Nik Aziz Makin Menggila - “Puak Umno Kalau Nabi Muhammad (SAW) Hidup Balik, Dia Lawan,”

KOTA BHARU - Mursyidul Am Pas, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat bukan sahaja mempertahankan dakwaan solat orang Umno tidak mendapat pahala, malah membuat dua dakwaan baru sekali gus menimbulkan kontroversi baru menjelang Pilihan Raya Umum ke-13 (PRU13).

Dalam ceramahnya pada majlis Prahimpunan Kelantan Hijau di Jeli, yang turut dihadiri Ketua Pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim malam tadi, Nik Aziz mendakwa jika Rasulullah SAW hidup kembali, Umno juga akan menentang Rasulullah.

“Puak ini (Umno) kalau Nabi Muhammad (SAW) hidup balik, dia lawan,” katanya disambut sorakan penyokong Pas.

Sementara ketika merasmikan Majlis Pelancaran Projek Pawah Rusa Kelantan di Pejabat Perkhidmatan Veterinar, di sini semalam, Nik Aziz menyatakan projek yang dilaksanakan Barisan Nasional (BN) juga tidak mendapat pahala kerana parti tersebut menolak Islam.

“Nak Islam macam mana, dia (BN) tolak Islam. Dia (BN) buat masjid bukan kerana Islam… dia nak kontraktor (projek) je, di Kelantan ini nak kata banyak projek Pusat (Kerajaan Pusat), bangunan sekolah, hospital… semua Pusat buat, tetapi satu pun tidak beritahu harga sebenar,” katanya.

Pada 4 April lalu, dalam ceramah Nik Aziz di Kampung Jambu di sini, beliau mendakwa sembahyang orang Umno tidak memberi sebarang pahala kerana parti itu menolak Islam.

Menjelaskan dakwaan itu, Nik Aziz berkata, bukan sahaja penyokong Umno, malah ahli Pas yang riak dan bermegah diri menjalankan ibadah juga dianggap tidak mendapat pahala.

“Bagi orang yang menyokong Umno dikira tidak mendapat pahala. Usahkan Umno, sokong Pas pun, kalau sokong Pas, tetapi riak, bangga diri juga tidak dapat pahala.

“Orang Umno maknanya orang yang menolak Islam. Saya minta Melayu tolong terima Islam secara syamil, secara komprehensif… Apabila tolak Islam, maknanya tolak Allah. Islam mari (datang) daripada Allah,” katanya.

Kata beliau, Pas menerima Islam kerana agama tersebut sempurna dan menyatakan bukan sahaja orang Melayu menolak Islam, malah terdapat masyarakat di Timur Tengah turut menolak Islam.

“Kita (Pas) menerima Islam, Islam ini serba molek. Tiba-tiba kita Melayu menolak Islam. Bukan Melayu sahaja, Arab pun tolak Islam yang menyebabkan sekarang timbul Arab Spring. Kerana apa tolak Islam? Kerana habis tempoh? Nabi sampai kiamat Islam dia guna,” katanya.

Ketika ditanya mengenai manifesto BN yang dilancarkan Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak malam semalam, Nik Aziz berkata, semua yang diumumkan itu mengarut kerana secara dasar Umno menolak Islam.

“Buatlah apa saja pun, asalkan tolak Islam, semuanya mengarut,” katanya.

35 comments:

  1. Kepala BAPAK ko la kambing tua. Riak takbur mcm ko lah yg amalannya ditolak.

    ReplyDelete
  2. Berat doh nik ajih ni. Kalu tak suka ke UMNO sekalipun janganlah hukum sedemikian rupa. Apakah Allah melihat Malaysia sajakah yang wujud diatas mukabumi dan sekalian alam semesta ini disebabkan oleh kerana adanya nik ajih di Kelantan. Bagaimanakah umat Islam diseluruh pelusuk dunia yang tak tahupun kewujudan pas yang Malaysia ini yang akan mendapat kebaikan kalau membenci UMNO? Aku rasa jangan dilayang sangat orang tua ni. Aku penyokong tegar UMNO pun tak sanggup nak ungkap asal jangan pas sebab Islam mengajar aku bersaudara tak kira apa parti politik yang di sokong.

