Ayoyo! Hindraf Mahu Diwujudkan Kementerian Hal Ehwal Minoriti Dan Mengetuainya

Hindraf hari ini melancarkan pelan tindakan lima tahunnya yang menggariskan tuntutan bagi menubuhkan Kementerian Hal Ehwal Minoriti.

Penasihat kumpulan itu N Ganesan berkata, Hindraf akan menyokong mana-mana parti yang mempersetujui cadangan tersebut dalam "perjanjian formal" dengan gerakan tersebut.

Katanya, langkah itu bagi membolehkan usaha yang fokus dan tertumpu ke arah penyelesaian masalah yang dicadangkannya.

Beliau juga mahu Hindraf mengetuai kementerian tersebut kerana rakyat, menurutnya, tidak lagi mempercayai ahli politik yang suka membuat janji tetapi tidak ditepati.

Tambahnya, pelan tindakan itu mengenalpasti enam masalah yang perlu diselesaikan, membabitkan masyarakat India Malaysia dalam tempoh lima tahun akan datang – serta cadangan penyelesaiannnya.

Itu macam manyak syoklah tambi, bukan kaum India juga yang untung, tapi Hindraf rasis punya orang jugak untung, parti mana yang sokong CONFORM hanya akan dapat undi Hindraf sahaja, lain-lain undi tak der dapat punya, orang semua 1Malaysia, dia duk bengong dengan bangsa dia lagi, porahh, tak sedar diuntung !!!

Nak ketuai pun masuk bertandinglah macha!!! banyak senanglah lu punya cadangan, kalau rakyat tak percayai ahli politik, rakyat tu jangan keluar mengundi, ini negara demokrasi, bukan negara mak bapak yang punya, ikut undang-undanglah. ni main redah jer....bangang!!!

Nak samarata dengan kaum Melayu ke ? agak-agak masa Malaysia nak merdeka dulu berapa tan darah kaum Hindraf ni ditumpahkan, kalau melabur RM 5, jangan pula faedahnya nak sama dengan orang yang melabur RM 50 ya. Anda Mampu Mengubahnya.

2 comments:

  1. Kaum asli minoriti di sabah dan sarawak juga nak kementerian bagi setiap etnik! Dan plan 5 tahun mohon kerjaan halau mana mana kaum minoriti pendatang jika mereka sentuh hak kaum asli! So what say you .

    ReplyDelete
  2. kerajaan tak payah layanlah mangkuk hindraf ni.....

    ReplyDelete

Tinggalkan komentar anda untuk dikongsi.

Blog Archive

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...