab, kau akan beremosi dengan jawapan nafsu.

Kau pamerkan sifat BEBAL dan MENGELUARKAN kata2 kesat semata-mata mahu menakutkan dan menghina pihak lain.. sedangkan Allah SWT itu Tuhan Yang Maha Pemberi Rahmat dan Maha Pengampun.. kau mula bertindak melebihin Zat Allah Yang Maha Esa..

Wahai Nik Aziz.. kau bertaubatlah sebelum pintu tertutup.. kau sedarlah betapa ramai manusia dlm PAS yg menjadi degil dan keras hati serta taksub pada parti yang kau ketuai.. sehingga mereka sgt membenci sesama saudara Islam hanya kerana beza faham.. kemudian disuburkan dengan fitnah.. benci mereka terlalu dalam..

Kau ulang2 fitnah pada UMNO menolak Islam supaya rasa benci marah pengikut PAS dibakar-bakar setiap kali pilihanraya.. sedangkan kau sendiri yang hina HUDUD.. kau tidak benar dalam berkata-kata tentang hukum Allah.. kau berat sebelah dalam mengadili sesuatu masalah.. kau letak PAS seolah-olah seperti agama.. kau tidak pernah fikir dan muhasabah apakah kesan nya, dikampung2 bertelagah dgn penuh jahil.. sedangkan disisi Allah mungkin sebaliknya..

Pernahkah kau menangis mengenangkan betapa ramai insan jahil dalam PAS yang tidak bersolat tapi hanya taksub bernafsu pada PAS?

Kau sangat Munafik..pada UMNO kau hukumkan tolak Islam padahal mereka tidak pernah lakukan.. tapi kau sendiri yang hina dan tolak Islam secara harfiyyah.. kau hina Kerasulan Muhammad Al-Amin.. kerana mahu membela politik Kafir Harbi di Pulau Pinang tentang Maulid Nabi.. 

Kau hina Ke-Esaan Allah Ta'ala sebelum kau U-Turn semula.. Kalimah Allah SWT adalah Tauhid Ketuhanan Allah.. tapi begitu mudah kau permainkan Aqidah bersama sekutu kau Abdul Hadi dan Rejim Pakatan Rakyat.. apakah ini ciri daie? atau kau adalah jelmaan SYAITON yang mahu merosakkan anak Adam?

Semoga Allah beri petunjuk dan pelihara diriku jangan jadi seperti kau.. dan semoga kau diberi hidayah.. jika kau enggan berubah moga AZAB ALLAH YANG MAHA PEDIH BUAT KAU WAHAI NIK ABDUL AZIZ BIN NIK MAT.. AMINN YA ROBBAL A'ALAMIN..

Wallahualam.. - Abiddin

9 comments:

  1. Tua dah.. 83 tahun. Memang patut bersara daripada politik.

    ReplyDelete
  2. TUA KUTUK SYAITAN NAK MAMPOS RIAK DAH SERUPA BEKAS KETUA NEGARA SEBERANG TAMBAK!!

    DUA2 BOLEH MAMPOS BERSAMA!! DUA2 BAPAKA SEGALA SYAITAN!!

    ReplyDelete
  3. Nik Aziz jadi kurang ajar sbb salah bapak dia. Patutnya nama AZIZ ini disertakan dgn ABDUL. Nama zat Allah ini tak terpikul oleh manusia, sbb tu kita mesti meletakkan Abd di hadapan. Nik tu bukan bermaksud hamba....

    ReplyDelete
  4. munafik ke tak Tuhan je yg tahu. zahirnye, pandai sikit tp bnyk memandai mandai.

    ReplyDelete
  5. Kau lah maanusia yang menyesatkan.membuatkan maanusia sokong kau kerana taksub bukan kerana kebenaran,,,,,,,,,,,,Ingatlah wahai NIK AJS,pengikut kau senang dan dapat rezeki bukan dari hasil BUAH FIKIRAN engkau tapi dari HASIL IDEA orang lain,harapkan Idea Kau untuk membangunkan EKONOMI orang ISLAM memang x de....................INGAT KEFAKIRAN MEMBAWA KEPADA KUFUR,orang lain sebok fikir macam mana nak tinggikan TARAF EKONOMI DAN SOSIAL RAAYAT,kau masih kekal dengan KEJAHATAN dengan FATWA SESAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    ReplyDelete
  6. Inilah yang Islam maksudkan dengan ujian istidraj; seseorang yang melakukan kejahatan dan kesesatan secara berterusan dengan riak tetapi masih dipuja oleh para pengikutnya yang taksub. Dia terus menganggap Tuhan sayang padanya dan perbuatannya diredhai Tuhan sedangkan ramai manusia teraniaya dan menyampah dengannya.

    Wahai kaum muslimin dan muslimat, perlukah lagi kita mengundi PAS untuk kemenangan DAP dan PKR yang akan menghancurkan Islam, Melayu dan Sultan dengan lebih mudah?

    ReplyDelete
  7. PAS is Dead and Rot in HELL!

    ReplyDelete
  8. Teruk dah niky ni. Aku bukan ahli ugama tetapi dengan logik akal saja aku dah nampak dia ni berkilaf bukan pakai akal tetapi amarah dan dendam, Sesungguhnya Allah maha mengetahui dan maha pengampun.

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...