    ReplyDelete
  3. Nyanyuk dah ni, semua urusan pahala dosa dia nak kontrol, Kelantan tak maju banyak bocor sana sini pun tak terjaga..

    Ikhlas saya nak mohon pada TG agar bersaralah pada usia 83 tahun ni, tua do'oh.. Cakap pun dah merapu. Moga dengan persaraan itu, TG akan lebih masa untuk muhasabah diri.

    Jangan ingat orang lain tak perjuangkan Islam, cuma pendekatan sahaja berbeza daripada cara PAS yang suka mencaci maki dan merendahkan kemampuan orang lain.

    ReplyDelete
  4. UMNO tolak ISLAM? PAS secara terang-terangan tidak menolak dan menerima LGBT, pluralisme, masalah moral pemimpin parti, dasar komunis DAP dan sebagainya. Semoga Allah tunjukkan pembalasan di dunia kepada parti PAS secepat mungkin. Yang pasti, Nik Aziz tidak akan hidup selama-lamanya di dunia ini, kerana hanya Allah yang kekal dan Maha Besar dgn kekuasaannya. Sama-samalah kita nantikan hari dimana Nik Aziz
    berhadapan dgn Malaikat Izrael.

    ReplyDelete
  5. ORANG NYANYUK N GILA BERCAKAP..

    ReplyDelete
  6. TAK PERNAH DENGAR DIA HENTAM DAP N PKR.
    DI PUJANYA BETUL BETUL.
    UMNO DIBELASAH HABIS HABIS.

    GILA KE DIA NI. ?

    ReplyDelete
  7. Sapa yg percaya mamat nyanyuk nie tak tau la......bodoh betul org2 PAS....hanya irg bodoh je ahli pas...mcm mat sabu.

    ReplyDelete
  8. Babi tua gila.

    ReplyDelete
  9. Bo la wey...tolong!tolonglah!letak jwtn

    ReplyDelete
  10. PENING PENING PENING4/07/2013 11:21 PM

    Memang susah cakap dengan diarang macam cakap dengan orang gila dan penagih dadah... jauhi islam jenis ni,nanti tak bau syurga dan jadi gila....
    Kalau jadi orang gila sekalipun dosa yang dibuat sebelum ini tetap dikira diakhirat... Orang PAS beraklak keras kepada sesama Melayu,kalau saya tahu itu kedai orang PAS dan layan pelanggan kasar,jangan beli barang di situ.

    ReplyDelete
  11. Kat selangor tu, sudahlah tak buat masjid , rumah urut tumbuh macm cendawan, semua angkara PR termasuklah PAS sekali yg ada sahamnya.

    Bercakap pasal Islam bukan main lagi, dah dapat kerajaan negeri , makin banyak tempat maksiat.

    Sebenarnya PAS sudah tidak layak bercakap pasal ugama lagi!!

    ReplyDelete
  12. “jika Mahathir letak jawatan pada hari ini, esok ambo (saya) pula letak jawatan sebagai Menteri Besar Kelantan,”.

    Tu dah boleh kira nazarkan? Islam apanya kalau x tunai nazar?

    ReplyDelete
  13. dia meroyan sebab lepas ni jawatan MB tok pa dah nak ambil...nik aziz jaga cucu je la layak..

    ReplyDelete
  14. Adaka Tun Mahathir suruh UMNO minum todi ketika ramadhan, bersembahyang di Gereja? & makan Babi ketika Berbuka?

    Tak pernah..mcm mana nak kata UMNO kafir..

    Islam tetap Islam, mungkin ada tafsiran berbeza..Mcm tu Khalid UNGKA SIAL Syiah yg menyokong N.ajis pun sesat jugak

    ReplyDelete
  15. Apa nok jd ngan atok ni dah nyanyok Betul nampaknya....org UMNO tolak Islam...DAP sayang Islam...Kau peluklah Kit siang tu kuat2 siang malam......

    Dosa Pahala bukan Kau yang bagi ngok...

    ReplyDelete
  16. pok nik nie dah teruk dah. berterusan menuduh dan fitnah. aduhai, dosa pok nik lebih teruk dari meliwat!!! dah munafiq betul pok nik nie, silap-silap perangai serupa firaun pada zaman nabi musa. seriau tengok keadaan si pok nik. takut mati tak sempat bertaubat dan minta maaf dari ahli umno dan orang melayu islam. YA ALLAH, Kau tunjuk lah.

    ReplyDelete
  17. Pada zaman baginda, Nabi Musa AS dan pengikut baginda diuji Allah dgn pemimpin seperti Firaun. Dan sekarang umat Islam, umat Nabi Muhammad SAW di Malaysia diuji berhadapan dgn pendusta agama seperti Parti PAS. Semoga kita semua mengambil contoh perjuangan Nabi Musa AS. Perjuangan berhadapan dgn pendusta agama Parti PAS ini sesungguhnya pasti memakan masa yang lama. Ia tidak akan berakhir pada PRU13 ini. Bersabar dan teruskan menentang fahaman songsang PAS sehingga zaman kegemilangan Islam kembali seperti zaman Nabi SAW dan para sahabat.

    ReplyDelete
  18. Aduh nape lah Tok Guru Nik Ajiz sampai meroyan cam ni..... apa dia ingat dia nabi ka, tuhan ka, tolong la Ustaz Harun Din, nasihat sikit tok guru ni, ini yg buat agama lain tak respect islam ni, cukup cukuplah mengkafirkan org, sampai hal sembahyang pun dia tau dpt pahala ke tak, apa org sokong PAS tak penah buat dosa ke, Subhanallah

    ReplyDelete
  19. keperibadian x melambangkan Islam. Suka sgt menghukum org2 lain. Org PAS disini yg dh baiah dgn TGNA tlg citer sanad TGNA please.

    ReplyDelete
  20. tak perlu kita libatkan nabi. malu pada rasullulah. kalau betul pas mahu mengajak rakan DAP tentang Islam. ajak LKS, LGE & Kapal masuk mengucap. Nabi berdakwah pada kafir musrikin. Pas berdawah pada orang yang sudah islam.. boleh le. pas kaji balik untuk berdawah dari rumah ke rumah, mengajak cina dan india masuk islam. jangan salah kan kerajaan saja. dalam pas banyak ustaz, ustazah dan tuan guru,diakhirat tuhan tanya mereka dulu. tuan guru pas yang ajar sy. orang yang berilmu perlu berdakwah pada orang yang tidak tahu tentang islam. sy baru menganut islam, bagaimana nak mengajak rakan sy berminat dengan Islam. orang melayu dan islam tak sefahaman. kami masuk islam bukan kerana pas / BN.

    ReplyDelete
  21. Alhamdulillah Anon 12.59 Menurut Ibnu Abbas Ayat 14 Surah AlBaqarah diturunkan berkenaan dgn Abdullah bin Ubay bin Salul dan teman2nya sesama munafik. Ketika bertemu dgn Abu Bakar, Umar bin Khatttab dan Ali bin Abi Talib Abdullah bin Ubay memuji mereka. Namun ketika kembali kpd komunitinya yg munafik, ia mengolok-olok dan mengejek para sahabat Rasulullah s.a.w tersebut. (HR al-Wahidi dan ats Tsa'labi)

    ReplyDelete
  22. Puki mak ang punya nik najis.....kalau mak ang hidup balik....confirm dia bunuh hg sebab malu ada anak murtad mcm hg... dasar anak haram tak dak pelajaran....setakat sifat sederhana hg tu.....belambak kat tepi jalan laa.....

    ReplyDelete
  23. Assalamualaikum..

    Main2lah dgn fatwa wahai Nik Aziz Nik Mat.. kau tangguglah di akhirat nanti membuat fatwa kejahilan sehingga umat Islam keliru dan berbalah.. kau tk buat kerja mendamaikan ummah dan mengajak pd Islam tp kau sibuk untuk berbalah dgn UMNO berbalah dgn parti2 politik.. kau khianat dgn Allah wahai Nik Aziz..

    Umur kau pada adatnya sudah lanjut.. kau sepatutnya jadikan diri kau yg dh lanjut usia dan dipuja oleh penganut PAS itu untuk berdakwah cara yg Nabi sampaikan..mukharimul akhlak (akhlak) cara yang Allah suka.. cara yang hikmah.. bukannya taksub dan assobiyyah dgn parti PAS..

    Bila bersuar..Kau bercakap terlalu RIAK.. kau UJUB dgn manusia.. kau tolak i'tiqad usahan manusia tidak beri bekas pada ketentuan Allah Ta'ala (ahlul Sunnah Wal Jamaah..sehingga kau letak perancangan parti kau lebih hebat.. kau letak kudrat kau dan parti kau yg beri bekas pd sesuatu sehingga parti kau sudah tidak kenal Allah lagi pada saat ini..

    Wahai Nik Aziz..tidak takutkah kau dengan kematian.. sedangkan kau telah banyak melukakan hati-hati muslim lain.. berterusan nafi dan kufur dgn nikmat Allah.. kau sesatkan beribu manusia dlm PAS, kau pisah2 jiwa-jiwa manusia dari berdamai hanya kerana TAKSUB pada PAS..

    Aku bimbang kau tak mampu mohon ampun pd beribu manusia yg kau rosakkan pemikiran dan silaturrhaim mereka..apakah kau rasa cukup selamat di Mahsyar nanti dengan kepuasan sekarang?

    Wahai anak Nik Mat.. kau terlalu biadab dengan orang-orang yang berselsih pendapat dengan kau.. kau tidak ada adab dalam berkhilaf.. apabila suatu hujah Al-Quran dikeluarkan maka kau gagal menjawab, kau akan beremosi dengan jawapan nafsu. kau pamerkan sifat BEBAL dan MENGELUARKAN kata2 kesat semata-mata mahu menakutkan dan menghina pihak lain.. sedangkan Allah SWT itu Tuhan Yang Maha Pemberi Rahmat dan Maha Pengampun.. kau mula bertindak melebihin Zat Allah Yang Maha Esa..

    Wahai Nik Aziz.. kau bertaubatlah sebelum pintu tertutup.. kau sedarlah betapa ramai manusia dlm PAS yg menjadi degil dan keras hati serta taksub pada parti kemudian kau dan parti yang kau ketuai.. sehingga mereka sgt membenci sesama saudara Islam hanya kerana beza parti..disburkan dengan fitnah.. benci mereka terlalu dalam.. kau ulang2 fitnah pada UMNO menolak Islam supaya rasa benci marah pengikut PAS dibakarbakar setiap kali pilihanraya.. sedangkan kau sendiri yang hina HUDUD.. kau tidak benar dalam berkata-kata tentang hukum Allah.. kau berat sebelah dalam mengadili sesuatu masalah.. kau letak PAS seolah-olah seperti agama.. kau tidak pernah fikir dan muhasabah apakah kesan nya, dikampung2 bertelagah dgn penuh jahil.. sedangkan disisi Allah mungkin sebaliknya.. pernahkah kau menangis mengenangkan betapa ramai insan jahil dalam PAS yang tidak bersolat tapi hanya taksub bernafsu pada PAS.

    kau sangat Munafik..pada UMNO kau hukumkan tolak Islam padahal mereka tidak pernah lakukan.. tapi kau sendiri yang hina dan tolak Islam secara harfiyyah.. kau hina Kerasulan Muhammad Al-Amin.. kerana mahu membela sudut politik di Pulau Pinang tentang Maulid Nabi.. kau hina Ke-esaan Allah Ta'ala sebelum kau U-Turn semula.. Kalimah Allah SWT adalah tauhid Ketuhanan Allah.. tapi begitu mudah kau permainkan Aqidah bersama sekutu kau Abdul Hadi dan Rejim Pakatan Rakyat.. apakah ini ciri daie? atau kau adalah jelmaan SYAITON yang mahu merosakkan anak Adam?

    Semoga Allah beri petunjuk dan pelihara diriku jangan jadi seperti kau.. dan semoga kau diberi hidayah.. jika kau enggan berubah moga AZAB ALLAH YANG MAHA PEDIH BUAT KAU WAHAI NIK ABDUL AZIZ BIN NIK MAT.. AMINN YA ROBBAL A'ALAMIN..

    Wallahualam..

    ReplyDelete
    Replies
    1. (maaf Abidin tumpang copy paste "kau tidak ada adab dalam berkhilaf.." kata2 terbaek buat hamba yg cetek ilmu. Jazakallahu Khairan)

      Delete
  24. Sebelum ni jual nama Tuhan, la ni jual nama Nabi saw pulak.

    ReplyDelete
  25. Tak ada sapa yang nak lawan nabi pun. Yang nak kita tentang dan lawan cuma najis je, sebab dia percaya allah ada anak. Nau zubillah himinzalik.

    ReplyDelete
  26. Soalan mudah, bagaimana pula solat ahli2 Melayu PKR dan Melayu DAP?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Diterima kot.. sebabnya PAS dok di Saf no 3, PKR di saf no 2 dan DAP saf no 1 dan jadi imam. Ala, setan pun dia nak buat kawan asalkan dapat bantu lawan umno.

      Delete
  27. Rasullulah dah wafat dan tak mungkin akan hidup balik. Sudah tentu kita orang UMNO akan tentang sebarang makhluk yang mengaku Rasullulah sebad tidak ada nas yang mengatakan rasullulah akan kembali hidup didunia ini. Apa lah bodoh punya NIK Aziz.

    ReplyDelete
  28. Ikut sedap mulut dan kati je korang kutuk TGNA.... INGAT! kUNCI SYURGA DIA PEGANG..... kALAU SEKOK KATA "U ULANG, I SAMAN".... TGNA KATA "U ULANG, MASUK NERAKA"....

    ReplyDelete
  29. Maaf bertanya,
    Dia ada terhantuk atau kepalanya terhempas tak seminggu dua ni?

    ReplyDelete
  30. Mungkin sebab itulah kita di ajar berdoa agar diri kita, kaum keluarga serta ummat Islam ditempatkan di kalangan orang yang beriman dan beramal soleh. Ingat, zaman nabi Musa a.s ada ulamak yang mustajab doanya dimasukkan kedalam Neraka serta mati dia terjelir lidah seperti anjing walhal asalnya dia seorang ulamak, ini kerana dia mendoakan kecelakaan nabi Musa a.s dan pengikutnya agar di turunkan bala, maka nabi Musa a.s sesat di padang pasir.

    ReplyDelete
  31. siap korang, kutuk la nik ajis...nanti dia sembahyang hajat kat korang. itula senjata dia.
    walau bagai mana pun nik ajis ni, jika Nabi hidup balik, tentu dia juga tak kan ikut Nabi kerana dia rasa dia lebih pandai. contoh, dia boleh tau orang mana masuk neraka, orang mana masuk surga. projek mana sia sia, projek mana mendatangkan pahala.

    ReplyDelete
  32. betul kata Nik Aziz ni... dari dulu aku tak pernah dengar habis... sejak layan UAI punya video aku dan mula cintakan ilmu dalam Islam. Semoga Islam mekar berkembang di bumi Malaysia.

    ReplyDelete
  33. ORANG UMNO SEMBAHYANG TAK DAPAT PAHALA MASUK NERAKA. ORANG PAS BERZINA DAPAT PAHALA JADI YB MASUK SORGA!

    TAKBIR!

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...